• Page 1 of 1
  • 1
Forum moderator: ZAPPA, NSBOP, batkosio  
Форум » Технически дискусии (Technical Discussions) » Общи технически дискусии (Common Technical Discussions) » Познати проблеми (...причини за възникването им и възможни решения)
Познати проблеми
eDanielДата: Понеделник, 03.10.2011, 23:15:59 | Message # 1
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Проблем: Отказва да запали понякога когато е топла
Възможна причина: Спойки на главното реле
Решение: Отворете релето и презапоете всички съмнителни спойки
Трудност: Елементарна, изискват се умения за работа с поялник
За повече информация: Main Relay Fix, Troubleshooting

Проблем: Не иска да запали или е угаснала в движение
Вьзможна причина: Изгоряла бобина или комутатор.
Решение: Смяна с нови. Ориентировьчна цена за бобина и комутатор в България е около 160лв.
Трудност: Сменят се лесно.
Профилактика: Не оставайте хлабината на електродите на свещите по голяма от предписаната защото се товари бобината и е възможно да изгори.



プレリュード 夢のカ
 
eDanielДата: Вторник, 31.01.2012, 00:10:15 | Message # 2
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Проблем: Запотени стъкла

Възможни причини:
- влага в купето (мокри седалки, мокър мокет и т.н.)
- включена е рециркулация на въздуха
- има боклуци по пътя на въздуха (листенца например)
- мръсни са стъклата от вътре (това, че са прозрачни не е гаранция, че са чисти)
- има DIY филтър на входа на въздуховода за купето и той се напоява могъщо защото е директно изложен на влажния въздух отвън
- пробил е радиатора на парното и вътре влиза въздух примесен с антифриз който омазнява прозорците безобразно и после няма изсушаване (този проблем незнам дали го има при Прелюд в интерес на истината, но на една от предните ми коли се случи)
- много хора в колата + някои от другите проблеми (рециркулация или мръсни стъкла най-често)

Решение:
Първото и най-важно нещо е да НЕ пускате рециркулация на въздуха защото колкото и да е горещо влагата си циркулира вътре в купето и става мазало. Парното на Прелюда наистина е много силно, но при това условие този факт няма значение.
Второто нещо е, ако има бокуци по тръбния път те събират влага и в последствие като пуснете горещ въздух тази влага се изпарява и влиза в купето. После същата тази мърсотия се напоява пак и става безкраен цикъл.

Възможно противодействие:
- във влажните сезони на всеки две седмици си забърсвайте стъклата отвътре с попиваща хартия и препарат за прозорци (на мен си ми седи в колата).
- когато запалите колата в дъждовен ден, пуснете климатика да работи (той е най-доброто противодействие, защото изсушава въздуха много бързо) и пуснете топлото на макс. След като усетите (субективно е малко) че въздуха е сух, може да спрете климатика.
- понякога при тръгване може да отворите прозорците (ако не вали естествено) за да излезне влажния въздух и за да се изравни температурата с външната



プレリュード 夢のカ
 
NikiДата: Вторник, 31.01.2012, 00:36:20 | Message # 3
Шодан (1)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 14
Статус: Офлайн
Проблем: Не свети плафона в купето при отваряне на врата, няма индикация на таблото че има отворена врата, всичко останало по таблото и колата работи

Възможни причини:
- изгорял бушон
- счупен/неработещ датчик на вратата
- откачена маса по купето
- изгоряла писта и/или транзисторче на платката на таблото, най- често от некачествена аларма (както беше в моя случай)

Решение:
- подмяна на бушон
- смяна на датчика на вратата
- намиране на откачената маса и закачането и
- оправяне на изгорелите писти и подмяна на изгорелите транзисторчета по платката на таблото

Трудност:
Намирането на проблема е най-трудното, поправката на таблото не е трудна при умение за работа с поялник.


Редактирано от Niki - Вторник, 31.01.2012, 00:37:08
 
NSBOPДата: Вторник, 17.07.2012, 12:04:28 | Message # 4
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
Проблем: Празен ход / Idle Control System

Забележка: Информацията по-долу е взета от сервизното ръководство за Prelude 4-та генерация. Решенията са дадени по ред. Първо вижте първото и ако то не е проблема, вижте следващото и така нататък.

Симптом: Трудно пали при студено време
- проверете FITV (Fast Idle Valve)

Симптом: Оборотите са извън спецификацията (1000-2000) при студено време
- проверете FITV
- проверете EACV
- коригирайте оборотите на празния ход

Симптом: Неравномерен празен ход
- проверете маркучите и електрическите връзки
- проверете EACV

Симптом: Високи обороти при горещо време
- проверете EACV
- проверете FITV
- проверете маркучите и електрическите връзки
- проверете сигнала на P/S (Power steering) oil pressure switch (превключвател за налягането на маслото на хидравликата)
- коригирайте оборотите на празния ход

Симптом: Ниски обороти при загрял двигател (оборотите на празния ход са под допустимите при отсъствие на товар/консуматори)
- проверете EACV
- коригирайте оборотите на празния ход

Симптом: Ниски обороти при загрял двигател (оборотите на празния ход не се покачват при стартиране на двигателя)
- проверете EACV

Симптом: Ниски обороти при загрял двигател (при автоматична скоростна кутия, оборотите падат при превключване на предавка)
- проверете A/T switch position сигнала
- проверете EACV

Симптом: Ниски обороти при загрял двигател (оборотите падат при включване на климатика/климатроника)
- проверете Air conditioning сигнала
- проверете EACV

Симптом: Ниски обороти при загрял двигател (оборотите падат при навиване на волана)
- проверете сигнала на P/S (Power steering) oil pressure switch (превключвател за налягането на маслото на хидравликата)
- проверете EACV

Симптом: Ниски обороти при загрял двигател (оборотите се колебаят при включване на консуматор/товар)
- проверете маркучите и електрическите връзки
- проверете EACV
- проверете FR сигнала на алтернатора (незнам какво е FR)

Симптом: Frequent Stalling (според мен трябва да се разбира като пропадане на оборотите) по време на загряване на двигателя
- проверете EACV
- коригирайте оборотите на празния ход

Симптом: Frequent Stalling при загрял двигател
- коригирайте оборотите на празния ход
- проверете EACV

Симптом: Колата не минава теста за вредни емисии
- проверете маркучите и електрическите връзки


 
NSBOPДата: Вторник, 17.07.2012, 12:09:33 | Message # 5
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
Проблем: Гаснене при студен двигател / Ниски обороти на студен двигател

Забележка: Нарочно го пускам като отделен пост, защото информацията от предния е взета от ръководството, а това се доказа в практиката.

Описание на симптомите:
- До достигане на средни температури (около 60-65 градуса) оборотите падат при изключване от скорост и колата загасва.
- Когато двигателят е студен оборотите са около 600-900 и това предизвиква тресене. Нормално оборотите трябва да са около 1200-1300 при 40 градуса температура.

Възможен проблем: Пренатегнати клапани (смукателни) предизвикано от неправилен реглаж

Решение: Реглаж на клапаните

-------------

Проблем: Оборотите играят и на студена и на загрял двигател / Пропадене на оборотите и загасване на място

Забележка: Нарочно го пускам като отделен пост, защото информацията от предния е взета от ръководството, а това се доказа в практиката.

Описание на симптомите:
- Оборотите играят в голям диапазон - примерно 600-1100 и колата понякога загасва.

Възможен проблем: Спукан всмукателен колектор

Решение: Заваряване на пукнатината / смяна на колектора


 
NSBOPДата: Петък, 07.09.2012, 10:20:05 | Message # 6
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
Проблем: Свети чека на ABS-а и на ръчната спирачка

Описание на симптомите:
- Лампата за ръчната не гасне
- Лампата на ABS-а свети постоянно или се включва в движение

Възможен проблем: Теч на спирачна течност или спирачната течност не е сменяна твърде дълго

Решение: Долейте (ако е паднало нивото) или сменете (ако е стара) спирачната течност


 
GarfiДата: Петък, 07.09.2012, 10:58:08 | Message # 7
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Причина за ниско ниво на спирачна течност може да се търси и в износени накладки.
 
VIPER-CHДата: Петък, 07.09.2012, 23:30:13 | Message # 8
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Quote (Garfi)
Причина за ниско ниво на спирачна течност може да се търси и в износени накладки.

Това не е причина за прекалена липса на спирачна течност.
И в този случай не бива да се долива!Има си минимум и максимум в противен случай ако долеете при износени спирачки,при подмяната с нови,буталата се връщат и резервоара ще прелее точно толкова,колкото сте доляли.Виждам го всеки ден :D Нищо страшно,просто ще изплескате коша и нивото ще отиде доста над максимума т.е. до ръба.Значи,доливайте само когато нивото е под минимума и съобразете с износването на феродото.


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро

Редактирано от VIPER-CH - Петък, 07.09.2012, 23:33:05
 
ZAPPAДата: Четвъртък, 09.05.2013, 23:05:02 | Message # 9
ARTIST

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
Проблем: Вода в багажника

Възможни причини:
- запушени отводнителни тръби на шибедаха
- уплътнения на стоповете
- теч от отдушниците на багажника, които се намират до отводнителните тръби на шибедаха

Решение:
Отпушване на отводнителните маркучи на шибедаха и силикониране или смяна на уплътненията на стоповете и отдушниците.


PRELUDE 2.2 TYPE S
 
eDanielДата: Събота, 31.08.2013, 16:48:42 | Message # 10
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Почистване на дросел, EACV, FITV и т.н. НЕ СЕ прави с WD40, а със спрей за почистване на карбуратори! Разбира се нищо не ви пречи да чистите и с фанта лимон, но ако наистина искате да имате ефект използвайте гореспоменатият спрей.


プレリュード 夢のカ
 
Форум » Технически дискусии (Technical Discussions) » Общи технически дискусии (Common Technical Discussions) » Познати проблеми (...причини за възникването им и възможни решения)
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda