Катализатор - за или против ?
|
|
Mkilla | Дата: Сряда, 08.02.2012, 11:23:01 | Message # 1 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Колеги , какво мислите без или с катализатор ? Как разбирате , че все още работи ? Ако се премахне какво трябва да се сложи на негово място ? Когато говорих с една фирма за махане ми обясниха , че имали 3 резонатора като цена и най-евтиният бил дупчена тръба отвътре а скъпият с филтър който задържал газовете и не пречел на сондата.Добре но нали имаме една сонда само , какво ще и пречи на нея примерно катализатор без филтър ? Ще дава ли по-богата смес компа т.е да харчи повече колата и да дава грешни данни компа ? Дайте съвети колеги
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
HRC | Дата: Сряда, 08.02.2012, 11:54:13 | Message # 2 |
HONDA LOVER
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 252
Статус: Офлайн
| Ако решиш да го свалиш, на негово място си сложи едно резонаторно гърне (тази фирма ти е предложила 3 варианта на резонаторно гърне и това със задържането на газовете заради сондата е пълна глупост). Аз моя си го свалих и го продадох на изкупвачи за 80 лв. и си сложих едно резонаторно гърне за 45 лв. с работата и колата си е екстра.
|
|
| |
Mkilla | Дата: Сряда, 08.02.2012, 12:05:34 | Message # 3 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Колега , обясниха ми че имали 3 вида като обикновения бил около 30тина лева а най-скъпият с филтър вътре за задържане на газове ( така и не разбрах за какво е ) е около 90 лв.Добре а има ли разлика след като си махна твоят катализатор и това което сложи на негово място има ли вътре пак разни вати или просто е тръбва в гърне ?:)
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
HRC | Дата: Сряда, 08.02.2012, 12:44:01 | Message # 4 |
HONDA LOVER
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 252
Статус: Офлайн
| Аз не осетих разлика, явно катализатора не ми е бил много задръстен. Резонаторното гърне ми е тръба и имежду нея и гърнето е с вата, иначе ще се чува звънтене. Това за което ти говорят за задържането на газовете, подозирам че се сещам за какво става въпрос, защото на моето самата тръба е вкарана на четири срещуположни места навътре и се смалява отвора. По този начин се задържат газовете, но доколкото съм запознат това е с цел намаляване на вибрации. Garfi е с права надупчена тръба и вата между нея и корпуса на гърнето и си е екстра. Ако ти е позапушен катализатора, след слагане на резонаторно гърне, колата трябва да върви малко повече.
Added (08.02.2012, 11:44:01) --------------------------------------------- Още един съвет, отиди до сервиз за гърнета и ги попитай дали ще ти сменят катализатора с резонаторно гърне без доплащане. Принципно те са на далавера от катализатора защото изкарват доста добри пари от него. Втория вариант е да си го премериш да си купиш хубаво резонаторно гърне и да отидеш при майстор да ти го смени. След това ти да си продадеш катализатора и да спечелиш някой лев евентоално. (аз направих точно това)
Редактирано от HRC - Сряда, 08.02.2012, 12:46:46 |
|
| |
nightfighter | Дата: Сряда, 08.02.2012, 12:56:39 | Message # 5 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Обикновено резонатора е дупчена тръба в гърне.Ако катализатора ти не е запушен,а само го сменяш , уж да дигнеш мощността, не мисля че ще усетиш някаква съществена разлика.Дори да я има, тя ще бъде много малка.Друг е въпроса какво ще си въобразиш!За да постигнеш някакъв реално осезаем ефект ще ти трябва цяла спортна генерация от колектора до крайното гърне. Така че ако нямаш проблем с колата си,не си давай парите напразно.Това е моя съвет!
|
|
| |
pikaso906 | Дата: Сряда, 08.02.2012, 13:39:41 | Message # 6 |
Кудан (9)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
| Аз пък се чудя без катализатор ще мине ли прегледа.Нали ще изхвърля повече газове без него.
|
|
| |
Garfi | Дата: Сряда, 08.02.2012, 13:55:33 | Message # 7 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Моето прилича на това
но е по-късо и е изцяло кухо, без никакви тръби вътре.
Скоро прочетох, че при двигателите на хонда махането на катализатора не оказвало никакво подобрение във вървежа на автомобила. Другото което прочетох сега, след кратко съветване с гугъл е, че гърнето като на @HRC било доста добър вариант.
|
|
| |
eDaniel | Дата: Сряда, 08.02.2012, 14:48:11 | Message # 8 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| И аз да се изтроп ъъъъ да си кажа мнението. Ефект от махането на катализатора едва ли ще усетиш освен ако не е супер запушен. Моето мнение е, че той е разчислен да не спъва колата при тази мощност и конфигурация (колектори, генерация, етц). Ако целта ти е да закачиш някой свеж кон да тегли Прелюда, по-добре се насочи към цялостно решение под формата на генерация от край до край. И те предупреждавам предварително - не очаквай чудеса! Ако си мислиш, че ще сложиш нова генерация и колектори и това ще я накара да подскочи като разгонена кобила... ами не. Ефект ще има, но не поразителен. В някои случаи може да имаш и негативен ефект - примерно минал си на диаметър на генерацията като за турбо кола Тунинга на атмосферен двигател не е никак евтина работа. Затова някои предпочитат принудително пълнене Алтернатива на турбото, е просто да направиш суап стига да не мечтаеш за някакви извънземни цифри
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
Mkilla | Дата: Сряда, 08.02.2012, 15:10:15 | Message # 9 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Колеги аз не се изразих правилно още в самото начало..Питам за катализатора , защото не искам да навредя по някакъв начин на мотора а не че ме притеснява вървежа на Ф20ската а напротив , много съм си доволен от него.Ако исках нещо по-сериозно щях да скоча на VTI още в самото начало.Мисълта ми беше дали може да се махне без последствия за колата и дали ако е запушен ( а той със сигурност малко или много е след толкова години работа ) и си карам с него дали няма да навредя по някакъв начин на мотора.Това ми се върти в главата но не го написах както трябва за което сори на цялата банда във форума
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
Garfi | Дата: Сряда, 08.02.2012, 15:28:02 | Message # 10 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Моето лично мнение след, като вече съм минал по този път, е да не пипаш нищо ако не мислиш да правиш някакъв сериозен тунинг. Не смятам, че твоя катализатор застрашава пряко двигателя. Дори и нещо да се счупи, едва ли някой може да каже със сигурност, че това е вследствие от запушения катализатор.
|
|
| |
eDaniel | Дата: Сряда, 08.02.2012, 15:36:08 | Message # 11 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Ако няма да правиш тунинг изобщо не махай катализатора според мен (аз не бих го направил). Според мен най-лошото, което може да се случи е да ти се спъне колата, а когато това стане осезаемо просто ще го махнеш и така... Това си е мое мнение, разбира се.
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
Mkilla | Дата: Сряда, 08.02.2012, 16:37:27 | Message # 12 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Дам , ще ви послушам и ще си остана с него за момента пък ако почне да се мъчи тогава ще му мисля да го махам.Благодаря
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
rollin | Дата: Сряда, 08.02.2012, 16:43:12 | Message # 13 |
Джудан (10)
Град/Държава: Pyrvomay/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1271
Статус: Офлайн
| Не съм чел всички мнения... Значи аз махнах катализатора и колата буквално умря в ниските. Сложих евтин резонатор и ефекта беше нулев. Няма ли задържане на газовете сондата изстива и не работи както трябва. Катализатора много лесно можеш да го разбереш дали е читав. -Сваляш го и поглеждаш през него, ако виждаш дупчици през които свети и то с квадратна форма значи си е ок. Ако е тръгнал да се запушва дупките стават вече кръгли, а като е запушен на места не се вижда през него. Свалянето не е лесно много понеже болтовете са ръждясали
0898 765 126 - Недко www.caraudio-bg.com Ground Zero BG във facebook
|
|
| |
pikaso906 | Дата: Сряда, 08.02.2012, 16:48:17 | Message # 14 |
Кудан (9)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
| Едно допълнение към горното мнение.Като го махнеш катализатора го издухай със сгъстен въздух.
Редактирано от pikaso906 - Сряда, 08.02.2012, 16:57:13 |
|
| |
rollin | Дата: Четвъртък, 09.02.2012, 00:51:19 | Message # 15 |
Джудан (10)
Град/Държава: Pyrvomay/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1271
Статус: Офлайн
| Нз с тоя въздух дали не е опасно да не се разруши сърцевината... ама то ако е зацапан по добре да се маха понеже мотора тръгнал ли е да го цапа пак ще го направи... Но махнеш ли го търси резонатор който задържа газовете ! Разликата при мене беше изключително голяма след като го махнах. В ниските обороти колата беше осезаемо по слаба... ако я понастъпя като си загреее сондата във високите върви както преди(понеже имам Г-тек и меря времената) но ниските които се ползват за в града изчезнаха. Не мислете че ще умре нацяло ама преди карам си на втора с 2 000 об пущам газта и рязко давам отново газ и гумите препищяваха, колата реагираше супер бързо, а сега неще.... пак тръгва ама няма тая рязка сила. Колегите които са махнали катализатора и са сложили прост резонатор и не са усетили разлика да считат, че или имат заминала сонда или катализатора им е бил доста запушен и след премахването не са усетили пад на мощността в ниските, но това ме навежда на мисълта, че във високите трябва да са се позасилили
0898 765 126 - Недко www.caraudio-bg.com Ground Zero BG във facebook
Редактирано от rollin - Четвъртък, 09.02.2012, 01:04:16 |
|
| |