• Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Forum moderator: ZAPPA, NSBOP, batkosio  
Да задвижим клапите във всмукателния колектор
GarfiДата: Събота, 26.11.2011, 17:13:36 | Message # 1
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
На последната среща на форума с aλexandro се заговорихме за суап-а на смукателния колекто, който той е направил и спомена, че още не е намерил начин да задвижи клапите с компютъра от ф20. Понеже се бях ровил там където не трябва по моя двигател се сетих, че има подобен вакум който по принцип задвижва тези клапи и може да свърши работа.
За справка погледнах под капака на eDaniel за да видя кога се движат клапите. Когато двигателя е изгасен клапите са отворени, като се подаде контакт се затварят и оставят затворени докато двигателя не достигне определени обороти.
Е, F20A4 има такъв ел. контролируем вакум, който действа по този начин и служи за затваряне на едната тръба на резонатора под въздушния филтър.
Или с картинки казано:
Диафрагмата маркирана като номер 6 на снимката.............


се задвижва от вакума от маркучето маркирано с номер 25 и продълженията му


Направих си труда да снимам и работата на цялото тУй нещо и на теория би трябвало да задвижи клапите във всмукателя, на практика aλexandro ще каже.



На клипа се вижда как при подаване на контакт се затваря клапата, а това което не се вижда е, че около 4000об/мин. тя се отваря :p
 
aλexandroДата: Четвъртък, 01.12.2011, 21:04:52 | Message # 2
Хачидан (8)

Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
Проклетата кутийка от от която излиза маркуча за вакуума е завряна под вмукателя и не мога да бръкна да го извадя, а маркуча, който задвижва клапата на входящия въздух е твърде къс за да стигне до диафрагмата на IAB-тата. Обаче вече съм на 100% сигурен, че този начин би проработил. Системата е една и съща и е изключително проста, поради което няма причина да не работи ако просто се премести единия маркуч от едната диафрагма на другата. Единствената разлика идва от това, че диафрагмата на входящия въздух се отваря при 4000 rpm, а тази на IAB-тата би трябвало да се отваря на 4800 rpm. Това не е фатално, така че мога направо да взема управление за IAB-тата от този пин на ECU-то, който управлява и клапата на входящия въздух.

Ето този фен тук пък се чудел как да ги направи постоянно отворени за да не чака до 4 800 оборота. http://92lude.com/flapper_valve_mod.htm. Той говори, че ефекта от постоянно отворените клапи се усещал към 3700 rpm (поне аз така го разбирам), което ме навежда на мисълта, че отваряне при 4 000 rpm би било идеално.

ВНИМАНИЕ: Търся си ето такъв конектор. Някой ако може поне part number-a да ми каже ще съм благодарен.
Приложени файлове: 8900526.gif (78.4 Kb) · 8663727.gif (33.1 Kb)




Редактирано от aλexandro - Четвъртък, 01.12.2011, 21:06:35
 
GarfiДата: Четвъртък, 01.12.2011, 21:25:36 | Message # 3
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Браво, най-после имаме развитие. Няма търпение да видя всичко работещо.
Един съвет от мен ако позволиш? Сложи си оригиналния интейк и всичко свързано с него т.е филтърна кутия, резонатор и диафрагмата под калника. Тази диафрагма и дроселчето което задвижва играят важна роля в ниски до средни обороти на двигателя. Бях махнал всичко под филтърната кутия с цел по-кратък път на въздуха, а резултата беше плачевен.
 
aλexandroДата: Четвъртък, 01.12.2011, 22:35:06 | Message # 4
Хачидан (8)

Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
Това вече съм го решил ;) Просто ще изчакам да минат празниците и тогава може би ще пазарувам. Проблема е, че ми трябват оригинален интейк и кутия от H23 или H22, защото тръбата е с по-голям диаметър. Оригиналния интейк на F20 не влиза добре в дросела на H23. Причината навремето да купя афтърмаркет интейк беше, че този ми дойде евтино, а за оригинален ми искаха твърде скъпо. После изпадаха някакви почти без пари, но пък ми беше жал да се разделя с този при положение че съм дал пари за него. А пък за оригиналния интейк си имам K&N филтър basketball

ПП: Ако някой освен буксата има залежал оригинален интейк от H22/H23, да казва :p


 
eDanielДата: Четвъртък, 01.12.2011, 23:39:28 | Message # 5
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Питай policaja за интейк.


プレリュード 夢のカ
 
batkosioДата: Петък, 02.12.2011, 10:07:22 | Message # 6
BKDM

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
Имаш го, намират ми се даже два от Х22, стига са събирали прах :) Ще се опитам да изровя и конектор...

 
HRCДата: Петък, 02.12.2011, 11:57:09 | Message # 7
HONDA LOVER

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 252
Статус: Офлайн
Quote (Garfi)
Един съвет от мен ако позволиш? Сложи си оригиналния интейк и всичко свързано с него т.е филтърна кутия, резонатор и диафрагмата под калника. Тази диафрагма и дроселчето което задвижва играят важна роля в ниски до средни обороти на двигателя. Бях махнал всичко под филтърната кутия с цел по-кратък път на въздуха, а резултата беше плачевен.

Аз да попитам някой може ли да даде логично обяснение защо умира на ниски и средни, след като се вкарва повече въздух и пътя е по-кратък.
unsure


 
aλexandroДата: Петък, 02.12.2011, 13:27:49 | Message # 8
Хачидан (8)

Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
Предполагам, защото повече въздух на ниски не означава повече мощ. Повече въздух е необходим във високите. Освен това IAB-тата който имат всмукателите на някои Хонди (и други автомобили) притежава два основни ефекта (чисто теоретично) - завихряне на входящия въздух, водещо до по-добро смесване на гориво-въздушната смес и създаване на слабо налягане във всмукателния колектор. Налягането зависи от скоростта на въздуха, а повече въздух означава по-ниска скорост (когато е в повече от необходимото).
Wikipedia - там има връзка и към резонанс на Хелмхолц и е обяснено по-подробно.

EDIT: афтърмаркет интейка е добър, но когато искаш увеличение във високите.




Редактирано от aλexandro - Петък, 02.12.2011, 13:29:30
 
koevДата: Петък, 02.12.2011, 14:02:23 | Message # 9
AGENT PROVOCATEUR

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 70
Статус: Офлайн
Освен това прекалено много въздух без съответното количество бензин води до бедни смеси. Дори ламбдата да засече бедна смес и да опита да коригира, оригиналните инжектори си имат някакъв лимит.
 
aλexandroДата: Сряда, 14.12.2011, 11:41:37 | Message # 10
Хачидан (8)

Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
Quote
Имаш го, намират ми се даже два от Х22, стига са събирали прах Ще се опитам да изровя и конектор...

rolleyes whistle


 
batkosioДата: Сряда, 14.12.2011, 14:27:38 | Message # 11
BKDM

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
След празниците, че още не съм се прибирал към склада :)

 
eDanielДата: Петък, 20.04.2012, 22:50:27 | Message # 12
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Quote (aλexandro)
EDIT: афтърмаркет интейка е добър, но когато искаш увеличение във високите.

Това не го вярвай ;) Зависи от интейка...



プレリュード 夢のカ
 
JackДата: Събота, 21.04.2012, 15:36:42 | Message # 13
Нанадан (7)

Град/Държава: Atlanta/United States
Група: Напреднали
Съобщения: 255
Статус: Офлайн
аз ги махнах вчера и ниските не са както бяха щото има по-малко торк ама високите са много добре.Има повече HP.
 
aλexandroДата: Събота, 21.04.2012, 17:45:30 | Message # 14
Хачидан (8)

Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
Клапите вече работят:


Единия кабел (плюса) го вързах към съответния бушон в таблото, което е в краката на водача, а другия кабел го вкарах директно в ECU-то и го запоих на пин А19. Сега би трябвало да се отварят на около 4000 оборота. За разлика обаче не мога да кажа, тъй като заедно с това смених и изпускателния колектор. Като резултат от цялата интервенция (2 в 1) мога да кажа че колата работи по-... "мазно" - губи по-малко обороти при превключване на предавките. Тъй като клапите ми са на "времянка", мога да си правя експерименти като ги включвам и изключвам, но не съм имал време от тогава.

Огромни благодарности на batkosio за това, че ми подари букса с която да мога да си включа клапите. ГоУем си баце! alco


 
batkosioДата: Събота, 21.04.2012, 22:25:31 | Message # 15
BKDM

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
Какво да ви правя, фенове... Той един друг също е дал зявка за някаква букса, ма поне да дойде да си я вземе :)

 
  • Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda