• Page 1 of 1
  • 1
Forum moderator: ZAPPA, NSBOP  
Проблем с ламбдата, смесите или ...
persssiДата: Неделя, 22.06.2014, 20:25:39 | Message # 1
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Здравейте колеги,
от известно време при мен се появи следният проблем.
Понякога, когато колата е студена или не напълно загряла (имам предвид не само стрелката да се е доближила до нормалното си положение), на празен ход оборотите падат много, колата почти гасне, а понякога, направо си гасне. От време на време, когато се получи така, светва чекът и грешката е
ламбда сонда 1, високо ниво (богата смес).

Когато колата загрее напълно, това изчезва и моторът работи супер, равномерно и без проблеми.

1. Първоначално си мислех, че е моторчето за празния ход, което е забило в затворено положение и при студен двигател, не подава допълнително въздух и така сместа става прекалено богата и колата се дави и понякога гасне. Махнах го почистих го добре, но проблемът не беше в него. (дори пробвахме с друго, работещо, но пак същата работа).
2. Второ :) , реших, че след като грешката, която се записва е грешка в ламбда сонда 1, то най вероятно подгревът на ламбдата не работи и тя не реагира бързо докато загреят добре тръбите. Сменихме ламбдата с друга, 100 процента работеща, но за съжаление нещата май не се подобриха. Отново от време на време, когато колата е студена, се получава описаният по горе проблем. Освен това, когато махнахме старата сонда и премерихме подгрева, видяхме, че не е изгорял , както си мислех и съпротивлението беше ОК, около 4 Ома.

Почвам да си мисля, дали някой от темпаратурните датчици би могъл да обърква екуто и може ли да дава грешна информация, само когато температурата е под примерно 90 градуса, а после да подава точен сигнал.

Помагайте моля, всеки съвет ще мие от полза, щото моите идеи са на изчерпване.


Редактирано от persssi - Неделя, 22.06.2014, 20:27:57
 
mom4i74Дата: Неделя, 22.06.2014, 22:32:36 | Message # 2
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Идват ли 12 волта на подгрева ? Пробвай и с друг темп. датчик.

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Неделя, 22.06.2014, 22:36:47
 
persssiДата: Понеделник, 23.06.2014, 08:45:38 | Message # 3
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
На подгрева на ламбдата идват 12 волта, както и съпротивлението му е нормално. 
Възможно ли е да е от температурния датчик или би могло да е и от някой друг?
 
mom4i74Дата: Вторник, 24.06.2014, 15:49:31 | Message # 4
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Infoto za topal-studen dvigatel respektivno za obogatqvane ili obednqvane v zavisimost ot tempereturata otgovarq dat4ika za tempetetura . Za kompa e edin dat4ik ,za ureda e drug odelen dat4ik. Ot tozi dat4ik zavisi I upravlenieto na motor4eto za prazen hod. Ako dava info za po niska temperetura e normapno kompa da si sledva zadeniq algoritam za obogatqvane I tuk da izliza izvan normite smesta. Sa6to taka izob6to nqma da zbarka6 ako re6i6 da prejali6 o6te 60-80 lv za 4istene s ultrazvuk za da ne pikaqt injektorite .

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Вторник, 24.06.2014, 15:52:51
 
persssiДата: Сряда, 25.06.2014, 08:00:39 | Message # 5
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Момчи, може ли малко повече инфо за това чистене на инжекторите, защо по принцип може да се наложи.
 
VIPER-CHДата: Сряда, 25.06.2014, 20:03:33 | Message # 6
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Ако са спекли-задръстени но не прекалено ,ще препикават и ще се оправя на по-високи обороти,не че и тогава работата на мотора ще е 100% ефективна :D В ниски и  преди средни ще имаш прекъсвания B) т.е. Мъглата от гориво не е в подходящите микрони разпрашена.Ако са много спекли,ще имаш лоша работа в целия диапазон.
Чистят се с ултразвук и една химия ,която минава през тях вместо бензин в процеса на чистене като се подава електрически импулси за да се имитира работа на мотора.


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
persssiДата: Сряда, 25.06.2014, 21:30:48 | Message # 7
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Прекъсването и грешката понякога се получава само, когато колата не е загряла напълно, за това мисляхме че е от ламбдата, от където идва и грешката. Но богатата смес можа да е, защото компютърът взима грешно решение на база на грешно показание на някой датчик, и се чудя кой ли датчик би могъл да бъде.
 
VIPER-CHДата: Сряда, 25.06.2014, 22:36:27 | Message # 8
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
С неизправна ламда може да имаш неустойчива работа на двигателя при ниски обороти.

"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
hkrinkleДата: Четвъртък, 26.06.2014, 09:28:39 | Message # 9
Йондан (4)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 95
Статус: Офлайн
Колега, ламбда сондата доколкото знам не работи докато не загрее. Тоест на студен двигател не би трябвало да има значение. Иначе за температурния датчик защо не му измериш съпротивлението при студен двигател и сравниш с предписаните стойности? Някъде из нета трябва да се намери инфо или може би в Manual-а. Или виж какво трябва да му бъде съпротивлението при студен двигател и му закачи едно съпротивление. На предишната ми кола съм закачал дори потенциометър на мястото на температурния датчик. Въртиш потенциометъра и изменяш съпротивлението и гледаш нещо променя ли се в работата на двигателя.
На Хондата не съм го правил понеже не ми се е налагало и не знам дали няма да запише някакви грешки.
 
aλexandroДата: Четвъртък, 26.06.2014, 14:11:07 | Message # 10
Хачидан (8)

Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
Търси проблема около смукателя. 90% от прелюдите по една или друга причина са имали проблемс оборотите на студено. И почти всички откриват нещо около смукателя.
Ключовият израз в описанието на проблема ти е "от известно време". Сети се какво си правил преди да се появи - масло ли си сменявал, въздушния филтър ли, хидравлична течност. Лесно е да запалиш един работещ Прелюд и да му откачиш един след друг термодатчиците, за да видиш дали липсата на някои от тях ще даде такъв проблем. Най-лесното е да вземеш един мултицет и да ги измериш както е показано в сервизното ръководство. Не знам при теб колко са, но на Х23 са общо три - два около главата и един на смукателя. Ламбда и термодатчици най-лесно се хващат, но проблема никога не е при тях. Потърси нещо по смукателя.


 
persssiДата: Четвъртък, 26.06.2014, 22:54:34 | Message # 11
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Мерси на всички за отговорите. Ще премеря съпротивленията на температурните датчици според ръководството.
Относно проблемите около смукателя, не би ли трябвало ако има такива, те да са винаги и при всички режими. При мен, когато колата загрее, моторът работи супер.

Кой датчици или клапи играят роля и са важни за ЕКУто преди двигателят  да достигне оптимален топлинен режим.

За темературните датчици и аз се чудя дали е от тях, защото ми е трудно да повярвам, че някой датчик ще мери грешно до 92 градуса примерно, а след 92 градуса, изведнъж показанието ми ще е нормално и това само понякога, не всеки път.
 
aλexandroДата: Четвъртък, 26.06.2014, 23:39:22 | Message # 12
Хачидан (8)

Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
Доста често едно просто почистване на дросела решава проблема. Защо не свалиш тръбата на интейка и да погледнеш как е? Заради вентилацията на кратера дроселът доста бързо става готов за чистене...

 
hkrinkleДата: Петък, 27.06.2014, 09:18:05 | Message # 13
Йондан (4)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 95
Статус: Офлайн
Колега сега погледнах мануала има цяла глава за оборотите на празен ход. Виж под: Idle Control System (ако нямаш мануала пиши, ще ти го пратя)

Ето какво пише там например:

DIFFICULT TO START ENGINE WHEN COLD
Възможна причина:
  • Fast Idle Thermo Valve


WHEN COLD FAST IDLE OUT OF (това аз го разбирам като падане на оборотите при студен двигател)
Възможни причини:
  • IDLE ADJUSTING SCREW
  • IDLE AIR CONTROL VALVE
  • FAST IDLE THERMO VALVE


ROUGH IDLE
Възможни причини:
  • IDLE AIR CONTROL VALVE
  • HOSES AND CONNECTIONS


Има също и хубава схема на всички датчици и активатори, които участват в работата на празен ход.
Доколкото разбирам ти си чистил IACV, обаче гледам, че в цялата работа участват:
  • STARTING AIR VALVE
  • FAST IDLE THERMO VALVE


и разни други. Обърни внимание на този: 

STARTING AIR VALVE: 
To prevent erratic running when the engine is warming
up, it is necessary to raise the idlе speed. The fast idle
thermo valve is controlled by a thermowax plunger.
When the engine is cold, the engine coolant surrounding
the thermowax contracts the plunger, allowing additional
air to be bypassed into the intake manifold so that
the engine idles faster. When the engine reaches ope.-
ating temperature, the valve closes. reducing the amount
of air bypassing into the manitold.

Общо взето има един куп тестове за оборотите на празен ход, така че успех. :)
 
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda