Интерферентен мотор ли е F20A4
|
|
prelude_driver | Дата: Понеделник, 10.09.2012, 11:56:22 | Message # 1 |
Сандан (3)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 62
Статус: Офлайн
| Здравейте,
мисля, че имаше подобна тема във форума на Хонда и общо взето там се твърдеше, че бил интерферентен т.е. удря клапани ако се скъса ангренажния ремък. Сега гледам тук снимките на един колега (http://imageshack.us/photo/my-images/840/020gq.jpg/), който продава разни части за Прелюд и гледам, че в буталото на F20A4 са изрязани "легла" за клапаните. Освен това тук http://www.aa1car.com/library/timing_belts_interference_engines.htm и тук http://mechdb.com/index.php/Interference_engines_with_timing_belts е дадено само, че с интерферентен мотор са Прелюд 86-91. Та в крайна сметка интерфернтен ли е F20A4 и има ли такива, които не са (след 91 може би?)? Merci.
Редактирано от prelude_driver - Понеделник, 10.09.2012, 12:41:46 |
|
| |
aλexandro | Дата: Понеделник, 10.09.2012, 12:00:18 | Message # 2 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Ако скъсаш ремък, удря клапани. А до колкото знам това важи за всички Прелюдови мотори след '91
|
|
| |
NSBOP | Дата: Понеделник, 10.09.2012, 13:39:56 | Message # 3 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| И аз така знам, че всички двигатели на Прелюд на 4-та и 5-та генерация са интерферентни.
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Вторник, 11.09.2012, 19:05:25 | Message # 4 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| На моя H22A5 ми превьртя ремака но неудари. Бях на малки обороти обаче(2500). Ако е в витек незнам дали ще удари. За Ф серията незнам.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Вторник, 11.09.2012, 19:06:12 |
|
| |
Mkilla | Дата: Вторник, 11.09.2012, 20:34:33 | Message # 5 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Ф20ската удря само не знам какво го притеснява колегата това ?
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
nightfighter | Дата: Вторник, 11.09.2012, 20:44:34 | Message # 6 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| В повечето случай ако скъсаш ремък,удряш клапаните дори и мотора да е със защита.С течение на времето изрязаните дупки в буталата се запълват с нагар,на долната страна на клапаните се натрупва също, така че ако при нов двигател защитата е била достатъчна,то вече не е.Обикновено такава защита имат двигатели с ниска степен на сгъстяване,и от по старо поколение,при по новите и особено при по форсираните двигатели не бива да късаш ремък никога
Quote (mom4i74) На моя H22A5 ми превьртя ремака но неудари. Бях на малки обороти обаче(2500)
Е при теб вероятно е прескочил няколко зъба и си имал късмет,понеже ако скъсаш ремъка без значение на какви обороти,дори и на празен ход пак ще изкривиш клапаните.
|
|
| |
ZAPPA | Дата: Вторник, 11.09.2012, 21:02:58 | Message # 7 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Available to users only
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |
Mkilla | Дата: Вторник, 11.09.2012, 21:11:16 | Message # 8 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Колега Nightfighter , лично аз съм се возил в Субару Легаси което скъса ремък със 80км Няма удряне на клапани , няма нищо но там е със някакви защити и не е като при нас явно.Боксера също си е мотор !!:)
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
Редактирано от Mkilla - Вторник, 11.09.2012, 21:12:36 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Вторник, 11.09.2012, 21:18:19 | Message # 9 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Какво значи "мотора е със защита"?Имам чувството,че като скъса каиша и се включва някаква защита Ако превърти до 2-3 зъба може и да не събереш клапаните с буталата ама повече оборотите нямат значение,и на тихи обороти ще ги направиш макарон.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
nightfighter | Дата: Вторник, 11.09.2012, 22:31:17 | Message # 10 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Ами ,постичко казано:свали си ангренажния ремък и завърти на ръка, бавно , коляновия вал на един оборот,ако го направиш ,значи и да скъсаш ангренажа няма да удариш клапаните Оборотите не са от съществено значение,както е и без значение, дали ще паднеш от 50метра или от 1500метра ,а дори когато въртиш на стартер доближаваш към 45 метър А че мотора е със защита, е лаишкия начин да се каже , че при конструирането му са оставили достатъчно разтояние, между буталото в ГМТ и клапаните( всмукателни и изпускателни ) в отворено положение , така че да не се ударят.
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Вторник, 11.09.2012, 22:37:18 | Message # 11 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote (nightfighter) А че мотора е със защита, е лаишкия начин да се каже , че при конструирането му са оставили достатъчно разтояние, между буталото в ГМТ и клапаните( всмукателни и изпускателни ) в отворено положение , така че да не се ударят. Просто се шегувах ...ама верно така звучи ,а
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
nightfighter | Дата: Вторник, 11.09.2012, 23:00:49 | Message # 12 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote (Mkilla) Боксера също си е мотор !!:) Не виждам връзката,при боксера нещата са същите,ъгълът на разположение на буталните групи една спрямо друга,няма много общо с дължината на хода на буталото и клапаните. При по бавно оборотни двигатели имаш голям ход на буталото,при сравнително по малък диаметър и там не е проблем да ,,защитиш" клапаните понеже и без това ще ти е необходима доста ,,дълбока" горивна камера,като искаш високооборотен двигател,а за това ти трябват широки бутала с малък ход и следователно плитка горивна камера забравяш за това ,защото вече нямаш мястото на което да го направиш, а и приоритетите са ти други Това е доста грубо обяснение от моя страна,което не е напълно точно,но приблизително по пози начин стоят нещата.
|
|
| |
nightfighter | Дата: Вторник, 11.09.2012, 23:03:29 | Message # 13 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote (VIPER-CH) Просто се шегувах ...ама верно така звучи ,а Хе хе Има нещо такова,а и доста хора и наистина го мислят
|
|
| |
prelude_driver | Дата: Четвъртък, 13.09.2012, 11:46:32 | Message # 14 |
Сандан (3)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 62
Статус: Офлайн
| Quote (Mkilla) Ф20ската удря само не знам какво го притеснява колегата това ?
Нищо не ме притеснява, просто видях, че в буталото са изрязани вдлъбнати за клапаните и ми стана интересно дали пък не е защитен.
|
|
| |
ManiaK | Дата: Четвъртък, 13.09.2012, 17:34:15 | Message # 15 |
Templar
Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 365
Статус: Офлайн
| Хммм... интересно... Не ме нападайте зареди невежеството ми, но аз знам (под "знам" имайте в предвид, че така ми е било казано от "престижни" майстори Хонда-джии) че H22 ако не е във витек не удря калапани. Току що вие разбихте едно мнение насадено в мен от години и ме накарахте да проверя каква е в момента цената на ангренажният ремък.
ManiaK's Lude
|
|
| |