Strut bars - мит или реалност
|
|
aλexandro | Дата: Четвъртък, 05.04.2012, 12:01:13 | Message # 1 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Докато се ровя из нета, разглеждайки различни части, виждам различни марки и модели от т.нар. strut bars. Прави ми впечатление, че цените им са сравнително високи, за материалите и изработката, които предлагат някои и се зачудих: наистина ли има такъв ефект, какъвто го описват в описанието на продукта? До къде е полезния ефект от тях и къде започва киченето? Стрът баровете, които се предлагат са три вида - един за отпред, между бомбетата на амортисьорите, един заден пак като първия и един заден за отдолу (между носачите??)
Няколко примера: Преден и заден Japspeed (около 40 паунда всеки) http://tinyurl.com/9ngaxbw http://tinyurl.com/9okz4m4
Преден заден и долен Megan Racing (около 70 паунда всеки)
Преден и заден Tanabe (около 120 паунда):
|
|
| |
pikaso906 | Дата: Четвъртък, 05.04.2012, 12:57:24 | Message # 2 |
Кудан (9)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
| Смятам,че точно за Прелюд не са толкова необходими,защото е проектиран да не се осуква в завои,има стабилизиращи щанги и греди.Най-много един преден да сложиш.Аз също мисля,че цените им са високи не само заради материалите и изработката,но и защото са шарени и лъскави.За Прелюда не бих си сложил,но за Сивик или ЦРХ да.Идори тогава бих предпочел да си ги направя или някои да ми ги направи.
|
|
| |
ManiaK | Дата: Четвъртък, 05.04.2012, 13:12:19 | Message # 3 |
Templar
Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 365
Статус: Офлайн
| Quote (pikaso906) защото е проектиран да не се осуква в завои Бедна ви е фантазията колко се усуква една кола при завой или неравности или даже при ускорение или спиране. Има страшно много видове bar-ове (най общо казано) които се монтират на различни места по колата и предотвратяват едно или друго усукване или напрежение по купето. Тези който aλexandro е изброил са просто най разпространените! Тук няма място за шукария, слагат се само и единствено по предназначение. Гаранция ви давам че в момента в който си сложите поне преден и заден (горни) стрът барове и веднага ще усетите разликата в поведението на колата в завоите. В интерес на истината на едната си кола понеже нямах лев си бях направил къстъм стрът (home made) който си беше доста грозен, но ефективността от него беше осезаема. Идеята от него е просто да не позволява бомбетата да се усукват при завой за да може колата да се накланя колкото може по малко и гумата да е стъпала с цялата си площ на асфалта.
Strut bars тук може да видите някой от най-важните места където и натоварването и напрежението е най-голямо.
ManiaK's Lude
Редактирано от ManiaK - Четвъртък, 05.04.2012, 13:34:33 |
|
| |
aλexandro | Дата: Четвъртък, 05.04.2012, 14:12:01 | Message # 4 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Аз лично тези картинки съм ги гледал много пъти и на теория са ми ясни нещата. Идеята ми е къде свършват стрът баровете за украса и започват тези, които вършат работа. Знам също че един добре направен стоманен homemade strut bar върши далеч повече работа от един лъскав алуминиев китаец. Някой ако намери чертежи би било полезно.
Добре е да уточня, че ако някой все пак реши да си слага, нека първо да е сигурен, че цялото му окачване изрядно. Глупаво е да "подобряваш" нещо счупено.
|
|
| |
pikaso906 | Дата: Четвъртък, 05.04.2012, 14:42:48 | Message # 5 |
Кудан (9)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
| Безспорно е,че има ефект от тях и то осезаем,но предпочитам сам да си го направя основно заради това,че ще излезе по-евтино.
|
|
| |
ZAPPA | Дата: Четвъртък, 05.04.2012, 14:52:30 | Message # 6 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Available for users only
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |
ManiaK | Дата: Четвъртък, 05.04.2012, 17:12:33 | Message # 7 |
Templar
Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 365
Статус: Офлайн
| от Англия офертата е следната £14.99 за преден стрът + £8 вътрешна доставка като при всяка следваща бройка доставката е free. Което ще рече че при покупка примерно на 10бр това са £150 + £8 = 158 х 2.43 = 384лв тоест по 38лв на бройка. Естествено ще трябват и по някави парички за да достигнат и до БГ ама фирмите вземат по 2-3лв на килограм, така че няма да се оскапят много
Strut bar ebay.co.uk
това е на първо четене!
ManiaK's Lude
|
|
| |
ManiaK | Дата: Четвъртък, 05.04.2012, 17:20:48 | Message # 8 |
Templar
Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 365
Статус: Офлайн
| Сега видях че в Щатско най тънката цена 5.5 + 39 доставка до БГ което прави 44.5 в зелено на бройка. Като не забравяйте че при тези бройки сигора са ни думнали и на митницата а и понеже сумата не е малка ще дължим и мито и ДДС. Така че за сега Английската оферта за предпочитане
п.п. аз си мисля че ако поръчаме десетина бройки от който и да е продавач ще успеем да смъкнем цената и на основния артикул поне с паунд!
ManiaK's Lude
|
|
| |
pikaso906 | Дата: Четвъртък, 05.04.2012, 17:38:56 | Message # 9 |
Кудан (9)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
| Аз съм за.Ще ми се да видя осезаемата разлика.Сега ми се струва стабилна пък с него сигурно ще е като булид.Дано да се съберем за по–голям период от време,че сега нямам и 10лв
|
|
| |
Garfi | Дата: Четвъртък, 05.04.2012, 17:51:34 | Message # 10 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Е нали щеше сам да си го правиш?
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Четвъртък, 05.04.2012, 18:03:26 | Message # 11 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Гледам резбите на предните амортисьори се показват едва 2мм. над гайките.Ако се сложи бара, ще остане много малко резба за гайките.Май ще трябва да се сменят болтове но те не са ли пресовани за горния фланец над пружината?
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
pikaso906 | Дата: Четвъртък, 05.04.2012, 18:07:37 | Message # 12 |
Кудан (9)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
| Quote (Garfi) Е нали щеше сам да си го правиш?
Аиде сега щом са толкова евтини ще се мина.
|
|
| |
ZAPPA | Дата: Четвъртък, 05.04.2012, 21:23:27 | Message # 13 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Available for users only
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |
aλexandro | Дата: Четвъртък, 05.04.2012, 21:31:03 | Message # 14 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Въпроса е дали да изберем най-евиния вариант? Чувам че бил от тънкостенна алуминиева тръба и не вършел работа. Ако някой потвърди, че тези вършат работа съм навит и аз. Иво (a.k.a. prelude) беше писал навреметов червения фирум, че по-добре било предния стрът да се слага между горните носачи, а не на бомбетата. Мисля че ставаше дума за custom strut bar, но все пак е добре да се знае.
|
|
| |
ZAPPA | Дата: Четвъртък, 05.04.2012, 21:43:20 | Message # 15 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Available for users only
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |