• Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Forum moderator: ZAPPA, batkosio, NSBOP  
Ремонт на F20A4
prelude_1Дата: Сряда, 14.09.2016, 16:21:42 | Message # 1
Годан (5)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 126
Статус: Офлайн
Здравейте,

предстои ми да отворя F20A4-ката, на която преди време изтропа биелен лагер. Досега дилемата ми беше дали да купувам нов двигател или да ремонтирам този който е в момента (или да я продам или да я дам за скрап, които отпадат понеже колата си е супер стегната). Чисто логистично не ми е удобно да пренасям двигатели откъдето и да било затова реших да ремонтирам моя. Обаче вместо да се занимавам да шлайфам вала ми дойде гениалната идея да си намеря здрав вал и една биела (което излиза много по-евтино) и да ги сложа на моя двигател. Хубаво. Вал се намери даже с 4 бутала с биели, които колегата твърди, че са си комплект от неговата кола, обаче аз си мисля да си сложа моите, защото са си комплект с моя блок, плюс една от неговите биели. Ако направя това обаче какво става с баланса на двигателя? Какво мислите? Би трябвало вала да е балансиран с биелите и буталата с които си върви комплект или бъркам?

Merci.


Редактирано от prelude_1 - Сряда, 14.09.2016, 16:25:30
 
persssiДата: Сряда, 14.09.2016, 22:01:32 | Message # 2
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
offtopic

BEST- Според мен я продай на части и си вземи свестна кола. Поне вече ще знаеш по-точно, какво търсиш.
MIDDLE - В краен случай, купи си друг мотор F20A4, разгледай го, обслужи го и продай твоя на части.
WORST - Това, което ти си избрал.

P.S.
Аз моят наистина доста запазен двигател F20A4 го продадох за 450 лв. заедно със скоростите и доста от периферията. Със сменени ремъци, свещи и дори масло...
 
nightfighterДата: Сряда, 14.09.2016, 22:15:53 | Message # 3
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Аз бих ползвал биелите които са комплект с вала който си купил, и бих си взел ОЕМ лагери по цветовата маркировка на вала и биелите.

Quote
Ако направя това обаче какво става с баланса на двигателя?

Вала си е балансиран отделно,сам за себе си.Биелите са  подбрани да са еднакви по тегло и е желателно да са комплект от един двигател.Лагерите се избират по цветове в зависимост от означенията на вала и биелата,а основните от вала и блока. Доколкото разбирам няма да слагаш ОЕМ лагери,така че общо взето е все тая кои биели ще ползваш и без това не можеш да постигнеш заводската прецизност на сглобяването.

Quote prelude_1 ()
Досега дилемата ми беше дали да купувам нов двигател или да ремонтирам този който е в момента

Ако искаш да знаеш в действителност какво мисля, то е : Този Ф20 не заслужава усилията и парите които ще похарчиш за да направиш качествен ремон. Такъв двигател в добро състояние, може да се  намери за около 400лв, за не много повече, можеш да си вземеш Х23, което ще направи колата ти значително по динамична. Ремонта който ще направиш, ще бъде с части които не са оригинални, много често използването на не ОЕМ части на ключови места в двигателя ( лагери, сегменти, гумички на клапаните и др) води до проблеми. Качествените афтърмаркет части също не са евтини, и най-важното-в България не знаеш дали и доколко наистина са качествени! Почити винаги са с  класи под нивото на тези за първоначално вграждане!
Това е!Ти се решаваш какво да правиш!


Редактирано от nightfighter - Сряда, 14.09.2016, 22:19:04
 
prelude_1Дата: Четвъртък, 15.09.2016, 08:45:27 | Message # 4
Годан (5)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 126
Статус: Офлайн
Quote persssi ()
BEST- Според мен я продай на части и си вземи свестна кола. Поне вече ще знаеш по-точно, какво търсиш.

Не е за части колата все още. Може да се кара още мнооооого дълго. Иначе имам и друг Прелюд който си карам в момента, така, че ремонта на 4-ката въобще не ми е спешен.

nightfighter, благодаря за инфото. При това положение знам точно как ще процедирам. Иначе за Н23...и Н22 суапове доколкото знам трябва да променям нещо по инсталацията и да сменям компютъра ? От F20-ката не става май или?
 
nightfighterДата: Четвъртък, 15.09.2016, 16:53:33 | Message # 5
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Quote prelude_1 ()
Иначе за Н23...и Н22 суапове доколкото знам трябва да променям нещо по инсталацията и да сменям компютъра ?

Промяната по инсталацията е незначителна, няколко проводника които се пускат допълнително до компютъра, не е нищо особено.За Х23 мисля че единствено кабелчетата за управление на пеперудите в всмукателя ще трябва да добавиш. И Х23 и Х22 ще запалят и ще работят с компа от Ф20 просто  няма да работят оптимално.На времето аз продадох моя Х23 необорудван, който беше в много добро състояние заедно с компа за 450лв. Естествено като се пазариш за двигател ще вземеш и компа, П14 който е за Х23 не е голяма ценност и със сигурност ще можеш да го намериш доста евтино.Смятам че всичко комплект,може да се намери за около 600-650лв
Истински якия ъпгрейд е Х22, но там като за топ версия двигател за Прелюд и парите са други, в зависимост от модификацията на Х22 която ще искаш да вземеш, ще варира от 1000 до 2500лв

За да направиш качествен ремонт на Ф20 с оригинални части ще похарчиш над 800лв, само за частите( биелни и основни лагери,сегменти,гумички на клапани, гарнитурки и т.н) То дали за са Ф20 или за Х22/23 цената не е много различна.Да, мотора ще стане перфектен и ще работи много дълго, но пак си остава Ф20 (непретенциозен, много здрав но и слаб мотор, предназначен за стиснати европейци).  Ако го правиш ремонта с не ОЕМ части, не знам на какво ще попаднеш.Познавам един който унищожи 2 оборудвани и работещи блока от  ЦРВ / Сивик (двигател Б20) от грешно подбрани биелни лагери и калпав майстор. (набутване над 1500лв)
Затова ти казах че според мен не си заслужава инвестицията и усилията!

п.с. Колата я продавай на части,само ако купето не става (изгнило,усукано и т.н) Двигател се прави (сменя) лесно, купето няма правене :) :)


Редактирано от nightfighter - Четвъртък, 15.09.2016, 17:38:52
 
prelude_1Дата: Неделя, 25.09.2016, 20:57:59 | Message # 6
Годан (5)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 126
Статус: Офлайн
Вчера свалих и разглобих двигателя. Първите ми наблюдения са: цилиндрите нямат никакъв ръб, ама никакъв. Маслообиращите сегменти и на четирите бутала са спекли, следи от износване има и на други биелни лагери. Измих блока и разни други чарколяци и съм готов за сглабям. Първо обаче трябва да избера точния размер на лагерите и тук имам няколко въпроса.
  • В ръководството пише, че за основните лагери има набит номер от долната страна на блока. Не намирам нищо. В горната част обаче има четири А А А А. На прикачената снимка се виждат. Това ли трябва да е или да продължавам да търся? Къде е този код? Също моля да препоръчате някакви прилична марка лагери и сегменти. За биелните... на коляновия вал навсякъде на шийките има В на биелите на всички има щамповано 2 тоест В2 - според таблицата от ръководството, значи ми трябват Yellow лагери. 
  • Така и така двигателя е вън мисля да сложа нов феродов диск на съединителя и нов аксиален лагер, понеже ми се струва, че има малко шум в него. Някаква прилична марка да препоръчате и тук?
  • И последно с какво си миете двигателите? Сега както е свален двигателя мисля да измия целия кош тоест кабели, маркучи, казанчета и т.н. Искам всичко да светне. Някакъв добър препарат да препоръчате?
 
Благодаря на отзовалите се.
Приложени файлове: 6695453.jpg (107.0 Kb) · 7973516.jpg (348.5 Kb)
 
prelude_1Дата: Вторник, 27.09.2016, 09:26:29 | Message # 7
Годан (5)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 126
Статус: Офлайн
Никой ли не знае къде е щампован номера за основните лагери при F20A4? Има ли някакъв Manual за F20A4?
 
nightfighterДата: Вторник, 27.09.2016, 21:59:04 | Message # 8
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Щампован е на блока, някъде около гарнитурата на картера или някъде отвътре, би трябвало да е на видно място!Освен това отпред на  първата противотежест на коляновия вал от към ангренажа, трябва да има набити 5  цифри .
Може това да ти е полезно : ВИЖ
Съжалявам но повече не мога да ти помогна, не съм разглобявал Ф20.
Quote prelude_1 ()
мисля да сложа нов феродов диск на съединителя и нов аксиален лагер

Аз бих избрал съединител   Exsedy, лагер оригинален! Това добре си го намислил,но вземи и смени задния семеринг на коляновия вал! Семеринг - най-хубавия, силно препоръчително оригинален на NOK.

Пак като съвет,ако имаш проблем с намирането на части, обърни се към Мони (MS-Auto) има му телефона в форума.Коректен е, може да ти достави и оригинални части, естествено няма да ти ги подари, естествено че като търговец си начислява неговата си печалба,но ти казва това е хубаво-цената е......, това е по скапано затова цената е....., това е ОЕМ затова цената му е.....! Аз съм доволен от Мони, вземал съм  доста неща от него, и доста пъти ме е изненадвал като ми е намирал ОЕМ част на прилична цена за която съм мислил че ще трябва да чакам с месеци за да я поръчам от Щатите.
Естествено най-евтино можеш да се сдобиеш с оригинални части през общите поръчки на Пешо Izanagi от червения форум.

п.с. Не правя реклама на никого, не ги познавам лично, само по телефона съм говорил с  тях ,но и от двамата съм доволен!

Quote prelude_1 ()
с какво си миете двигателите?

Пробвай с Meglio

Приложени файлове: 3470668.jpg (5.7 Kb)


Редактирано от nightfighter - Вторник, 27.09.2016, 22:34:43
 
VIPER-CHДата: Вторник, 27.09.2016, 23:57:31 | Message # 9
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Аз ползвам промишлен обезмаслител(светло червен)концентрат.Разрежда се 1:1 или 2:1 с вода.Измива много по-добре от тоа боклук в горния пост на колегата.Литъра му е 5-6лв.
пп.Слагай един мотор втора ръка бре,ще влезеш у филма с тез ремонти.


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
prelude_1Дата: Сряда, 28.09.2016, 08:32:47 | Message # 10
Годан (5)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 126
Статус: Офлайн
Quote VIPER-CH ()
пп.Слагай един мотор втора ръка бре,ще влезеш у филма с тез ремонти.

Много е лесно така. Нали трябва да се мъчим нещо, иначе няма тръпка ;)

Букви за шийките на основните лагери на блока няма! Навсякъде проверих, лъснат е до блясък, номер няма, тФа е. Тия 4-те А-та дето ги писах по- горе са за цилиндрите. И на буталата трябва да има щамповано А или Б. Биелните трябва да са жълти, за тях съм сигурен и ще поръчам такива. За основните ще поръчам най-вероятно зелени всичките пък каквото стане. 

Двигателя, буталата и разни други неща ги лъснах до блясък с това:



Без никакво триене. Много съм доволен. Иначе благодаря за мненията.
 
nightfighterДата: Сряда, 28.09.2016, 19:55:10 | Message # 11
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Няма ли 5 букви на това място?



Или на това?



Не може да ги няма, просто трябва да ги намериш!
Приложени файлове: 1120916.jpg (138.2 Kb) · 5021647.jpg (131.3 Kb)
 
prelude_1Дата: Сряда, 28.09.2016, 20:48:11 | Message # 12
Годан (5)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 126
Статус: Офлайн
Не, няма. Странно, но това е положението. Но както и да е, поръчах всичко необходимо и през уикенда имам задачата да сглобя обратно двигателя и да го сложа в коша. От там нататък ще видим какво ще излезе :)
 
prelude_1Дата: Неделя, 23.10.2016, 22:41:02 | Message # 13
Годан (5)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 126
Статус: Офлайн
Успях да сглобя двигателя едва днес. Работи като часовник. Сложих лагери TAIHO, сегменти NPR, съединител ASHIKA (до толкова позволи бюджета), аксиален лагер KOYO, гумички на клапани...не помня (дано да държат), гарнитура на главата мисля, че MUSASHI, преден и заден семеринг на коляновия вал...японски пак някакви, не помня вече. Повечето неща са от Мони, качествените, японските. Другите от най-близкия магазин за авточасти.

Всичко излезе някъде към 490 лв. (без маслото, антифриза, филтри и др. дреболии) Цялата работа отне към 3 дни. 1 ден и половина го свалях, горе-долу за толкова го сглобих и го върнах в колата.

Проблеми (or lessons learned):
1) коляновият вал, който ползвах мисля, че е от Прелюд преди 96-та, защото болта за ремъчната шайба, която се захваща отпред на вала е 14х1,25, докато на моя Прелюд, който е 96-та година е 16х1. Така, че се наложи да свалим моя на струг на 14х1,25 за да стане. Освен това трябваше и да се скъси малко. Мисля, че стегна добре и няма да има проблеми, но ако някой има болт 14х1,25 оригинален купувам го.

2) превъртях една гайка на един от биелните болтове, заради неверен динамометричен ключ, но за щастие се намери оригинален болт и гайка.

Иначе за ремонта ползвах моите 3 бутала с биелите заедно както са си комплект + бутало и биела от другия Прелюд комплект + коляновия вал пак от него. Както писах, двигателя работи равномерно и като цяло колата се чувства много по-добре от преди.


Приложени файлове: 2823729.jpg (121.5 Kb) · 3881382.jpg (116.6 Kb) · 0573380.jpg (125.8 Kb)


Редактирано от prelude_1 - Неделя, 23.10.2016, 23:06:10
 
NightRiderДата: Понеделник, 24.10.2016, 00:27:21 | Message # 14
Aristocrat

Град/Държава: Cole Bay/Netherlands Antilles
Група: Приятели
Съобщения: 3685
Статус: Офлайн
Аз па не мога да си обясня защо все още в България нотора на колата не се води резервна част . Ако бе така надали някой щеше да се занимава да прави ремонт на Ф20 . Нали все се правим на по европеици от тях . То отпечатъци по болниците ,то жълти таксита то даже закон за каране на колело с каска . Баси идиотите ни управляват  А за  родилните центрове да не говорим ,че там 3 тия свят е по добре от нас. Тук в Холандия дето всеки 2 ри кара колело няма задължение да си с каска . Няма хиляди таксита и ако ги има блестят от чистота и шофъорите са им с костюм а не по джапанки и с анцунг. Изобщо едно гледане на новините по телевизията и цялата ми носталгия по родината се изпарява за месеци напред.

А по темата пожелавам ти успех и се радвам ,че все още има ентусиасти дето държат на здравия и устойчив Ф20 . :) Успех





The Flying Dutchman FOR SALE Продава се
 
prelude_1Дата: Понеделник, 24.10.2016, 09:00:22 | Message # 15
Годан (5)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 126
Статус: Офлайн
Абе не че толкова държа на F20-ката, просто ми се занимаваше да ребилдвам двигател. Поне сега знам какво има в него, тоест какво е ново, какво съм сменил и т.н. Двигател втора ръка, на незнайно колко километри в незнайно какво състояние за примерно 300 лв + разходи за придвижване + ремъци и ролки към 300 лв (в сервиз с труда) + смяна масло + пререгистрацията, ако пък и плащаш да ти го правят в сервиз излиза сигурно повече отколкото аз съм дал досега. Такива сметки аз си правя. А и колата я спасих от разпродажба на части. Ще я покарам малко и сигурно ще я пусна за продажба цяла, че съм вече с два Прелюд-а :) Но не съм го решил още. Ще видим.

Редактирано от prelude_1 - Понеделник, 24.10.2016, 09:01:40
 
  • Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda