• Page 1 of 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • »
Forum moderator: ZAPPA, NSBOP, batkosio  
Досадно чукане в окачването - отпред и отзад.
Carlos_JackalaДата: Четвъртък, 06.11.2014, 08:59:29 | Message # 1
Йондан (4)

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 89
Статус: Офлайн
Здравейте, в последно време ставам свидетел на прогресивното разтропване на колата ми. Почукването мога да го сравня със звука на  разбита биалетка, но не е тях. Чува се и отпред и отзад, като основно се появява при преминаване през дребни неравности по пътя, по-скоро при пропадания. Колата два пъти я вдигаха в два сервиза, с цел установяване на проблема, след 1/2 часово ръгане с щанга из всички карантии се установява (за пореден път), че колата е пушка и няма от къде да чука. Факт е, че и аз стоя с тях под колата и гледам за разбити накрайници и тн, но не - всичко е здраво и няма нищо видимо за смяна. Остава драмата ми да е с амортисьорите или техните тампони, лагери и знам ли кфо друго. 

Едва ли съм първия с този досаден проблем, бях мернал из форума подобен пост, за някакви втулки и тампони, ако не се лъжа, но нямам спомен как беше решен проблема. 

Моля, ако някой му се занимава, да драсне 2 реда, че имам чувството, че карам каруца в момента.


0888 606083 Красимир
 
bardyziДата: Четвъртък, 06.11.2014, 09:15:31 | Message # 2
Нанадан (7)

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 332
Статус: Офлайн
В аудио системата е проблема ! Слаба ти е !  :)   По темата, 90% от тук го имат проблема(в задното окачване) , когато застуди и на бавна скорост през ситна неравност се усеща най-много. Аз и тампони съм пробвал и втулки съм скъсявал  , нямаше кой знае къв ефект. Баткосьо беше споменал за някви подложки мисля.

Животът е кратък. Трябва ни скорост, за да постигнем това, което желаем. С.Хонда
 
Carlos_JackalaДата: Четвъртък, 06.11.2014, 09:35:03 | Message # 3
Йондан (4)

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 89
Статус: Офлайн
Така е, имам проблем в аудиото, то е основната причина да нямам багажник alco  , но при мен проблема го има и отпред, не е само в задното окачване.

0888 606083 Красимир

Редактирано от Carlos_Jackala - Четвъртък, 06.11.2014, 09:39:41
 
bardyziДата: Четвъртък, 06.11.2014, 09:41:44 | Message # 4
Нанадан (7)

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 332
Статус: Офлайн
От пред освен скърцащи тампони , с тропане не съм се сблъсквал.

Животът е кратък. Трябва ни скорост, за да постигнем това, което желаем. С.Хонда
 
MkillaДата: Четвъртък, 06.11.2014, 10:37:04 | Message # 5
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Мога да ти кажа според моят опит какъв е проблема.Факт е това което пишеш , че 90% от хората го имат проблема но си карат така поради цената на частите най-вече и възрастта на автомобила т.е малко са хората дори и в този форум които биха правили кола на 20 години.

Все пак ако решиш да я правиш като начало ако си гледал внимателно когато колата е била на подемник , може би 1/2 а дори и повече от тампоните/маншоните са нацепени малко или много.Като стане студено гумата се свива а от там се появяват и разни шумове.При преминаване по дупки , легнали полицаи и разни неравности не само амортисьорите участват а като цяло всичко що е отдолу т.е ако искаш напълно безшумна кола според мен трябва да огледаш много внимателно в какво състояние са ти като цяло маншони , тампони , амортисьори ( те също могат да тропат а да изглеждат здрави ).Затова ако си сменял и втулките и гумените тампони горе съвсем нормално е да продължи да ти лопа/скърца.
Шапките които бат Косьо беше споменал също е добре да се подменят но и те не са от най-евтините.Аз също съм решил да ги сменя пролетта заедно с амортисьорите.
Ето снимка на абсолютно здрав носач когато се напъва с щанга :


Тампона се вижда по този начин само когато колата е на подемник :) Няма луфтове , няма шумове но е нацепен и като е студено съм сигурен , че едно от местата които може да скърца е от тук.

Ето биалетка на близо 20 години :


Яко спелскано маншонче и "уж" е здрава все още според майсторите.Колкото и да е здрава тази кола ( както повечето японки ) идва момент когато трябва да се подменят бая части :)

Проблема с "потропването" идва от рядкото сервизиране на окачването и от проблема с втулките.При мен когато потропваше задницата се оказаха втулките , защото тампоните бяха чисто нови но втулките които бях поръчал си бяха със същата дължина.Бях взел от Бултрако ( пак с поръчка ) заменката на нашите втулки според това което четох от бюлетин на Хонда от 2000г.Те си признават за "проблема" и са връщали доста Акорди и Прелюди за смяна на тези втулки.Новите са около 2мм по-къси и мога отново да замеря и снимам ако има нужда дължината на едната и другата.

Ето снимка на една от щангите отзад :


Нямам идея колко грес има вътре , изглежда суха около маншона но не се знае дали няма да скърца и от тук.Проблема би се решил със замяна на нов маншон и гресиране.От както стана студено тази година , тропане нямам но имам скърцане около 5 мин след като подкарам колата.После всичко изчезва но ме дразни изключително много и малко по малко съм взел мерки да променя това в скоро време.

В заключение мисля , че ако не смениш по-голямата част от тампоните по окачването , ако не гресираш там където е нужно то ще си скърца/тропа още доста време :)

Успех с ремонта и намирането на проблема при теб с досадното тропане и скърцане.
Приложени файлове: 4656073.jpg (142.4 Kb) · 6912401.jpg (147.2 Kb) · 4889207.jpg (160.3 Kb)


Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now


Редактирано от Mkilla - Четвъртък, 06.11.2014, 10:39:57
 
batkosioДата: Четвъртък, 06.11.2014, 10:48:03 | Message # 6
BKDM

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
Сменил съм всички тампони, биалетки, накрайници, втулки и т.н., и според Дидо окачването е бетон. И все пак, когато е студено, вози по-дървено. Тея коли са за лятото явно...
Чукането може би е от втулките на амортисьорите- дори да се сменят тампоните заедно с тях, и има някакъв сервизен комплект, с който се заменят, и струват доста повече от стандартните. В момента не мога да кажа парт номера обаче.


 
MkillaДата: Четвъртък, 06.11.2014, 10:55:45 | Message # 7
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Ето новата скъсена втулка в сравнение със старата.
 


Говорим за тропане.След смяната всякакво тропане изчезва но скърцането е друго нещо и то не идва от тези втулки.
Приложени файлове: 5328297.jpg (198.2 Kb) · 6058314.jpg (158.8 Kb) · 7141714.jpg (264.5 Kb)


Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now
 
bardyziДата: Четвъртък, 06.11.2014, 11:00:52 | Message # 8
Нанадан (7)

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 332
Статус: Офлайн
Аз и скъсени фтулки пробвах , даже ми се стори че повече затропа. Определено зимата не е толкова приятен за каране Прелюда.

Животът е кратък. Трябва ни скорост, за да постигнем това, което желаем. С.Хонда
 
MkillaДата: Четвъртък, 06.11.2014, 11:37:42 | Message # 9
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Сложи ли нови тампони ? Горе си написал , че имаш скърцане а не тропане ако става въпрос за задните всъщност.Като човек който кара колата всеки сезон съм доволен от нея.Ако имаш тропане горе при сменени втулки и нови тампони то проблема може да е в самите амортисьори.Според мен най-лесно може да се провери като качиш един човек в багажника да слухти а ти да караш бавничко по неравности.

Старите задни тампони и втулки могат да се сменят без да се разглобява нищо по окачването ако амортисьорите са стари.Прибират се на ръка спокойно но трябва да се внимава да не стане сакатлък.Нов амортисьор трудно се прибира на ръка , не че е невъзможно.За предните не съм пробвал но задните така ги смених с помощ от приятел :D


Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now


Редактирано от Mkilla - Четвъртък, 06.11.2014, 11:40:27
 
NSBOPДата: Четвъртък, 06.11.2014, 12:01:37 | Message # 10
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
Аз имах тропане от задното окачване - смених втулките и тампоните и нищо не се промени (при мен). След това смених и биалетките и всичко заспа.

 
Carlos_JackalaДата: Четвъртък, 06.11.2014, 12:06:46 | Message # 11
Йондан (4)

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 89
Статус: Офлайн
Благодаря за отделеното време, ще досадя на БатКосьо в събота, като се видим. При мен няма скърцане, а има само тропане, и то се появи като захладня. На първо време ще започна от втулките, пък после каквото сабя покаже, нещо като не ми е в ред по колата съм болен.

0888 606083 Красимир
 
bardyziДата: Четвъртък, 06.11.2014, 12:21:23 | Message # 12
Нанадан (7)

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 332
Статус: Офлайн
и с нови тампони съм пробвал , скърцането беше при предната ми генерация те си искаха няква смазка и се оправяха за известно време.

Животът е кратък. Трябва ни скорост, за да постигнем това, което желаем. С.Хонда
 
NSBOPДата: Четвъртък, 06.11.2014, 14:14:06 | Message # 13
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
Аз съм забелязал (от колите, които съм имал досега), че скърцане се получава от тампони, а тропане от шарнири и биалетки.

 
GarfiДата: Четвъртък, 06.11.2014, 16:37:59 | Message # 14
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Мога да се обзаложа, че имаш горни шарнири разбити. Втулките са едно на ръка, и лесно се елиминира проблема с тях. Много ми е странно в тези сервизи, защо аджеба гледат колата на подемници, където окачването изобщо не е в положението в което е, когато гумите са на земята.
Горен шарнир се проверява по следния елементарен начин, който научих скоро от колегата pagadi.
- Колата е в нормалното си състояние стъпила на земята
- Бъркаш м/у калника и гумата с ръчичка и хващаш горния носач близо до шарнира, или просто поставяш ръка от горе му.
- Някой авер или жена ти, слага крак в/у гумата и започва да я бута напречно на колата, на интервали тип контракции :)
При побутването трябва на ръката да се усети хлабината на шарнира.


Редактирано от Garfi - Четвъртък, 06.11.2014, 18:56:40
 
NightRiderДата: Четвъртък, 06.11.2014, 18:16:12 | Message # 15
Aristocrat

Град/Държава: Cole Bay/Netherlands Antilles
Група: Приятели
Съобщения: 3685
Статус: Офлайн
Съгласен съм с Бисер .И според мен са шарнирите .

Андроо ,
така и така се моташ постоянно из форума, би ли ми проверил ако не те мързи колко ще излезнат всички тампони по окачването .За Оем става въпрос . Енерджи съспеншън не искам да слагам ,че трябвало да се смазва а аз нямам време за тая работа . Мерси предварително . :)





The Flying Dutchman FOR SALE Продава се
 
  • Page 1 of 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • »
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda