Forum moderator: ZAPPA, batkosio, NSBOP  
Какво масло да сложа на скоростната кутия на прелюд 4
MkillaДата: Сряда, 06.03.2013, 00:09:28 | Message # 16
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Само за инфо на колегата който каза , че може би е автоматик.Ако е автоматик има на Мотул MULTI ATF което се препоръчва за автоматици на всички американски марки : GM , FORD , Chrysler и тн.. и азиатските такива: Mitsubishi , Subaru , Kia и тн.. Има доста одобрения които няма смисъл да ги пиша в момента.Цената не е много различна от това на Хонда :)

Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now
 
ZAPPAДата: Сряда, 06.03.2013, 00:49:14 | Message # 17
ARTIST

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
Available to users only

PRELUDE 2.2 TYPE S
 
VIPER-CHДата: Сряда, 06.03.2013, 01:08:35 | Message # 18
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Quote (mom4i74)
Аз Ровера600 (Акорда) 98 година F18A3  го карах с мотул 10W40 в скоростите. Реших да го поглезя и му взех MTF от Хонда. Появи се шум в скоростите и след няколко дена го смених пак с 10W40 на мотул и шума изчезна.

Кутията има износвания в следствие много км,"честа смяна на масло" :D ,неправилни масла...шума идва най-често от лагерите и в случая явно мотула обира по-добре хлабините.Това не значи,че кутията е за боклука щом шума е изчезнал и тя самата си функционира нормално.Аз лично си карам и мотора и кутията с политрон 10W40 с фабричната им добавка за обработка на метал.
Ей го и теста в София,200км градско каране без масло в мотора и без капак на клапаните ,че и на колата :p . Па кой,каквото иска,това да кара.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MZaCzMMICU4#!

Са да не почнат тука спорове ,митове и легенди ;) Има много случаи когато автомобили са вървели десетки км. без масло и т.н. ,така че клипа не е някакво невероятно постижение а и колата все пак е японка :p


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро

Редактирано от VIPER-CH - Сряда, 06.03.2013, 01:54:09
 
MkillaДата: Сряда, 06.03.2013, 10:49:43 | Message # 19
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Не са митове това.Април месец в Правец , ще тестват добавка на Бардал за камион т.е източват маслото и сипват само тази добавка и камиона кара без масло.Тествано е с автомобил от Варна до София без масло на който нищо му няма след този курс, но аз знам само за Бардал.Нищо чудно и политрон да имат такива "екстри" :)

Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now
 
THE_VIPERДата: Понеделник, 06.05.2013, 23:21:59 | Message # 20
Нанадан (7)

Град/Държава: Stara Zagora/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 328
Статус: Офлайн
Така... да споделя и аз. Преди няколко дена си смених маслото на кутията и сложих МТФ.Не знам какво беше наливано до сега, колата е била карана в Холандия ии се предполага,че трябва да е нещо качествено,но какво установих...
Преди да го сменя ,в градско каране (краткотрайно,когато явно маслото не може да стигне определена температура) 5-тата скорост влизаше с леко прехъркване.На дълъг път горе долу се оправяше ,но пак не беше наред.
Откакто го смених с МТФ този проблем го няма и лекото прехъркване което се чуваше ,ИЗЧЕЗНА.
 
MkillaДата: Вторник, 07.05.2013, 00:26:48 | Message # 21
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
А дали не е просто защото си сменил маслото а не от MTF ? Кога за последно беше сменяно старото ? :)

Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now


Редактирано от Mkilla - Вторник, 07.05.2013, 00:27:14
 
nightfighterДата: Четвъртък, 09.05.2013, 13:54:01 | Message # 22
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Quote (Mkilla)
А дали не е просто защото си сменил маслото а не от MTF

Може да е и от това, но както многократно коментирахме,качествено двигателно масло е близко по цена до MTF.Най правилния избор,е да се спазват препоръките на производителя,особено когато финансовата разлика не е голяма.

п.с. В интерес на истината,ние нямаме достатъчно информация, какви съставки има в маслата.Затова когато не знаеш нещо, най добре е, да се прави това, което са ти казали тези които го знаят.Общо взето това е моето виждане по въпроса,макар че аз  не съм с  MTF в скоростите,по една или друга причина :)
 
mom4i74Дата: Четвъртък, 09.05.2013, 16:07:43 | Message # 23
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Без да искам да влизам в спорове,само да споделя. На моя бивш Ровер 600 F18A3 ,имаше табелка на предния капак и си пишеше AGIP 10W40 че трябва да се сипва на скоростите а те са сьщите като като на Хонда. Предполагам че може и да е маркетингов трик на Хонда за да си продават уж толкова специалното масло.  Ако беше толкова наложително да е MTF , Ровер едва ли щяха да рискуват да слагат такива указателни табели за маслото :)

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Четвъртък, 09.05.2013, 16:09:06
 
MkillaДата: Четвъртък, 09.05.2013, 18:49:15 | Message # 24
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Направил съм 2 смени на масло в скоростите - с MTF и с MOBIL.Разлика не откривам никаква.И според мен е маркетингов трик но това си е мое мнение.А пък от маслото за двигател на Хонда 5/40 и 10/40 съм разочарован...Колата е доста по-тиха с други масла или поне на мен така ми се струва.

Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now
 
aλexandroДата: Вторник, 17.02.2015, 11:55:52 | Message # 25
Хачидан (8)

Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
Провокиран съм да изровя тази стара тема заради възникнал спор във Фейсбук групата.

Съгласно този линк, Honda MTF е със следните спецификации:

Quote
PERFORMANCE CHARACTERISTICS
API GL-4
Rover Group
MTF-94; R380, PG1 & H gearbox approvals
Honda MTF-7289
MG PG1 gearbox approval

KEY PROPERTIES
SAE Viscosity 75W-80
Density at 15�C, kg/L 0.870
Flash Point, COC, �C 185
FZG, Load Stage 11
Pour Point, �C -45
Viscosity at -40�C, cP 60,000
Viscosity at 40�C, cSt 53.2
Viscosity at 100�C, cSt 10.50
Viscosity Index 190

Точно така - 75W80. Защо тогава Хонда препоръчват 10W30 или 10W40? отговорът може да намерим в следната графика:



Къде е разликата тогава между двигателното и трансмисионното масло? В съставките. Ето една тема за размисъл:
http://honda-tech.com/acura-i....3451004
Приложени файлове: 7978382.jpg (69.8 Kb)




Редактирано от aλexandro - Вторник, 17.02.2015, 12:02:54
 
NSBOPДата: Вторник, 17.02.2015, 13:41:54 | Message # 26
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
Според тези спецификации, съдържанието на ZDDP е над 1400ppm (фосфор 1401ppm, цинк 1564ppm).
По времето, в което (вижте старите менюъли) Honda са давали двигателното масло като заместител, актуален стандарт е бил API SH (1992-1996), който е съдържал 1200ppm цинк/фосфор. Моята теория за една от причините да се отменят тази препоръка и да заложат единствено на MTF (било то Honda или съвместимо) е точно тенденцията за намаляване съдържанието на тази добавка. Високите нива на ZDDP са били причина за преждевременната повреда на катализаторите, поради което и до днес цинк/фосфора намалява рязко. Стандарта SJ от 1996-та година е съдържал 1200ppm. Съвременните масла съдържат 400-800ppm, което е още по-зле. В Калифорния обмислят да въведат изискване за масла без съдържание на ZDDP изобщо, чрез използване на заместители.
Което ме подсеща за една определена група от съвременни масла - тези с печат Energy/Fuel Conserving (вижте по-долу), които са с изключително ниски нива на добавката.


Имайте предвид и друго. За разлика от K-серията например (roller tappet), повдигачите на нашите двигатели са плоски (flat tappet/friction roller), което е причина да използваме масло с по-високо съдържание на цинк/фосфор заради значително по-високото триене/износване.


ZDDP: When, Where, What, Why, How?

За двигателите има три решения според мен:
- карате с каквото масло има, и ако стила ви на каране е спокоен може да изкарате и много години/километри без каквито и да било проблеми. Това вероятно е решението за 90% от хората.
- слагате масло със съдържание на ZDDP около 800ppm или още по-добре около 1200ppm или повече.
- купувате кобилици от Ferrea (линк към сайта на Ferrea), които са тип ролер, но елиминират VTEC. Само за сериозни тунери :)

Колкото до скоростните кутии, всеки си решава сам за него.

Подчертавам, че това което съм написал е плод на мое проучване и не съветвам никого да го приема за 100% истина.
Приложени файлове: 5679402.gif (8.3 Kb) · 0087910.gif (26.8 Kb)


 
ЧИЧОДата: Вторник, 17.02.2015, 18:32:08 | Message # 27
Сандан (3)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 56
Статус: Офлайн
Available to users only

 
eDanielДата: Сряда, 18.02.2015, 00:32:14 | Message # 28
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Много трудно се намира информация за съставките в маслото. Голяма част от производителите не публикуват съдържанието както си му е ред. Затова и в щатите имат практика да пращат масло за анализ в лаборатория. Ето един примерен резултат от Motul 300V 5w30:


ZDDP в този случай е нещо от сорта на 950ppm (грубо осреднявам цинк и фосфор).

Ето как изглежда и едно нормално, съвременно масло:



プレリュード 夢のカ
 
pe6o74Дата: Вторник, 24.02.2015, 10:15:53 | Message # 29
Годан (5)

Град/Държава: Karlovo/
Група: Напреднали
Съобщения: 114
Статус: Офлайн
Ето данни от заводската ми книжка :

Не виждам да пише временно използвайте двигателно или МТФ . За по-сигурно сложих ДЪЛГОГОДИШНО ИЗПИТАНО ( като марка ) двигателно мотоциклетно масло 5 в 40 (пълна синтетика) , в което си има добавки за скорости и мокър съединител . Проблеми нямам .
Приложени файлове: 6717170.jpg (603.5 Kb)
 
ZAPPAДата: Вторник, 24.02.2015, 10:24:40 | Message # 30
ARTIST

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
Available to users only

PRELUDE 2.2 TYPE S
 
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda