Ъгли на сходимост, кембър, кастър... при нашите
|
|
VIPER-CH | Дата: Понеделник, 07.07.2014, 17:55:46 | Message # 16 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote NSBOP ( ) Колкото по-широки гуми, толкова по-зле става положението. Но пък контактното петно е по-голямо
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
persssi | Дата: Понеделник, 07.07.2014, 19:54:24 | Message # 17 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
| Единственото нещо, което е извън заводските параметри са джантите ми, които са доста изнесени, не си спомням наизуст но ЕТ40 или 45. Имам ги от доста време и бих искал да си ги запазя. С тях поведението на колата е по различно, но преди последния реглаж не беше чек такава драма. Какви параметри според вас ще помогнат да се намали нестабилността. Примерно ако се жертва малко сходимостта и колелата са леко затворени, това би ли помогнало.
|
|
| |
ZAPPA | Дата: Понеделник, 07.07.2014, 21:37:32 | Message # 18 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Available to users only
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |
NSBOP | Дата: Вторник, 08.07.2014, 10:30:04 | Message # 19 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Върни се в сервиза в Дружба и им обясни какво те мъчи. Преди време ходих там на реглаж (не съм имал проблем) и имаше един Civic Type R 7-ма генерация, който се връща на стенда за донастройка май беше и той с някакви големи джанти. Хората му казаха да направи едно кръгче и ако има някакъв проблем да се върне да го оправят.
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Вторник, 08.07.2014, 15:28:51 | Message # 20 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Аз след като сложих фланците сьм с Ет45 . При това задните джанти за 7,5J а предните 6,5J. Размера на гумите са ми по големи от оригиналния и в момента е 205/55/16. Като смених преди седмица зимните гуми които са оригиналния размер и монтирани на оригиналните джанти нямаше абсолютна никаква промяна на пьтя. Нито ми сее нито ми е нестабилна . Наистина се вьрни в Дружба да я погледнат пак. Аз от години ходя при тях на реглаж с всичките коли които сьм имал и сьм повече от доволен.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Вторник, 08.07.2014, 15:29:38 |
|
| |
persssi | Дата: Вторник, 08.07.2014, 21:28:51 | Message # 21 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
| Аз че ще се върна там, ще се върна, то е сигурно. Дано да е само веднъж. Интересно ми беше дали някой е експериментирал с с ъглите и ако може някой да постне протокола от неговия реглаж с мнение за поведението на колата, защото дори в нормите, може доста да се варира.
|
|
| |
persssi | Дата: Неделя, 13.07.2014, 21:07:41 | Message # 22 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
| Ще си отговоря сам и благодарение на колегата nightfighter, който сподели информация на лични. Мерси, колега!!!
persssi написа: Каква е зависимостта, между камбера и сходимостта и защо на задните колела да не е повече от -1 градус. Мерси!!!
nightfighter написа: Казвам да не е по голям от -1 градус понеже така го препоръчват в тех описание, а и да искаш със стандартното окачване няма как да го направиш много по голям. Има зависимост между наклона на колелата и сходимоста, има таблица по която се прави.Свестните стендаджии я знаят, целта е и при голям камбер да не се износват неравномерно гумите. Естествено при много голям камбер (над -2 градуса и повече) няма как да се избегне неравномерното износване,но толкова голям камбер не се прави при коли за ежедневна употреба
|
|
| |
nightfighter | Дата: Неделя, 13.07.2014, 22:21:17 | Message # 23 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Е,то аз нищо кой знае какво конкретно не съм ти отговорил Истината е тази която ти е написал ZAPPA, с широки нископрофилни гуми,на изхвърлящи джанти, карат колата да сейка при неравности по пътя.И при мен го имаше този проблем и се усещаше значително.Смених всички тампони и втулки по предницата и задницата с оригинални, сложих си гуми 215х40х17,горен стрът-бар и накрая стенд(няколко пъти) и в заключение мога да кажа че в момента се усеща този ефект, много леко. Нормалната височина на гумата обира тези неравности и не се усещат при управлението на колата,дори и при окачване което не е много изрядно.Обаче когато караш с нископрофилни гуми,всички тези тласъци от неравностите се предават в окачването,всяка минимална хлабина в тампоните влошава положението.Не знам дали ако се сложат полиуретанови тампони,няма да има подобрение,но засега не съм пробвал с такива.Колкото до ъглите при мен задните гуми са ми с камбър -0,55 градуса, сходимоста,както обясних я прави човека на стенда, по една табличка.Предните са ми са с 0 градуса камбър, при 4 ген няма възможност за регулиране на камбъра на предните колела при стандартното окачване, иначе ако можех аз бих ги направил на -1 градус.Допуските за 4 ген са: задни -0,45 градуса +/- 0,20 , предни 0 градуса +/- 1 градус. Основно влияние върху неравномерното износване на гумите играе неправилно подбраната сходимост, камбърът до около -2 градуса,не оказва голямо влияние върху неравномерното износване,ако се настрои подходяща сходимост за този камбър.Настройките на окачването на колите за ежедневна употреба, са основно ориентирани към ,,щадене" на гумите , докато при спортните коли е точно обратното, максимална стабилност и добро управление, без значение какво се случва с гумите.Общо взето това е което знам за геометрията на окачването,но не съм и специалист в тази област
|
|
| |
persssi | Дата: Неделя, 13.07.2014, 22:34:19 | Message # 24 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
| И при мен го имаше този ефект, но се усещаше, както ти каза много леко. Разбирам вече, че е от джантите и гумите, и ZAPPA е имал право, но ще опитам поне за сега да ги задържа и да не ги сменям.
Quote nightfighter ( ) накрая стенд(няколко пъти) и в заключение мога да кажа че в момента се усеща този ефект, много леко. Чудех се кое би било по добре за предните колела, сходимостта да е ляво дясно +10 градуса или -10 градуса.
|
|
| |
nightfighter | Дата: Неделя, 13.07.2014, 23:07:13 | Message # 25 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Нещо не схващам въпроса ти, 10 градуса са много независимо в + или - , но както казах не съм специалист.Това което съм ти написал или съм го прочел някъде,или ми го е обяснявал един приятел, който има и работи в сервиз за реглаж на окачването.По мое мнение,той доста си разбира от работата и аз поне засега, съм оставал доволен когато съм ходил при него.
|
|
| |
persssi | Дата: Понеделник, 14.07.2014, 05:57:35 | Message # 26 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
| Чуденето ми по скоро е, кое е по добре за поведението на колата. Предните колела да са събрани или предницата да е "отворена" както му викат. Предно ляво колело +10 градуса, Предно дясно колело +10 градуса или; Предно ляво колело -10 градуса, Предно дясно колело -10 градуса.
Другият месец ще пробвам и ще пиша пак.
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Понеделник, 14.07.2014, 06:58:15 | Message # 27 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Предницата винаги трябва да е леко сьбрана сходимоста за да може в движение когато силите се опитват да я отворят и се вземат в предвид допустими усуквания и луфтове в тампони и шарнири , колелата да се доближат до 0 градуса на сходимоост. Ако е отворена предницата , тогава ще сее и което колело има по голямо сцепление на там ще дьрпа колата. Усеща се все едно волана е на "кантар"
Предполагам че питаше за сходимоста защото камбьр и кастьр на предното неможе да се регулира.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Понеделник, 14.07.2014, 07:02:24 |
|
| |
NSBOP | Дата: Понеделник, 14.07.2014, 09:51:25 | Message # 28 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| 10 градуса не е ли твърде, твърде много?
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Понеделник, 14.07.2014, 11:37:18 | Message # 29 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Много са разбира се Сандето явно е имал предвид 1 градус.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
persssi | Дата: Понеделник, 14.07.2014, 19:46:57 | Message # 30 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
| Да бе, аз ще докарам свръх сходимост ще с тези 10 градуса хехе. Обърках се, имах предвид 10 минути и по точно данните от таблицата в предишната страница.
Сходимост на предните колела Ляво Дясно +00°10' +00°10'
|
|
| |