Forum moderator: ZAPPA, NSBOP, batkosio  
Относно шарнирните болтове на нашите Прелюди
KONIДата: Понеделник, 09.04.2012, 11:01:31 | Message # 16
Годан (5)

Град/Държава: Burgas/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 119
Статус: Офлайн
Quote (KONI)
[color=red]Специално за горните шарнири... внимавайте много при монтажа защото имат посока и точно определено полажение спрямо носача... и ако ги завъртите... взимате дръвцето!

Колега ms_auto за моя а на другите колеги информация как се определя посоката на поставяне на горните шарнири.
Или от какво зависи.Има маркировка или нещо друго.
поздрави.

 
mom4i74Дата: Понеделник, 09.04.2012, 11:03:00 | Message # 17
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
На полата на самия шарнир има лек засек а на носача има набита точка или белег. Засека на полатана болта трябвада е срещу белега набит на носача. Или другия варянт гледаш как е набит оригиналния болт като му свалиш маншона и ще видиш че отвора от който излиза самия болт е елипсовиден. Ще запомниш как е ориентирана елипсата и така ще набиеш и новия болт.

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
KONIДата: Понеделник, 09.04.2012, 11:43:05 | Message # 18
Годан (5)

Град/Държава: Burgas/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 119
Статус: Офлайн
Разбрах колега.А при положение ,че шарнирите които сложих
не бяха с елипсовиден отвор а с напълно кръгъл .Предполагам ,че тогава няма
значение как се слагат или бъркам.
 
mom4i74Дата: Понеделник, 09.04.2012, 11:57:10 | Message # 19
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Ами щом са с напьлно крьгал отвор тогава няма значение. Проблема е ако е елипса и трьгне да се гьне болта в тясна част на елипсата при грешно набиване. Оригиналните болтове са с елиса по принцип.

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
ms_autoДата: Понеделник, 09.04.2012, 23:46:09 | Message # 20
Нидан (2)

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 38
Статус: Офлайн
Quote (KONI)
Разбрах колега.А при положение ,че шарнирите които сложих
не бяха с елипсовиден отвор а с напълно кръгъл .Предполагам ,че тогава няма
значение как се слагат или бъркам.


Ами... не ми е никак приятно да ти го кажа ама... няма истински горни шарнири за ПРЕЛЮД с кръгъл отвор... или поне аз не съм виждал такива...

Поради факта че горните шарнири "работят" движат се само в една равнина и понеже градуса на прегъване е доста по голям от този на долните шарнири се налага това движение да бъде гарантирано! При това положение се налага в "работната" равнина на шарнира стената на корпуса му да бъде намалена до възможния минимум, но за да си остане ябълката на шарнира в корпуса се прави усилване на стената на корпуса му там където шарнира не "работи". По този начин се оформя въпросната "елипса" за която Момчи вече обясни...

С кръгъл отвор са долните шарнири защото градуса на който се сгъват е по-малък от колкото на горните и освен това практически се гънат във всички посоки!


Редактирано от ms_auto - Понеделник, 09.04.2012, 23:48:16
 
mom4i74Дата: Вторник, 02.07.2013, 15:04:12 | Message # 21
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Задни долни шарнири за Прелюда ставали от Акорд 2004+ година. Пишело го в американски форум и един колега от червения форум кара с такива . Единствено нещо споменаваше че трябвало още резбада се навие ама това може да  се оправи и като се сложи шайба.
Преди малко го прочетох и викам дай да го споделя с вас докато не сьм забравил.
Това е пробвано на 5 генерация.


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Вторник, 02.07.2013, 15:06:07
 
MkillaДата: Вторник, 02.07.2013, 15:28:53 | Message # 22
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Пак ще ме нахраните обаче горен шарнир не се ли цепи носача и после трябва с телоподаващо да се прави ? Не мисля , че при кола 200 коня е редно да се прави.Носачите са тънки и в повечето случаи поддават.Да не кажете , че говоря на изуст а имам съвсем пресен пример с Акорд Type R на колега от червеният форум преди 4 дни.Говорих и с майстора му за да мислим най-рационалното решение и стигнахме до извода че носач 2-ра ръка е най-изгодно за момента докато момчето не си купи нов.Иди-дойди на шенкела да се направи макар и там да върви заедно с него но за носача аз лично съм твърдо против.За прелюд 5та ген и 4-тирите долни шарнира са еднакви Момчи.Ако и на 4-та ген са еднакви с тези на 5та и нямат разлика м/у предни и задни съм пуснал и тема с номерата на комплектите долни оригинални шарнири.Не знам защо някой ще тръгне да слага такива от Акорд на Прелюд при все , че ги има точно за модела.Четох темата на колегата и му се чудя защо прави такива гимнастики.

Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now


Редактирано от Mkilla - Вторник, 02.07.2013, 15:31:08
 
mom4i74Дата: Вторник, 02.07.2013, 19:02:03 | Message # 23
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
До колкото си спомням горния заден носач би трябвало да е като при предния горен. Избива се оригиналния и после автьрмаркет шарнир сьс зегерка . Ако се пипне да се заварява ще се прецакат втулките вьтре в шарнира .
А за долния шарнир ако трябва да го купя сьс шенкела или ще я разпродам на части колата или ще сложа окачване от друга кола .


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Вторник, 02.07.2013, 19:04:43
 
VIPER-CHДата: Вторник, 02.07.2013, 19:17:46 | Message # 24
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Quote (Mkilla)
Пак ще ме нахраните обаче горен шарнир не се ли цепи носача и после трябва с телоподаващо да се прави ? Не мисля , че при кола 200 коня е редно да се прави.Носачите са тънки и в повечето случаи поддават.
Няма да те храним но това е пълно безумие....да се заваря шарнир за носач.Нищо не поддава щом се избива и набива профи ;) Ако некой некадърнек е ломил с големия чук,то тогава е нормално да осере положението.Шарнира се набива и избива с преса или вибрационен чук.Може и с обикновен чук но трябва да има условие да се подложи и плътни добри дорници.


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
MkillaДата: Вторник, 02.07.2013, 20:24:13 | Message # 25
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Жоро , дори и да си прав ще ти кажа защо така мисля.Преди време когато сменях помпа на съединител в Бултрако и си говорих с майстора ( Слави ) който работи по автомобили и мотоциклети Хонда от доста дълги години стана въпрос точно за тези горни шарнири.Понеже не бях осведомен каква е схемата на работа ако трябва да се сменя горен/долен шарнир при прелюда а все някога ще трябва го разпитах какъв е начина.Специално за горният носач според него е голям шанса да се сцепи при избиването.Трябва заварка , телоподаващо и там не знам си какво.Смисъл , това за мен е безумно ако човек е решил да кара автомобила си по-дълго.Това не го чувам и за първи път.Същото каза и майстора на момчето с Type-R Акорда , същото ми каза и майстора на брат ми ( кара Хонда CBR 1000RR :) ) когато го попитах информативно , същото ми отговори и Миро от Юби Ко.Смисъл , не вярвам хора които се занимават с тази марка специално и то от маса време да не знаят и да лъжат.Едно , че нямат никаква сметка да го правят и второ просто явно са им минали през ръцете такива неща.Не твърдя че ти или други майстори не мога да се справят по-добре но е факт хора на които аз лично имам доверие да им поверя какъвто и да е било автомобил да не знаят/не могат/не искат да ремонтират нещо качествено.За шенкела спорихме с Мони преди доста време.Да , има естествено и горни и долни шарнири които се продават отделно но е факт , че ОЕМ върви заедно и носача с шарнира и шенкела с шарнира.
Леко пиша извън темата.Преди 2 седмици да се посмееш малко Жоро и съм сигурен , че ще ги заклеймиш тотално хората от държавата Люксембург.Братовчеда беше на командировка няколко дни там.Видял се е с негова стара приятелка която живее и работи там.Мацката кара C5 2011г.На излизане от паркинг закачат на заден ход Порше 911 т.е предната му броня.Щетите на Ситроена и Поршето са били супер минимални.Леко натисната и задрана задна броня на френската кола и задрана броня на Поршето , това е.Застрахователите изплатили на мадамата 1500 евро ( писа оня ден на e-mail ) за нова задна броня със същият цвят без да се занимават с бояджии и тн..Помолих братовчеда да я разпита такава ли е практиката там и тя каза , че е така.Никой не се занимава да прави нищо , да прави каквото и да е било дори и да е лек удара :) Стане нещо и се сменя директно с нов детайл.Лек удар от камъче на стъклото -> ново стъкло и така.А да си помислиш да избягаш ако стане дори и леко ПТП ? Камери навсякаде и ако са те заснели...много лошо за теб.
Та мисълта ми е , че тук за тези шарнири и ти си прав обаче и аз мисля , че не греша.Има неща които могат да се направят по-евтино като за нас но има и такива които според мен не е редно да се икономисват.Разбира се факта , че ако си решил да караш колата 5-6 месеца , да и вземеш живота и да я продадеш , оправдава донякаде такива манипулации но иначе мисля , че не е правилно в дългосрочен план.


Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now


Редактирано от Mkilla - Вторник, 02.07.2013, 20:25:01
 
VIPER-CHДата: Вторник, 02.07.2013, 20:31:31 | Message # 26
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
За хората на запад е излишно да говорим,те там са с друг стандарт.
Възможно е да има проблем с носача ако се сменя шарнир както твърдят  но ако стане-НИКОГА не бих си правил експерименти точно с тази част-НОСАЧ та колкото и здраво да ме убеждават ,че ще стане.То самото наименование на частта е показателно.
Като стане проблем,купува се нов.Толкоз!


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
nightfighterДата: Сряда, 03.07.2013, 02:01:24 | Message # 27
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Избиването и набиването на шарнирите се прави внимателно на преса и с подходящи дорници.В никакъв случай не се заварява нищо с телоподаващо и т.н.Шанса да се сцепи носача е сравнително малък,и това нещо може да го направиш най вече при набиването , ако подхванеш новия шарнир накриво и натискаш хамалската с пресата та да се изправи.Тогава си вземаш от някоя морга друг здрав носач.
 
FaresДата: Сряда, 03.07.2013, 08:05:53 | Message # 28
Сандан (3)

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 79
Статус: Офлайн
И аз сменях скоро горен ляв шарнир(преден - не знам дали има такива задни, малко съм далеч от тези неща). Поръчания по каталог нямаше нищо общо. Накрая пасна шарнир от Акорд 2000-2002г или нещо подобно.

Малко не по темата, но колата си дърпа наляво. Смених шарнира, водих я на регулаж, завъртял съм няколко чифта гуми - ходи си у лево. Качвана е на два стенда - всичко й е наред няма усуквания, изкривявания и т.н. Няма и нещо разбито по окачване и управление. Мисля си, че нещо регулажа не са го направили като хората. Бях там като го правиха и уж компютъра показа, че всичко е точно(пипнаха само предното дясно колело). Накрая ми казах, че тряббва да мина 200-300км за да има ефект, защото гумите трябвало да се насосат по новия регулаж(което ми е малко странно). Минах 2 пъти по 200-300км и няма дори подобрение - ходи у лево. Мисля си да отида някъде другаде да я регулират пак. Накакви други идеи?
 
VIPER-CHДата: Сряда, 03.07.2013, 16:08:13 | Message # 29
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Quote (Fares)
Накрая ми казах, че тряббва да мина 200-300км за да има ефект, защото гумите трябвало да се насосат по новия регулаж(което ми е малко странно).
Ех ,че майстори.... :D
Звучи ми като бай Ангел-дападжията дето сменял ос на помпа а тя пак тече с думите -тя ще се закисне :D
Бе как ще се закисне,уж дървен материал не сме слагали....? haha


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
mom4i74Дата: Сряда, 03.07.2013, 16:20:44 | Message # 30
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Провери да не ти задьржа колело. Дано тия майстори да знат че тия болтове имат точно определено положение за монтаж защото имат нужния ход само в една равнина. 
Все си мисля че най вероятно не са им точни стендовете .


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda