ggushterov | Дата: Петък, 14.06.2013, 20:39:28 | Message # 1 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| Honda Prelude Engines Series H22 JDM
Двигателят Х22 е първият от сериите Х. Всички Х22 двигатели са оборудвани с VTEC, DOHC, задвижвана от ремък глава с 4 клапана на цилиндър, PGM-FI система с многоточково впръскване и запалителна система с дистрибутор. Диаметъра на цилиндрите е 87мм а хода на буталата е 90.7мм. Всички двигатели Х22 имат вместимост 2156сс. Х22 дебютира в японският модел на Prelude Si VTEC през 1991г като Х22А. Х22 се е развил много през своя живот. От 1994г. всички Х22 двигатели получават специално покритие на цилиндровите блокове наречени FRM (Fiber Reinforced Cylinder Wall). FRM е тънък, но в същото време много здрав облицовъчен материал. Вкарва се в отливката на главата на цилиндрите по време на оформяне. След като отливката се охлади, се нанася материалът по стената на цилиндъра. Резултатът е едни много здрави цилиндри които могат да се справят в много екстремни условия на работа. През 1997г. Х22 моторите получаватоще една много важна модификация – затворените блокове са сменени с отворени такива.
Общо 9 версии на Х22 двигателите са произведени. Х22А ( този код се използва за 2 различни двигателя), Х22А1, Х22А2, Х22А3, Х22А4, Х22А5, Х22А7 и Х22А8. Освен споменатите по-горе подобрения, тези модификации се различават една от друга със различните си всмукателни и изпускателни портове, съотношенията на компресия и различните профили на разпределителните валове. Последната и най-мощна версия на Х22 отново е наречена Х22А. Тази версия на двигателите се използва в JDM Prelude Type-S, JDM Prelude Sir S-Spec и JDM Accord/Torneo Euro-R. Произвежда се между 1997г и 2001г. JDM Х22А има компресия от 11.0:1, портната глава, по-голям дросел, по-агресивен разпределителен вал, всмукателна система с ниско съпротивление и подобрена изпускателна система. Със своите 217 к.с. Х22А двигателят е най-мощната версия от цялата Х серия двигатели. Отличителният белег на тези двигатели е червеният капак на клапаните. Производството на двигателите Х22 приключва с края на производството на моделът Прелюд на Хонда през 2001г.
VTEC- Variable Valve Timing and Lift Electronic Control Разработена от инжинера на Хонда Ikuo Kajitani VTEC е съкращение, запазена марка на Honda, изразяващо Variable valve Timing and Electronic lift Control (Променливо Тактуване на клапаните и Електронен Контрол на повдигането). Казано просто, това е метод за директна промяна на профила на гърбицата, който клапаните „виждат”, така че да може да се ползва оптимален профил във високите или ниските обороти. Високопроизводителната система VTEC, която е дебютирала в Honda NSX, по-късно е станала достъпна при някои други модели - Integra, Prelude, Del Sol, Civic, Accord и т.н
DOHC- Dual Over Head Camshaft Накратко – Два горно разположени валаJ
SOHC – Single Over Head Camshaft Накратко – Един горно разположен вал J
PGM-FI - Programmed Fuel Injection Програмирано впръскване на горивото или PGM-FI е името на електронна система за впръскване на горивото в двигатели с вътрешно горене която подава необходимото количество гориво за всеки цилиндър на двигателя на базата на конкретни данни получени от сензорите на колата. Системата за управление на двигателя (ECU) е свързан със сензори измерващи температурата на двигателя, охлаждащата течност, маслото, външният въздух както и налягането на маслото и барометричното налягане. На база на тези данни, както и позицията на педала на газта ECU изчислява точно колко кислород и гориво трябва да се смесят за оптимално представяне на двигателя. Системата е налична от края на 80те години. FRM-Fiber Reinforced Metal FRM означава Метал подсилен с влакна. FRM представлява смес от въглеродни влакна, алуминиева сплав и алуминиев оксид. Тази технология е представена за първи път с въвеждането на двигателите B21A1 от моделите Хонда Прелюд. Двигателите направени по тази технология са следните: B21A1, H22A1, H22A4, H22A, H23A, F20C, C32B (NSX)
OpenDeck Block – Отворен блок Отворените блокове се правят защото са много по-евтини за производство. Матрицата може да се отдели непокътната след отливането и да се използва отново, но по този начин се произвеждат по-слаби блокове. Друго предимство освен евтиното производство е, че двигателите с отворени блокове се охлаждат много по-бързо при най-горещите точки на двигателя. Най – големият недостатък на двигателите с отворен блок е, че стените на цилиндъра са подкрепени само от 2 страни и това не позволява високо налягане вътре в цилиндровата глава тъй като това води до деформации и намалява уплътнението от страна на гарнитурата.
Semi-ClosedBlock – Полузатворен блок Полузатвореният блок е малко по-труден за производство но подкрепя стените на цилиндъра от четирите страни. Това е малко по-силен дизайн от двигателите с отворен блок и следователно може да поеме повече налягане в цилиндъра.
ClosedDeck Block – Затворен блок Двигателите със затворен блок са по-удачни за пърформанс, защото той им помага да устоят на изкривяванията предизвикани от налягането при възпламеняване. Също така се създава много по-стабилна и последователна основа за гарнитурата на главата. Недостатъците на този метод са, че матрицата трябва да е от пясък или подобен материал и при производството тя се губи, отнема повече време да се направят нови матрици,отливката трябва да се почисти много внимателно което, също отнема допълнително време и двигателите са доста по-тежки. Тези блокове позволяват най-високо налягане в цилиндрите.
Ресурси: http://jdmspecengines.com/honda-engines/h-series/h22.html http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=196558 http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=7675 Wikipedia Google Георги Гущеров
Редактирано от ggushterov - Петък, 14.06.2013, 21:00:54 |
|
| |
batkosio | Дата: Петък, 14.06.2013, 20:56:22 | Message # 2 |
BKDM
Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
| Имаше и с Z за Австралия някакви.
|
|
| |
ggushterov | Дата: Петък, 14.06.2013, 21:00:11 | Message # 3 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| Това са JDM моторите само за това липсват останалите модификации. Основната информация е взета от първият линк.
|
|
| |
pikaso906 | Дата: Събота, 15.06.2013, 14:06:24 | Message # 4 |
Кудан (9)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
| Супер информация.
|
|
| |