• Page 1 of 1
  • 1
Forum moderator: ZAPPA, NSBOP, batkosio  
Смяна на стъкло на странично огледало
eldesaДата: Вторник, 04.12.2012, 19:11:42 | Message # 1
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
Днес смених спуканото ми странично огледало с дълго отлежаващите, закупени с подгряване :D
Ето нагледно как го направих:
Необходими инструменти:



Натискаме огледалото, за да се отвори максимално в задния край.



Поглеждаме през отвора и виждаме, че вътре има три ябълки със зегерки които държат пластмасовата част на огледалото.



За по- лесно изваждане на пластмасовата планка от ябълките с отверка сваляме зегерките надолу към основната част на огледалото
Разглобяването на ябълковидните връзки става най- лесно, като се започне от най- голямото (средното), след това страничното и накрая това, което движи огледалото нагоре- надолу. За средното използвайте плоска отверка, като лост първо от едната страна после от другата, като я зацепвате в процепа на връзката и въртите. След като е разглобите с внимателно дърпане освобождавате другите две съединения.



По този начин отделяте пласмасовата планка с огледалото останалата част

Приложени файлове: 0979622.jpg (134.6 Kb) · 2582425.jpg (69.8 Kb) · 3654889.jpg (72.3 Kb) · 9948055.jpg (90.7 Kb) · 5362364.jpg (167.2 Kb)




Редактирано от eldesa - Сряда, 05.12.2012, 15:02:52
 
eldesaДата: Вторник, 04.12.2012, 19:35:35 | Message # 2
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
След като сме извадили пластмасата започваме да я загряваме с пистолет за горещ въздух, за да може лепилото и пластмасата да станат еластични и да разделим стълото от пластмасовата основа.



Внимавайте да не стопите пластмасата !

Ако е необходимо загрявайте по няколко пъти и използвайте отверка или нож за да прережите лепилото. Пазете ябълковидните съединения , нагрявайте по- далеч от тях главно в периферията на огледалото.
Приложени файлове: 5252513.jpg (66.3 Kb) · 7159826.jpg (99.8 Kb) · 4301250.jpg (64.6 Kb) · 1561480.jpg (134.0 Kb)




Редактирано от eldesa - Вторник, 04.12.2012, 20:59:05
 
eldesaДата: Вторник, 04.12.2012, 19:50:32 | Message # 3
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
След като сме ги разделили, загряваме пластмасата и монтираме новото стъкло.



Като сме поставили стъклото в пластмасата поставяме зегерките, защото после немогат да се сложат.

Приложени файлове: 9773572.jpg (74.1 Kb) · 1423899.jpg (226.9 Kb) · 6069107.jpg (151.8 Kb) · 0504829.jpg (103.5 Kb) · 8175814.jpg (81.8 Kb)


 
eldesaДата: Вторник, 04.12.2012, 19:59:57 | Message # 4
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
После прекарваме кабелите за отоплението, като разглобяваме останалата част на огледалото и използваме тел за да издърпаме кабелите. Ето снимките за последователноста:

Приложени файлове: 4215236.jpg (71.2 Kb) · 6654769.jpg (104.1 Kb) · 0015677.jpg (142.4 Kb) · 8838814.jpg (146.1 Kb) · 8702947.jpg (171.3 Kb)


 
eldesaДата: Вторник, 04.12.2012, 20:16:59 | Message # 5
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн


След като сме запоили кабелите сглобяваме ябълковидните съединение с внимателно натискане по периферията на пласмасата (първо средното голямо и после малките ).

Приложени файлове: 5043571.jpg (160.2 Kb) · 2342392.jpg (131.4 Kb) · 2638910.jpg (106.4 Kb) · 2645999.jpg (67.2 Kb) · 1026912.jpg (77.9 Kb)




Редактирано от eldesa - Вторник, 04.12.2012, 20:17:46
 
eldesaДата: Вторник, 04.12.2012, 20:18:32 | Message # 6
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн


Благодаря на batkosio, който ми даде насоки преди месеци как да го извърша, но сега му дойде времето :D
Така съм го направил, дано постът да е полезен на всеки, който му се наложи. Сега остава да пусна отоплението на огледалата.
Приложени файлове: 6123594.jpg (82.5 Kb)




Редактирано от eldesa - Вторник, 04.12.2012, 20:51:39
 
GarfiДата: Вторник, 04.12.2012, 20:41:59 | Message # 7
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Перфектно! Мислех си, че ще е зор с поастмасата около огледалото, но явно омеква достатачно.
Така, като гледам май най-сложното от всичко ще е прокарването на кабелите към купето.
 
eldesaДата: Вторник, 04.12.2012, 20:46:33 | Message # 8
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
Вземай огледало и идвай да го сменяме :D alco
става за около 1 час


 
nightfighterДата: Вторник, 04.12.2012, 21:44:15 | Message # 9
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Браво колега,хубава и полезна тема!
 
MkillaДата: Четвъртък, 06.12.2012, 01:29:54 | Message # 10
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Браво за темата !:) Много добре описано всичко от-до и най-вече полезно инфо за всеки от нас.

Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now
 
eldesaДата: Събота, 07.09.2013, 11:00:34 | Message # 11
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
Идва зимата и вече бе време да свържа нагревателите на огледалата.За да не разпробивам куплунга на вратите за да прекарвам кабели закупих от колегата ggushterov комплект букса за вратата.От нея извадих пиновете , поставих ги на новите кабели и ги наредих на моите букси на двете врати.По този начин сега вратата ако се налага мога да е свалям и няма  да ми пречат кабели (само откачам буксата).Реденето на пиновете в буксата  е лесно.Най трудно (както и е казал Garfi по горе ) е прекарването на кабелите в маншончето м/у купето и вратите.Но и там му намерих начина .Откачате маншона от двете страни и от вратата към купето (обратното е много по трудно) прекарвате мек тел (аз използвах руски тенол за запояване за да не скъсам маншона) докато опре в горната част на маншона.След това запретвате (обръщате) горната част на маншона и изваждате тенола да се показва малко.От към вратата закачате 1 кабел и го изтегляте с тенола през маншона.Този кабел ще ни послужи за изтеглянето на другите кабели (той само заменя тенола защото той е много слаб и при изтеглянето може да се скъса).Премахваме му изолацията от към вратата около 2 см .Премахваме изолацията и на кабелите които ще прекарваме през маншона и ги запояваме към кабела за изтегляне.После просто издърпваме и кабелите са прекарани в маншона и с това трудната част свършва .прекарваме кабелите в купето и очакват по нататъшно свързване,монтираме си маншона към вратата и купето и всичко си е оргинално.  Оригиналната схема за свързване е много лесна,но аз си направих моя която по нататък ще претърпи промяна , когато определя колко време искам да ми работи нагревателя на огледалата и как да се управлява (с реле за време или с термо датчик).Сега е наравих така

вместо с копчето да захранвам направо нагревателите аз управлявам реле което подава захранване към огледалата.Това го направих с цел освен за предпазване на бутона за подгряване на огледалата ( от евентоално претоварване ),то и за  промени който ще направя в бъдеще .За да се предпазя от нежелано включване на огледалата и тяхното забравяне(особено през лятото), напрежението което им подавам 12V го взех след релето за подгряването на задното стъкло и чрез релето което управлявам с бутона го прехвърлям към огледалата.С това се застраховах че и да натисна без да искам бутона за огледалата няма напрежение на тях докато не натисна копчето за подгряване на задното стъкло.
Все пак и двете системи ни трябват зимата        :) , но по този начин на свързване мога да ползвам самостоятелно подгряването на задното стъкло  ,а огледалата само за времето колкото искам да ми греят.
Ами общо взето това е .Работа за 2-3 часа е свърших за 2 дена , поради достата ровене по инсталацията на автомобила и схемите      :)   , ама така е като правиш нещо за първи път.  haha
За да не си играя и друг път с прекарване на кабели си прокарах по 3 резервни(за всяка врата)  ,които си седят в купето и вратите и чакат какво ще ми реши главата за тяхата реализация       umnik
п.п. Благодаря на Garfi  за изненадващия подарък , който ми направи та стартира проекта     alco    ,а  ...... аз обичам подаръците ohyes , ама много   особено когато са в точното време       friends
Приложени файлове: 5786268.jpg (104.8 Kb) · 1201661.jpg (114.6 Kb)




Редактирано от eldesa - Неделя, 08.09.2013, 16:17:36
 
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda