Ремонт на машинката за централно заключване при 5 генерация
|
|
eldesa | Дата: Петък, 26.09.2014, 16:24:28 | Message # 1 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| Тези дни имах проблем с шофьорската врата (до тогава всичко бе точно) . Първоначално дистанционното заключваше и двете врати а отключваше само пасажерската ( на шофьорската бутона трепваше но не правеше пълен ход навън).Тъй като бях зает и нямах време да обърна внимание на проблема , а и можеше да се отключва ръчно от вътре (като вляза през пасажерската) карах 2 дни така. Но проблема се задълбочи .Възможноста да се отключва лявата врата отвътре бе вече невъзможен (бутона за отключване вече не правише пълен ход за да отвори и преминах на отключване на вратата с ключ(макар че ми са разбити ключалките),пасажерската си се отваряше без проблеми с дистанционното.Вчера сутринта напълно отказа и с ключ и вече имах автомобил с 1 врата.Мога да ви кажа че е страшно неудобно да минаваш от едната седалка на другата за да потеглиш с автомобила и пак обратно за да слезеш когато ти се налага .С Garfi се бяхме разбрали да е разглобяваме предварително за вчера .С него сме правели това упражнение на неговата кола преди година но така и не качихме снимки и обяснение на ремонта и тъй като бяхме позабравили някой неща решихме да опишем и заснемем този път всичко за да е помагало на всеки на който се наложи да се справя с подобен проблем. И така вратата бе вече напълно заключена и с нищо не можехме да е отворим за да свалим кората и да разглобим и извадим целия заключващ механизъм. За всеки на който му се случи подобно нещо за да отвори вратата е нужно да отключва едновременно с ключа и дистанционното много пъти и да наблюдавате бутона на вратата ,който постепенно започва да излиза. Ние е отключихме за около 30 мин. Така, успяхме да е отворим и сега започна лесната част .Свалихме кората ,Махнахме една пластмаса която е закачена със щипка за затварящия механизъм и един винт от дугата страна за вратата ,разкачихме лостчетата от заключващия механизъм ( 3 на брой)отвихме 2 болта и един винт и извадихме дръжката и ключалката на вратата .Кагато стърчеше навън от от външната страна на вратата чрез въртене на самата дръжка развихме от нея лостчето за отваряне.Разкачихме буксата на централното и извадишме кабелите със щипките от вратата.След това развихме 3 те винта с отверка ( който държат механизма на вратата) и един болт които държи улия за стъклото .После (малко трудно ) чрез завъртане извадихме целия механизъм заедно с централното . Сложихме го на операционната и свалихме пластмасовия капак който покрива механизма(един винт и една шипка) за да го изследваме обстойно защо прави проблем. Установихме че белия пластмасов лост не се движи до края и за това не се отваря вратата (т.е. стой постоянно в положение заключено )Червената пръчица показва за какво говоря.
Ето как е в положение отключено
След като установихме че всички други лостчета работят нормално забелязахме че лостчето на централното пречи за да се отключи вратата Свалихме капачето на централното с отверка ( 3 винта) и се видяха зъбните колела(снимката горе е със свалено капаче и се виждат забчатките )
Извадихме двигателчето и леко се натиска надолу и в страни на пластмасовото лостче на централното , то се освобождава и дава възможност да се разглоби нататък.
Ето какво открихме като причина за проблема
Една от витките на пружината бе счупена .Не можем да си обясним как е станало но е факт . След малка наша намеса пружината стана с 1 намотка по малка и бе готова за монтаж
Започнахме събирането поставихме пружината и колелата на механизама на централното по обратния ред Трябва да се внимава при събирането за зъбните колела да съвпадне средния голям зъб за да работи нормално.
След това всичко се смазва , събира и монтира и мога да кажа че работи базупречно (като ново)
п.п. Преди година на Garfi проблема бе клеясали лостчета на механизма и спекла се грес на зъбните предавки
Редактирано от eldesa - Петък, 26.09.2014, 19:45:02 |
|
| |
Mkilla | Дата: Петък, 26.09.2014, 17:23:31 | Message # 2 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Как е станало ? Работи само 20 години , как да е станало Евала за темата , ще бъде полезна 100% на някой от нас
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
Редактирано от Mkilla - Петък, 26.09.2014, 17:23:53 |
|
| |
ZAPPA | Дата: Петък, 14.08.2015, 18:19:25 | Message # 3 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Available to users only
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |
Garfi | Дата: Петък, 14.08.2015, 19:10:58 | Message # 4 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Както Сашо е споменал в първия пост, при моя предишен прелюд проблемът беше в в лостовата система на как да го кажа.... "бравата", едно смазване оправи нещата. Обяснявам си го с това, че когато моторчето направи опит да отключи/заключи и усети съпротивление в механизма спира работа и се получава само едно почукване.
|
|
| |
ZAPPA | Дата: Петък, 14.08.2015, 20:57:30 | Message # 5 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Available to users only
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |
nightfighter | Дата: Петък, 14.08.2015, 21:08:21 | Message # 6 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Ако няма механични повреди,обикновено машинката не работи( и то най-вече не работи когато е монтирана във вратата иначе като си я държиш в ръка си щрака супер ) заради износени четки на моторчето,или прекъсната навивка на роторчето.Самото моторче работи с намалена мощност и няма сила да задвижи механизма.Продават се такива моторчета във ВикиВат струват 5лв или може да вземеш четките от подобно примерно от машинка за централно заключване от универсалните която също струва около 5лв.Ако има прекъснала намотка на роторчето няма спасение, почити невъзможно е да я запоиш наново понеже телчето е много тънко.
Редактирано от nightfighter - Петък, 14.08.2015, 21:14:44 |
|
| |
ZAPPA | Дата: Събота, 15.08.2015, 22:48:39 | Message # 7 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Available to users only
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |
nightfighter | Дата: Неделя, 16.08.2015, 12:37:32 | Message # 8 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Лоши спойки в модула за централно заключване? Откри ли къде е проблема?Питам понеже на ЦРВ-то ми го прави същото на двете предни врати (и то само в топло време),а машинката на ЦРВ и Прелюд 5г е еднаква Аз все още не съм отварял вратите да търся причината (не им е дошъл реда) в момента работя по-важни неща като окачване,двигател и т.н. Но вратите ме дразнят и ще трябва да ги оправям.
|
|
| |
nightfighter | Дата: Понеделник, 06.06.2016, 14:31:12 | Message # 9 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Както преди време споменах имам същия проблем като ZAPPA.Машинките на двете предни врати само цъкват и нямат сила да отключат или заключат бравата. Особено това се получаваше при топло време или при няколкократно отключване или заключване едно след друго. Днес разглобих машинката и след като установих че няма механични проблеми за работата и, започнах да търся електрически. Внимателно отворих моторчето,като си мислех че вероятно четките му са износени,или има прркъснала намотка на ротора. Да ама всичко си беше наред,четките бяха в задоволително състояние, намотките също бяха здрави. И въпреки това моторчето нямаше необходимата сила за да задвижи механизма! Първоначално това много ме озадачи,и реших да меря веригата от куплонга до четките,оказа се че на едната четка има съпротивление около 5 ома. Та накратко вътре при четките на едната контактна пластинка има малко термосъпротивление,плоско на вид. Явно с течение на времето е загубило параметрите си и при малко затопляне 20-30 градуса,започва да има значително съпротивление. Затова и машинката не работи! Проблема го разреших лесно като го шунтирах с тънка медна жичка насукана върху него и машинката тръгна. Явно това е защитен термо резистор предпазващ моторчето от прегряване.
Редактирано от nightfighter - Понеделник, 06.06.2016, 14:34:19 |
|
| |
ZAPPA | Дата: Понеделник, 06.06.2016, 17:35:03 | Message # 10 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Available to users only
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |
nightfighter | Дата: Понеделник, 06.06.2016, 19:15:23 | Message # 11 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Тези дни ще отварям и другата,и ще гледам да снимам. Днес нямах възможност.
|
|
| |
nightfighter | Дата: Четвъртък, 09.06.2016, 22:14:52 | Message # 12 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Ето ги и обещаните снимки :)
Тази малка правоъгълна джаджа е терморезистора за който споменах в предния ми пост.
А ето по какъв начин,беше шунтиран, с тънка медна жичка навита около него.
Поставен на мястото си заедно със намотаната жичка.
В крайна сметка, моторчето беше капсуловано и поставено в машинката. Бравичката работи перфектно, проблема е разрешен :)
п.с. Въпросната машинка е от Хонда ЦРВ 1 ген, абсолютно идентична с Прелюд 5 ген! На Прелюд 4 ген ,машинката за централно заключване е доста по различна,но моторчето е същото!
Редактирано от nightfighter - Четвъртък, 09.06.2016, 22:25:08 |
|
| |