nightfighter | Дата: Четвъртък, 22.12.2011, 01:59:31 | Message # 1 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Здравейте! Няколко колеги ми писаха да пусна тема относно монтираната от мен система 4ws.Предварително се извинявам че не съм в състояние да направя свястна тема както са правили другите колеги.Причината е че не разполагам с снимки ,не че не бях направил,но си изгубих телефона с който снимах.Така че ще се постарая да направя едно подробно описание и с колегите които проявяват интерес можем да дискотираме.
Първоначално моя проект започна преди около 2 години,след като при едно посещение на малка автоморга в с.Бъдеще,близо до Стара Загора видях няколко английски Прелюда 4 ген със системата 4ws.Момчето което я държеше се оказа невероятно точно, та от него си купих всички компоненти за системата(без предната рейка) за 350 лева,като се разбрахме аз да си демонтирам всичко(което мен ме устройваше идеално). След близо 1 година отлежаване на нещата на терасата(за крайно неудоволствие на жена ми:)),и търсене на предна рейка с лява дирекция от 4ws(доста трудно се намира),в крайна сметка я купих от познатия на много от вас,,Омбре" за 300лв. Понеже основната част от системата я бях взел от кола с десен волан,при мен възникнаха някои усложнения при монтажа в предната част от инсталацията за които по-нататък ще спомена.Ако се използва система от кола с ляв волан монтажа ще стане доста по лесно. Необходими части: 1.Предна рейка от 4ws(с лява дирекция)-има една съществена разлика с рейката от 2ws,която се състои в това че на тази от 4ws има монтиран един датчик в тех.описание се нарича front sub steering angle sensor,той не е проблем спокойно може да се вземе и от кола с десен волан,заедно с стойката му(еднакъв е независимо от дирекцията). Проблема поради който не можете да използвате вашата дори и да монтирате датчика,което не е проблем ,е че в тази за 4ws ,в самата зъбна рейка на противоположната страна на зъбите ,има издълбан канал с специфичен профил,в който влиза оста на датчика,и при движението на рейката в ляво/дясно,натиска оста на датчика навън/навътре и по този начин осигурява работата му. Без коректни показания на този датчик системата няма да работи,т.е ако всичко друго ви е наред,то при първоначалния тест ще покаже че всичко е изправно,но в момента в който завъртите волана ще влезе в safe mode, и все едно нямате 4ws. 2.Заден мост с монтирания на него 4ws актуатор-тук няма какво толкова да се каже,напълно еднакъв е за лява и дясна дирекция,сваля се комплект от колата донор като се развиват 4 болта държащи го към купето,2 болта на него ,на които са захванати носачите(задължително запазвате тези болтове,те са с ексцентрик различен от 2ws),и от главината откачате от накрайниците заедно с тях,те ще ви трябват.Задължително трябва да се запази и здрав снопа кабели който отива към актуатора, при монтажа той ще се използва.Всичко останало по задното окачване е еднакво,като с моста от 4ws,ще имате по голяма възможност за регулиране на наклона на колелото в положителна и отрицателна посока.(ако не бъркам този ъгъл се наричаше камбър). 3.4WS control unit ЕКУ на системата-намира се в багажника на колата зад лявата задна седалка,демонтажа е елементарен ,сваля се заедно със стойката му,защитния капак,и се взема и декоративната задна пластмасова кора от багажника,също и кората на пода на багажника(за да не режете после като мен:)). 4.Целия сноп кабели-като почне от задниа актуатор ,откача се от буксите за датчиците на ABS(или с тях),през ЕКУ 4ws,напред през ЕКУ ABS,продължава напред от вътрешния край на десния праг на колата и завършва в дясно под арматурното табло,на 2 големи зелени ,2 големи бели,и 1 малък бял куплонга.(в момента карам по спомени,и не се сещам колко пинови са точно,а може и да пропускам нещо),но това не е толкова важно,те всички са на този сноп кабели,и ако не режете нещо няма как да се объркат.Много е важно този сноп кабели да бъде свален(намерен),абсолютно без никакви повреди,понеже точно той ще се използва за монтажа ,във вашата кола.Има към 60 проводника в него,които са по цветове и при монтажа ще се наложи пренареждането им куплонзите,за да се върже към останалата съществуваща инсталация.Тука е мястото да уточня ,че в момента говоря само за взета система от кола с десен волан.При ляв може да се вземе абсолютно цялата инсталация и няма да се пренарежда нищо,но демонтажа на предната част от инсталацията не е особено лесен.Само да допълня ,че ако е от десен волан и ще се пренареждат ,ви трябват и куплонзите(или буксите не знам как е по правилно да се каже ),които се включват към,тези нашите от снопа кабели,тях примерно може да ги отрежете като останат около 10 см кабелчета. 5.ABS unit-различен е от този който се използва при 2ws,намира се отзад в дясно под задната странична кора.Свързан е към снопа кабели за които говорихме. 6.Front main steering angle sensor-намира се във волана,еднакъв е за лява и дясна дирекция,демонтира се комплект с кабелите,докъдето е възможно.
Засега спирам до тук Забелязах че е възможно да редактирам поста си,затова ще продължа тук
И така горе описаният датчик представлява:(не зная дали се вижда снимката,ако съм объркал нещо,ще моля модераторите за помощ ,моля да ме извините ,но наистина нямам почити никакъв опит в писането в форуми) Монтиран е в пластмасовата стойка под волана на която са ви многофункционалните превключватели мигачи/светлини и чистачки,тук има няколко особености за които искам да спомена.Ако сте взели стойката с датчика и съответно с превключвателите от кола с дясна дирекция,естествено двата многофункционални превключвателя ще бъдат на обратно т.е мигачи/светлини ,ще ви се пада от дясно.Това не е особен проблем,от горната страна на стойката ще видите по 2 лъскави видийки,които закрепват превключвателя към стойката,развивате ги и си слагате вашите ръчки,гнездата на стойката и частта от превключвателя която ги закрепва към нея са еднакви,макар че предназначението на ключовете е различно. Това е така да се каже малкия проблем,по големия е ,че в зависимост от модификацията на колата със SRS или без,а може и от годината на производство,то от горната страна на тази прословута пластмасова стойка в единия случай има 4 а в другия 3 издадени нагоре места за захващане с видии,на елемента на който е лентовия кабел от SRS системата. Ако при вас няма разлика,значи сте изкарали късмет и можете да монтирате всичко без други проблеми,но ако като мен сте изтеглили късата клечка ще се отвори още малко работа:)В този случай ще се наложи да използвате вашата си стойка,на нея да монтирате датчика, като разширите вътрешния отвор до неговите размери.Няма нищо притеснително в това,като обърнете пластмасовата стойка от долната и страна там където трябва да влезе 4ws датчика,има нещо като концентричен кръгов канал в пластмасата.Сравнявайки двете стойки няма как да го сбъркате,все едно вашата стойка е предвидена да и се сложи датчика,но просто част от пластмасата не е изрязана.Изрязвате внимателно,като с бормашината с 1-2мм бургия,почвате да правите дупка до дупка по обиколката на кръга,и след това заглаждате с пиличка.Ако го направите внимателно по нищо не би се различавал от оригиналния. Тук е мястото да спомена,че преди да почнете да разглобявате волана на вашата си кола ,ако имате SRS система, е хубаво да погледнете и спазвате процедурата за изключването и ,дадена в техническото описание( може да изглежда малко прекалена,но все пак никой не иска въздушна възглавница в лицето,така че малко безопасност не е излишна.Все пак производителя знае най-добре!) 7.Малка пластмасова кутийка с 2 предпазителя-част от 4ws системата намира се закачена на вътрешното табло с предпазители,което ви е в краката, прилича на кубче с прозрачна капачка.Не е особено важна част и без него може,но поне аз съм се стремял всичко да бъде максимално близо до фабричното. 8.Разпечатка на частта от техническото описание включващо системите 4ws и ABS , особено електрическите им схеми.Това не е компонент от системата ,но повярвайте ми ще ви трябва.При монтажа ще трябва да се проследяват доста вериги,а дори и да ползвате лаптоп в колата ще станете разногледи с него
Монтаж на системата:
Тук тази част е наистина най-трудната както за изпълнение,така и обяснение за мен Основните трудности при монтажа на 4WS системата ,са основно жичкаджийски и свързани с многото кабели които трябва да се свържат.В случая при донор ,кола с десен волан цялата предна част от електрическата инсталация на системата е почити неизползваема за вас.Ако е с ляв волан,понеже проводниците на нашата система са в главните сноповете кабели,демонтажа им е труден,но стига да имате тази възможност, това е в крайна сметка по добрия вариант.Все пак всичко ще се сведе до разглобяване,разкачане на куплонзи,и после закачането им към идентичните такива във вашата кола,което в комплект със споменатия кабелен сноп за 4ws,ще доведе до един по лесен,и без възможности за грешки монтаж. Системата 4WS е интегрирана с системата ABS ,затова и ABS ECU е различно при този вариант.И сякаш нарочно братята японци са разбъркали почити всички проводници в куплонзите на ABS системата.Това и ще бъде най-трудната част при този суап-да се свърже правилно новото ABS ECU.Съществува и вариант на 4WS който е монтиран на коли без ABS,ако някои от колегите няма тази система му препоръчвам да потърси именно тази модификация.Монтажа ще бъде значително по лесен,но тук ще трябва да си свали и датчиците за ABS от задните колела.(Не,не се бъркам,при тази версия има абсолютно същите датчици като на ABS системата ,но само на задните колела и те осигуряват само работата на 4ws системата )Вероятно е възможен и някакъв ,,Франкенщаин" между кола 2WS с АBS,и система от кола с 4WS но,без АBS.Поне аз не виждам причина да не стане,но не мога да бъда и сигурен по този въпрос.С това отклонение от същинската част от въпроса, колеги исках да ви посоча още няколко възможни начина на монтаж на тази система,различни от този които аз съм избрал.
при първа възможност ще продължа темата
Редактирано от nightfighter - Петък, 23.12.2011, 02:53:18 |
|
| |
NSBOP | Дата: Понеделник, 26.12.2011, 15:58:30 | Message # 7 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Темата е много хубава, респект. Ако искаш още нещо да добавиш пусни го тук, аз ще се погрижа да се качи горе защото времето за промяна на отговорите е ограничено.
|
|
| |