persssi | Дата: Събота, 01.04.2017, 00:10:15 | Message # 31 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
| Още едно съчинение разсъждение от мене!
Какви тестове бих направил аз. 1. Бих натоварил колата отзад (спаднати гумите или 100 кг. в багажника) и бих проверил, дали грешката веднага се появява; 2. Бих повдигнал колата отзад леко на крик и отново проверка, дали дава грешка; 3. Бих повдигнал колата леко на крик отпред и отново тест на системата.
Предполагам (само), че системата има проверка, дали предният и задният ъгъл имат някаква сходимост. Тя сигурно трябва да се постига за определено време (timeout). Ако това не става, проблемът може да е в задните актуатори или дори в преданта хидравлична рейка (ако има луфт или не-достатъчно усилието от помпата).
Успех!
|
|
| |
eldesa | Дата: Петък, 07.04.2017, 09:27:35 | Message # 32 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| Едно разсъждение и от мен по въпроса за възможност за появата на този проблем в системата като изхождам от направеното от колегата до сега и резултатите получени от това. 1.изключваме датчика волана(заменен е друг и резултат няма) Моето мнение е че ел.компонентите на системата са изправни ,щом системата се калибрира и нулира грешка 20. Интересното е че системата се калибрира,нулира грешка 20 и заработва нормално при положение че се прави на място(колата не е в движение) , а същевременно след това се получава същата грешка на място (след като 4WS e работеща) Според мен това би трябвало да се получава от износване на някой от частите на рейка или акуатора и при завъртане на място поради тежеста на автомобила се получава разлика в ъгъла на завиване(особено на ляво , явно там е износването по голямо разликата и ьгъла на завиване м/у датчика на рейката и датчика на акуатура излиза от допустимите норми на разлика. Може и Сащо да излезе прав за акуатора .Не съм се занимавал със системата (макар че имах желание да слагам на моя прелюд) и не мога да кажа дали може да се разглоби ,смаже или раздвижи акуатора или къде може да клеясва и да се движи по затруднено . Но според мен щом на крик всичко работи нормално ел .компонентите са ОК, което пак връща нещата в износване(клеясване) на някои механични части от системата. след като замениш акуатора ще отпадне още една възможност за повреда Успех в отстраняването на повредата
|
|
| |
cookie_monster | Дата: Вторник, 22.08.2017, 13:25:41 | Message # 33 |
Сандан (3)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 55
Статус: Офлайн
| След неуморна борба и изпробване на какво ли не, грешка 20 е отстранена и 4WS вече работи
Пиша какво беше изпробвано и правено още от самото начало, за да има пълно инфо, ако някой се сблъска със същото:
1. В началото воланът ми не стоеше на 12 часа при движение направо, беше малко настрани. Съмнявах се да не би това да е причината за грешка 20 (Front Main Steering Angle Sensor - FMSAS). Уви, след реглаж и проверка на позицията на този сензор, промяна нямаше.
2. Направена бе проверка и калибровка на сензорите. Подобрение имаше - системата заработваше, но грешка 20 отново изскачаше на произволен принцип след кратко шофиране. Усъмнихме се в състоянието на Front Main Steering Angle Sensor и решихме да изпроваме друг, за който се знаеше, че е изправен и работи. Както може би предполагате, оказа се, че не е и в него причината.
3. Следващото нещо, в което се усъмнихме, бе 4WS компютърът. Беше отворен и проверен за лоши спойки, но не бяха открити такива. За всеки случай решихме да пробваме с друг модул, който обаче се оказа, че има проблеми със спойките, тъй като даваше съответните грешки. Намерихме трети работещ компютър. Отново греда.
4. Бяха измерени съпротивленията на всички сензори и сверени с необходимите. Всичко беше в норми. Успяхме да установим закономерност при появяване на грешка 20 - когато воланът се завъртеше наляво и след това се връщаше в изходна позиция веднага светваше. Нямаше грешка при въртене надясно и връщане на 12 часа. Странно беше и че в движение изкарваше грешката по-рядко - основно се случваше при маневриране на място.
5. Предвид факта, че проблемът беше само при завой наляво, възникнаха съмнения за изправността на самия актуатор на задната ос. Изпробвахме друг, който работеше, но отново проблемът остана.
6. След поредната troubleshooting procedure по Service manual, и след повторно измерване на сигналите, които сензорите подават, в сервиза установиха, че Front Sub Steering Angle Sensor (FSSAS) прекъсва подаването на сигнал в определена позиция, съответно системата влизаше във Fail-Safe Mode - Error code 20. Съгласно troubleshooting процедурата, ако при грешка 20 всички проверки на основния сензор (FMSAS) не дадат резултат, следва да се провери FSSAS. Сензорът бе свален и изчистен старателно. След връщането му и рестартиране на системата, грешка 20 не излезе.
Available to users only Вече втора седмица нямам проблем със системата, дори след доста натоварващи тестове по планински пътища, включително дупки и т.н. Поведението на колата е доста различно, особено при по-ниски скорости и в града. Да се надяваме, че няма да има грижи и занапред.
Available to users only
Prelude 5th Gen H22А5 4WS M/T
Редактирано от cookie_monster - Вторник, 22.08.2017, 13:27:08 |
|
| |