Какво масло да сложа на скоростната кутия на прелюд 4
|
|
Mkilla | Дата: Сряда, 06.03.2013, 00:09:28 | Message # 16 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Само за инфо на колегата който каза , че може би е автоматик.Ако е автоматик има на Мотул MULTI ATF което се препоръчва за автоматици на всички американски марки : GM , FORD , Chrysler и тн.. и азиатските такива: Mitsubishi , Subaru , Kia и тн.. Има доста одобрения които няма смисъл да ги пиша в момента.Цената не е много различна от това на Хонда
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
ZAPPA | Дата: Сряда, 06.03.2013, 00:49:14 | Message # 17 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Available to users only
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Сряда, 06.03.2013, 01:08:35 | Message # 18 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote (mom4i74) Аз Ровера600 (Акорда) 98 година F18A3 го карах с мотул 10W40 в скоростите. Реших да го поглезя и му взех MTF от Хонда. Появи се шум в скоростите и след няколко дена го смених пак с 10W40 на мотул и шума изчезна. Кутията има износвания в следствие много км,"честа смяна на масло" ,неправилни масла...шума идва най-често от лагерите и в случая явно мотула обира по-добре хлабините.Това не значи,че кутията е за боклука щом шума е изчезнал и тя самата си функционира нормално.Аз лично си карам и мотора и кутията с политрон 10W40 с фабричната им добавка за обработка на метал. Ей го и теста в София,200км градско каране без масло в мотора и без капак на клапаните ,че и на колата . Па кой,каквото иска,това да кара. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MZaCzMMICU4#!
Са да не почнат тука спорове ,митове и легенди Има много случаи когато автомобили са вървели десетки км. без масло и т.н. ,така че клипа не е някакво невероятно постижение а и колата все пак е японка
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
Редактирано от VIPER-CH - Сряда, 06.03.2013, 01:54:09 |
|
| |
Mkilla | Дата: Сряда, 06.03.2013, 10:49:43 | Message # 19 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Не са митове това.Април месец в Правец , ще тестват добавка на Бардал за камион т.е източват маслото и сипват само тази добавка и камиона кара без масло.Тествано е с автомобил от Варна до София без масло на който нищо му няма след този курс, но аз знам само за Бардал.Нищо чудно и политрон да имат такива "екстри"
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
THE_VIPER | Дата: Понеделник, 06.05.2013, 23:21:59 | Message # 20 |
Нанадан (7)
Град/Държава: Stara Zagora/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 328
Статус: Офлайн
| Така... да споделя и аз. Преди няколко дена си смених маслото на кутията и сложих МТФ.Не знам какво беше наливано до сега, колата е била карана в Холандия ии се предполага,че трябва да е нещо качествено,но какво установих... Преди да го сменя ,в градско каране (краткотрайно,когато явно маслото не може да стигне определена температура) 5-тата скорост влизаше с леко прехъркване.На дълъг път горе долу се оправяше ,но пак не беше наред. Откакто го смених с МТФ този проблем го няма и лекото прехъркване което се чуваше ,ИЗЧЕЗНА.
|
|
| |
Mkilla | Дата: Вторник, 07.05.2013, 00:26:48 | Message # 21 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| А дали не е просто защото си сменил маслото а не от MTF ? Кога за последно беше сменяно старото ?
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
Редактирано от Mkilla - Вторник, 07.05.2013, 00:27:14 |
|
| |
nightfighter | Дата: Четвъртък, 09.05.2013, 13:54:01 | Message # 22 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote (Mkilla) А дали не е просто защото си сменил маслото а не от MTF Може да е и от това, но както многократно коментирахме,качествено двигателно масло е близко по цена до MTF.Най правилния избор,е да се спазват препоръките на производителя,особено когато финансовата разлика не е голяма.
п.с. В интерес на истината,ние нямаме достатъчно информация, какви съставки има в маслата.Затова когато не знаеш нещо, най добре е, да се прави това, което са ти казали тези които го знаят.Общо взето това е моето виждане по въпроса,макар че аз не съм с MTF в скоростите,по една или друга причина
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Четвъртък, 09.05.2013, 16:07:43 | Message # 23 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Без да искам да влизам в спорове,само да споделя. На моя бивш Ровер 600 F18A3 ,имаше табелка на предния капак и си пишеше AGIP 10W40 че трябва да се сипва на скоростите а те са сьщите като като на Хонда. Предполагам че може и да е маркетингов трик на Хонда за да си продават уж толкова специалното масло. Ако беше толкова наложително да е MTF , Ровер едва ли щяха да рискуват да слагат такива указателни табели за маслото
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Четвъртък, 09.05.2013, 16:09:06 |
|
| |
Mkilla | Дата: Четвъртък, 09.05.2013, 18:49:15 | Message # 24 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Направил съм 2 смени на масло в скоростите - с MTF и с MOBIL.Разлика не откривам никаква.И според мен е маркетингов трик но това си е мое мнение.А пък от маслото за двигател на Хонда 5/40 и 10/40 съм разочарован...Колата е доста по-тиха с други масла или поне на мен така ми се струва.
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
aλexandro | Дата: Вторник, 17.02.2015, 11:55:52 | Message # 25 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Провокиран съм да изровя тази стара тема заради възникнал спор във Фейсбук групата.
Съгласно този линк, Honda MTF е със следните спецификации:
Quote PERFORMANCE CHARACTERISTICS API GL-4 Rover Group MTF-94; R380, PG1 & H gearbox approvals Honda MTF-7289 MG PG1 gearbox approval
KEY PROPERTIES SAE Viscosity 75W-80 Density at 15�C, kg/L 0.870 Flash Point, COC, �C 185 FZG, Load Stage 11 Pour Point, �C -45 Viscosity at -40�C, cP 60,000 Viscosity at 40�C, cSt 53.2 Viscosity at 100�C, cSt 10.50 Viscosity Index 190 Точно така - 75W80. Защо тогава Хонда препоръчват 10W30 или 10W40? отговорът може да намерим в следната графика:
Къде е разликата тогава между двигателното и трансмисионното масло? В съставките. Ето една тема за размисъл: http://honda-tech.com/acura-i....3451004
Редактирано от aλexandro - Вторник, 17.02.2015, 12:02:54 |
|
| |
NSBOP | Дата: Вторник, 17.02.2015, 13:41:54 | Message # 26 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Според тези спецификации, съдържанието на ZDDP е над 1400ppm (фосфор 1401ppm, цинк 1564ppm). По времето, в което (вижте старите менюъли) Honda са давали двигателното масло като заместител, актуален стандарт е бил API SH (1992-1996), който е съдържал 1200ppm цинк/фосфор. Моята теория за една от причините да се отменят тази препоръка и да заложат единствено на MTF (било то Honda или съвместимо) е точно тенденцията за намаляване съдържанието на тази добавка. Високите нива на ZDDP са били причина за преждевременната повреда на катализаторите, поради което и до днес цинк/фосфора намалява рязко. Стандарта SJ от 1996-та година е съдържал 1200ppm. Съвременните масла съдържат 400-800ppm, което е още по-зле. В Калифорния обмислят да въведат изискване за масла без съдържание на ZDDP изобщо, чрез използване на заместители. Което ме подсеща за една определена група от съвременни масла - тези с печат Energy/Fuel Conserving (вижте по-долу), които са с изключително ниски нива на добавката.
Имайте предвид и друго. За разлика от K-серията например (roller tappet), повдигачите на нашите двигатели са плоски (flat tappet/friction roller), което е причина да използваме масло с по-високо съдържание на цинк/фосфор заради значително по-високото триене/износване.
ZDDP: When, Where, What, Why, How?
За двигателите има три решения според мен: - карате с каквото масло има, и ако стила ви на каране е спокоен може да изкарате и много години/километри без каквито и да било проблеми. Това вероятно е решението за 90% от хората. - слагате масло със съдържание на ZDDP около 800ppm или още по-добре около 1200ppm или повече. - купувате кобилици от Ferrea (линк към сайта на Ferrea), които са тип ролер, но елиминират VTEC. Само за сериозни тунери
Колкото до скоростните кутии, всеки си решава сам за него.
Подчертавам, че това което съм написал е плод на мое проучване и не съветвам никого да го приема за 100% истина.
|
|
| |
ЧИЧО | Дата: Вторник, 17.02.2015, 18:32:08 | Message # 27 |
Сандан (3)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 56
Статус: Офлайн
| Available to users only
|
|
| |
eDaniel | Дата: Сряда, 18.02.2015, 00:32:14 | Message # 28 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Много трудно се намира информация за съставките в маслото. Голяма част от производителите не публикуват съдържанието както си му е ред. Затова и в щатите имат практика да пращат масло за анализ в лаборатория. Ето един примерен резултат от Motul 300V 5w30:
ZDDP в този случай е нещо от сорта на 950ppm (грубо осреднявам цинк и фосфор).
Ето как изглежда и едно нормално, съвременно масло:
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
pe6o74 | Дата: Вторник, 24.02.2015, 10:15:53 | Message # 29 |
Годан (5)
Град/Държава: Karlovo/
Група: Напреднали
Съобщения: 114
Статус: Офлайн
| Ето данни от заводската ми книжка :
Не виждам да пише временно използвайте двигателно или МТФ . За по-сигурно сложих ДЪЛГОГОДИШНО ИЗПИТАНО ( като марка ) двигателно мотоциклетно масло 5 в 40 (пълна синтетика) , в което си има добавки за скорости и мокър съединител . Проблеми нямам .
|
|
| |
ZAPPA | Дата: Вторник, 24.02.2015, 10:24:40 | Message # 30 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Available to users only
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |