Климатик/Климатроник
|
|
Garfi | Дата: Понеделник, 22.07.2013, 22:46:34 | Message # 1 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Здравейте колеги, както някои от вас знаят, моя прелюд е изключително орязан от към екстри в това число и климатик. Три лета устоявах на жегите но вече се предадох и инсталирах климатик дори го ъпгрейднах до климатроник. Нямам представа дали някой ще тръгне да прави това упражнение, но мисля в тази тема да опиша трудностите с които се сблъсках.
Закупих комплект климатик от кола с дясна дирекция с идеята, частите които се различават от тези за лява дирекция да се преправят. Частите, които не стават от кола с дясна дирекция са: - Evaporator /пластмасовата кутия в която има радиаторче, и се намира в купето под жабката? - Двете тръби от compressor и receiver/dryer до Evaporator-a
Всичко друго е идентично така, че ако ви трябват някакви елементи по климатика, всичко става от кола с дясна дирекция освен описаните горе части.
Малко по малко започнах да качвам отделни елементи от климатика по моята кола, когато стигнах до различните елементи реших да не ги преправям, а да си намеря такива които пасват без преправяне. Поразрових се из обявите и намерих, разбира се, излезна ми малко по-скъпо но така е като човек действа прибързано
Имах монтиран климатик и беше ред на ел. инсталцията. Хубавото е, че япончетата са предвидили, че някой може да иска да си сложи климатик на колата, която е поръчана без такъв, и са оставили една букса (в коша на двигателя) с всички необходими кабели ЦЪК, а вътре в купето всичко си е свързано все едно колата има климатик.
Тази букса може да намерите и при прелюд 4 и при сивик. Кабелите които излизат от нея най-общо казано управляват две релета. Едното за съединителя на компресора, другото за допълнителния вентилатор, който се монтира заедно с климатика.
След като бях монтирал и свързал всичко напълних системата с 725г. фреон, цъкнах си бутончето и имах студен въздух
Следващата част за минаване към климатроник очаквайте скоро......
|
|
| |
Garfi | Дата: Вторник, 23.07.2013, 17:36:48 | Message # 2 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| И така продължаваме с климатроника. Както казах в предишния си пост инсталацията за климатик в купето си я има, независимо дали колата е излязла от завода с климатик или не. Необходимите елементи за ъпгрейд от климатик до климатроник изброявам долу, като подчертавам, че снимките не са мои а са взети от сайта hondaprelude.ru.
Сензор за вътрешна температура с гофрираната тръба /т.н шнорхел/ като в края завършва с една тръбичка която е важна
Сензор за външна температура
Сензор за светлина
Сензор за температурата на Evaporator /не е нужно да е в комплекта, защото го има и в старата система/
Транзистор
|
|
| |
Garfi | Дата: Вторник, 23.07.2013, 18:06:07 | Message # 3 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Мозъка т.н Control Unit
Air mix мотор /десния на снимката/
Кабели
Конектори за връзка с останалата част от инсталацията
Започва се с откачане на акумулатора за всеки случай. Маха се цялото табло, не е трудно, всичко на всичко го държат 6бр. болта. Преди таблото се маха цялата конзола на радиото, там са два от шесте болта които държат таблото и въздушната възглавница на пасажера.
Общо взето монтажа е както се казва, откачаш старите кабели и закачаш новите. Хубавото в случая е и друго, както знаете климатроник има само за JDM-ските версии, а те са с дясна дирекция да но кабелите тръгват от средата на купето и вървят по абсолютно същия път независимо дали ще се пускат на ляво или на дясно. Ето на тази снимка се вижда как е разположен кабелния сноп, представете си го огледално за нашите коли
|
|
| |
Garfi | Дата: Вторник, 23.07.2013, 18:12:42 | Message # 4 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| От старата ни система използваме: - Recirculation control motor / мотор който пуска свеж въздух или върти въздуха вътре в купвто/ - Mode control motor /мотор за насочване на въздушната струя/ - Evaporator temperature sensor /сензора за температурата на вътрешното радиаторче/ според мен този сензор следи това радиаторче да не замръзва, както казах го има и при обикновения климатик. На последната снимка от горния пост ще се ориентирате.
Прокарваме кабелния сноп и щракваме конекторите по ред; Вентилатор, новия танзистор на мястото на стария, Recirculation control motor, маса с болт към купето, Evaporator temperature sensor, air mix motor, mode control motor и control unit.
Ето на тази снимка се вижда конектора, който е връзката на климатроника с инсталацията на колата и останалите сензори. кабелите които минават през тази букса са; - Всички сензори са с два кабела, единия от които е маса ЖЪЛ/ЗЕЛЕН (YEL/GRN) за всички. Въпреки че е маса, пак влиза в control unit
- СИН/БЯЛ (BLU/WHT) взима се сигнал от километража за скоростта на автомобила /съвпада по цвят и лесно се открива/
- ЧЕРВЕН/БЯЛ (RED/WHT) Взима се сигнал от ECU-то за температурата на антифриза. Необходим е за да не се включва парното преди двигателя да е загрял до определена температура, в студени дни.
- КАФЯВ/ЖЪЛТ (BRN/YEL) за нагревателите на задното стъкло /съвпада по цвят/
- ЖЪЛТ/СИН (YEL/BLU) за пресостата (датчика за налягане на фреона) /съвпада по цвят/
- ЖЪЛТ/ЧЕРЕН (YEL/BLK) за релетата на компресора и перката на климатика /съвпада по цвят/
- ЖЪЛТ/ЧЕРЕН *силов-дебел* (YEL/BLK) за транзистора
- ЧЕРВЕН/ЧЕРЕН (RED/BLK) сигнал от габаритите /съвпада по цвят/
Ел. схемата
|
|
| |
Garfi | Дата: Вторник, 23.07.2013, 19:46:57 | Message # 5 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Мотират се сензорите на местата им.
Сензора за вътрешната температура, в дясно от волана точно пред контактния ключ.
Сензор за външна температура, под предния регистрационен номер, навътре в бронята, непосредствено пред радиаторите.
Сензор за слънчева светлина, в центъра на таблото, близо до предното стъкло.
|
|
| |
Garfi | Дата: Неделя, 28.07.2013, 08:21:32 | Message # 6 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| При сензора за температурата на Evaporator има една малка особеност. Този който е фабрично на колата е с три пинов конектор, в който съответно влизат три кабела, а този на климатроника е с два пина. Разликата идва от това , че фабричния (или този който е за климатика) има някаква кутийка с платка вътре и явно изпълнена някаква схема. Реже се кабела на този сензор непосредствено след кутийката и се запоява двупиновия конектор, който върви с кабелацията на климатроника.
На следващата снимка се вижда моторчето за затваране на въздуха в купето и непосредствено до него транзистора.
На снимката долу се вижда закрепването на шнорхела на сензора за вътрешната температура и тръбичката, за която споменаха по-горе, че е важна. Важна е защото чрез устройството и, което на пръв поглед е просто всъщност е направена така, че като мине въздушния поток от парното, за което е захваната увлича въздуха в другия край на шнорхела, където е сензора за температурата, постъпва въздух от купето и така мери температурата.
|
|
| |
eDaniel | Дата: Неделя, 28.07.2013, 09:45:14 | Message # 7 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Ехаа. Супер темичка си забъркал Усещам, че броят на F20-ките със "заводски" климатроник ще се увеличи
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
persssi | Дата: Неделя, 28.07.2013, 12:27:57 | Message # 8 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
| Quote (eDaniel) Усещам, че броят на F20-ките със "заводски" климатроник ще се увеличи До сега сигурно вече щеше да се е увеличил, ако продавачът не беше продал Recirculation control motor вместо JDM Air Mix motor хехе.
Още една снимка на Recirculation control motor, веднага до него е монтираният Power Transistor:
JDM Air Mix motor:
Както виждате от снимките, тези два мотора са доста еднакви на вид, дори куплунгите им са еднакви с 5 пинов зелен конектор. Най-грубо разликата е, че куплунгът на Recirculation control motor се намира по дългата страна, а на Air Mix motor, по късата. Освен това Recirculation control motor се управлява само с 3 проводника, а Air Mix motor, с цели 5.
Както Garfi е писал по-горе, за да монтирате всички сензори на местата им и за да е по-удобно за работа, монтажа на новата инсталация и датчиците, най-добре е да свалите таблото на колата. Работата наистина не е трудна и сложна, следвайки менюала, може да махнете и сложите обратно всяка част по интериора, без да има и следа от намесата ви.
За да улесните махането на таблото, кормилният прът на волана може да с откачи и да падне надолу.
до колкото си спомням се държи на 3 болта.
След като разглобите необходимото, всичко изглежда безвъзвратно загубено. Но, както се казва, не се отчайвайте! Важното е след монтажа да не ви останат много части, за които да се чудите, от къде са !
Ако махнете и шофьорската седалка, ще се освободите още място и ще е по-удобно за работа.
|
|
| |
persssi | Дата: Неделя, 28.07.2013, 12:38:10 | Message # 9 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
| Биска, може да качим тук и пълният менюал за JDM Digital Climate Control за 5та генерация. Конвертирал съм го в pdf и мога да го пратя на Дани, за да го качи на сървъра?
|
|
| |
Garfi | Дата: Неделя, 28.07.2013, 13:58:46 | Message # 10 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Оооо, това е задължително
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Неделя, 28.07.2013, 14:58:21 | Message # 11 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| КАто гледам една от разликите между 4-та и 5-та е че 5-та взима сигнал за темеретурата на антифриза от екюто докато 4-та има тоя датчик който се инсталира при радиаторчето на парното.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
Garfi | Дата: Неделя, 28.07.2013, 16:29:14 | Message # 12 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Да, така е въпреки, че аз още не съм вързал кабела към компютъра на колата.
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Сряда, 09.10.2013, 00:41:08 | Message # 13 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Може ли да се свали парното без да се сваля модула с испарителя? Питам защото сьм взел оделна кутия за парното и ще го правя извьн колата защото моя комлект е от 4 серия и сигурно ще има преправения и когато е готово ,тогава ще го монтирам.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
Garfi | Дата: Сряда, 09.10.2013, 00:49:43 | Message # 14 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Няма никакъв смисъл в това което искаш да правиш. Разбирам,че искаш да стане като хората, но няма смисъл да сваляш парното. Свалиш ли таблото ще имаш достъп до всичко.
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Неделя, 02.03.2014, 17:10:02 | Message # 15 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Биска , а четох в руския форум че са имали проблеми с датчика за вьтрешна темперетура че не се обдухвал добре и давал нереална информация защото монтиран на парно на кола с лява дирекция не било оптимално местото. Ти имал ли си подобни проблеми. Гледам че са сложили фуния и са вкарали в нея 40мм вентилатор за да обдухва сензора . ()
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Неделя, 02.03.2014, 17:17:26 |
|
| |