• Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Forum moderator: ZAPPA, batkosio, NSBOP  
Колектори
prelud4oДата: Сряда, 11.01.2012, 20:43:10 | Message # 1
Нидан (2)

Град/Държава: Yambol/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 26
Статус: Офлайн
Здравейте ,искам да ви попитам някой знае ли какъв е диаметърът на изпускателните колектори на H22 и H23 и дали ще станат на F20.
 
eDanielДата: Сряда, 11.01.2012, 23:02:25 | Message # 2
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Сещам се един човек, който съвсем скоро ще може да ти каже не само дали стават (от H23), но и дали има ефект а и вероятно ще опише как става процедурата :)
От H22 мисля, че не стават директно - само от H23. Предполагам Garfi и aλexandro ще могат да ти дадат по-точна информация.



プレリュード 夢のカ
 
rollinДата: Сряда, 11.01.2012, 23:10:31 | Message # 3
Джудан (10)

Град/Държава: Pyrvomay/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1271
Статус: Офлайн
Колектора от Х23 става едно към едно на Ф20-ката и колкото и хора да направят тая процедура всички са доволни от положителния ефект :)
Все пак колектора на Х23 си е доста по отворен и Ф20-ката много му се радва като на спортен :D

пп.... от Х22 не става нито на Х23 нито на Ф20 :)


0898 765 126 - Недко
www.caraudio-bg.com
Ground Zero BG във facebook


Редактирано от rollin - Сряда, 11.01.2012, 23:10:53
 
ManiaKДата: Четвъртък, 12.01.2012, 00:57:03 | Message # 4
Templar

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 365
Статус: Офлайн
Quote (rollin)
Ф20-ката много му се радва като на спортен


много правилно си го казал :D
наистина колектора от х23 е пасва идеално на еФ-ковия мотор единсвеното което трябва да направиш е да удължиш кабела на ламбда сондата защото при колектора на Ф20 сондата е отред а на колетора на Х23 е отдолу ;)


ManiaK's Lude

Редактирано от ManiaK - Четвъртък, 12.01.2012, 00:57:50
 
AgeДата: Четвъртък, 12.01.2012, 03:33:26 | Message # 5
H22 Team

Град/Държава: Ruse/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 91
Статус: Офлайн
Да се включа и аз :)
Сечението на изпускатлните колектори е еднакво за Х22,Х23 и Ф20(колко странно) но факт! Разликата е в изпълнението и принципа на работа на самите двигатели.
Тук ще приложа графиките от трите модела за 93 година, съответно Х22А... ВТЕК


Х23А.....


Ф20А....


При Н22А колектора е стомананен(тънкостенен) с цел по–бързо отдаване на топлината защото при по–голямото натоварване има и по–високи температури на отработените газове.Двигателят е проектиран за голямо натоварване във високите обороти и генерира огромно количество топлина.
Н23А,(чугунен колектор-дебелостенен) не толкова натоварен от към обороти и от там не такова количество топлинна енергия необходима за изразходване.Обаче япончето се е усетило, че може да спечели от това.Сложило един чугунен колектор да абсорбира топлина :) и да се нагрява, и тук се питаме за каво.Ами много просто конвекцията е движение на въздуха от по–студено към по–топло, колкото е по–голяма разликата толкова е и по–бърз самият процес. Или просто казано онези дръпнатите са се усетили, че могат да увеличат продухването на горивната камера въпреки, че момента на застъпване на клапаните е по–кратък :)
Идентично е и за Ф20.......По–ниски обороти и облекчаване на продухването.
И тук сигурно ще ме нахраните, че съм написал един куп небивалици но ще продължа:
4-2-1;4–2–1;4–1, това не е схемата на Пената от 94 година а комбинацията на изпускателните тръби съответно за Н22;Н23 и Ф20 които някой самурай е пресметнал, че трябва да са така с цел да се улесни движението на газовете.Ако погледнем схемите ще видим, че колекторите към главата на Н23и Ф20 са идентични но Н22 е с по–късо разстояние между цилиндър 2и3 или иначе казано 0--0--0--0 и
0--0-0--0 .Това е втората разлика между колекторите.
Третата разлика идва и от самото количество масло в двигателите и от там на големината на техните картери(и формата им).Миналата година се опитах да монтирам колектор от Н22 на Н23 обаче греда :)
Дизайна на картера на Н22 е друг и колектора на височина е по-къс от този на Н23.Картерите на трите двигателя не са съвместими и значи и височините на колекторите ще са различни.
Та идеята на поста ми бе:
-да не се заблуждаваме, че като сменим колекторите(с преправяне) и ще имаме още 6 кончета.
–на първо време трябва да се сигурни че нашите кончета са живи и рипат :) (двигател:обслужване по книга с качествени части и ако не можете да направите това сами, да е в КАЧЕСТВЕН сервиз.
–трето но не и последно, за качествен атмосферен тунинг изпускателният колектор е на последно място, преди него има доста сериозни инвестиций по самият двигател за да сме сигурни че той е в топ състояние.

п.с. Конете струват пари, не се вързвайте на това качва 2 коня и другото качва 3 коня.
За ламбда сондата(която е сток) на друг колектор от собствен опит само ще ви кажа, че освен да ви повиши разхода на бензин няма да спечелите, да не задълбавам щото и там е филм рботата.
Поздрави на всички.
 
rollinДата: Четвъртък, 12.01.2012, 04:07:42 | Message # 6
Джудан (10)

Град/Държава: Pyrvomay/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1271
Статус: Офлайн
Няма как да няма ефект като вече доста хора са я правили тая интервенция и са повече от доволни...
Колектора на Х23-ката извежда газовете много по правилно и от там помага на мотора.
И какво точно ще стане с ламбда сондата не разбрах? От де ще дойде тоя по висок разход?
На чисто стоков мотор да сложиш по читава генерация разликата ще е на лице. Тука за коне не говорим, то и от спортния филтър не се качват коне ама поведението на мотора е друго :)


0898 765 126 - Недко
www.caraudio-bg.com
Ground Zero BG във facebook
 
prelud4oДата: Четвъртък, 12.01.2012, 06:00:54 | Message # 7
Нидан (2)

Град/Държава: Yambol/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 26
Статус: Офлайн
А някой знае ли какъв е диаметърът на колектора на Х23.
И добър ли е варианта да се замести генерацията от колекторите до крайното гърне или е по–добре да се вземе само колектора от H23.
И благодаря на всички, които се отзовават . ;)
 
aλexandroДата: Четвъртък, 12.01.2012, 09:25:43 | Message # 8
Хачидан (8)

Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
Quote (Age)
Сечението на изпускатлните колектори е еднакво за Х22,Х23 и Ф20(колко странно)

За кое сечение говориш? На рънърите ли? Щото ако говориш за сечението на рънърите, то няма никакъв смисъл. "Колектора" представлява две части - header и downpipe. На H23 в края на header-a имаш два отвора, а на F20 - един. Кое сечение е по-голямо - на двата отвора на H23 header-a (сумарно) или на единия отвор на F20-ката?
Сега, някой може да каже че може да няма особена разлика, ако downpipes на двата са с еднакъв изход (образно казано, ще са еднакво удушени). Тъй като нямам под ръка downpipe от H23 няма как да премеря изхода му, но си направих труда да проверя part номерата на гарнитурите след меката връзка на H23 и F20 и, познайте - различни са, като тази от H23 е с няколко мм по-широка (централния отвор).
Та когато някой пита за диаметър на колектора, нека се уточнява точно за коя част от колектора става въпрос, но според мен най-важни са изходите (след header-a и след downpipe-a). В този ред на мисли - downpipes от H23 и H22, са 100% съвместими, т.е. на F20 спокойно може да си намерите header от H23 и downpipe от H22 и да ги съберете.

@prelud4o: Ако слагаш сток колектор от H23 и твоята генерация е здрава, по-добре първо да смениш само колектора. От генерацията няма да усетиш много (да не кажа никаква) разлика освен шума (става по-шумна). При всички положения ако сменяш генерация, гледай да я смениш с качествена такава, защото иначе си хвърляш парите на вятъра. Това ще рече да сложиш дебелостенни тръби, хубав резонатор и крайно гърне. А това са си доста пари за ефекта, който ще усетиш. Ако моето оригинално гърне не беше изгнило (заедно с част от тръбата, където предишния собственик нещо е заварявал), вероятно още щях да си карам с оригиналните тръби.




Редактирано от aλexandro - Четвъртък, 12.01.2012, 09:33:01
 
AgeДата: Четвъртък, 12.01.2012, 10:46:38 | Message # 9
H22 Team

Град/Държава: Ruse/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 91
Статус: Офлайн
Да aλexandro, за рънарите имах предвид.По спомени, преди като търсех информация за диаметрите на генерацийте бях намерил, че Ф20 и Н23 са с еднакъв диаметър а Н22 е с няколко милиметра по-широк.За даунпайпа на Н22 и Н23 изглеждат идентични но фланеца между рънарите и даунпайпа при Н22 идва малко по-надолу.На Н23 картера е малко по-дълбок и като монтирахме даунпайпа от Н22 остана разстояние между фланците към 1 сантиметър.Това имах предвид като споменах по-горе за разликата във височините.Ако някой е правил тази интервенция на Ф20 нека сподели.
 
NSBOPДата: Четвъртък, 12.01.2012, 10:54:25 | Message # 10
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
Някъде бях чел из форумите, че може да се направи преходник за H23, който да позволява монтирането на H22 колектор. Мога довечера да сърчна къде го четох това.

 
aλexandroДата: Четвъртък, 12.01.2012, 11:18:04 | Message # 11
Хачидан (8)

Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
То преходник + колектор ще стъпи почти на цената на афтърмаркет колектор. Чел съм че някои ползват преходници и за всмукателя - за да се сложи такъв от H22 - това ми се струва по-разумна идея :)
Аз съм с F20, H23 header и H22 (aftermarket) downpipe. Чакам да ми направят един фланец и ще пиша как е.


 
GarfiДата: Четвъртък, 12.01.2012, 11:29:50 | Message # 12
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Това което помага на ф20а4 мотора, не е каквито и да било разлики в диаметрите на рънърите (защото както казвате са еднакви), а структурата на самия колектор от Х23. Както знаем в едни обороти 4-2-1 (Х23) е по-добър, а в други 4-1 (Ф20А4). Лично моята кола с автоматични скоротсти е доста спъната след 130км/ч и се надявам, че колектора от Х23 да помогне.
 
aλexandroДата: Четвъртък, 12.01.2012, 11:39:21 | Message # 13
Хачидан (8)

Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
Има данни, че след смяна на всмукател и изпускател на F20 с такива от H23, първият достига максималната скорост на H23-ката ~ 220 km/h.

 
GarfiДата: Четвъртък, 12.01.2012, 11:43:51 | Message # 14
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Аз на Ф20А4 не знам колко е максималната, правил съм с моята 200км/ч (по километраж). Това което искам да се промени е не да може повече като максимална, а времето от 130км/ч примерно до 200км/ч да не е една цигара време. Не ме разбирайте погрешно, изключително рядко минавам 130км/ч, не съм камикадзе.
 
ManiaKДата: Четвъртък, 12.01.2012, 11:46:29 | Message # 15
Templar

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 365
Статус: Офлайн
Quote (Age)
При Н22А колектора е стомананен(тънкостенен) с цел по–бързо отдаване на топлината защото при по–голямото натоварване има и по–високи температури на отработените газове.


а да си си задавал въпроса защо увиват колекторите и термолента....? това се прави точно с цел да се задържи температа на изгорелите газове висока, защото с колкото по висока температура са те толкова по-висока им е скоростта на движение.
Нали това е идеята безпрепятствено пълнене с достатъчно количество въздух и колкото може по-студен да е той (за да е богат на кислород) и бързото отвеждане на изгорелите газове.

Quote (Age)
не се вързвайте на това качва 2 коня и другото качва 3 коня

Не всичко е коне в този свят. Има много други фактори. Има и въртящ момент има и Throttle response


Другото което е че една кола може да прави 100 коня на 5000 оборота а с такива "интервенции" колата да е пак 100 коня, но вече на 6200 оборота тогава се променя кривата на мощността и колата започва да върви доста повече от преди (или както му казваме колата се поотпушва)
Тази тема е прекалено дълга ... и ще се отплеснем от същноста.

prelud4o слагай си колектори от Х23 и си свиркай... хич не му мисли. Ако имаш възможност си смени и цялата генерация с хубав резонатор и читаво крайно гърне усетиш целия ефект от интервенцията.

Quote (Age)
За ламбда сондата(която е сток) на друг колектор от собствен опит само ще ви кажа, че освен да ви повиши разхода на бензин няма да спечелите


п.п. прочети малко за сондите и ще разбереш че и тук не си прав. Сондата не прави нищо освен да дава инфо за бедна богата смес във вид на напрежение. На ф20 при богата смес сондата ще покаже да речем 0.65V ако развиеш тази сонда и на нейно място навиеш от Х22 при същата богата смес сондата същото ще покаже 0.65V! При Ф20, Ф22, Х23, Х22 и много други сондите са идентични (различават се само по дължината на кабела и буксата (има мъжка и женска))
Съвсем друг е въпроса ако сондата не е изправна и не дава правилни показатели!

Ламбда Сонда - инфо


ManiaK's Lude

Редактирано от ManiaK - Четвъртък, 12.01.2012, 14:59:17
 
  • Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda