Подмяна на автоматичната кутия с ръчна
|
|
ggushterov | Дата: Неделя, 04.08.2013, 08:06:27 | Message # 1 |
 Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| Суап на автоматична със ръчна скоростна кутия
Необходими части: Упътване на Хелм - ако имате Скоростна кутия Тампони за скоростна кутия Маховик+болтове Съединител+болтове Главен цилиндър на съединителя Малкия цилиндър на съединителя Clutch damper Датчик за скоростта на колата (VSS) Ключе за задна скорост Хидравличните маркучи Стартер от ръчни скорости Педал за съединителя – комплект Педал за спирачки – комплект Скоростен лост Жила за скоростния лост ECU от кола с ръчни скорости или преправете вашето по начина който nightrider e показал Полуоската със висящият лагер Табло от ръчни скорости (по желание) Различни болтове, гайки и скоби Различни видове инструменти **Това е ориентировъчен списък с най-важните неща нужни за суапа. Списъке не включва всяка гайка и болт които ще са ви необходими по време на работа.
От къде да започна? Уверете се, че имате всички необходими ключове, звезди, отвертки и т.н. Пригответе си и 1 динамо-метричен ключ. Ако нямате достъп до повдигач ще е по-добре да си намерите такъв, в противен случай се пригответе за борба. В това упътване ще включим и необходимите ел. схеми които използвахме за да подкараме колата.
Съвети за отстраняване на автоматичните скорости След като свалите автоматичната скоростна кутия от колата (ако не можете да се справите с това, изобщо не започвайте а се обърнете към някой майстор), вече ще можете да извадите жилото на скоростния лост и да го смените с това за ръчните скорости. Изглежда сложно тъй като в началото изглежда сякаш ще трябва да свалите цялото гърне за да го направите. Малко е тясно, но след като свалите топлинния щит може лесно да премахнете скобата държаща кабела на място. Като стигнете до тук може направо да инсталирате жилата за ръчните скорости. Хубавото тук е че 99% от частите могат просто да се сменят и да използвате старите скоби и болтове.
Съвети за инсталирането на ръчните скорости Първо се заемете с монтирането на маховика и съединителя. Става елементарно точно както си се монтират в кола с ръчни скорости и няма никаква разлика. Когато стягате маховика, ако нямате специалният инструмент от Хонда, може просто да държите контра от другата страна на двигателя със някакъв ключ. След това монтирайте скоростната кутия със нейните си тампони и скоби. Всичко ще пасне точно без да премахвате изпускателните тръби. Не забравяйте да прокарате хидравличните тръби. Трудно ще прекарате тръбите през всички части които се намират в двигателния отсег. Може да ги прекарате от където пасват най добре. Използвайте уред за огъване на тръби (използват ги при монтаж на домашни климатици). Общо взето от вас зависи как и от къде да прекарате тръбите но гледайте да не извивате тръбите твърде много. Може да използвате свински опашки за да завържете тръбите на няколко места след като ги прокарате.
Монтаж на главния цилиндър на съединителя Тук вече става малко по-сложно тъй като тук започвате да дупчите и режете по колата. В най-добрия случай – намерете някой с Прелюд с ръчни скорости който да ползвате като ориентир. В противен случай – ще налучкваме. Най лесният начин за монтиране на цилиндъра ще е да си направите шаблон от картон за да може по-лесно да отбележите къде точно да пробивате. Вземете педала на съединителя и го поставете там където мислите че трябва да е и отбележете. Препоръчително е да си направите 2 метални скоби от стомана за подсилка на стената където ще монтирате педала. Това ще държи педала на място и стегнат. Тези скоби са много лесни за направа, просто ги изрежете малко по-големи от шаблона който направихте по-рано за цилиндъра, но не и твърде големи. Трябва да прилепнат плътно до стената когато ги монтирате. Сега просто поставете едната плочка от външната страна на стената (от към двигателния отсег) а другата от към купето и монтирайте педала на съединителя. Педала сезавива точно на задната част на главният цилиндър.
Съвети за инсталация на педалите на съединителя испирачката Тази част е много важна !!! Премахнете старият педал за спирачката и поставете новият на негово място. Закачете го и се уверете, че работи както трябва и е напълно функционален. Чувал съм за хора които орязват педала си, но НЕ ГО ПРЕПОРЪВАМ. Инсталацията на педала за съединителя е по-лесна ако го няма педала на спирачката, но това не е задължително. От вас зависи дали умеете да работите на тясно или искате да ви е по-широко. Време е да монтираме педала на съединителя. Най добре хванете някой да ви помогне като държи главния цилиндър докато затягате болтовете. Преди да го монтирате проверете дали педала който имате си има дистанционни втулки(виж снимката). Най-вероятно няма да има но може пък да имате късмет. Втулките са разположени зад педала, на стената на купето. Ако нямате тези втулки съединителят ви ще приплъзва и няма да работи както трябва. Това ще установите след като покарате колата малко в градски условия. Съединителя ще приплъзва само когато е загрял за това теста трябва да стане в градски условия. В зависимост от това как работи съединителя ви може да се наложи да сложите по-големи или по-малки втулки (освен ако нямате оригиналните де). Тук ще има малко проблеми докато накарате всичко да заработи както трябва, но общо взето не е много трудно. Обезвъздушаване на инсталацията на съединителя. Сега след като сте сглобили всичко, тръбопровода на съединителя ще е сух като барут. Трябва да го обезвъздушите. За целта ще ви трябва вакуумен обезвъздушител. Пробвахме по стандартния начин, но не става.
Инсталация на скоростния лост и таблото синструментите. Премахнете централната си конзола и след това премахнете автоматичния скоростен лост и всичко свързано с него. Сега просто сложете ръчния скоростен лост, всичко трябва да е bolt-on. Подмяната на таблото с инструментите е също толкова лесно а също така и по желание. Инструментите от автоматични скорости ще работят също.
Окабеляване и проблеми свързани с компютъра Може да използвате ECU от автоматика като го преправите по начина показан от nightfighter (виж снимките). Ако решите да използвате ECU от ръчни скорости може да премахнете ATECU (Automatic transmission ECU) или TCM(Transmission control module) зависи какво пише на вашето но е едно и също нещо. Ако сменяте ECU с друго ще ви трябва и ключа към него тъйкато колата няма да запали защото има имобилайзер. Другата ви опция е ако имате червения ключ да го занесете заедно със ECU във най-близкия сервиз на Хонда където да препрограмират имобилайзера за вашите ключове. 
Редактирано от ggushterov - Неделя, 04.08.2013, 20:12:18 |
|
| |
mom4i74 | Дата: Неделя, 04.08.2013, 10:24:24 | Message # 2 |
 Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Браво за темата и да нaправя едно допьлнение. Понеже все пак остава инсталацията от автомата и има блокировка на релето за стартера ако автомата ако не е на паркинг позиционера на скоростите. За целта трябва да си видите буксата в коша на двигателя която е от позиционера на скоростите . Очертаните сьс червено трябва да се вьржат заедно или поне изхода за релето на стратера да се замаси. Ако си вьржете кабела от позиционера на скоростите за задна кьм датчика за задна ,като я включите ще ви свети R на таблото на автомата:) Ето и схемата: ( )
Ето я и буксата в коша на двигателя: C119 ( ) ( )
Сьщите кабели може да откриете в букса C141 ако ви е по удобно. ( ) ( )
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Неделя, 04.08.2013, 10:56:47 |
|
| |
mom4i74 | Дата: Събота, 14.09.2013, 15:59:26 | Message # 3 |
 Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Да продьлжим да допьлваме темата че така или иначе на Жоро ще му трябва скоро а да има инфо и за другите колеги които ще си преустройват Прелюдите:) Гарфи, Биската и той може да е в това число :)) Сега ще пиша за круиз контрола при суап на рьчната кутия. Круиз контрола има 2 датчика на педалите. Единия е на спирачния педал и е комбиниран с машинката за стоповете при оригинално вграден круз и за това там не се пипа нищо. Другия датчик се слага на педала на сьединителя . Тоя датчик обаче трябва да дава верига когато сьединителя не е натиснат, тоест когато е в сьбрано положение.
Единия край на датчика се врьзва на маса кьм купето а другия изход се врьзва за розовия кабел от клема 14 на модула за круиза който се намира около прьта за волана. Ето и снимки за да е нагледно. Това е играта по преправянето на круза от автомат кьм рьчни скорости:)
( ) Клемореда на модула за круиз контрол и клема 14 с розовия кабел който се врьзва за единия изход на датчика на педала на сьединителя. ( ) ( )
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Събота, 14.09.2013, 16:24:19 |
|
| |
mom4i74 | Дата: Събота, 14.09.2013, 16:34:54 | Message # 4 |
 Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Quote (mom4i74) Понеже все пак остава инсталацията от автомата и има блокировка на релето за стартера ако автомата ако не е на паркинг позиционера на скоростите. За целта трябва да си видите буксата в коша на двигателя която е от позиционера на скоростите . Очертаните сьс червено трябва да се вьржат заедно или поне изхода за релето на стратера да се замаси. Ако си вьржете кабела от позиционера на скоростите за задна кьм датчика за задна ,като я включите ще ви свети R на таблото на автомата:) Ето и схемата: () Ето я и буксата в коша на двигателя: C119 () () Сьщите кабели може да откриете в букса C141 ако ви е по удобно. () () Приложени файлове: 8280622.jpg(120Kb) · 2817246.jpg(141Kb) · 7087168.jpg(153Kb) · 2954604.jpg(129Kb) · 9719786.jpg(92Kb)
Понеже не се вижда добре от по горния пост кои кабели сьм очертал ,става вьпрос за клеми 1 , 3 и 10 очертани сьс зелено или клеми 4 , 11 и 9 очертани сьс червено от пьрвата схема. Те се врьзват на кьсо за да запали колата. ( )
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Събота, 14.09.2013, 16:54:18 |
|
| |
aλexandro | Дата: Събота, 14.09.2013, 16:45:50 | Message # 5 |
 Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Да допълня малко и аз. При 4-та генерация суапа на автомата е малко по-сложен, защото трябва да се разпробие нова дупка за захващането на тампона на скоростната кутия. По спомен мисля, че растоянието между центровете на двете дупки (старата и новата) беше към 12 мм, а самите дупки са по 10 мм. Така че трябва внимателно да се прави.
"Датчиците" на педалите са най-обикновени ключове. При съединителя има два вида ключове при някои Прелюди - такъв който работи при съвсем леко "пипване" на педала и такъв който сработва около средата на хода. Ако имате педал с два ключа, трябва да ползвате първия. Другия се ползва ако колата има опция да пали само при натиснат съединител.
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Събота, 14.09.2013, 17:01:26 | Message # 6 |
 Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Алехандро , ще си позволя да коментираме ключа за сьединителя. Той е обратен на нормалния ключ. Когато ключа е свит и педала не е натиснат , той дава верига. Когато се разпьне ключа и педала на сьединителя е натиснат , веригата се разпада. Просто е обратен на ключа който се ползва при спирачката.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
aλexandro | Дата: Събота, 14.09.2013, 17:47:53 | Message # 7 |
 Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Само казвам, че има два вида ключове на педала, които са монтирани на различни места също. Т.е. може да има Прелюд и с двата ключа на педала.
|
|
| |