• Page 1 of 1
  • 1
Forum moderator: ZAPPA, NSBOP, batkosio  
Консумация на гориво
NSBOPДата: Сряда, 06.03.2013, 11:23:43 | Message # 1
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
Двигател

- Компресия - изправете се срещу вашите страхове, може да има проблем с двигателя
- Масло - замърсеното масло може да повлияе на разхода. Може да опитате с по-тънко масло (0W-30 например), което ще има ефект (макар и минимален) върху разхода на гориво
- TPS (Throttle Position Sensor) - влияe на fuel trim-a. Това е контролирането на подаване на гориво от ECU. За да постигне това, ECU увеличава или намалява подаването на гориво, чрез увеличаване или намаляване на времето, за което са отворени инжекторите.
- Knock Sensor - може да забави запалването (retard timing) което означава, че запалването на горивото може да се случва по-късно от нормалното време, зададено от производителя.
- Coolant Temperature Sensor - влияе на fuel trim-a (виж по-горе). При запалване, студените двигатели имат нужда от по-богати смеси. Ако този сензор не работи, смесите ще са твърде богати на гориво, заради което разхода ще се повишава.
- Термостат - ако е спрял в отворено положение, двигателят ще работи на по-ниски температури като по този начин няма да успее да достигне идеалната работна температура. Теоретично е възможно да си купите термостат с по късно отваряне за да държите двигателя на по-висока температура, което ще повиши ефективността, но вероятно ще повиши и износването на другите компоненти заради по-голямото излагане на високи температури.
- Реглаж на клапаните - когато е извън нормите може да има негативен ефект върху разхода на гориво

Електрическа система

- Заземяване - ако заземяващ кабел е корозирал, това ще доведе до по-слаба искра, непълно изгаряне и намалена ефективност
- Запалителна бобина (Ignition coil) - ако е развалена няма да повишава волтажа за свещите, което ще доведе до недостатъчни искри
- Време на запалване (Ignition timing) - проверете го
- Дистрибуторна капачка и ротор - с времето се износват
- Дистрибутор - проверете го
- Свещи - износват се с времето
- Кабели за свещи - износват се с времето

Въздух/кислород

- Филтър - запушва се с времето, изчистете го или го сменете
- MAP Sensor (Mass Airflow) - влияе на fuel trim-a (виж по-горе)
- PCV клапан (Positive Crankshaft Ventilation)
- EGR (Exhaust Gas Recirculation)
- EGR смукателни портове
- Дросел (Throttle body), IACV
- Катализатор - проверете дали не е блокиран
- Primary Oxygen Sensor - влияе на fuel trim-а

Гориво

- Резервоар - може да бъде замърсен/задръстен
- Горивна помпа - ако не работи правилно, това може да доведе до по-ниско налягане на горивото
- Горивен филтър
- Регулатор на гориво (Fuel Pressure Regulator)
- Инжектори - могат да бъдат замърсени, задръстени или блокирали в отворено положение

Гуми / Джанти / Спирачна система / Други

- Налягане в гумите - влияе на разхода на гориво
- Размер на гуми/джанти - по-широките гуми водят до по-висок разход. Общото тегло на гумите и джантите също е значим фактор. Гумите с по-висок товарен индекс са по-тежки.
- Реглаж на преден/заден мост - проверете го
- Спирачки - проверете дали не задържат
- Съединител - износен съединител може да бъде причина за завишен разход

Освен гореизброените е добре да се има предвид, че зимата ще имате по-висок разход. Също така ако карате само и единствено на къси дистанции не се учудвайте ако имате огромна консумация на гориво.

Тази информация съм я взел от други форуми и е напълно свободен превод с добавки от моя страна. Ако имате забележки или искате да добавим нещо пишете в темата.




Редактирано от eDaniel - Четвъртък, 14.03.2013, 02:02:37
 
MkillaДата: Сряда, 06.03.2013, 17:35:36 | Message # 2
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Много яко :)

Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now
 
ZAPPAДата: Четвъртък, 07.03.2013, 01:34:33 | Message # 3
ARTIST

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
Available to users only

PRELUDE 2.2 TYPE S
 
NSBOPДата: Четвъртък, 07.03.2013, 10:42:04 | Message # 4
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
:D Ако някой се сеща за нещо друго, с което да допълним или да подобрим тази тема е добре дошъл.

 
THE_VIPERДата: Четвъртък, 07.03.2013, 14:10:31 | Message # 5
Нанадан (7)

Град/Държава: Stara Zagora/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 328
Статус: Офлайн
Да, доста добра тема! Може да се сложат за пример и Джанти. Все пак има значение дали са: железарки или лети ; цолажът или тежеста.
И нещо ,което е по-добре да влезе в тема "Простотии и още нещо" - насрещен вятър или каране зад камион :D


Редактирано от THE_VIPER - Четвъртък, 07.03.2013, 14:10:57
 
eDanielДата: Петък, 08.03.2013, 02:23:09 | Message # 6
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Това за джантите ще го добавя. Мерси за идеята.


プレリュード 夢のカ
 
aλexandroДата: Петък, 08.03.2013, 09:46:40 | Message # 7
Хачидан (8)

Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
От това се сетих да добавя и товарният индекс на гумите - тези с по-голям товарен индекс са осезаемо по-тежки от тези с по-малък такъв и също оказват влияние на разхода (доказано)

 
VIPER-CHДата: Петък, 08.03.2013, 09:58:05 | Message # 8
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Износен съедините също е предпоставка за висок разход.

"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
GarfiДата: Петък, 08.03.2013, 11:48:06 | Message # 9
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Zappa ме отказа от евентуален бъдещ суап на А7/А8
 
NSBOPДата: Петък, 08.03.2013, 11:57:45 | Message # 10
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
Тя газчицата е евтинка :D :p

 
mom4i74Дата: Петък, 08.03.2013, 12:06:30 | Message # 11
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Заппа, какво имаш предвид под голям разход. Дай конкретен разход и начин на каране. Моя H22a5 сьщо доста гори при сьвсем нормално каране . Градско в София  средно 15-17 газ и 13-15 на бензин.  Извьнградско 10-12 газ ,8-10 бензин като се кара около 110 км/ч и натоварена до горе сьс багаж инструменти и някои резервни части.
На Дани сьм се учудвал като е споделял колко му харчеше H23ката. Ама и от други колеги сьм чувал че е по икономичен от H22..


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Петък, 08.03.2013, 12:08:06
 
MkillaДата: Неделя, 10.03.2013, 21:28:55 | Message # 12
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн


Това колко ли ще харчи и дали би се събрало в коша на прелюда ?:))))


Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now
 
ZAPPAДата: Четвъртък, 14.03.2013, 01:52:14 | Message # 13
ARTIST

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
Quote (mom4i74)
...какво имаш предвид под голям разход... Моя H22a5 сьщо доста гори при сьвсем нормално каране . Градско в София средно 15-17 газ и 13-15 на бензин. Извьнградско 10-12 газ ,8-10 бензин като се кара около 110 км/ч и натоварена до горе сьс багаж инструменти и някои резервни части.
На Дани сьм се учудвал като е споделял колко му харчеше H23ката. Ама и от други колеги сьм чувал че е по икономичен от H22...


За Н23 немога да си намеря записките :) , но определено извън града, при кротко каране е фаворит по нисък разход, дори в сравнение с F20.

Available to users only


PRELUDE 2.2 TYPE S
 
eDanielДата: Четвъртък, 14.03.2013, 02:05:49 | Message # 14
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Добавих някои от вашите идеи в първия пост.
Иначе разхода на мен с H23A2, който съм засичал по метода пълно-пълно беше 7.2 на отиване до Гърция и 7.8 в обратната посока. На връщане бяхме с пълен до пръсване багажник + купето също беше натъпкано с покупки. Бяхме двама възрастни и дете тогава.



プレリュード 夢のカ
 
NSBOPДата: Сряда, 08.05.2013, 15:16:01 | Message # 15
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
Младост->Люлин 20.30 вечерта



Люлин->Младост 08:25 сутринта

Приложени файлове: 3197532.jpg (245.3 Kb) · 6474110.jpg (211.8 Kb)




Редактирано от NSBOP - Сряда, 08.05.2013, 15:17:35
 
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda