• Page 1 of 1
  • 1
Forum moderator: ZAPPA, NSBOP, batkosio  
Тропане при потегляне - решение
MkillaДата: Вторник, 10.04.2012, 17:14:51 | Message # 1
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Колеги здравейте отново.Имаше дискусия относно тропане/изтракване/удар при потегляне на 1ва , 2ра и задна скорост и най-накрая аз лично си реших проблема и го споделям и тук.След много четене , размисли и посещение на 2 различни места за да чуя дали ще си съвпадне мнението преди да предприема ремонт най-накрая си реших проблема.Имаше тема за 4тирите броя тампони на надлъжната щанга които били виновни за такъв тип проблем но моят не беше от там , защото бяха сменени със оригинални нови такива за по-голяма сигурност , че всичко което трябва е сменено малко след обслужването на автомобила.Проблема се изразяваше в това , че след отпускане на педала на съединителя и подаване на газ в момента на зацепването имаше нещо като глух удар на метал в метал долу в ляво под педалите.Поне аз така го оприличавам като шум.След 2 пълни проверки на ходова част и думите на майсторите "няма проблеми , всичко е бетон" а на другото място "няма грес във вътрешното каре" а не беше точно така защото точно на това каре сменях маншон с бая грес ме хвана доста яд , защото като че ли никой не дава точна информация дали проблема е в това или нещо друго.Запалих колата и ходих на канал с приятел да гледаме заедно.Когато хванах полуоската при вътрешното каре до висящият лагер имаше по-голям луфт от колкото от другата страна.Луфта беше и аксиален и радиален което за мен не беше нормално.При хващане на полуоската близо до вътрешното каре самият прът се движеше нагоре-надолу в чашката малко повече от този от другата страна.За момент ми стана зле , когато си помислих че може проблема да е в касетата на диференциала и/или шлиците на висящият лагер но все пак е Хонда и не ми се вярваше.Закупих ново вътрешно каре , смениха го Миро и Ко.(Юби Ко) и О! Чудо , няма и помен от дразнещият звук.Извода след цялата история е , че според мен при скъсан маншон едно евентуално сваляне/чистене/гресиране на старо каре може и да помогне а може и да стане по-зле както при мен или казано с други думи - Нещо което работи НЕ СЕ ПИПА.Искам да кажа , че нямах никакви ядове преди да го сваля скъсаният маншон и да сложа нов такъв.Доста зор видях и докато си намеря ново афтърмаркет каре , защото 90% от магазините НЕ продават вътрешни карета за тези коли , 9% искат старото и да броят шлици и остава 1% които го имат налично ново.Снимки на старото оригинално каре ще пусна при първа възможност като си мисля , че може да се рециклира но незнам цените как вървят и дали ще е рентабилно да се прави.Реално като сравних чашките на старото и новото преди да бъде монтирано , на старото си личеше ясно как са износени каналите но не до толкова че да издава такъв шум но все пак проблема беше в него.Според мен старото каре можеше да си кара още дълго време с това досадно потропване но мен лично всякакви странни звуци ме изнервят и докато не разреша проблема не спирам да човъркам.Поздрави и дано съм бил полезен на останалите колеги с тази тема.

Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now


Редактирано от Mkilla - Вторник, 10.04.2012, 17:22:00
 
eldesaДата: Вторник, 10.04.2012, 17:37:10 | Message # 2
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
радвам се че си си решил проблема. yahoo Надявам се да е така. yes Само дано не излезе пак че тропа като стане студено , щото и моето тропане изчезна сега (а и миналата година )щом се стопли. worry Наистина , много се се надявам да си го отстранил защото доста нерви и средсва хвърли ,а и упоритоста с която се захвана с тоз проблем си е за похвала.
"БРАВО"колега alco


 
MkillaДата: Вторник, 10.04.2012, 17:46:31 | Message # 3
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Колега , при мен беше обратното.Когато смених маншона декември месец , малко след това почна да се чува това удряне.Като беше студено не се усещаше чак толкова но като отпусна времето беше ясно изразено.Още когато се появи този досаден шум бях сигурен , че или има нещо не затегнато или е карето или аксиалният лагер/вилката са проблема и се почнаха едни филми сам знаеш.Един казва каре , друг вика скорости , 3ти незнам какво и ме беше заболяла главата от даване на акъли и предположения.Реално тръгнах по обратният път преди смяната на маншона да търся проблема , защото до тогава бях щастлив и доволен , че карам безпроблемен автомобил какъвто е и той всъщност.Бях решил ако трябва болтче по болтче с някой приятел да разглобя всичко за да видя за какво иде реч но важното е , че проблема беше решен на 100%.Мен не ме е срам да пиша когато имам проблеми така че ако има нещо пак ще драсна за съвет и мнения каквито винаги давате ти и останалите за което благодаря :)
P.S Подсети ме другият път за дръжката , че съм много отнесен :)))


Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now


Редактирано от Mkilla - Вторник, 10.04.2012, 17:57:17
 
nightfighterДата: Вторник, 10.04.2012, 20:08:28 | Message # 4
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Поздравления за успешно решения проблем! Знам колко е гадно, нещо да не е наред и никой да не може да каже къде точно е проблема.
Само като идея:Възможно ли е като си сменял маншона на вътрешното каре да си обърнал на обратно трите лагерчета на кръстачката??От едната страна са с фаска,а от другата без.Могат да се сложат и по двата начина,но ако ги объркаш може да се получи подобен ефект като описания от теб.
 
VIPER-CHДата: Вторник, 10.04.2012, 20:53:13 | Message # 5
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Quote (Mkilla)
.Като беше студено не се усещаше чак толкова но като отпусна времето беше ясно изразено.

Мисля,че това е просто съвпадение ;)
И моето пукане изчезна като се стопли времето.Явно е тампон. Само че моето се чува като пукане отпред в дясно и го има при отнемане и подаване на газта и при натискане на спирачка.
Супер е,че си решил проблема :)


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
MkillaДата: Сряда, 11.04.2012, 09:27:41 | Message # 6
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Колега , няма такъв вариант да са обърнати лагерчетата на трипода.Просто на старото каре като го снимам ще покажа какво е износването за 15 години употреба.Обикновенно като се скъса маншон на каре не го забелязваш и то си се пълни с най-различни боклуци и не му трябва много.Моят старият маншон беше срязан като с нож и незнам къде и как е станало но е факт , че беше изхвърлил греста.Но като отидеш на майстор и обикновенно дават тежки диагнози за леки повреди и аз затова гледам сам да си правя проверка на каквото мога вече.

Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now
 
MkillaДата: Неделя, 15.04.2012, 22:10:28 | Message # 7
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Ето и обещаните от мен снимки на сваленото каре :





Виждат се износванията на каналите на чашката от времето.Честно казано съм виждал и доста по износени карета..Трипода изглежда добре ОБАЧЕ не ми става ясно как когато трипода е вътре в карето и го размърдам на ръка , със дебел метален предмет или с каквото си помислите няма почти никакъв луфт но когато карето е качено на автомобила и хвана полуоската има луфт нагоре-надолу ?? %)
Приложени файлове: 5037107.jpg (131.9 Kb) · 5212702.jpg (98.2 Kb) · 7204432.jpg (110.4 Kb) · 6537048.jpg (168.7 Kb) · 9720804.jpg (178.5 Kb)


Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now
 
mom4i74Дата: Неделя, 15.04.2012, 22:15:41 | Message # 8
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Тогава когато е на колата усещаш луфта от шлиците най вероятно.
А и аз имам сьщото припукване когато застудее времето и като подам или отнема газта или като натисна спирачката. Смених цялата полуска (лявата комлект с висящия лагер и вала от полуоската до скоростите и абсолютно никаква промяна. Припукването си остана. И аз ще сменям тампоните на надльжната щанга.
А да попитам колко струва това вьтрешно каре защото знам че доста скьпо?


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Неделя, 15.04.2012, 22:37:13
 
mom4i74Дата: Петък, 04.05.2012, 06:27:10 | Message # 9
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
При мен тропането изчезна сега като се стопли времето. Но като сменях вчера скоростите видях че има скьсан тампон на двигателя от пред .

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda