• Page 1 of 1
  • 1
Forum moderator: ZAPPA, batkosio, NSBOP  
S light на таблото Прелюд 4г. 2,3i Х23 автоматик
Balkan-KawaiДата: Петък, 04.07.2014, 03:20:04 | Message # 1
Годан (5)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 135
Статус: Офлайн
Здавейте, 

Знам, че в БГ не се тачат много автоматичните скоростни кутии, особено по такива коли. Все пак аз ги харесвам и съм щастлив собственик на Прелюд 4г. 2,3i Х23 1993. Надявам се да имате мнение от опит по следната случка, защото си изкарах акъла :)

Тази вечер, като се прибирах от работа след около километър два започна да ми мига лампичката S на таблото (свети постоянно, когато е пуснат спортен режим на скоростите) и малко след това светна и лампата за 4WS-а. Така изглежда по принцип http://prntscr.com/3z6dv2 

Скоростите се държаха нормално и за това карах така до нас. Паркирах колата, изключих. Малко след това пак я запалих и направих едно кръгче в квартала (300-400м). Всичко беше отново нормално, нищо не светна, нищо не мигна, 4WS-а също си работеше.

Мяркал съм някъде в английски форум, че S лампичката почва да мига, когато скоростната кутия трябва да се обслужи. Аз, обаче съвсем скоро и смених маслото със такова, каквото е по техническа спецификация - DEXTRON II  само, че е на Mobil. Там говореха обаче, че това идвало май от сензора за температурата на охладитената течност. Което на мен ми изглежда логично след, като оня ден почти не прегря :( Газаджията защо да не забрави да ми долее литър и половина антифриз, но това е друга тем...

Само масло за хидравликата Honda PAS  не можах да си намеря, но това едва ли има общо. Има ли друго нещо за обслужване по тези скоростни кутии евентуално и каква ли е връзката и с лампата на 4WS-а? Скоро свалях компа на 4WS-а и възстанових само спойките, както е описано в една друга тема тук - от тогава работи. Задната ми рейка хлопа, но едва ли и това има нещо общо. Скоростната кутия само ме притеснява. Идеи?


 
Balkan-KawaiДата: Петък, 04.07.2014, 03:40:23 | Message # 2
Годан (5)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 135
Статус: Офлайн
Забравих също да спомена, че ми се стори по едно време, че километража не работи. Стрелката стоеше на нула, за сметка на това пък оборотомера си работеше. Не съм сигурен, обаче тъй като малко след като се загледах при тръгване от светофар стрелката на километража се вдигна.

 
batkosioДата: Петък, 04.07.2014, 13:53:39 | Message # 3
BKDM

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
При проблем със спийдсензора, е логично описанието ти. Ако бе карал още, щеше да ти светне и CEL.
Карай и наблюдавай внимателно контролните лампи, както и поведението на кутията.

П.П. Нямаше да имаш и ВТЕК. ЪЪ, ти и сега нямаш :)


 
Balkan-KawaiДата: Петък, 04.07.2014, 18:16:33 | Message # 4
Годан (5)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 135
Статус: Офлайн
Хах да! Аз и сега нямам ВТЕК, прав си, но и нарочно търсех точно този двигател и тази скоростна кутия доста дълго време.

Дано наистина да е спийд сензора, а не скоростната кутия, оба4е.

Днес запалих, покарах 3-4 минути, първо започна да мига S лампата на скоростите, малко след това светна и лампата на 4WS-а, а не CEL. точно всъщия момент и километража остана на 0 км/ч в движение. На следващия светофар тръгна пак и работи май от време навреме, но ми се струва че не е точен и май тръгва да вдига стрелката чак като подмина 10-20 км/ч.

Ако рестартирам колата, пак всичко работи. Предполагам за кратко. Маслото на скоростите проверих, там си е и още розовее. Скоростите май си работят като преди - остарявам преди да смени от първа на 2ра при 3000 :D и после вси4ко си е наред, при 2500 сменя.

Наследих китайска аларма с имобилайзер, на която и заминава релето и скоро ще я мяхна, но възможно ли е от това да е проблема?

Повечето форуми, които четох снощи цяла нощ говорят за смяна на VSS, но при тях мига D3 и някоя друга лампа от ECU  светва. Само в един пишеше за мигащ S light и пича си е решил проблема със смяна на сензора за температурата на охладителната течност.

Според вас мога ли да продължаванм да я карам така тази кола, дори на дълъг път със нормална извънградска скорост или да я иммобилизирам за сега. Някой може ли също така да ми обясни как точно да разчитам какъв ерър код има предвид тоя първичен комп?


 
nightfighterДата: Петък, 04.07.2014, 20:39:02 | Message # 5
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
По описаните така от теб симптоми, аз бих се насочил към VSS  сензора.Защо не направиш теста с кламера(на двупиновата букса завираш един кламер и броиш миганията на лампата) и да видиш коя грешка ти дава ЕКУ-то?
 
Balkan-KawaiДата: Петък, 04.07.2014, 21:35:52 | Message # 6
Годан (5)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 135
Статус: Офлайн
Добре! Резултата от джъмп уайър теста е следният: Позагрях я до работна температура, спрях. ръгнах кривия кламер в синята букса в краката ми и дадпх на контакт. За моя изненада не мигаше CEL, а 4WS лампата:

- 4WS
3 дълги+4 къси мигвания, после пак 3 дълги+4 къси мигвания и накрая 4 дълги+4къси мигвания и накрая почва да пресветва супер бързо поне 10-15 супер къси мигвания, ако не и повече от 15, но не успявам да ги преброя. Предполагам това е един или три кода: 34, 34, 44, над 10-15

S лампата
за скоростите в същото време време мига с равномерни 4 къси мигвания. Ако това е индикатор предполагам код 4

Има ли нужда да се притеснявам сериозно или подмяна на VSS сензора и хлопащата задна рейка ще решат проблема? Нямам сервизна книжка и не знам до колко мога да вярвам на постове винтернет, така, че ако някой може да помогне...
А някой има ли снимки къде точно се намира този VSS, до колкото знам някъде отдолу върху скоростната кутия? Тези сензори лесно ли се намират на пазара тук и каква е цената, знаете ли?




Редактирано от Balkan-Kawai - Петък, 04.07.2014, 22:28:39
 
Balkan-KawaiДата: Петък, 04.07.2014, 23:51:57 | Message # 7
Годан (5)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 135
Статус: Офлайн
Ха!


Code
[IMG]http://techautorepairs.com/images/dtctransmission.gif




Редактирано от Balkan-Kawai - Събота, 05.07.2014, 00:58:18
 
Balkan-KawaiДата: Понеделник, 11.08.2014, 18:46:21 | Message # 8
Годан (5)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 135
Статус: Офлайн
Така,

Да споделя за колегите автоматаджии като мене.
Смених Спийд сензора, покарах известно време. Не е светвала С лампата на автомата и не е спирал да работи километража ми след смяната. Ето още няколко полезни кода, които успях да изровя свързани с диагностиката идваща този тип скоростна кутия:

Преполагам темата е приключена. Надявам се не се налага на никой :)
Приложени файлове: 1322306.gif (13.8 Kb)


 
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda