Разликите между Oil Catch Tank и Oil Catch Tank с Breather
|
|
NSBOP | Дата: Петък, 08.03.2013, 13:31:43 | Message # 1 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Преди време се чудех каква е разликата между това да имаш Oil Catch Tank и такъв с Breather филтър. Та значи, разликата е, че първото е по-добро за околната среда, но има и по-малък ефект.
Breather-а изпуска хидровъглероди в атмосферата, което е една от причините, поради която повечето коли имат затворена PCV система. Производителите решават да жертват от ефективността на първият такт (този на всмукване/пълнене) като позволяват на маслените пари да замърсяват интейка, и като разчитат на това, че катализатора ще свърши останалата работа.
Проблемът е, че ако нямате breather и връщате останалото обратно в колектора (както и при стоковите сетъпи) вие разделяте маслото от изпаренията, но въпреки това позволявате на леко омаслени пари да замърсят интейка. Това означава, че ако имате принудително пълнене ще сте по-податливи на детонации защото такта на всмукване става още по-горещ благодарение на миниатюрните капчици масло. При висока компресия това води до загуба на мощност защото бихте могли да имате по-голямо предварение, но понеже трябва да се справяте с по-горещия цикъл на пълнене и маслените пари, ще трябва да върнете част от този аванс.
Примерни снимки:
Надявам се да не съм объркал нещо при превода
|
|
| |
pikaso906 | Дата: Петък, 08.03.2013, 14:08:24 | Message # 2 |
Кудан (9)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
| А те за какво точно се ползват?За да имаш повече масло в системата когато си с турбо или?
|
|
| |
dominiko | Дата: Петък, 08.03.2013, 14:09:14 | Message # 3 |
Годан (5)
Град/Държава: Shumen/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 139
Статус: Офлайн
| Пуснал съм два маркуча към каретата. Да вярно е кофти за околната среда, но два пъти съм ходил на пароструйка да мия смукателни колектори - не може да си представите каква мизерия е, щях да повърна - и всичко това към горивната камера - не мерси, държа си на двигателя все още. Ако не сте си сваляли смукателя направето го, ще ви хареса . Иначе браво за хубавата тема, май са готини тея работи :), не съм виждал на живо :).
Редактирано от dominiko - Петък, 08.03.2013, 14:11:44 |
|
| |
mom4i74 | Дата: Петък, 08.03.2013, 14:14:51 | Message # 4 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Пикасо,това е система за улавяне и втечняване на маслените пари. След превода на Дани и коментара на Доминико ще си взема ей това сьс филтьра при пьрва вьзможност. http://www.ebay.com/itm....vxp=mtr
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Петък, 08.03.2013, 15:17:30 |
|
| |
mom4i74 | Дата: Събота, 20.07.2013, 19:50:26 | Message # 5 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Одавна искам Oil Catch но като се поразрових в нета видях че много от това което се продава е пьлен боклук. На пазара се продава цилиндьр с вход и изход и това е . Без капани за парите . Реших че ще си го направя сам защото е супер лесно. Може да се направи от трьба 80 мм и височина 154мм за да е с вместимост 0,6 л. Ето какво си сьчених : Идеята ми е , входа да е отстрани и с коляно ще слезе надоло. Над него ще има вата от нерьждавейка затворена отдоло и отгоре от перфорирана ламарина . Над нея ще ламарина сьс дупка по средата за да се насочат парите в цетьра на друга ламарина която е над нея ,но е с по мальк диаметьр така че парите да минават отстрани на тая ламарина и да отиват в изхода. Идеята е ако има още невтечнени пари да се отразят от ламарината . След изхода пречистените пари отиват в смукателния колектор като задьлжително ще сложа посочен клапан който да не позволява обратно врьщане на парите ако се сьздаде налягане в смукателния колектор. ()
Ще ползвам системите от 2 модела които ми харесаха:
() () ()
()
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Събота, 20.07.2013, 21:13:31 |
|
| |
ggushterov | Дата: Неделя, 21.07.2013, 07:54:17 | Message # 6 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| Oil Catch Tank
Най-честата грешка при покупката на Oil Catch Tank е че хората си купуват такива които намаляват размера на тръбите. За професионалните разработчици на афтърмаркет части е нещо като закон да се произвеждат части с размера на оригиналните или по-големи. Като се придържате към това правило, при оборудване на автомобила ви с афтърмаркет части, вие няма да рискувате производителността и безопасността си. В този случай важи придържането към оригиналният размер (или по-големи) на маркучите на картерната вентилация. Oil Catch Cans трябва да са със същият размер като оригиналните. Има си причина за това: производителя внимава за налягането което се натрупва в картера. Евтините $40 канистъри от Ebay или подобни сайтове имат малки 10-12мм входове/изходи. Те действат като редуктори намалявайки дебита на картерната вентилация и по този начин причиняват обратно налягане в картера. Това натрупване на налягане води до сълзене от уплътненията на картера, тъй като те не са направени да издържат на налягане. Ето един вид канистър който работи добре:
Филтрирането на картерните газове има 2 преимущества. Първо: Маслените изпарения които влизат през интейка на автомобила намаляват октановото число на бензина. Главно във бензиновите двигатели това води до симптом наречен „предварително запалване“. Предварителното запалване е един от най-бързите начини да повредите цилиндровите глави, буталните корони и сегментите. Второ: Когато маслото което навлиза във всмукателния колектор се съчетава със горещите газове при рециркулацията на изгорелите газове(EGR- exhaust gas recirculation 300-400 градуса по Целзий), то буквално се изпича и образува въглеродни отлагания по всмукателния колектор. За сравнително кратък период от време, тези въглеродни отлагания ограничават обема на всмукания въздух а всички знаем, че колкото по-малко въздух – толкова по-слабо представяне на мотора.
Редактирано от ggushterov - Неделя, 21.07.2013, 07:55:58 |
|
| |
ggushterov | Дата: Неделя, 21.07.2013, 07:57:14 | Message # 7 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| Последната картинка показва почистен същият смукателен колектор. Ако може да почистите смукателния колектор и след това да добавите добър канистър ще е най-добре. Като обобщение може да кажем, че добрият канистър за картерна вентилация притежава:
1. Големи отвори за вход/изход 2. Breather filter 3. Предпазен клапан който не позволява натрупване на налягане 4. По възможност магнитен филтър който да събира чуждите тела попаднали в маслото 5. Филтър за твърди частици
Редактирано от ggushterov - Неделя, 21.07.2013, 08:01:20 |
|
| |
Staykov | Дата: Неделя, 21.07.2013, 08:19:38 | Message # 8 |
Нидан (2)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 28
Статус: Офлайн
| Този вариянт , как ви се струва? http://www.ebay.co.uk/itm....8.l2649
Редактирано от Staykov - Неделя, 21.07.2013, 08:22:09 |
|
| |
mom4i74 | Дата: Неделя, 21.07.2013, 09:57:39 | Message # 9 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Браво за информацита ! Тази система от линка на мен лично не ми допада. Невиждам капани които д втечняват парите. Това устройство е подобно на вьздушната група след компресора но точно вчера си говорихме с един приятел който има сервиз и каза че не е ефективна тая система. Нещо полезно което научих е че много ефективно почистване и в сьщото време лесен монтаж може да се постигне сьс монтирането на филтьр за гориво от дизел. Нали има такива дето са си в собствен корпус . Щом е ефективен при дебита който пневматичната система вьв сервиз ,значи ще е ефективен и при наще картерни газове. А за устройство което да улавя и втечнява парите бих се доверил на нещо което сее прави пред мен или аз да си го правя като устройството му е както сьм начертал по горе. Това ще е един много добьр ойл катч а и е много лесен за направа както и евтин .
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Неделя, 21.07.2013, 10:02:22 |
|
| |