[DIY] Поправка на лайсната на задното стъкло
|
|
aλexandro | Дата: Четвъртък, 10.05.2012, 14:48:56 | Message # 1 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Здравейте! Предполагам, че на доста собственици на Прелюд 4 им е позната тази картинка:
Това е долната лайсна на задното стъкло на Прелюда. Всички знаем колко е трудно да се купи нова от САЩ, поради проблемите с доставката, затова реших да опитам да я направя набързо за да не изглежда толкова зле. Цялата метална лайсна по принцип е обвита от гума. Така е била заводски. Сега почти цялата гума се е отлепила, като се държи единствено от долния си край. Снимка:
Добрата новина е, че самата метална част е от материал който трудно ръждясва. Така ръждата е само повърхностна и се сваля лесно със шкурка. Да караме едно по едно. Първо по ред е най-трудната част, от която ще зависи най-много крайния резултат. С макетно ножче се маха всичко което не е добре захванато. При мен, както казах се държеше само от долната страна, и затова изрязах с ножа до там по цялата дължина:
Внимание! Опитайте се да направите идеално права линия! Колкото по право е изрязано, толкова по-добре ще изглежда накрая* Резултатът:
След това взимате шкурка (аз ползвах 180 но може и по-ситна) и премахвате абсолютно всичката ръжда. Да не остане и петънце! След това измивате и подсушавате, за да няма прах.
След това се облепва с хартиено тиксо така: Отпред: Отзад:
Следва боядисването. Тъй като това е аматьорска работа, използвах праймер на спрей на Dupli Color:
Пръскате според указанията на флакона, като "майсторството" се състои в това да не остане никъде местенце, което не е добре покрито.
Така и така се бях заел с това, реших да сваля и рамената на чистачките за да ги оправя и тях
След като изсъхне (отново според указанията на флакона), пръскате със спрей черен мат (отново Dupli Color). Резултатът:
Ето и как изглежда в завършен вид:
*Ако имах повече време да си играя, щях след изрязването с макетното ножче да напълня тази част с кит и след това да изшкуря отново до получаване на гладка повърхност отгоре. Това ще придаде доста по-завършен вид на лайсната и няма да си личи че е рязано с ножа. Следващия път като сваля лайсната ще го направя точно така. Вторият ми пропуск е, че сега няма гума между лайсната и стъклото. За целта бих ползвал черен силикон като съвсем нежно бих напълнил фугата между стъклото и лайсната. След това се напръсква с вода и леко с пръст може да се направи да изглежда перфектно. Тези забележки си ги оставям за следващия път.
Успех с поправката!
|
|
| |
Mkilla | Дата: Четвъртък, 10.05.2012, 16:08:24 | Message # 2 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Браво колега ! Много добър краен резултат според мен.Мисля да го направя на чистачките за да лъснат като при теб Праймера е един вин грунд нали така ?
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
Редактирано от Mkilla - Четвъртък, 10.05.2012, 16:09:34 |
|
| |
NSBOP | Дата: Четвъртък, 10.05.2012, 17:18:20 | Message # 3 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Primer на английски значи "грунд".
|
|
| |
Mkilla | Дата: Четвъртък, 10.05.2012, 17:36:20 | Message # 4 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Няма нужда от сарказъм , мерси
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
Garfi | Дата: Четвъртък, 10.05.2012, 17:49:09 | Message # 5 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Можеше след шкуренето да обработиш метала с преобразовател за ръжда след това грунд и боя. Добре си се справил, ама се чудя защо се занимаваш с това като имаш други по-важни неща?
|
|
| |
NSBOP | Дата: Четвъртък, 10.05.2012, 18:08:19 | Message # 6 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Quote (Mkilla) Няма нужда от сарказъм , мерси Не исках да прозвучи така
|
|
| |
aλexandro | Дата: Четвъртък, 10.05.2012, 18:37:13 | Message # 7 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Хаха, в интерес на истината, ground също е английска дума, която в случая означава основа. Написах праймер, защото този така са го кръстили. Когато някой отиде в магазина (железарията) и поиска грунд или основа, не е ясно какво ще му дадат. Специално при бояджийските материали има различни основи (грундове, шприц-кит и други подобни и комбинации от тях). Аз ползвах този защото пишеше че защитава от ръжда. До колко защитава не е ясно, но и както написах, метала е някакъв неръждаем и не го лови ръждата, само повърхностно е.
Забравих да напиша как се сваля лайсната. Като отворите капака и повдигнете гумата ще видите едни винтчета (в двата края има по едно което е различно от останалите, то няма отношение и не се развива). Развивате всички винтчета и след това ги пъхате обратно в дупката и с отверката натискате силно докато потъне цялото вътре. След това лайсната се измъква.
Редактирано от aλexandro - Четвъртък, 10.05.2012, 18:40:40 |
|
| |
Mkilla | Дата: Четвъртък, 10.05.2012, 19:56:15 | Message # 8 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Добре а примерно с цинк или алуминий ако се мине няма ли да има същият ефект или задължително трябва да има primer/ground/основа ?:)
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
Редактирано от Mkilla - Четвъртък, 10.05.2012, 19:57:20 |
|
| |
aλexandro | Дата: Четвъртък, 10.05.2012, 20:12:25 | Message # 9 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Не разбирам какво значи "да се мине с цинк или алуминий". Ако имаш предвид да се поцинкова, то това не е възможно, още по-малко пък в домашни условия. Пък и защо трябва да се поцинкова нещо което очевидно не е черно желязо (пак казвам - тази лайсна не ръждясва).
Основата се полага за да не падне боята и за да напълни малките драскотини от шкуренето (не препоръчвам да се ползва по-едра шкурка от 180). Накратко създава основа, с която боята има по-добра адхезия.
ПП: Сега се сещам, че освен праймер, може да ползвате и филер [Дани да го преведе ]. Той има малко по-добра запълваща способност и така ще заличи по-добре там, където сте рязали. Пък и се шкури лесно с водна шкурка (800 и нагоре)
Редактирано от aλexandro - Четвъртък, 10.05.2012, 20:13:14 |
|
| |
Mkilla | Дата: Четвъртък, 10.05.2012, 21:42:10 | Message # 10 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Колега пояснявам веднага Има спрейчета с цинк или алуминий на добра чужда фирма.Използват се за антикорозионна защита при заварки и са температуроустойчиви.Мисълта ми беше дали трябва да се слага основа или може направо с тях да се мине но май никой не ги е използвал.
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
Редактирано от Mkilla - Четвъртък, 10.05.2012, 21:45:34 |
|
| |
aλexandro | Дата: Четвъртък, 10.05.2012, 22:22:33 | Message # 11 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Аз съм скептичен към тези спрейчета. В крайна сметка обаче всеки си избира как да го направи. Пак да кажа, че тук основната цел не е защитата от корозия, а боята да издържи дълго без да падне.
|
|
| |
ZAPPA | Дата: Четвъртък, 10.05.2012, 22:51:19 | Message # 12 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Available to users only
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |
Garfi | Дата: Петък, 11.05.2012, 02:19:50 | Message # 13 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Mkilla, не че може направо с тях да се минава а си е задължително. Принципа на тези спрейове е съдържанието на флакона да направи химична връзка с метала. Специално цинка навлиза няколко микрона в повърхноста на метала като го запечатва. Дали тези спречета вършат работа не се знае но преди години имаше миниум (оловен) на прах който определено и оправдано имаше за какво да го слагаш но вече е спрян от производство и се намира изключително рядко по магазините.
|
|
| |
aλexandro | Дата: Петък, 11.05.2012, 09:04:22 | Message # 14 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Оригиналната боя на рамената на чистачките няма основа и е издържала 18 години (което, впрочем, не е никакво постижение) Това което съм направил е аматьорска работа все пак. Ако трябва да го направя по-добре, бих ползвал пистолет и професионални материали - шприц-кит (с втвърдител), професионална боя и вероятно матов лак. Ако искам да го направя ултра-здраво бих ги дал за прахово боядисване. Тези цинк спрейове ако видя някой голям производител да ги препоръчва в някоя от системите си за боядисване, тогава бих повярвал. Предлагам, който има такъв спрей, да пробва след като стане "химичната реакция", да напои едно парцалче с корселин и да се опита да го изтрие. Същото мога да направя и с тези спрейове, с които аз съм пръскал. Мога да се обзаложа, че резултата ще е един и същ.
|
|
| |
Garfi | Дата: Петък, 11.05.2012, 10:29:13 | Message # 15 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Е, недей така де! Вюрт е достачно голям производител на разни химии ама това не значи че спрейчето им за „студено поцинковане” го бива
|
|
| |