Проблем с оборотите
|
|
eldesa | Дата: Вторник, 12.12.2017, 16:18:46 | Message # 31 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| Quote Azz ( ) А ФИТВ нагласи ли го както в темите тука Да и е изправен. Относно отворите ,Горния е за FITV , долния е за IACV при F 20-kata. Махнах капачката на FITV и с маркуч духнах в отвора който се вижда ,с пръст на отворите на дросела почувствах че от горният отвор излиза въздух (на долния нищо).После когато запалих колата капачката FITV не беше затворене .Запуших горният отворa пръст засмукването бе много слабо и не влияеше на работата на автомобила .Затворих капачката на FITV както си работеше и веднага започна да дърпа въздух яко от горния отвор и когато го запуших автомобила загасна...Когато двигателя загрее и FITV e затворил пак има засмукване в горния отвор макар и по слабо заради въздуха за празен ход който се регулира с болта и се взема от него. Развих напълно регулиращия болт.Почистих отвора и болта ,както и малкото отворче през където идва въздуха завих го и регулирах оборотите както е по дебелите книги .Пак си играят в голям толеранс не е като при теб. Ефект няма.
Quote Azz ( ) И си изключвай модула за дневни светлини, когато нагласяш дросела. Изключвам всякакви консуматори.
За сега спирам че започвам да се въртя в кръг.Първо ще регулирам клапаните (в събота )после ще го мисля.
|
|
| |
Azz | Дата: Вторник, 12.12.2017, 19:38:06 | Message # 32 |
Рокудан (6)
Град/Държава: Ruse/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 173
Статус: Офлайн
| Хубаво е да ги регулираш клапаните щом не си 80к км. Имах преди и проблем с болта от о-пръстенчето, беше се опекло от годините и се поотвиваше болта през 2-3 дена, но оборотите пак не са ми варирали 100 диапазон без ЕАЦВ както твойте. Чакаме да пишеш след реглажа, успех
|
|
| |
prelude_1 | Дата: Сряда, 13.12.2017, 10:51:42 | Message # 33 |
Годан (5)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 126
Статус: Офлайн
| Пробвай с друго ЕКУ.
|
|
| |
eldesa | Дата: Петък, 15.12.2017, 10:37:04 | Message # 34 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| Quote eldesa ( ) тМахнах капачката на FITV и с маркуч духнах в отвора който се вижда ,с пръст на отворите на дросела почувствах че от горният отвор излиза въздух (на долния нищо).После когато запалих колата капачката FITV не беше затворене .Запуших горният отворa пръст засмукването бе много слабо и не влияеше на работата на автомобила .Затворих капачката на FITV както си работеше и веднага започна да дърпа въздух яко от горния отвор и когато го запуших автомобила загасна...Когато двигателя загрее и FITV e затворил пак има засмукване в горния отвор макар и по слабо заради въздуха за празен ход който се регулира с болта и се взема от него. Тъй като ме човърка въпроса дали като изолирам FITV ще смуче горния отвор въздух ,а ме сърбят ръцете да човъркам реших да направя следния експеримент .Да елиминирам FITV напълно ,да загрея колата и да видя този отвор на входа на дросела дали ще засмуква въздух .Изрязах си гарнитура с която запуших отворите на FITV
и е монтирах на автомобила. Загрях го с подаване на газ с педала (нали с гарнитурата съм изключил празния ход при студен двигател) докато включи перката на радиатора и е оставих да работи празен ход.Запуших горния отвор на входа на дросела ,който е за FITV и за болта за регулиране на празния ход.Установих че си има засмукване и то доста силно и оборотите на двигателя паднаха много и бе готов да загасне .С този експеримент установих че при Ф 20 ката не може да се провери изправността на FITV със запушване на този отвор с пръст . Експеримента продължи със изключване на конектора на стъпковото моторче IACV и проверка и настройка на празния ход тъй като с тази гарнитура съм симулирал напълно изправен FITV при загрял двигател.При мен оборотите все още играят с голям толеранс както и без поставената от мен гарнитура .По този начин установих по още един начин че моят FITV работи. Утре ще регулирам клапаните и ще видим как ще продължа с търсенето на проблема .
Редактирано от eldesa - Петък, 15.12.2017, 10:39:25 |
|
| |
eldesa | Дата: Събота, 16.12.2017, 19:21:50 | Message # 35 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| Регулировката на клапаните е направена. По данни на инфоборда веднага паднаха данните от от МАП сензора. Преди регулировката показваше около 500mBr, а сега е около 300 mBr. Оборотите на празен ход се вдигнаха малко и не варират в голям толеранс както преди, данните за инжекторите също паднаха.
Преди регулировката
След регулировката
Бях оставил на място да работи след регулировката, та не мога да кажа дали е отстранен проблема с гасненето докато не е загряла. Утре ще видим.
Редактирано от ZAPPA - Събота, 16.12.2017, 20:27:36 |
|
| |
Azz | Дата: Събота, 16.12.2017, 22:36:03 | Message # 36 |
Рокудан (6)
Град/Държава: Ruse/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 173
Статус: Офлайн
| Би трябвало да си добре сега. Поне с вакума и оборотите. Може ли да кажеш дали са били затегнали или хлабави преди?
|
|
| |
jivaka_30 | Дата: Неделя, 17.12.2017, 00:26:31 | Message # 37 |
Шодан (1)
Град/Държава: /
Група: Приятели
Съобщения: 2
Статус: Офлайн
| хлабината на изпускателните клапани беше 0,0мм всмукателни те си бяха 0.25мм/екстра/
|
|
| |
Garfi | Дата: Неделя, 17.12.2017, 07:34:26 | Message # 38 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Т.е точно както се знае, че става при ф20, при работа на газ, изпускателните си влизат в леглото и трябва регулиране на време.
|
|
| |
eldesa | Дата: Неделя, 17.12.2017, 13:40:20 | Message # 39 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| Трябва да кажа с най голямо задоволство ,че ПРОБЛЕМА С ГАСНЕНЕТО ВЕЧЕ ГО НЯМАМ. Оборотите не пропадат и автомобила кове тихите обороти. Темата е вече само за четене . За успешното решаване описания проблем и борбата за отстраняването му >Б Л А Г О Д А Р Я < на всички взели участие със съвети и работа
Извода е че сам съм си си създал проблема от нерегулирането на клапаните на време(хлабината на изпускателните клапани беше 0,0мм) .Правете реглаж на време за да пестите от гориво и нерви , а и от по тежки и скъпи ремонти. Ползата от темата е че разнищихме проблема на дълго и широко и направихме още две теми за проверки на възли за празният ход с което обогатихме форума , а настоящата ще е пътеводител за подобен проблем. Благодаря на Garfi за частите който ми даде за да направя проверките ,за отделеното време да човъркаме и търсим заедно повредата и че ме запозна и свърза с Живко (jivaka_30) . Благодаря и на Живко за обърнатото внимание , отделеното( в почивен ден ) време и за реглажа на клапаните който направи.
Редактирано от eldesa - Неделя, 17.12.2017, 13:57:00 |
|
| |
eldesa | Дата: Понеделник, 18.12.2017, 19:47:23 | Message # 40 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| Днес настроих оборотите на празен ход с регулировъчния болт в последователността по ръководството. Заковах ги на 550 с изключено стъпково моторче , а с него ми е 770 .И в двете положение оборотите варират + - много малко. Интересното е че като махнах буксата на IACV двигателя не загасна ,паднаха оборотите на 550 от 770 но двигателя работеше равномерно. Настроих и FITV на 1400 оборота при температурата на околната среда 0 градуса и запуснат туко що студен двигател.
|
|
| |