Forum moderator: ZAPPA, batkosio, NSBOP  
Форум » Общи дискусии (General Discussions) » Прелюдите във форума (Member Rides) » Cookie Monster's Prelude H22A5 4WS (New to the club)
Cookie Monster's Prelude H22A5 4WS
cookie_monsterДата: Сряда, 08.06.2016, 12:41:16 | Message # 16
Сандан (3)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 55
Статус: Офлайн
Small update - Миналия уикенд си изчистих IACV-то. Очаквах да е мръсно, но беше направо затлачено. Яд ме е, че забравих да снимам как изглеждаше преди и след почистването, но нищо. Определено има значителна разлика при оборотите на празен ход - когато включвам допълнителни консуматори няма толкова отчетлив спад - клапана сработва по-бързо и по-ефективно. Като цяло бърза и лесна процедура с много добър ефект.

Prelude 5th Gen H22А5 4WS M/T
 
ZAPPAДата: Сряда, 08.06.2016, 13:33:32 | Message # 17
ARTIST

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
Available to users only

PRELUDE 2.2 TYPE S
 
cookie_monsterДата: Сряда, 08.06.2016, 15:42:47 | Message # 18
Сандан (3)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 55
Статус: Офлайн
ZAPPA, първо мислех със спрей за почистване на карбуратори, но реших, че ще е прекалено агресивен, особено към гумени елементи. Не бях сигурен точно какви материали има вътре в клапана и не исках да рискувам. Другото, което ми беше под ръка, бе обезмаслител Meglio и го почистих с него. След това го изплакнах с вода, за да махна гняста от препарата (сега като се замисля, не зная доколко беше разумно това, но няма щети :D), като, разбира се, се подсигурих да не попадне нищо при буксата и електронните компоненти. Накрая го изсуших като го продухах внимателно с компресор и после го оставих на въздух още 15-20 минути, за да се изпари каквото беше останало.

Prelude 5th Gen H22А5 4WS M/T

Редактирано от cookie_monster - Сряда, 08.06.2016, 15:44:39
 
nightfighterДата: Сряда, 08.06.2016, 20:23:47 | Message # 19
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
И аз съм ползвал Meglio за подобна процедура,а също така нафта и спрей за карбуратори.Най ефективно според мен е спрея за карбуратори но и най скъпо.
 
eDanielДата: Четвъртък, 09.06.2016, 13:36:51 | Message # 20
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Quote cookie_monster ()
ZAPPA, първо мислех със спрей за почистване на карбуратори, но реших, че ще е прекалено агресивен, особено към гумени елементи.

Спрей за карбуратори е най-доброто решение. Ползва се в цял свят. Аз съм го ползвал много пъти също. Меглио върши работа, но не може да се сравнява с въпросният спрей.
Ако искаш можеш да направиш сравнение при почистване на EGR клапана :D
Вътре се натрупват сажди като катран направо :)



プレリュード 夢のカ
 
cookie_monsterДата: Четвъртък, 09.06.2016, 15:23:08 | Message # 21
Сандан (3)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 55
Статус: Офлайн
Първоначално бях приготвил спрея за карбуратори. Четох из нета обаче (основно в preludepower.com), че може да прецака разни уплътнения. Препоръчваха throttle body cleaner или дори brake cleaner, но не ми се купуваше специално само за това, при положение, че имах алтернатива. EGR като го чистя ще го напълня до козирката със карб клийнър, но в IACV-то не знаех дали няма някоя гума, която да утрепя. С меглиото стана добре, инспектирах щателно.

Prelude 5th Gen H22А5 4WS M/T
 
cookie_monsterДата: Петък, 10.03.2017, 21:38:14 | Message # 22
Сандан (3)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 55
Статус: Офлайн
Дойде време да изтупаме темата от прахта.

Long time no see, 'дет се вика.

За последната половин година, че и повече, не съм свършил много вълнуващи неща по колата. Основното нещо, което направих, беше да си сменя спирачките и фаровете.

1. Спирачки.

Старите ми дискове имаха ужасни издрани улеи и не можех да ги трая. Известно време рових из българските компании, които продават дискове за нашите вече почти "екзотични" возила, но в общия случай не можеха да ми намерят комплект предни и задни дискове от една марка и модел. Поради тази причина, реших да си поръчам от чужбина. Консултирах се с няколко от колегите във форума и в крайна сметка се спрях на MTEC Brakes (eDaniel, мерси за инфото). Поръчах си следните железа:

 

Доволен съм от дисковете. Малко са шумни при определени скорости и спирачно усилие, но осигуряват доста добро спиране, поне за моите критерии. Друго нещо, за което ме е яд, е, че когато ги поръчвах пропуснах да си избера да имат покритие против ръжда, но това е бял кахър.

При смяната на дисковете и накладките си бях поръчал ревизия на спирачните апарати. За мое учудване, въпреки големите улеи, които се бяха получили на старите дискове, апаратите бяха в отлично състояние.

2. Фарове.

Това се оказа най-трудната за намиране част за пета генерация Прелюд :D В крайна сметка, с така бленувания от мен комплект фабрични фарове се сдобих от момчетата от Хайредин. Изгледах няколко клипчета в YouTube и си ги смених сам. Очаквах да е по-трудно, но беше доста straight-forward задача.

Комплектът стари все още отлежава в един кашон и чака да се наканя да поръчам нови лупи, да разлепя фаровете и да ги монтирам.

Проблемът, който сега е на дневен ред, е окончателното решение на проблема с 4WS-a. Направена е калибрация на всички сензори, както е описана в manual-a. Въпреки това, след шофиране известно време и при някои маневри, системата отново изплюва грешка 20. Предполага се, че сензорът на волана губи сигнал на моменти и затова системата влиза в авариен режим. В тази връзка търся Main steering angle sensor, за който е сигурно, че работи изрядно, за да тестваме с него и да сме сигурни, че той е виновникът в моя случай. Ако някой разполага с излишен такъв сензор, ще съм изключително благодарен ако ми го предостави, за да тестваме на моя автомобил. Благодаря предварително!

Засега толкова. Ако се сетя за още нещо, което съм свършил през последните месеци, ще го включа в темата. Приятна вечер!
Приложени файлове: 8552152.jpg (199.2 Kb) · 4279775.jpg (224.2 Kb)


Prelude 5th Gen H22А5 4WS M/T

Редактирано от cookie_monster - Петък, 10.03.2017, 21:43:14
 
eDanielДата: Петък, 10.03.2017, 22:31:08 | Message # 23
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Честито. Не вярвам, че ще спираш по-добре с тези дискове, спрямо стоковите. Идеята на нарезите е да се охлаждат дисковете по-добре, което се усеща при по-интензивно спиране - например при спускане или "газ-спирачки-газ-спирачки". Иначе аз съм много доволен от моите и нямам никакви драми с тях. Най-добре с големи дискове и апарати но там цифрата става друга.


プレリュード 夢のカ
 
cookie_monsterДата: Четвъртък, 30.03.2017, 18:38:01 | Message # 24
Сандан (3)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 55
Статус: Офлайн
4WS update

Намерих сензор (благодаря бате Сашо), тествахме с него, но грешка 20 се появява отново. Вече се изчерпах откъм идеи. В момента положението е следното - ресетваме системата, палим, караме известно време и лампичката пак светва. Единственото нещо, което прави впечатление, е че изкарва грешката обичайно когато се маневрира на място. В допълнение, механикът каза, че ако върти волана докато колата е вдигната на подемник, не се появява грешка. Оттук логично следват няколко варианта:

1. нещо прегрява след известно време
2. нещо прегрява при по-голямото усилие когато се маневрира на място
3. някъде из темите тук бях чел, че можело да изкарва грешка заради луфт в рейката, но не мога да намеря никъде другаде потвърждение на този вариант
4. ???!!

Освен всичко останало, днес са гледани спойките на компютъра - всички са наред. Също така са мерени съпротивления на сензори и букси и всичко е в нормите.


Prelude 5th Gen H22А5 4WS M/T

Редактирано от cookie_monster - Четвъртък, 30.03.2017, 18:41:38
 
persssiДата: Четвъртък, 30.03.2017, 22:28:28 | Message # 25
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Здравей!
Реших да пиша по твоята тема с риск просто да си разсъждавам без да има полза.
Но.

Задната рейка е електрическа. Може електромоторите, които движат гумите,  с времето да имат по-голямо съпротивление. Особено намясто това усилие ще е най-голямо. Повечето ел. двигатели изключват при защита от "torque" на Български ще рече, нещо като прекалено голямо усилие. Предполагам, ... ако двата ъгъла на завиване (предният и задният) се разминат с повече от зададени градуси, това също е грешка в системата. Може да я дава от предния датчик, а всъщност да не е от него.

Може да ги обслужиш.
Мога да ти услужа, да пробваш със задна рейка, която седи в гаража ми от около 5 години, но не знам, в какво състояние е.

Успех.


Редактирано от persssi - Четвъртък, 30.03.2017, 22:30:58
 
baba_mravДата: Петък, 31.03.2017, 06:37:22 | Message # 26
Сандан (3)

Град/Държава: /
Група: Напреднали
Съобщения: 76
Статус: Офлайн
Проверете захранването.На място натоварването е най голямо и пад на напрежение ще доведе до грешка. Спойките в блока за управление е добре да се видят от специалист. Това че видимо са добре не е гаранция.
 
cookie_monsterДата: Петък, 31.03.2017, 08:56:56 | Message # 27
Сандан (3)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 55
Статус: Офлайн
persssibaba_mrav, благодаря ви за размислите и съветите, добре са дошли всички жокери. Последните данни от сервиза са, че на място изкарва грешката при първото завиване наляво, доколкото разбирам без значение колко време е работила. Ако колата е вдигната на подемник обаче няма проблем.

Prelude 5th Gen H22А5 4WS M/T
 
gurooДата: Петък, 31.03.2017, 11:09:15 | Message # 28
Годан (5)

Град/Държава: /
Група: Напреднали
Съобщения: 111
Статус: Офлайн
Аз съм с работеща 4WS система, която заради смяна на волан сега трябва да се рестартира. Тези дни ще я ресна и ако искаш слагаме колите една до друга и си мериш и сравняваш. Писах ти лично по един друг въпрос. Ако не се справиш, пиши ми и ще ги караме някъде да се гледа и сравнява....голяма глезотия е 4WS-a. 100% ще се изкефиш...
 
cookie_monsterДата: Петък, 31.03.2017, 11:33:18 | Message # 29
Сандан (3)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 55
Статус: Офлайн
guroo, рестартирането отнема две минути, така че не чакай, ами действай :D Ще коментирам с механика варианта за сравняване, който предлагаш :)

P.S. имаш ЛС


Prelude 5th Gen H22А5 4WS M/T
 
nightfighterДата: Петък, 31.03.2017, 19:45:08 | Message # 30
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Купи една друга задна рейка и смени задния главен ъглов сензор main rear angle sensor ( правоъгълна кутийка с 4 болчета) , с времето явно дава дефект, вероятно студена спойка в него. Няма как да се провери целият е залят в смола.Ако е необходимо настрой предния и задните sub angle sensors.
Имах подобен проблем преди време и го разреших със замяната на този сензор, мисля че за 4 и 5 ген задните рейки са еднакви( не съм сигурен), в OLX гледах преди малко че продават 2 рейки от 4 ген за по 40лв.

п.с. Може да го вземеш и за проба от колегата , който ти предложи помощ , няма настройки на този сензор само се слага.Не пипайте  sub angle sensors ако не знаете как да ги настроите!


Редактирано от nightfighter - Петък, 31.03.2017, 19:45:59
 
Форум » Общи дискусии (General Discussions) » Прелюдите във форума (Member Rides) » Cookie Monster's Prelude H22A5 4WS (New to the club)
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda