Forum moderator: ZAPPA, NSBOP  
Форум » Технически дискусии (Technical Discussions) » 5-то поколение (5th Generation) » Проблем с оборотите (F20A4)
Проблем с оборотите
eldesaДата: Събота, 09.12.2017, 09:03:42 | Message # 16
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
Не .
Кабелите , бобината и комутатора са наред.Конденз в делкото няма ,както и нагар или нещо което да е проводимо и даде утечка.Все пак почистих със спирт за да няма някакъв тънък слой незабележим за окото но да е проводим за високото напрежение.
След всички манипулации проблема остава.


 
VIPER-CHДата: Неделя, 10.12.2017, 00:16:38 | Message # 17
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Що не пробваш с друг температурен датчик,единия от трите беше за инфо към ECU-то,мисля....
Аз го имам същия проблем но само на газ а съм с обикновена газова уредба.Двигателя почти заглъхва и си връща оборотите към нормалните а понякога си гасне.Ако изключа от скорост при по-високи обороти,пак угасва и всичко това,когато си поиска.През повечето време работи перфектно.На бензин нямам проблем и го свързвам с газта.Въпреки че симптомите са идентични,не търся връзка с твоя проблем.


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
eldesaДата: Неделя, 10.12.2017, 11:18:53 | Message # 18
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
Quote VIPER-CH ()
Аз го имам същия проблем но само на газ а съм с обикновена газова уредба.
Аз също в началото си мислех че може да е от газовия уредба (въпреки че го прави и на бензин) .За това махнах предпазителя на газовата но проблема продължава.
Започвам да си мисля дали не е и от настройка на клапаните , че от 80К не съм правил регулиране на клапаните ( както и на газовия инжекцион).
Но всичко ще го правя последователно и едно по едно за да мога да разбера от къде е проблема.Тази седмица ще сменя температурния датчик и дросела с други.
Имам чувството че като върна педала на газта и изключа от скорост( когато го имам проблема) все едно компютъра  се забавя в промяната на горивната смес и подаването на сигнал към IACV  (или му дава грешна информация) и докато той се задейства за да компенсира оборотите те падат близо до 0 и тя гасне.Но излиза другия въпрос Защо през останалото време всичко си работи добре .Има смисъл да е температурния датчик ,тъй като той с промяна на температурата си променя съпротивлението и от там се променя сигнала от компютъра  (напрежението което се подава към компенсиращите механизми) за нормализиране на оборотите.Фактически в определен температурен диапазон все едно датчика прекъсва .Това може да се провери като се нагрява датчика и към него е закачен омметър но трябва да се определи температурния диапазон в който го прави. НО веднага излиза въпроса:
Защо като оставя колата да си работи на празен ход не прави проблеми и си минава през целия температурен режим без да трепне стрелката?
Идва и следващият въпрос :
Защо когато съм в движение при изключване от  скорост (когато колата не е достигнала нормален температурен режим) в началото проблем няма ,после като позагрее малко проблема се появява за кратко  и след това изчезва напълно .При напълно достигнат температурен режим цял ден да карам проблем никакъв.Кове 750 оборота при изключване от скорост и стрелката на оборотомера не трепва надолу, но оставя ли е за около час да не работи пак се появява за кратко и после пак всичко е ок.Времето за което го имам проблема е за около минута две или може би три.Не е много време  но е дразнещо в градско.Загасваш и с волана става трудно завиването ,спирачките не хващат добре ,въртиш ключа за да запалиш и всичко това на кръстовище ,а бе отврат :).На едно кръстовище да го направи пак е гадно ,а и постоянната мисъл че това може да стане те държи под напрежение.
Може и да е от други датчици който влияят по някакъв начин на горивната смес притока на въздух и т.н.За това започнах да сменям детайл по детайл от вероятни към по малко възможни..Върти ми се в главата и че може и да е  МАП сензора на дросела .
Незнам просто от толкова въртене по този проблем почвам да си мисля дори и за невъзможни причини.Дано само да не е комбинирана от 2 или повече причини ,че тогава ще си сменям части и ще си е все едно .Ще си се въртя в омагьосан кръг.




Редактирано от eldesa - Неделя, 10.12.2017, 12:14:03
 
VIPER-CHДата: Неделя, 10.12.2017, 20:32:33 | Message # 19
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
В движение и на място нещата са различни.Ако изфорсирам мотора,когато е на газ в движение,изключена от скорост,мотора заглъхва и угасва,на място няма проблем.Значи въздушния поток се променя,дори и в незначителни граници при затворен дросел,хем минава през онази кутия под филтъра,самия филтър а двигателя така или иначе си засмуква...опира пак до мап-а,който следи абсолютното налягане в колектора и температурния датчик.Пробата я прави и с двата, като разменяш стар-нов,нов-стар,два нови мап и датчик.
Аз на мойта и свикнах,щот само на газ го прави и го отдавам на нея,пък и изключвам от скорост преди кръстовище,когато оборотите вече са ниски,скоростта също.Случва се понакога,когато се налага рязко да натисна съединител и спирачка.


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
eldesaДата: Неделя, 10.12.2017, 20:48:40 | Message # 20
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
Така днес продължих с търсене на причината , но вече към посока дроселовата клапа (която ще сменя тези дни ).
Загрях двигателя докато включи перката и изключих куплунга на IACV по време на работа на двигателя.
Автомобила веднага загасна.
Това показва IACV работи , но също означава че  дросела не работи коректно .Двигателя не трябваше да загасва , а да намали оборотите до около 500,което ме навежда на мисълта че или все пак има някакво запушване или МАП сензора нещо не е наред.Сигурен съм че никой не е пипал по дросела за настройка нищо защото аз не съм , а на никой не съм давал колата за ремонт.
Знам със сигурност вече че IACV работи перфектно и благодарение на него оборотите ми се държат на 750 като компенсира евентуалната неизправност в дросела .
Това озачава и ще колегата Аzz е напипал правилната посока на търсенето за евентуална причина за проблема с оборотите. alco 

Като свърша с тази дилема ще съм подготвен да направя една стабилна тема за проверка , тестване и настройки на всички детайли и възли  през които съм минал.
Дано вече изгрее слънчице и в моята градинка




Редактирано от eldesa - Неделя, 10.12.2017, 21:06:45
 
AzzДата: Понеделник, 11.12.2017, 00:47:32 | Message # 21
Рокудан (6)

Град/Държава: Ruse/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 173
Статус: Офлайн
Да не те заблудя, но и на мен ми е ставало подобно нещо с пропадане на обороти особенно в студените дни на годината. Не ми е гаснела, но близо до угасване. От това което разбирам аз, не ми харесва, че бавно загрява прелюда при температури около 0 градуса навън и надолу. С тия високи ЕАЦВ и ФИТВ, докато загрее всичко... минава 10 минути каране. Дросела го свалях и чистих преди седмица. Мога да кажа, че го нагласих според оборотите в Дебелата книга, но след 2-3 дена каране, трябваше да му ги вдигна. Явно първата мизерия се натрупа, след 2-3 дена пак си играх, защото ми премигваше лампата на маслото, когато се пуснат вентилаторите за охлаждане на място.
Т.е. искам да ти кажа, че без инфоборд, няма как да нагласиш дросела на око. И няколко дена след чистене пак трябва да го погледнеш. Надявам се, ако си го свалял целия, си обезвъздушил и антифриза.
Аз съм с 4 ген ф20 и оборотите ми трябва да са 770 + - 50 на място. Без ЕАЦВ 550 + - 50. Стояха си  770 при без ЕАЦВ на 500 , но имаше задъхвания/ пропадания. В сервизното ръководство добре е описано как да нагласиш дросела. Бих си регулирал и клапаните 80к км са много. Ако нямаш инфоборд съм сигурен, че някой от София ще ти услужи за 1 час . Пък ако няма и аз мога да ти услужа.

Това че ти е изгаснал двигателя като си извадил ЕАЦВ не показва, че ти е зле дросела а , че не е настроен болта. На изключен ЕАЦВ се пали и се задържа газта да му дойде акъла на компютъра иначе се случва да угасне.

Мап-а не бих пипал аз, доколкото съм чувал лесно се чупи.

В прелюда ми харесва как дребни неща правят дразнещи проблеми :) добре че имаме сервизно ръководство


Редактирано от Azz - Понеделник, 11.12.2017, 00:52:49
 
eldesaДата: Понеделник, 11.12.2017, 09:08:33 | Message # 22
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
имам инфоборд.

Не съм свалял целия дросел ,а само IACV и FITV след което съм обезвъздушил системата за охлаждане. 
Quote Azz ()
Това че ти е изгаснал двигателя като си извадил ЕАЦВ не показва, че ти е зле дросела а , че не е настроен болта.
 Да така е .но  все пак трябва да има причина да се промени тази настройка след като там никой не е пипал , Аз съм си такъв че докато не разбера защо , как и поради каква причина не спирам да търся, защото иначе нищо не съм направил , а само съм си загубил времето.Сега например врътвам болта и настройвам 500 оборота ,може всичко да е ОК от тук нататък ,но може и да се прояви в проблем в бъдеще когато по някакъв начин неоткритата от мен причина бъде премахната от самосебеси (например някакво запушване или от някакви други мои действия по отстраняване на друга повреда).Тогава започвам пак да се чудя ама защо пак гасне или са високи оборотите и пак проверки от начало до край .
Сега започвам да търся защо няма тези 500 обр/мин  при изключен IACV и на какво би се дължало.Ако днес не открия нищо , утре просто  заменям дросела с друг и виждам дали ги има и тогава решавам как ще продължа на татък
Приложени файлове: 5608133.png (169.2 Kb)




Редактирано от eldesa - Понеделник, 11.12.2017, 11:21:35
 
AzzДата: Понеделник, 11.12.2017, 13:12:01 | Message # 23
Рокудан (6)

Град/Държава: Ruse/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 173
Статус: Офлайн
Quote eldesa ()
Сега започвам да търся защо няма тези 500 обр/мин при изключен IACV

550 трябва да са на изключено ЕАЦВ, след като си задържал педала на газта за малко на 1000 оборота и бавно си го отпуснал да се нормализират. При вече загрял двигател, перките са се пуснали поне веднъж. Аз задържам 1000, докато не се пуснат перките и после ходя напред назад да нагласям болта. с ЕАЦВ ти трябват 770 на ф20 и 780 на х23. На снимката ти показва 750 което е ниско. И вадиш бушона за рестарт на ЕКУ-то след като си приключил с болта и си закачил ЕАЦВ
 
eldesaДата: Понеделник, 11.12.2017, 17:03:29 | Message # 24
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
на снимката са 759 но те плават и отиват до 780 за части от секундата.Просто снимката е запечатала 759 .
Аз направих така ,Запалих колата и е държах както пише в ръководството 3000 оборота докато включи перката.След това оставих да работи на празен ход и махнах куплунга на IACV и колата загасна .Влязох и запалих отново и е държах на 1000 оборота около минута докато оборотите слухом станат равномерни.После бавно взех да отпускам педала на газта за да се задържат и да мога да изляза от автомобила,но всеки път колата беше пред загасване и накрая загасна .Тогава се сетих че имам дневни светлини който се включват автоматично .Махнах предпазителят им, Забелязах как е положението на болта и врътнах на ляво един оборот и пробвах отново и нещата се получиха.Колата не загасна но оборотите варираха от 700 до 800.Започнах  да ги намалявам  и двигателя взе да работи все по неравномерно както си казал имаше задъхвания/ пропадания. .Оставих ги на 470 до 590 .
Изгасих сложих буксата на IACV.Извадих клемите на акумулатора и сега чакам да изстине двигателя.
Имам сега въпрос :
В дросела пред клапата от ляво има два отвора кой за какво е .
Питам защото при запушване на горният отвор  с пръст двигателя не гасне но намалява оборотите ,  а долния ако го запушим с пръст направо загасва.


 
AzzДата: Понеделник, 11.12.2017, 20:12:04 | Message # 25
Рокудан (6)

Град/Държава: Ruse/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 173
Статус: Офлайн
Quote eldesa ()
В дросела пред клапата от ляво има два отвора кой за какво е .

не мога да си го представя точно. Или вакум или антифриз, друго не минава през дросела :D  предполагам за вакумите питаш. Единия отива към МАП другия към charcoal canister , който прилича на термос

Quote eldesa ()
Оставих ги на 470 до 590

Това е голям прозорец, моя двигател варира 20-30 оборота


Редактирано от Azz - Понеделник, 11.12.2017, 20:15:50
 
eldesaДата: Понеделник, 11.12.2017, 22:38:29 | Message # 26
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
Не си ме разбрал за какво питам
Вътре в дросела преди пеперудата в ляво има два отвора, интересува ме кой от тях е за FITV .питам защото в ръководството на снимката е даден дросел за H22 .
Май за F20A4 дросела отворите не отговарят както за H22 ,а са на обратно.Горния е за FITV a долния е за IACV.
така са на H22 (снимката е от интернет и е за сивик но отворите отговарят за H22)
Приложени файлове: 7497642.jpg (34.6 Kb)


 
AzzДата: Понеделник, 11.12.2017, 22:59:50 | Message # 27
Рокудан (6)

Град/Държава: Ruse/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 173
Статус: Офлайн
на Ф-ката ФИТВ е отделно от дросела, на колектора в дясно е. Нямам идея коя дупка за кое е, хем го свалях преди седмица-две,но бързах и не разглеждах. По-късно ще направя едно клипче без ЕАЦВ да видиш оборотите диапазона
 
AzzДата: Вторник, 12.12.2017, 01:49:08 | Message # 28
Рокудан (6)

Град/Държава: Ruse/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 173
Статус: Офлайн
ето клипчета на оборотите, съжалявам за част от лошото качество







Отначало държа педала на 1000 оборота да се включи охлаждането, и после пускам. Така мога да гледам по дълго оборотите без ЕАЦВ, да се понагласят и през цялата температура 84-92


Редактирано от Azz - Вторник, 12.12.2017, 01:52:04
 
eldesaДата: Вторник, 12.12.2017, 09:24:46 | Message # 29
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
вижда се добре .при мен работи доста по неравномерно.
Quote Azz ()
на Ф-ката ФИТВ е отделно от дросела,
Да знам къде  FIVT. Нали го замених с друг.Интересува ме отвора от където дърпа въздух. Причината е че искам да го проверя като запуша дупката с пръст. При загрял двигател трябва да не се получава  вакум  и да не влияе на оборотите при затваряне на отвора с пръст ако е изправен.При мен обаче когато загрее и в двата отвора има вакум(засмуква пръста )  като при долния колата направо загасва  а при горния леко намалява оборотите .Както и да е .Сега ще сваля капачката на FIVT и с подаване на въздук в отворите ще видя от кой се захранва .


 
AzzДата: Вторник, 12.12.2017, 14:01:12 | Message # 30
Рокудан (6)

Град/Държава: Ruse/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 173
Статус: Офлайн
А ФИТВ нагласи ли го както в темите тука. Завит максимално и после отвит НЕ повече от четвърт оборот.

И си изключвай модула за дневни светлини, когато нагласяш дросела. Пробвай ден/два без него колата, да не товари нещо токовете той?


Редактирано от Azz - Вторник, 12.12.2017, 14:12:14
 
Форум » Технически дискусии (Technical Discussions) » 5-то поколение (5th Generation) » Проблем с оборотите (F20A4)
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda