Quote
Фабрично повечето двигатели имат картерна вентилация с цел екология и проветряване на картера, но при интервенции с цел повишаване на мощността или при по-сериозно натоварване обикновено температурата на картерните газове е по-висока от нормалната. Освен това колкото и добре да са уплътнени цилиндрите винаги има пропуск на компресия към картера, особено при двигатели с по-голям пробег и при двигатели с ковани бутала. Това поражда опасност от "обръщане" семерингите или влизане на масло във всмукателният тракт.
Съдът за картерна вентилация улавя маслените пари и не разрешава постъпването им в смукателният тракт.
Замърсяването с на горивната смес с маслени пари може бързо да доведе до понижаване на октановото й число.Така че със улавянето на маслените пари освен че се поддържа чиста смукателната система и се предотвратява нежелано повишаване на картерното налягане, се намалява и рискът от детонации.
източник: topspeed.bg
Според това, което чета, нормално това е работа на PCV клапана, който праща маслените пари към интейка за изгаряне.