Инверторни зарядни за акумулатори
|
|
mom4i74 | Дата: Неделя, 01.01.2012, 21:38:09 | Message # 1 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Здравейте колеги Искам да питам инверторните зарядни за акумолатори с какво са по добри от обикновенните?
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
ManiaK | Дата: Сряда, 04.01.2012, 13:30:06 | Message # 2 |
Templar
Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 365
Статус: Офлайн
| вече като собственик на такова зарядно хайде сега ти отговори на въпроса с какво са по-добри от обикновените
ManiaK's Lude
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Сряда, 04.01.2012, 18:41:26 | Message # 3 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Ами били много прецизни до колкото разбрах. НЯмааше кой да ми обясни с подробности освен това че следят заряда и подават точно толкова ток колкото трябва и може да си го закачиш акумолатора и да го оставяш да ти подьржа акумолатора като на определено време го разрежда и след това пак го зарежда. По скоро някой който разбира тази материя в форума може да ни обясни:)
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
nightfighter | Дата: Сряда, 04.01.2012, 23:00:28 | Message # 4 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Аз го разбирам това по следния начин:Обикновено зарядно за акумулатор с малко електроника и светещи индикатори:)Най-обикновеното зарядно,на което можеш да регулираш зарядния ток с реостат би вършило същата работа. Подаваният ток зависи от степента на разряд на акумулатора,като в процеса на зареждане сам си се намаля, поради намалявето на потенциалната разлика.Когато е напълно зареден акумулатора,няма да има и заряден ток,или ще бъде минимален.Максимално една киселинна клетка може да дава 2,4V т.е. 6 клетки х 2,4= 14,4V. Tова е оптималното зарядно напрежение.Всички допълнителни устройства в едно зарядно служат да ограничат първоначалния заряден ток,така че той да не бъде по голям от 10% от капацитета на акумулатора(оптималния заряден ток, е около 5-6% от капацитета му),а и да не изпушат изправителните диоди или трафа ,при слабичко зарядно(китайче), ако зареждаш по голям акумулатор(примерно от камион). При хубаво професионално зарядно с мощен трансформатор и стабилни изправителни диоди (25-30А),тази допълнителна електроника обикновено не се използва,а в някои случаи даже може и да пречи.
Редактирано от nightfighter - Сряда, 04.01.2012, 23:09:40 |
|
| |
mom4i74 | Дата: Четвъртък, 05.01.2012, 00:51:33 | Message # 5 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Не е обикновенно зарядно. В него няма такьв траф като в обикновенните зарядни. Явно начина преобразуване на тока е различен и за това е иверторно. Утре ще прочета в упьтването и описанието дали пише нещо интересно. иначе ето как изглежда:
http://tps-truckparts.com/item....sm-1236
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
nightfighter | Дата: Понеделник, 16.01.2012, 02:27:27 | Message # 6 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Няма много възможни начини за преобразуване(намаляване или увеличаване) на напрежението, аз поне се сещам за 2 практически приложими. 1.С трансформатор(индуктивно)- масово използван за мощни вериги 2.Импулсно захранване- обикновено за по маломощни вериги. Съмнявам се да са използвали импулсно захранване ,но докато не се отвори, не може да се каже със сигурност.Все пак техниката се развива много бързо и това което е било невъзможно преди време, сега е реалност!Прави ми впечатление че е доста слаб мах.заряден ток 3,6А,ако това наистина е така,си е малко,но за акумулатор до 65Ah ще върши работа. Според мен го наричат го инверторно, понеже може да прави зарядно-разряден цикъл,което ако е това, за което аз се сещам, не е кой знае какво предимство, и няма голямо практическо приложение в случая.Все пак човек иска акумулатора му, да си стои в колата,а не да си го разрежда и зарежда на терасата или в мазата:) Това което ми харесва в това зарядно е: малко и компактно,не заема място,и красиво на външен вид.
пс.Само да допълня:При киселинните акумулатори степента за заряд, се измерва с уредче подобно на това ,с което се мерят и градусите при които ще замръзне антифриза, вид измерител на гъстота(в повечето случаи е комбинирано в едно с 2 скали). Като не трябва електролита на акумулатора да се допуска да пада под 1,18 ,а при напълно зареден е около 1,27.При разреждане под 1,18 започва необратимо разрушаване на плочите на акумулатора.
Редактирано от nightfighter - Понеделник, 16.01.2012, 02:42:56 |
|
| |
aλexandro | Дата: Понеделник, 16.01.2012, 09:36:31 | Message # 7 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Quote (nightfighter) Съмнявам се да са използвали импулсно захранване Съмняваш, се но си е 100% импулсно захранване. По-точно класическо зарядно за лаптоп Става за лека кола и при положение, че не бързаш за никъде. 3,6А наистина си е малко, но има и по-мощни. На мен ми харесва.
|
|
| |
nightfighter | Дата: Понеделник, 16.01.2012, 19:33:36 | Message # 8 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Напълно е възможно е, и да е с импулсно захранване!Както казах електрониката се развива много бързо Ще помоля след като го ползва известно време,колегата които си го е купил да сподели дали е доволен,и дали се е оказало надежно.
|
|
| |
eDaniel | Дата: Понеделник, 16.01.2012, 19:35:24 | Message # 9 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Направо е задължително да сподели...
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Понеделник, 16.01.2012, 20:06:25 | Message # 10 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| От 6 януари сьм го вкл.акумолатора вьв вкьщи и сьм го оставил свьрзан сьс зарядното да се зарежда ,да се разрежда. КАто се прибера кьм април месец в Бг ако още имам читав акумолатор значи е добро:)) хаха ще пиша естествено
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Понеделник, 16.01.2012, 20:07:48 |
|
| |
Garfi | Дата: Понеделник, 16.01.2012, 20:19:04 | Message # 11 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| mom4i74, от нов акумулатор какво очакваш да стане?
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Понеделник, 16.01.2012, 20:28:52 | Message # 12 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Ами ако не е читаво и го презарежда ще го умори за 4 месеца.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
Garfi | Дата: Понеделник, 16.01.2012, 20:52:48 | Message # 13 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Не, аз се чудя на новия акумулатор какво му зареждаш и разреждаш. Ако си беше със стария акумулатор си мисля, че по имало смисъл.
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Понеделник, 16.01.2012, 21:05:21 | Message # 14 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| За 2 месеца би трябвало да се саморазреди. А за 4 месеца няма да има ток в него. Нали в оная статия вьв форума пишеше че паднели под 10,5Волта ,почва да се заморазрушава.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
Garfi | Дата: Понеделник, 16.01.2012, 21:10:58 | Message # 15 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Тия акумулатори по магазините всичките ли са на месец "живот"? Моя (новия) не го знам кога е произведен, но го взех от витрината и го сложих без нищо повече.
|
|
| |