• Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Forum moderator: ZAPPA, batkosio, NSBOP  
Ретрофит на климатик / Преминаване от фреон R12 към R134
eDanielДата: Събота, 08.10.2011, 00:22:14 | Message # 1
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
R12 е фреон, който се използва в Хонда Прелюд 4-то поколение до 1994 година. Това е по-скъп, остарял вид хладилен агент, който става все по-труден за намиране защото замърсява околната среда и е забранен.
Модерните автомобили използват фреон R134, който охлажда по-ефективно, по-евтин е и е по-безопасен за околната среда.
Ако вашият климатик използва остарелият вид фреон, можете да направите така наречения ретрофит в специализиран сервиз. За тази цел е необходимо да ви източат стария фреон, да прочистят системата и да ви заредят от новия вид. Необходимо е също така да се смени и маслото от компресора с PAG (Polyalkylene Glycol) масло, което е съвместимо с R134 фреона.
Парт номера на това масло (SP-10) е 38899-P13-003
Хонда предлагат специален ретрофит комплект за преминаване от R12 към R134.
Парт номера на комплекта за ретрофит е 38020-SM4-A1AH



プレリュード 夢のカ
 
mom4i74Дата: Събота, 08.10.2011, 21:23:53 | Message # 2
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Страхотна тема. Това не го знаех че може да се смени стария фреон с новия R134. Само да допълня че трябва да се смени и дехидраторния филтър за фреона. Той по принцип трябва да се сменя като консуматив на определено време но май никой не го прави. На 5-та стои зад предната броня от дясната страна. На 4-та незнам къде е.



HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Събота, 08.10.2011, 21:34:14
 
eDanielДата: Четвъртък, 20.10.2011, 23:56:48 | Message # 3
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Който има нужда от повече информация, може да хвърли един поглед на официалния сервизен бюлетин на Хонда тук:
http://preludebg.clan.su/Uploaded/Service_Bulletins_4gen_opt.pdf

Отворете "Bookmarks" на Adobe Reader или Foxit Reader и отидете на "Converting R-12 A/C Systems to R-134a".



プレリュード 夢のカ
 
batkosioДата: Събота, 22.10.2011, 21:33:13 | Message # 4
BKDM

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
Аз минах на новия фреон, макар и без оригинален кит. сега само трябва да сменя филтъра.

 
eDanielДата: Неделя, 08.01.2012, 16:05:17 | Message # 5
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Поръчах си оригинален ретрофит кит и се надявам да няма проблем с доставката му. Като пристигне ще го снимам хубаво за да се види какво представлява точно.
Колкото до дехидратора, който Момчи споменава някой има ли идея какъв му е парт номера? Дали е това 80351-SS0-305?



プレリュード 夢のカ
 
ZAPPAДата: Понеделник, 09.01.2012, 01:57:22 | Message # 6
ARTIST

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
Available for users only

PRELUDE 2.2 TYPE S
 
NSBOPДата: Понеделник, 09.01.2012, 11:52:28 | Message # 7
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
Ъх, като видях цената на тоя дехидратор и направо ми потънаха гемиите. Мисля да не го сменям, освен ако не ми кажат изрично, че е за смяна. Ретрофит кита вече съм го поръчал, а и цената му е приемлива. Хубавото е, че има приложени подробни инструкции от Хонда как се прави номера и какво количество течности се слага защото аз не разбирам много :)

 
batkosioДата: Понеделник, 09.01.2012, 18:04:09 | Message # 8
BKDM

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
80351-SS0-H91, RECEIVER (PARKER), 1 брой, $49.96

 
nightfighterДата: Понеделник, 09.01.2012, 22:38:07 | Message # 9
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
От това което аз съм чувал(без да съм специалист по въпроса), реагента R-12 е с много по добри показатели от R-134.Единствения му недостатък е неекологичността му!Също така съм чувал че маслата за двата реагента се пресичат ако се смесят,и за да не стане това, системата трябвало да се промие със спирт и да се продуха после с азот.
Лично аз,до момента в който не стане абсолютно невъзможно да си зареждам с R-12, не бих предприел тази процедура!

п.с.За дехидратора,един от старите климатични майстори в Пловдив ми разправяше ,че ако не ти е запушен с метални частици от смлян компресор примерно,е възможно да се възстанови, и да се ползва пак като го опечеш ;) в фурната:) Колкото и смешно да звучи според мен има и известна логика в думите му.


Редактирано от nightfighter - Понеделник, 09.01.2012, 23:01:16
 
ZAPPAДата: Вторник, 10.01.2012, 02:24:05 | Message # 10
ARTIST

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
Available for users only

PRELUDE 2.2 TYPE S
 
NSBOPДата: Вторник, 10.01.2012, 10:22:09 | Message # 11
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
Ъъъъхх. Викам да купуваме от тези PARKER докато има. biggrin

 
batkosioДата: Вторник, 10.01.2012, 19:19:06 | Message # 12
BKDM

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
:)

Ако сте се сетили да погледнете и тръбичките, които се свързват към дехидратора, ще видите, че има разлики в парт номерата им. А тея тръбички никак не са евтини, че и на всичко отгоре някои са discontinued %)

Аз се отказвам да я сменям тая щуротия, климатроника си бичи яко B)


 
eDanielДата: Неделя, 24.06.2012, 11:23:01 | Message # 13
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Да съживим умрялата тема малко. От известно време карам с новия фреон R134A и нямам никакви оплаквания. По-интересното е как направих ретрофита... Ами на мястото на източения фреон сложихме R134A директно. Без смяна на маркучи, пръстенчета, клапанчета, дехидратори и прочее. Единствената нова част е преходника за зареждане на R134A. Засега работи перфектно и изобщо не усещам да охлажда по-слабо от стария фреон.


プレリュード 夢のカ
 
nightfighterДата: Понеделник, 25.06.2012, 23:46:53 | Message # 14
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Еми,то навсякаде така го и правят,даже и преходник никой не сменя,просто завиват при зареждането временни преходници R-12 към R134.Предполагам си промил добре системата от старото масло,бях чул от един климатичен майстор че се пресичали двете ако се смесят,но не мога да го твърдя със сигурност- може и да ме е излъгал :)
На мен лично не ми харесва тази идея за смяна на реагента,и без абсолютно крайна наложителност не бих го направил!!Всички майстори които съм питал,казват че R-12 има по-добри показатели от R-134,и единствения му недостатък е че е неекологичен - което на мен не ми дреме въобще!
Добре хубаво, в новите коли слагайте от екологичния фреон,ама чак да забраняват R-12 докато има коли които го употребяват е прекалено, по естествен начин все ще излезе от употреба ( аде холам 600г фреон от моята кола ли ще погубят света-аде стига глупости,и без това къде отива фреона при принудителната му смяна,да не би някой да го събира??Аман от прекалени светци!! Видяла жабата че подковават коня и тя дигнала краката!!Същото ми е мнението и за забраната за пушене на закрито!!Казаха ни пръдни, пък ние взехме, че се насрахме)


Редактирано от nightfighter - Понеделник, 25.06.2012, 23:51:10
 
JackДата: Вторник, 26.06.2012, 06:04:12 | Message # 15
Нанадан (7)

Град/Държава: Atlanta/United States
Група: Напреднали
Съобщения: 255
Статус: Офлайн
никакво промиване не сам правил до сега а сам правил доста ретрофити.Няма проблем с маслото също.Сичко е бошлаф работа да ти земат парите.Слагаш преходника и нагнетяваш масло и после 75% от количеството дето пише на стикера.Количеството е много относително,аз мога да ви кажа какво трябва да е налягането на фреона.Ниското около 25-40 psi и високото не повече от 200 psi ако е много топло навънка и колата трябва да работи на място.Незнам каква е разликата между PSI и единицата за налягане в БГ.Ako му трябва на някои то може да се конвертва.
 
  • Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda