Консумация на гориво
|
|
NSBOP | Дата: Сряда, 06.03.2013, 11:23:43 | Message # 1 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Двигател
- Компресия - изправете се срещу вашите страхове, може да има проблем с двигателя - Масло - замърсеното масло може да повлияе на разхода. Може да опитате с по-тънко масло (0W-30 например), което ще има ефект (макар и минимален) върху разхода на гориво - TPS (Throttle Position Sensor) - влияe на fuel trim-a. Това е контролирането на подаване на гориво от ECU. За да постигне това, ECU увеличава или намалява подаването на гориво, чрез увеличаване или намаляване на времето, за което са отворени инжекторите. - Knock Sensor - може да забави запалването (retard timing) което означава, че запалването на горивото може да се случва по-късно от нормалното време, зададено от производителя. - Coolant Temperature Sensor - влияе на fuel trim-a (виж по-горе). При запалване, студените двигатели имат нужда от по-богати смеси. Ако този сензор не работи, смесите ще са твърде богати на гориво, заради което разхода ще се повишава. - Термостат - ако е спрял в отворено положение, двигателят ще работи на по-ниски температури като по този начин няма да успее да достигне идеалната работна температура. Теоретично е възможно да си купите термостат с по късно отваряне за да държите двигателя на по-висока температура, което ще повиши ефективността, но вероятно ще повиши и износването на другите компоненти заради по-голямото излагане на високи температури. - Реглаж на клапаните - когато е извън нормите може да има негативен ефект върху разхода на гориво
Електрическа система
- Заземяване - ако заземяващ кабел е корозирал, това ще доведе до по-слаба искра, непълно изгаряне и намалена ефективност - Запалителна бобина (Ignition coil) - ако е развалена няма да повишава волтажа за свещите, което ще доведе до недостатъчни искри - Време на запалване (Ignition timing) - проверете го - Дистрибуторна капачка и ротор - с времето се износват - Дистрибутор - проверете го - Свещи - износват се с времето - Кабели за свещи - износват се с времето
Въздух/кислород
- Филтър - запушва се с времето, изчистете го или го сменете - MAP Sensor (Mass Airflow) - влияе на fuel trim-a (виж по-горе) - PCV клапан (Positive Crankshaft Ventilation) - EGR (Exhaust Gas Recirculation) - EGR смукателни портове - Дросел (Throttle body), IACV - Катализатор - проверете дали не е блокиран - Primary Oxygen Sensor - влияе на fuel trim-а
Гориво
- Резервоар - може да бъде замърсен/задръстен - Горивна помпа - ако не работи правилно, това може да доведе до по-ниско налягане на горивото - Горивен филтър - Регулатор на гориво (Fuel Pressure Regulator) - Инжектори - могат да бъдат замърсени, задръстени или блокирали в отворено положение
Гуми / Джанти / Спирачна система / Други
- Налягане в гумите - влияе на разхода на гориво - Размер на гуми/джанти - по-широките гуми водят до по-висок разход. Общото тегло на гумите и джантите също е значим фактор. Гумите с по-висок товарен индекс са по-тежки. - Реглаж на преден/заден мост - проверете го - Спирачки - проверете дали не задържат - Съединител - износен съединител може да бъде причина за завишен разход
Освен гореизброените е добре да се има предвид, че зимата ще имате по-висок разход. Също така ако карате само и единствено на къси дистанции не се учудвайте ако имате огромна консумация на гориво.
Тази информация съм я взел от други форуми и е напълно свободен превод с добавки от моя страна. Ако имате забележки или искате да добавим нещо пишете в темата.
Редактирано от eDaniel - Четвъртък, 14.03.2013, 02:02:37 |
|
| |
Mkilla | Дата: Сряда, 06.03.2013, 17:35:36 | Message # 2 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Много яко
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
ZAPPA | Дата: Четвъртък, 07.03.2013, 01:34:33 | Message # 3 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Available to users only
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |
NSBOP | Дата: Четвъртък, 07.03.2013, 10:42:04 | Message # 4 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Ако някой се сеща за нещо друго, с което да допълним или да подобрим тази тема е добре дошъл.
|
|
| |
THE_VIPER | Дата: Четвъртък, 07.03.2013, 14:10:31 | Message # 5 |
Нанадан (7)
Град/Държава: Stara Zagora/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 328
Статус: Офлайн
| Да, доста добра тема! Може да се сложат за пример и Джанти. Все пак има значение дали са: железарки или лети ; цолажът или тежеста. И нещо ,което е по-добре да влезе в тема "Простотии и още нещо" - насрещен вятър или каране зад камион
Редактирано от THE_VIPER - Четвъртък, 07.03.2013, 14:10:57 |
|
| |
eDaniel | Дата: Петък, 08.03.2013, 02:23:09 | Message # 6 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Това за джантите ще го добавя. Мерси за идеята.
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
aλexandro | Дата: Петък, 08.03.2013, 09:46:40 | Message # 7 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| От това се сетих да добавя и товарният индекс на гумите - тези с по-голям товарен индекс са осезаемо по-тежки от тези с по-малък такъв и също оказват влияние на разхода (доказано)
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Петък, 08.03.2013, 09:58:05 | Message # 8 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Износен съедините също е предпоставка за висок разход.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
Garfi | Дата: Петък, 08.03.2013, 11:48:06 | Message # 9 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Zappa ме отказа от евентуален бъдещ суап на А7/А8
|
|
| |
NSBOP | Дата: Петък, 08.03.2013, 11:57:45 | Message # 10 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Тя газчицата е евтинка
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Петък, 08.03.2013, 12:06:30 | Message # 11 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Заппа, какво имаш предвид под голям разход. Дай конкретен разход и начин на каране. Моя H22a5 сьщо доста гори при сьвсем нормално каране . Градско в София средно 15-17 газ и 13-15 на бензин. Извьнградско 10-12 газ ,8-10 бензин като се кара около 110 км/ч и натоварена до горе сьс багаж инструменти и някои резервни части. На Дани сьм се учудвал като е споделял колко му харчеше H23ката. Ама и от други колеги сьм чувал че е по икономичен от H22..
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Петък, 08.03.2013, 12:08:06 |
|
| |
Mkilla | Дата: Неделя, 10.03.2013, 21:28:55 | Message # 12 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
|
Това колко ли ще харчи и дали би се събрало в коша на прелюда ?:))))
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
ZAPPA | Дата: Четвъртък, 14.03.2013, 01:52:14 | Message # 13 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Quote (mom4i74) ...какво имаш предвид под голям разход... Моя H22a5 сьщо доста гори при сьвсем нормално каране . Градско в София средно 15-17 газ и 13-15 на бензин. Извьнградско 10-12 газ ,8-10 бензин като се кара около 110 км/ч и натоварена до горе сьс багаж инструменти и някои резервни части. На Дани сьм се учудвал като е споделял колко му харчеше H23ката. Ама и от други колеги сьм чувал че е по икономичен от H22...
За Н23 немога да си намеря записките , но определено извън града, при кротко каране е фаворит по нисък разход, дори в сравнение с F20.
Available to users only
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |
eDaniel | Дата: Четвъртък, 14.03.2013, 02:05:49 | Message # 14 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Добавих някои от вашите идеи в първия пост. Иначе разхода на мен с H23A2, който съм засичал по метода пълно-пълно беше 7.2 на отиване до Гърция и 7.8 в обратната посока. На връщане бяхме с пълен до пръсване багажник + купето също беше натъпкано с покупки. Бяхме двама възрастни и дете тогава.
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
NSBOP | Дата: Сряда, 08.05.2013, 15:16:01 | Message # 15 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Младост->Люлин 20.30 вечерта
Люлин->Младост 08:25 сутринта
Редактирано от NSBOP - Сряда, 08.05.2013, 15:17:35 |
|
| |