• Page 2 of 2
  • «
  • 1
  • 2
Forum moderator: ZAPPA, NSBOP, batkosio  
Ъгли на сходимост, кембър, кастър... при нашите
VIPER-CHДата: Понеделник, 07.07.2014, 17:55:46 | Message # 16
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Quote NSBOP ()
Колкото по-широки гуми, толкова по-зле става положението.
Но пък контактното петно е по-голямо :D


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
persssiДата: Понеделник, 07.07.2014, 19:54:24 | Message # 17
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Единственото нещо, което е извън заводските параметри са джантите ми, които са доста изнесени, не си спомням наизуст но ЕТ40 или 45.
Имам ги от доста време и бих искал да си ги запазя. С тях поведението на колата е по различно, но преди последния реглаж не беше чек такава драма. Какви параметри според вас ще помогнат да се намали нестабилността. Примерно ако се жертва малко сходимостта и колелата са леко затворени, това би ли помогнало.
 
ZAPPAДата: Понеделник, 07.07.2014, 21:37:32 | Message # 18
ARTIST

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
Available to users only

PRELUDE 2.2 TYPE S
 
NSBOPДата: Вторник, 08.07.2014, 10:30:04 | Message # 19
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
Върни се в сервиза в Дружба и им обясни какво те мъчи. Преди време ходих там на реглаж (не съм имал проблем) и имаше един Civic Type R 7-ма генерация, който се връща на стенда за донастройка май беше и той с някакви големи джанти. Хората му казаха да направи едно кръгче и ако има някакъв проблем да се върне да го оправят.

 
mom4i74Дата: Вторник, 08.07.2014, 15:28:51 | Message # 20
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Аз след като сложих фланците сьм с Ет45 . При това задните джанти за 7,5J а предните 6,5J.  Размера на гумите са ми по големи от оригиналния и в момента е 205/55/16.
Като смених преди седмица зимните гуми които са оригиналния размер и монтирани на оригиналните джанти нямаше абсолютна никаква промяна на пьтя. Нито ми сее нито ми е нестабилна .
Наистина се вьрни в Дружба да я погледнат пак. Аз от години ходя при тях на реглаж с всичките коли които сьм имал и сьм повече от доволен.


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Вторник, 08.07.2014, 15:29:38
 
persssiДата: Вторник, 08.07.2014, 21:28:51 | Message # 21
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Аз че ще се върна там, ще се върна, то е сигурно. Дано да е само веднъж.  :D
Интересно ми беше дали някой е експериментирал с с ъглите и ако може някой да постне протокола от неговия реглаж с мнение за поведението на колата, защото дори в нормите, може доста да се варира.
 
persssiДата: Неделя, 13.07.2014, 21:07:41 | Message # 22
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Ще си отговоря сам и благодарение на колегата nightfighter, който сподели информация на лични.
Мерси, колега!!!

persssi написа:
Каква е зависимостта, между камбера и сходимостта и защо на задните колела да не е повече от -1 градус. 
Мерси!!!


nightfighter написа:
Казвам да не е по голям от -1 градус понеже така го препоръчват в тех описание, а и да искаш със стандартното окачване няма как да го направиш много по голям. Има зависимост между наклона на колелата и сходимоста, има таблица по която се прави.Свестните стендаджии  я знаят, целта е и при голям камбер да не се износват неравномерно гумите. Естествено при много голям камбер (над -2 градуса и повече) няма как да се избегне неравномерното износване,но толкова голям камбер не се прави при коли за ежедневна употреба
 
nightfighterДата: Неделя, 13.07.2014, 22:21:17 | Message # 23
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Е,то аз нищо кой знае какво конкретно не съм ти отговорил :) Истината е тази която ти е написал ZAPPA, с широки нископрофилни гуми,на изхвърлящи джанти, карат колата да сейка при неравности по пътя.И при мен го имаше този проблем и се усещаше значително.Смених всички тампони и втулки по предницата и задницата с оригинални, сложих си гуми 215х40х17,горен стрът-бар и накрая стенд(няколко пъти) и в заключение мога да кажа че в момента се усеща този ефект, много леко.
Нормалната височина на гумата обира тези неравности и не се усещат при управлението на колата,дори и при окачване което не е много изрядно.Обаче когато караш с нископрофилни гуми,всички тези тласъци от неравностите се предават в окачването,всяка минимална хлабина в тампоните влошава положението.Не знам дали ако се сложат полиуретанови тампони,няма да има подобрение,но засега не съм пробвал с такива.Колкото до ъглите при мен задните гуми са ми с камбър -0,55 градуса, сходимоста,както обясних я прави човека на стенда, по една табличка.Предните са ми са с 0 градуса камбър, при 4 ген няма възможност за регулиране на камбъра на предните колела при стандартното окачване, иначе ако можех аз бих ги направил на -1 градус.Допуските за 4 ген са: задни -0,45 градуса +/- 0,20 , предни 0 градуса +/- 1 градус.
Основно влияние върху неравномерното износване на гумите играе неправилно подбраната сходимост, камбърът до около -2 градуса,не оказва голямо влияние върху неравномерното износване,ако се настрои подходяща сходимост за този камбър.Настройките на окачването на колите за ежедневна употреба, са основно ориентирани към ,,щадене" на гумите , докато при спортните коли е точно обратното, максимална стабилност и добро управление, без значение какво се случва с гумите.Общо взето това е което знам за геометрията на окачването,но не съм и специалист в тази област :)
 
persssiДата: Неделя, 13.07.2014, 22:34:19 | Message # 24
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
И при мен го имаше този ефект, но се усещаше, както ти каза много леко. Разбирам вече, че е от джантите и гумите, и ZAPPA е имал право, но ще опитам поне за сега да ги задържа и да не ги сменям.

Quote nightfighter ()
накрая стенд(няколко пъти) и в заключение мога да кажа че в момента се усеща този ефект, много леко.

Чудех се кое би било по добре за предните колела, сходимостта да е ляво дясно +10 градуса или  -10 градуса.
 
nightfighterДата: Неделя, 13.07.2014, 23:07:13 | Message # 25
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Нещо не схващам въпроса ти, 10 градуса са много независимо в + или - , но както казах не съм специалист.Това което съм ти написал или съм го прочел някъде,или ми го е обяснявал един приятел, който има и работи в сервиз за реглаж на окачването.По мое мнение,той доста си разбира от работата и аз поне засега, съм оставал доволен когато съм ходил при него.
 
persssiДата: Понеделник, 14.07.2014, 05:57:35 | Message # 26
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Чуденето ми по скоро е, кое е по добре за поведението на колата. Предните колела  да са събрани или предницата да е "отворена" както му викат.
Предно ляво колело +10 градуса, Предно дясно колело +10 градуса или;
Предно ляво колело -10 градуса, Предно дясно колело -10 градуса.

Другият месец ще пробвам и ще пиша пак.
 
mom4i74Дата: Понеделник, 14.07.2014, 06:58:15 | Message # 27
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Предницата винаги трябва да е леко сьбрана сходимоста за да може в движение  когато силите се опитват да я отворят и се вземат в предвид допустими усуквания и луфтове в тампони и шарнири , колелата да се доближат до 0 градуса на сходимоост.
Ако е отворена предницата , тогава ще сее и което колело има по голямо сцепление на там ще дьрпа колата. Усеща се все едно волана е на "кантар"

Предполагам че питаше за сходимоста защото камбьр и кастьр на предното неможе да се регулира.


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Понеделник, 14.07.2014, 07:02:24
 
NSBOPДата: Понеделник, 14.07.2014, 09:51:25 | Message # 28
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
10 градуса не е ли твърде, твърде много?

 
mom4i74Дата: Понеделник, 14.07.2014, 11:37:18 | Message # 29
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Много са разбира се :) Сандето явно е имал предвид 1 градус.

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
persssiДата: Понеделник, 14.07.2014, 19:46:57 | Message # 30
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Да бе, аз ще докарам свръх сходимост ще с тези 10 градуса хехе. :D Обърках се, имах предвид 10 минути и по точно данните от таблицата в предишната страница.

Сходимост на предните колела
Ляво        Дясно
+00°10' +00°10'
 
  • Page 2 of 2
  • «
  • 1
  • 2
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda