• Page 1 of 1
  • 1
Forum moderator: ZAPPA, NSBOP, batkosio  
Honda Prelude Engines Series H22
ggushterovДата: Петък, 14.06.2013, 20:39:28 | Message # 1
Кудан (9)

Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
Honda Prelude Engines Series H22 JDM

Двигателят Х22 е първият от сериите Х. Всички Х22 двигатели са оборудвани с VTEC, DOHC, задвижвана от ремък глава с 4 клапана на цилиндър,
PGM-FI система с многоточково впръскване и запалителна
система с дистрибутор. Диаметъра на цилиндрите е 87мм а хода на буталата е
90.7мм. Всички двигатели Х22 имат вместимост 2156сс.
Х22 дебютира в
японският модел на Prelude
Si VTEC през 1991г като Х22А.
Х22 се е развил много през своя живот. От 1994г. всички Х22 двигатели получават
специално покритие на цилиндровите блокове наречени FRM (Fiber Reinforced Cylinder Wall). FRM е тънък, но в същото време много здрав
облицовъчен материал. Вкарва се в отливката на главата на цилиндрите по време
на оформяне. След като отливката се охлади, се нанася материалът по стената на цилиндъра.
Резултатът е едни много здрави цилиндри които могат да се справят в  много екстремни условия  на работа. През 1997г. Х22 моторите получаватоще една много важна модификация – затворените блокове са сменени с отворени такива.


Общо 9 версии на
Х22 двигателите са произведени. Х22А ( този код се използва за 2 различни
двигателя), Х22А1, Х22А2, Х22А3, Х22А4, Х22А5, Х22А7 и Х22А8. Освен споменатите
по-горе подобрения, тези модификации се различават една от друга със различните
си всмукателни и изпускателни портове, съотношенията на компресия и различните
профили на разпределителните валове.
Последната и
най-мощна версия на Х22 отново е наречена Х22А. Тази версия на двигателите се
използва в JDM Prelude
Type-S, JDM Prelude Sir S-Spec и JDM Accord/Torneo
Euro-R. Произвежда се между
1997г и 2001г. JDM Х22А има компресия от 11.0:1, портната
глава, по-голям дросел, по-агресивен разпределителен вал, всмукателна система с
ниско съпротивление и подобрена изпускателна система. Със своите 217 к.с. Х22А
двигателят е най-мощната версия от цялата Х серия двигатели. Отличителният
белег на тези двигатели е червеният капак на клапаните.
Производството на
двигателите Х22 приключва с края на производството на моделът Прелюд на Хонда
през 2001г.

VTEC- Variable
Valve Timing and Lift Electronic Control

Разработена от
инжинера на Хонда Ikuo Kajitani VTEC е съкращение, запазена марка на
Honda, изразяващо Variable valve Timing and Electronic lift Control (Променливо
Тактуване на клапаните и Електронен Контрол на повдигането). Казано просто,
това е метод за директна промяна на профила на гърбицата, който клапаните
„виждат”, така че да може да се ползва оптимален профил във високите или
ниските обороти. Високопроизводителната
система VTEC, която е дебютирала в Honda NSX, по-късно е станала достъпна при
някои други модели - Integra, Prelude, Del Sol, Civic, Accord и т.н

DOHC- Dual Over Head Camshaft
Накратко – Два горно разположени валаJ


SOHC
– Single Over Head Camshaft

Накратко – Един горно разположен вал J


PGM-FI - Programmed Fuel Injection
Програмирано впръскване на
горивото или PGM-FI е името на електронна система за впръскване на горивото в двигатели с
вътрешно горене която подава необходимото количество гориво за всеки цилиндър
на двигателя на базата на конкретни данни получени от сензорите на колата.
Системата за управление на двигателя (ECU) е свързан със сензори измерващи температурата на
двигателя, охлаждащата течност, маслото, външният въздух както и налягането на
маслото и барометричното налягане. На база на тези данни, както и позицията на
педала на газта ECU изчислява точно колко кислород и гориво трябва да се смесят за оптимално
представяне на двигателя. Системата е налична от края на 80те години.

FRM-Fiber Reinforced Metal
FRM означава Метал подсилен с влакна. FRM
представлява смес от въглеродни влакна, алуминиева сплав и алуминиев оксид.
Тази технология е представена за първи път с въвеждането на двигателите B21A1 от моделите Хонда
Прелюд. Двигателите направени по тази технология са следните: B21A1, H22A1, H22A4, H22A, H23A, F20C, C32B (NSX)

OpenDeck Block – Отворен блок
Отворените блокове се правят защото са много по-евтини за
производство. Матрицата може да се отдели непокътната след отливането и да се
използва отново, но по този начин се произвеждат по-слаби блокове. Друго
предимство освен евтиното производство е, че двигателите с отворени блокове се
охлаждат много по-бързо при най-горещите точки на двигателя. Най – големият
недостатък на двигателите с отворен блок е, че стените на цилиндъра са
подкрепени само от 2 страни и това не позволява високо налягане вътре в
цилиндровата глава тъй като това води до деформации и намалява уплътнението от
страна на гарнитурата.

Semi-ClosedBlock – Полузатворен
блок

Полузатвореният блок е малко по-труден за производство но
подкрепя стените на цилиндъра от четирите страни. Това е малко по-силен дизайн
от двигателите с отворен блок и следователно може да поеме повече налягане в
цилиндъра.

ClosedDeck Block – Затворен блок
Двигателите със затворен блок са по-удачни за пърформанс,
защото той им помага да устоят на изкривяванията предизвикани от налягането при
възпламеняване. Също така се създава много по-стабилна и последователна основа
за гарнитурата на главата. Недостатъците на този метод са, че матрицата трябва
да е от пясък или подобен материал и при производството тя се губи, отнема
повече време да се направят нови матрици,отливката трябва да се почисти много
внимателно което, също отнема допълнително време и двигателите са доста
по-тежки. Тези блокове позволяват най-високо налягане в цилиндрите.


Ресурси:
http://jdmspecengines.com/honda-engines/h-series/h22.html
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=196558
http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=7675
Wikipedia
Google
Георги Гущеров :)
Приложени файлове: 3155993.jpg (61.7 Kb) · 0488250.jpg (77.6 Kb) · 9641850.jpg (149.5 Kb) · 8185277.jpg (22.0 Kb) · 9886626.jpg (57.7 Kb)


Редактирано от ggushterov - Петък, 14.06.2013, 21:00:54
 
batkosioДата: Петък, 14.06.2013, 20:56:22 | Message # 2
BKDM

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
Имаше и с Z за Австралия някакви.

 
ggushterovДата: Петък, 14.06.2013, 21:00:11 | Message # 3
Кудан (9)

Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
Това са JDM моторите само за това липсват останалите модификации. Основната информация е взета от първият линк.
 
pikaso906Дата: Събота, 15.06.2013, 14:06:24 | Message # 4
Кудан (9)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
Супер информация.

 
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda