Казус с Еконт експрес
|
|
Lordini | Дата: Понеделник, 16.06.2014, 19:47:26 | Message # 1 |
Paintballer
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 350
Статус: Офлайн
| Днес отивам в офис Малашевска с цел да пратя 7 стикера към колега от форума в град Русе. Понеже не съм търговец и всичко на всичко съм пратил 3-5 неща през тях и винаги е било обемисто, тоест по класификация е "пратка-колет" и 4-5лв не са проблем за такса. В текущият случай за мижавите 7 стикера търся най-евтиният и сигурен вариант да достигнат до колега, автоматично отпада опцията БГ-пост и тъй като Еконт са ми най-близко като фирма за доставки се мятам в техният сайт. До тук всичко е точно, намирам си следната информация : Link и снимка за всеки случай :
Гледам там в таблицата писмо до 0.500гр 1.5лв викам си супер това е моята цена ! Преминавам на долу за да видя дали има опция наложен платеж, ако нямаше ОК, обаче си има и стойността е приемлива 1.2% от ставката на цената. И всичко е супер по моята аритметика 7лв стикерите, 1.5лв доставка + 1.20% такса за наложения пл. грубо получаваме ~ 8.65лв до 8.80лв преко сили.
Във звездичката с която е маркирана, обаче се крие същинският казус :
Quote "* Наложен платеж - доставяне на препоръчано писмо или пратка срещу заплащане от получателя на определена от подателя сума която се предава на подателя с паричен превод. Стойността на паричният превод се определя по тарифа обявена в сайта на Еконт Експрес ООД."
По мойте разбирания и вътрешни нагласи щом не пише :
това + това + това + опцията да еди си какво си / Ви дава крайната цена от еди си колко лева
Значи следва да се приема всеки текст от необходимите ми условия като формулировка на цената. В текущият случай : 1.5лв доставка на писмо до 0.500гр + допълнителна услуга наложения платеж с такса за нея 1.2%
В техните инструкции и възможности на софтуера на програмата обаче единственият вариант да се ползва услугата наложен платеж е като се направи писмото с още една допълнителна опция препоръка която е на скромната сума от 2лв.
Може и да са прави може и да не са, жалбата ще я пусна утре защото за мен като краен клиент написаното в сайта е меко казано неясно или тежко казано подвеждащо и объркващо създаващо предпоставка за излишни тълкувания. И като човек работещ от 5г. в отдел "Обслужване на клиенти", едно нещо ми е ясно, дори един клиент да се заблуди по каквата и да било причина, веднага взимаш feedback-a и го снасяш по мейл или др. писменна форма до прекият си ръководител, а относно казуса на клиента щом се е аргументирал в разумни рамки му се отстъпва предлага или каквото трябва да се случи да се случва веднага с лично решение от оператора. Особенно когато сумата до която евентуално се касае казуса не е оправдана да се търси консултация с търговец или началник отдел.
За тези дребни подробности, обаче в Еконт не срещнах разбиране. Изгубиха ми над 30мин в бръщолевене и в последствие 30 минути разговори с началник смяна и търговски представител. Просто не разбрах логиката да си губят работно време, което за фирмата им е доста по ценно от 2лв. Що за ограничена схема ?! Как може да нямаш елементарна опция да пуснеш отстъпка в някаква елементарна рамка за 2лв говориме ... Обясниха и ми показаха подробно цялата си система, което пак смятам за изключително несериозно и криещо опасност да се злоупотреби в някаква странна логика ( примерно да ида в Speedy и да им разкажа подробно какво и как се случва в back-office панела на Ekont ... и да изкарам X пари от това ). Та както и да е в менюто лиспваше възможност за лична или каквато и да е отстъпка освен : корпоративна в размер на 6% което не ми влияе на 2-та лева щото е просто смешно да го коментирам и да хабя ток на калкулатора да го смята.
Имам се за широко скроен човек, не се натоварвам в сметки и детайли за суми по малки от 50% за дневната ми ставка. Тук обаче от чисто добродушие реших да им помогна, да им дам въпросният feedback, е търговският представител се самосезира да потърси решение за в бъдеще или поне да добавят звездичка с по ясно изписани опции на условията и дължимите такси.
И в допълнение таксата за писмо трябва да се плати от изпращача, не както останалите типове товари всичко да се поеме от получателя. Та аз си поех нещата от джоба и преизчислих стойността за да не подведа колега от Русе, каквото е говорено-говорено сумата си е толкова и толкова.
За Еконт, обаче тези 2лв дето ми идват минус, само от днешните консултации с всичките дежурни на смяна и тн костваха десетки повече. А тепърва ще им костват в стотици, щото по стечение на обстоятелствата жалбата ще мине през правен отдел и както има една дума ще се видим в съда :D, не се бъзикам и не го пиша ей така. Няма да им се вярва какво предстой :D.
За който е изчел всичко, поздрави и моля споделете мнение .
Продаден - SOLD Honda Prelude 1997 / H22a5 / 2.2 VTEC / 4WS / Горд собственик - Proud owner Honda CBR 2003 / F4i Sport / STUNT /
Редактирано от Lordini - Вторник, 17.06.2014, 20:45:54 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Понеделник, 16.06.2014, 22:32:46 | Message # 2 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Кефиш ме
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
Sa6koOy | Дата: Понеделник, 16.06.2014, 23:03:58 | Message # 3 |
Нанадан (7)
Град/Държава: Ruse/
Група: Приятели
Съобщения: 405
Статус: Офлайн
| Тази опция "препоръка" не я разбрах колега, наложения платеж може да се ползва като се допълни още една опция която е 2 лв ? Колега да ги беше пуснал с тези 2 лв повече, не е проблем Иначе тия прекаляват с техните наслагвания откъм опции и то без да питат подателя само за да го ограбят излишно... И на мен много пъти ми се е случвало да ми слагат други опции които са ми ненужни, а най-вече имаше един случай с една греда за задната ходова част, която е един дебел метал общо взето а простотията беше да го пишат с преглед и ТЕСТ... да извикам паяка да ми донесе колата до офиса им и да тръгна да го сглабям като трябва да се старая да е в рамките на 10 минути... дори прегледа в случая беше ненужен защото не виждам какво може да има на едно дебело желязо греда което дори от 2рия етаж да се хвърли няма да се счупи... И аз съм им дигал някой друг скандал ама не ми се е играло да се разправям дълго и да се свързвам с по-висшестоящи ама добре, че поне ти си го направил Иначе си изключително точен, разбран и коректен, Поздрави и благодаря
0877 99 22 32 - Александър 0879 00 84 63 (вече е активен)
http://inprogressdesign.tk/ WEB Audit, Security, Design & Support
|
|
| |
Lordini | Дата: Вторник, 17.06.2014, 12:45:32 | Message # 4 |
Paintballer
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 350
Статус: Офлайн
| VIPER-CH - попаднаха на човек с "свободно време" и до някъде желание да им помогне малко да се развият, уви не посрещнаха доброто желание с достатъчно положителна нагласа или поне компетентни реплики от тяхна страна .
Sa6koOy - Благодаря, само ще те помоля да драснеш едно ЛС или както ти е удобно като получиш пратката, поне за това да съм спокоен. А иначе не, не е правилно да ти пращам сума която е по-висока от уговореното и то по-висока в процентно изражение 150% ! Факта че става въпрос за суми в порядъка 1.5лв - 2лв не е оправдание дори да ти се обадя и да го коментираме казуса, проблема си е техен и ще страдат финансово за доста по сериозни суми.
Към момента само ако си сметнат изгубеното време на търговеца и началник смяната са доста назад. Днес вече съм далеч от мисълта да ги съдя, не защото имам проблем да дам 50лв на адвокат за консултация и да поеме случая с 100% гаранция, че печелим и ще си заплатят всичките разноски + обещетение в мой план за изгубеният 1час. Просто ще спестя на държавата едно дело, нека по-належащи неща да разглеждат, не безумията в с-мата на дадената фирма.
Това което все още не мога да възприема относно казуса е как такава сериозна фирма може да допусне подобен тип пропуск.
Просто няма да им се в'Ерва какво предстои. Ако до края на месеца не ми отговорят подобаващо на пратената рекламация ...
Продаден - SOLD Honda Prelude 1997 / H22a5 / 2.2 VTEC / 4WS / Горд собственик - Proud owner Honda CBR 2003 / F4i Sport / STUNT /
Редактирано от Lordini - Вторник, 17.06.2014, 13:08:42 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Вторник, 17.06.2014, 15:10:02 | Message # 5 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| За това ме кефиш....щото аз съм същия и ако имах свободно време ,щях да съм осъдил доста хора Мноо ме е яд ,че ни мислят за тъпанари и "ебал съм ги" ще мине м/у капките. Имах случай с тях с една пратка с наложен платеж.Служителят ми взе само такса-куриер без да обърне внимание ,че има 50 кинта наложен платеж а аз си мислих щото е от познат и се виждаме на 2-3 мес.,че ми ги е пуснал така а после ще се оправяме.Не обърнах никакво внимание на бележката.Обадиха ми се от офиса им ,че е станала грешка и трябва да си платя наложения ,явно като са си засичали касата са разбрали....как да е,казах на момичето,че ще мина на следващия ден да и дам 50лв. Хубаво но на следващия ден имам спешен ангажимент с клиент в сервиза и се забавих до към 11часа и не щеш ли ми звъни управителя на офиса им и ми вдига панаир -до кога щял да ме чака,нямало ли да ходя да им платя дължимото с един отвратителен тон на висок глас и едва ли не ме заплашва,като че ли е моя грешката и съм им поискал пари на заем а аз трябва едва ли не да си оставя ангажиментите в работен ден,че видиш ли съм човек без работа и копая парите от градинката в двора. Просто никакво разбрано отношение ....а такава майна му теглих да разбере,че току-що ме е отказал от добрите ми намерения да им платя Как да е,тъпанари има навсякъде.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
abs0lu7en | Дата: Вторник, 17.06.2014, 15:15:50 | Message # 6 |
Нидан (2)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 39
Статус: Офлайн
| Значи колега брат ми работеше в ЕКОНТ до скоро и всичко което го говориш ми се струва нормално (очаквано) поради няколко причини. Първо работниците в конкретните офиси в ЕКОНТ не се задържат много дълго време, а системата им е някаква сложна и изисква обучение и изпит в Русе, за да постъпиш на работа следователно работят доста идиоти или просто хора които са несериозни и не им се занимава с проблеми. Като добавим и факта, че работят адски дълги смени и то се насъбира. Второ те трябва да направят поръчката задължително по системата иначе им излиза отклонение и им се отдържат пари и ако тази 2лв опция е единствената опция за наложен платеж то просто системата им е смотана и самия работник няма какво да направи по въпроса. Съмнява ме и началник смяна и шеф-а за района да помогнат. Русе е единственото място където може да се направи нещо по въпроса надявам се да отговорят на рекламацията пък да видим какво ще излезе.
П.С. И аз съм поръчал 2 стикера, но съм от Враца да видим как ще стане да си ги взема.
|
|
| |
Lordini | Дата: Вторник, 17.06.2014, 20:36:31 | Message # 7 |
Paintballer
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 350
Статус: Офлайн
| Е тука вече много се издъниха :
Въпросният "калкулатор" ми беше горещо препоръчван от страна на служителите им вчера, е Благодаря Много !
Продаден - SOLD Honda Prelude 1997 / H22a5 / 2.2 VTEC / 4WS / Горд собственик - Proud owner Honda CBR 2003 / F4i Sport / STUNT /
Редактирано от Lordini - Вторник, 17.06.2014, 20:37:05 |
|
| |
TG_Fan | Дата: Сряда, 18.06.2014, 01:03:52 | Message # 8 |
Нанадан (7)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 368
Статус: Офлайн
| И аз преди месец бях решил да ги дърпам за ушите, след като и при мен стана едно оливане с пратка през тях, резултатът-Еконт не били виновни , че не те предупреждават за неработните си дни, ти трябва ВСЕКИ път да влизаш и да се интересуваш специално , защото некадърния им персонал не бил длъжен да те информира за това:)
|
|
| |
Garfi | Дата: Сряда, 18.06.2014, 08:56:09 | Message # 9 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| В интерес на истината не са длъжни, но пък е в тях интерес ако хората/клиентите знаят кога работят.
|
|
| |