eldesa | Дата: Четвъртък, 14.12.2017, 20:18:43 | Message # 1 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| За нормалната работа на автомобила на празен ход докато е студен и докато стигне работната температура на всмукателя е поставен термо вентил (FITV).Начина му на работа е следния: Когато двигателя е студен охладителната течност преминаваща през FITV облива термостата в него .По този начин буталцето в него се прибира и се отваря клапана в горната част на FITV като така се подава допълнителен въздух към смукателния колектор.Колкото е по студен двигателя толкова е по голям притока на въздух , а от там са по високи оборотите.Със загряването на двигателя , се повишаването температурата на охладителната течност минаваща през термостата на FITV) и той започва да избутва буталцето на горе затваряйки клапана постепенно . По този начин постепенно според температурата на двигателя се затваря притока на въздух и оборотите почват да падат.Когато достигне нормалната работна температура двигателя клапана на FITV трябва да затвори напълно подаването на допълнителния въздух към смукателния колектор.Тогава вече за оборотите на празен ход се подържат единствени от стъпковото моторче (IACV) Проверка за изправността : Температурата на двигателя и антифриза е под 30 гадуса 1 Отстранете смукателната тръба от дросела . 2 Стартирайте двигателя 3 Поставете пръст пред дросела и се уверете че въздуха който влиза е студен . 4 Задръжте с педала на газта 3000обр/мин (при изключено положение на скоростния лост )докато се включи перката на радиатора. При това положение FITV трябва да се е затворил напълно.След това оставете автомобила да работи на празен ход 5 Запушете с пръст отвора от който черпи въздух FITV на входа на дросела .Ако изправен FITV не трябва да има промяна в оборотите на празен ход на двигателя. Ако паднат оборотите на празен ход значи клапана не се е затворил напълно.В този случай се проверява нивото на охладителната течност и за наличие на въздух в нея.Ако в охладителната система всичко е наред FITV e неизправен и трябва да се смени.След смяната проверете пак дали FITV работи коректно
п,п, В ръководството пише че FITV не се отваря защото е настроен фабрично ,но има доста клипове и данни в интернет за ремонт и настройка на клапана FITV Искам да кажa от опит ,че за Ф20 -ката отвора за FITV e горния и от него се взема въздух и за регулирането на празния ход с болта ,така че със запушването не знам как ще действа на оборотите .Нека някой с изправна всмукателна система да пробва и да сподели Аз направих проба с моята Ф20 -оборотите падат, но незная дали е нормално за Ф20 заради вземането за регулировъчния болт въздух от този отвор , а и аз в момента имам проблем с празния ход. Конструктивно за H22 отвора е долния и е само за FITV . Теста с пръста трябва да работи , а горния е за стъпковото моторче IACV и към болта за регулировката на празен ход
Редактирано от eldesa - Четвъртък, 14.12.2017, 21:09:26 |
|
| |
Azz | Дата: Четвъртък, 14.12.2017, 21:26:36 | Message # 2 |
Рокудан (6)
Град/Държава: Ruse/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 173
Статус: Офлайн
| За f20
|
|
| |