Познати проблеми
|
|
eDaniel | Дата: Понеделник, 03.10.2011, 23:15:59 | Message # 1 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Проблем: Отказва да запали понякога когато е топла Възможна причина: Спойки на главното реле Решение: Отворете релето и презапоете всички съмнителни спойки Трудност: Елементарна, изискват се умения за работа с поялник За повече информация: Main Relay Fix, Troubleshooting
Проблем: Не иска да запали или е угаснала в движение Вьзможна причина: Изгоряла бобина или комутатор. Решение: Смяна с нови. Ориентировьчна цена за бобина и комутатор в България е около 160лв. Трудност: Сменят се лесно. Профилактика: Не оставайте хлабината на електродите на свещите по голяма от предписаната защото се товари бобината и е възможно да изгори.
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
eDaniel | Дата: Вторник, 31.01.2012, 00:10:15 | Message # 2 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Проблем: Запотени стъкла
Възможни причини: - влага в купето (мокри седалки, мокър мокет и т.н.) - включена е рециркулация на въздуха - има боклуци по пътя на въздуха (листенца например) - мръсни са стъклата от вътре (това, че са прозрачни не е гаранция, че са чисти) - има DIY филтър на входа на въздуховода за купето и той се напоява могъщо защото е директно изложен на влажния въздух отвън - пробил е радиатора на парното и вътре влиза въздух примесен с антифриз който омазнява прозорците безобразно и после няма изсушаване (този проблем незнам дали го има при Прелюд в интерес на истината, но на една от предните ми коли се случи) - много хора в колата + някои от другите проблеми (рециркулация или мръсни стъкла най-често)
Решение: Първото и най-важно нещо е да НЕ пускате рециркулация на въздуха защото колкото и да е горещо влагата си циркулира вътре в купето и става мазало. Парното на Прелюда наистина е много силно, но при това условие този факт няма значение. Второто нещо е, ако има бокуци по тръбния път те събират влага и в последствие като пуснете горещ въздух тази влага се изпарява и влиза в купето. После същата тази мърсотия се напоява пак и става безкраен цикъл.
Възможно противодействие: - във влажните сезони на всеки две седмици си забърсвайте стъклата отвътре с попиваща хартия и препарат за прозорци (на мен си ми седи в колата). - когато запалите колата в дъждовен ден, пуснете климатика да работи (той е най-доброто противодействие, защото изсушава въздуха много бързо) и пуснете топлото на макс. След като усетите (субективно е малко) че въздуха е сух, може да спрете климатика. - понякога при тръгване може да отворите прозорците (ако не вали естествено) за да излезне влажния въздух и за да се изравни температурата с външната
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
Niki | Дата: Вторник, 31.01.2012, 00:36:20 | Message # 3 |
Шодан (1)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 14
Статус: Офлайн
| Проблем: Не свети плафона в купето при отваряне на врата, няма индикация на таблото че има отворена врата, всичко останало по таблото и колата работи
Възможни причини: - изгорял бушон - счупен/неработещ датчик на вратата - откачена маса по купето - изгоряла писта и/или транзисторче на платката на таблото, най- често от некачествена аларма (както беше в моя случай)
Решение: - подмяна на бушон - смяна на датчика на вратата - намиране на откачената маса и закачането и - оправяне на изгорелите писти и подмяна на изгорелите транзисторчета по платката на таблото
Трудност: Намирането на проблема е най-трудното, поправката на таблото не е трудна при умение за работа с поялник.
Редактирано от Niki - Вторник, 31.01.2012, 00:37:08 |
|
| |
NSBOP | Дата: Вторник, 17.07.2012, 12:04:28 | Message # 4 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Проблем: Празен ход / Idle Control System
Забележка: Информацията по-долу е взета от сервизното ръководство за Prelude 4-та генерация. Решенията са дадени по ред. Първо вижте първото и ако то не е проблема, вижте следващото и така нататък.
Симптом: Трудно пали при студено време - проверете FITV (Fast Idle Valve)
Симптом: Оборотите са извън спецификацията (1000-2000) при студено време - проверете FITV - проверете EACV - коригирайте оборотите на празния ход
Симптом: Неравномерен празен ход - проверете маркучите и електрическите връзки - проверете EACV
Симптом: Високи обороти при горещо време - проверете EACV - проверете FITV - проверете маркучите и електрическите връзки - проверете сигнала на P/S (Power steering) oil pressure switch (превключвател за налягането на маслото на хидравликата) - коригирайте оборотите на празния ход
Симптом: Ниски обороти при загрял двигател (оборотите на празния ход са под допустимите при отсъствие на товар/консуматори) - проверете EACV - коригирайте оборотите на празния ход
Симптом: Ниски обороти при загрял двигател (оборотите на празния ход не се покачват при стартиране на двигателя) - проверете EACV
Симптом: Ниски обороти при загрял двигател (при автоматична скоростна кутия, оборотите падат при превключване на предавка) - проверете A/T switch position сигнала - проверете EACV
Симптом: Ниски обороти при загрял двигател (оборотите падат при включване на климатика/климатроника) - проверете Air conditioning сигнала - проверете EACV
Симптом: Ниски обороти при загрял двигател (оборотите падат при навиване на волана) - проверете сигнала на P/S (Power steering) oil pressure switch (превключвател за налягането на маслото на хидравликата) - проверете EACV
Симптом: Ниски обороти при загрял двигател (оборотите се колебаят при включване на консуматор/товар) - проверете маркучите и електрическите връзки - проверете EACV - проверете FR сигнала на алтернатора (незнам какво е FR)
Симптом: Frequent Stalling (според мен трябва да се разбира като пропадане на оборотите) по време на загряване на двигателя - проверете EACV - коригирайте оборотите на празния ход
Симптом: Frequent Stalling при загрял двигател - коригирайте оборотите на празния ход - проверете EACV
Симптом: Колата не минава теста за вредни емисии - проверете маркучите и електрическите връзки
|
|
| |
NSBOP | Дата: Вторник, 17.07.2012, 12:09:33 | Message # 5 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Проблем: Гаснене при студен двигател / Ниски обороти на студен двигател
Забележка: Нарочно го пускам като отделен пост, защото информацията от предния е взета от ръководството, а това се доказа в практиката.
Описание на симптомите: - До достигане на средни температури (около 60-65 градуса) оборотите падат при изключване от скорост и колата загасва. - Когато двигателят е студен оборотите са около 600-900 и това предизвиква тресене. Нормално оборотите трябва да са около 1200-1300 при 40 градуса температура.
Възможен проблем: Пренатегнати клапани (смукателни) предизвикано от неправилен реглаж
Решение: Реглаж на клапаните
-------------
Проблем: Оборотите играят и на студена и на загрял двигател / Пропадене на оборотите и загасване на място
Забележка: Нарочно го пускам като отделен пост, защото информацията от предния е взета от ръководството, а това се доказа в практиката.
Описание на симптомите: - Оборотите играят в голям диапазон - примерно 600-1100 и колата понякога загасва.
Възможен проблем: Спукан всмукателен колектор
Решение: Заваряване на пукнатината / смяна на колектора
|
|
| |
NSBOP | Дата: Петък, 07.09.2012, 10:20:05 | Message # 6 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Проблем: Свети чека на ABS-а и на ръчната спирачка
Описание на симптомите: - Лампата за ръчната не гасне - Лампата на ABS-а свети постоянно или се включва в движение
Възможен проблем: Теч на спирачна течност или спирачната течност не е сменяна твърде дълго
Решение: Долейте (ако е паднало нивото) или сменете (ако е стара) спирачната течност
|
|
| |
Garfi | Дата: Петък, 07.09.2012, 10:58:08 | Message # 7 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Причина за ниско ниво на спирачна течност може да се търси и в износени накладки.
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Петък, 07.09.2012, 23:30:13 | Message # 8 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote (Garfi) Причина за ниско ниво на спирачна течност може да се търси и в износени накладки. Това не е причина за прекалена липса на спирачна течност. И в този случай не бива да се долива!Има си минимум и максимум в противен случай ако долеете при износени спирачки,при подмяната с нови,буталата се връщат и резервоара ще прелее точно толкова,колкото сте доляли.Виждам го всеки ден Нищо страшно,просто ще изплескате коша и нивото ще отиде доста над максимума т.е. до ръба.Значи,доливайте само когато нивото е под минимума и съобразете с износването на феродото.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
Редактирано от VIPER-CH - Петък, 07.09.2012, 23:33:05 |
|
| |
ZAPPA | Дата: Четвъртък, 09.05.2013, 23:05:02 | Message # 9 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Проблем: Вода в багажника
Възможни причини: - запушени отводнителни тръби на шибедаха - уплътнения на стоповете - теч от отдушниците на багажника, които се намират до отводнителните тръби на шибедаха
Решение: Отпушване на отводнителните маркучи на шибедаха и силикониране или смяна на уплътненията на стоповете и отдушниците.
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |
eDaniel | Дата: Събота, 31.08.2013, 16:48:42 | Message # 10 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Почистване на дросел, EACV, FITV и т.н. НЕ СЕ прави с WD40, а със спрей за почистване на карбуратори! Разбира се нищо не ви пречи да чистите и с фанта лимон, но ако наистина искате да имате ефект използвайте гореспоменатият спрей.
プレリュード 夢のカ
|
|
| |