Комфорт модул на ел. стъклата
|
|
eldesa | Дата: Вторник, 17.09.2013, 15:14:53 | Message # 16 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| до сега установих следните кабели за какво са предполагам че комфорт модула няма да може да управлява и двете стъкла ако се намира в шофьорската врата и без прекарване на дпълнителни кабели . Схемата май е разделена на 2 места в автомобила . Така мисля защото при вдигането на дясното стъкло някъде в краката на пасажера (от дясно)се включва реле ,а може и 2 да са ( както е при управлението на стъклото на лявата врата) , които прехвърлят 12 V към двигателчето на стъклото на дясната врата .(не съм го открил още но мисля че се намира до десния глезан на пасажера и е в "passenger s multiplex control unit " ,който вероятно е също там и релето(тата)са в него , тъй като в лявата врата не го намерих ) Ще се поровим пък ще видим дали е така.Поне трупаме опит и знания и нагледни приложения . Garfi моля качи снимките на двигателчето за заключване ,че май има в буксата кабели и за там .Пък и да се види как е изпълнено вътре и какво ключе има също в него
Редактирано от eldesa - Вторник, 17.09.2013, 15:50:54 |
|
| |
nightfighter | Дата: Вторник, 17.09.2013, 21:22:08 | Message # 17 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Не мога да ти кажа на кои кабели съм сложил моя конфорт модул понеже не ги помня вече,а и надали ще ти свърши работа понеже аз съм с 4 ген ти с 5ген. Ще ти дам следните насоки: Начина по който сте почнали не е правилния,оригиналния конфорт модул не участва в управлението на стъклата когато се слага допълнителен конфорт модул за аларма.Кабелите на пиновете му не трябва въобще да те интерисуват! Почваш от копчето за вдигане на стъклото на шофьорската врата, в първото положение,не на auto, нужния ти проводник е един ( кой цвят е го виж в тех.описание), на него от копчето се подава верига когато го натиснеш за вдигане на стъклото,този проводник се реже, от алармения конфорт модул има 2 проводника за това стъкло,единия е означен да е към ключа,другия да е към мотора.Тези проводници ги свързваш към срязания проводник от оригиналната инсталация. Какво прави модула: когато не работи,релето в него през нормално затворения си контакт е възстановило веригата на срязания проводник,и стъклата си работят все едно го няма,при задействане,разкъсва оригиналната верига,и подава +12V към мотора за вдигане на стъклото. За пасажерската врата,аналогично, даже е по лесно понеже на неговия ключ няма толкова жици,намираш коя е жицата за вдигане на пасажерския прозорец,режеш я,от алармения (допълнително сложен) модул следващите 2 проводника свързваш към него. Ако този модул е за управление на 4 прозореца ще ти останат свободни още 2 чифта жици за управление на стъкла,на едните може да си вържеш люка,но трябва да искараш проводниците от вратата.
Естествено че на оригиналния конфорт модул не можеш да намериш жици които да отиват към пасажерската врата,на 4 ген няма такива,при 5 предполагам е същото,това е модул за управление само на прозореца на шофьорската врата,и осигурява режима AUTO, на копчето на другия прозорец нямаш такъв режим,нали така?тогава защо търсиш кабели в конфорт модула?
п.с. Ако не спазите посоката на свързване на кабелите на допълнително сложения конфорт модул( към ключа, примерно бяло/жълт и към мотора примерно бял) ще даде на късо при включването му и ще изгори някой предпазител!Завъртате ги и за другия прозорец внимавате повече :)
Редактирано от nightfighter - Вторник, 17.09.2013, 21:27:35 |
|
| |
eldesa | Дата: Сряда, 18.09.2013, 01:11:38 | Message # 18 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| няма да споря кой какво и защо.Търсих в тази букса (на шофьорската врата) кабел който да управлява дясното стъкло понеже има бутон който управлява десния прозорец и го намерих но установих че управлението на дясния прозорец е на съвсем друго място и кабела на този бутон ама въобще не ми върши работа защото прехвърля маса към схемата за управление на на дясното стъкло. и задеиства реле което пък подава + към двигателчето(това е въпросния кабел "+ "когото издирваме за да прекъснем) Както и ти си казал за да работи комфорт модула трябва да се прекъсне кабела м/у двигателчето и управлението на стъклото "passenger s multiplex control unit ".Мога да ти кажа и защо е така.Защото комфортмодула работи като релето му прекъсва оргиналния кабел и подава + на двигателчето.Двигателя задвижва стъклото нагоре и като го затвори напълно тогава през релето тока нараства много и се задейства защитата му която изключва работата на комфорт модула .Трябва са се внимава както си казалза за свързването му защото по кабела когото прекъсваме фабрично е подадена маса(между другото и на двата края на двигателя има маса и в зависимост която прекъснеш и на нея подадеш + прозореца тръгва нагоре или надолу в зависимост на къде си пуснал да завърти двигателчето чрез подадения+).
за това казахQuote (eldesa) предполагам че комфорт модула няма да може да управлява и двете стъкла ако се намира в шофьорската врата и без прекарване на дпълнителни кабели защото от там не минава необходимия ми кабел за дясното стъкло и ако комфортмодула го поставя в лявата врата не мога да командвам десния призорец чрез него освен ако не вкарам кабела за двигателчето на дясното стъкло при комфортмодула в лявата врата Говорим едно и също ама не се разбираме
Редактирано от eldesa - Сряда, 18.09.2013, 01:13:15 |
|
| |
Garfi | Дата: Сряда, 18.09.2013, 17:37:32 | Message # 19 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| nightfighter, Точно твоето мнение се търси и никой не спори с теб, разбира се всеки може да се включи. Работата е там, че не откриваме онуй кабелче което ти казваш. Знаем как се свързва модула и знаем какво търсим, но както и да мерим не го откриваме.
|
|
| |
Garfi | Дата: Сряда, 18.09.2013, 17:57:05 | Message # 20 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
|
Това което е показал Сашо на снимката е копчето от шофьорската врата погледнато от долу. Само там търсим, кой е казал че търсим в модула. Не сме такива лимонади все пак.
|
|
| |
nightfighter | Дата: Сряда, 18.09.2013, 18:09:53 | Message # 21 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Горе където пише up на копчето.Сега като гледам схемата бутона подава маса не +12, значи търсите на кое кабелче се подава маса при натиснат бутон.Модула го включвате да работи с управление по маса.Целта е с допълнителния модул да имитираш по ел.начин това което правиш с бутоните
|
|
| |
Garfi | Дата: Сряда, 18.09.2013, 18:14:47 | Message # 22 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Да, ама няма да стане, защото следва реле и модула няма как да се натовари при най-горно положение на стъклото за да изключи.
|
|
| |
nightfighter | Дата: Сряда, 18.09.2013, 18:15:40 | Message # 23 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote (eldesa) това на снимката е буксата на модула за управление на стъклата на шофьорската врата Е от тука идва объркването Ако беше казал че на снимката е буксата на копчетата щяхме да се разберем веднага :) А,аз през цялото време се чудя за какво ровят в конфорт модула тези хора и не искат да видят копчето ха-ха. Явно наистина не съм разбрал,какво си снимал,ИЗВИНЯВАМ СЕ колега eldesa!!!!
Редактирано от nightfighter - Сряда, 18.09.2013, 18:37:39 |
|
| |
nightfighter | Дата: Сряда, 18.09.2013, 18:17:24 | Message # 24 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote (Garfi) защото следва реле Къде го видя това реле на пасажерския прозорец,аз не го виждам дай ми линк да видя цялата схема.
Редактирано от nightfighter - Сряда, 18.09.2013, 18:24:51 |
|
| |
Garfi | Дата: Сряда, 18.09.2013, 18:24:08 | Message # 25 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Чува се,че цъка някъде в краката на пасажера при подаден сигнал за вдигане или сваляне на стъклото от бутона в шофьорската врата. Според мен работата е такава: Бутона за дясното стъкло в шофьорската врата дава минус и за вдигане и за сваляне но към две различни релета, едното вдига стъклото, а другото сваля, защото подава обратен поляритет към моторчето, но и двете се командват с минус.
|
|
| |
nightfighter | Дата: Сряда, 18.09.2013, 18:34:34 | Message # 26 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Да ви е...... и 5ген. Довечера ще потърся пълните електрически схеми на 5 и ще пиша пак. Ако е така както казваш става доста крива работа и ще трябва още кабели да се пускат.
|
|
| |
Garfi | Дата: Сряда, 18.09.2013, 18:37:57 | Message # 27 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Ще почнем да говорим на един език ама...... Продължението на схемата
|
|
| |
nightfighter | Дата: Сряда, 18.09.2013, 18:45:00 | Message # 28 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| А къде отиват двете кабелчета от ключа за десния прозорец?Не ги виждам никъде на схемата. На ключа на дясната врата си е стандартната схема като захранването го върти самия ключ.От какъв зор ще слагат реле само на ключа в лявата врата.
|
|
| |
Garfi | Дата: Сряда, 18.09.2013, 18:46:05 | Message # 29 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Сега прочетох темата на зад и видях от къде идва объркването. Сашо е нарекъл копчето, модул и за това не сме се разбрали.
Точно в тия мулти плексИ има някакви джаджи които ни ебават.
|
|
| |
eldesa | Дата: Сряда, 18.09.2013, 18:58:46 | Message # 30 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| Quote (nightfighter) Сега като гледам схемата бутона подава маса не +12, значи търсите на кое кабелче се подава маса при натиснат бутон Най после поне в 1 нещо се разбрахме,че копчето което е на шофьорската врата не подава + а прехвърля минус Quote (eldesa) Търсих в тази букса (на шофьорската врата) кабел който да управлява дясното стъкло понеже има бутон който управлява десния прозорец и го намерих но установих че управлението на дясния прозорец е на съвсем друго място и кабела на този бутон ама въобще не ми върши работа защото прехвърля маса към схемата за управление на на дясното стъкло Това го писах вече.За това не мога да закача на него модула
|
|
| |