Някой ми прокле колата или съм твърде суеверен
|
|
rebo_civic | Дата: Вторник, 03.11.2015, 20:33:23 | Message # 1 |
Сандан (3)
Град/Държава: Montana/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 59
Статус: Офлайн
| Здравейте колеги, незнам дали тук трябваше да пиша темата, но ако има нещо да ме извинят админите! Да кажа на бързо какво ме тревожи. Преди 2 дни бях на вилата и тръгвайки си от там с паленето на колата ми светна чека, по кламерния начин в двупиновата букса ми показа, 41 грешка или Подгрева на ламбдата. Нямах промяна в работата на мотора до последно, докато не се прибрах в града и карайки със светещ ЧЕК, колата започна да пуши малко повече от нормалното за нея, протече масло от под корите на ангренажа(или семеринг на коляновия или някъде от гарнитурата на главата), при спиране на всеки светофар колата падаше почти до 200 оборота и понякога гаснеше, а на място лампата на маслото премигваше в бърз такт с оборотите на мотора.В движение над 3000 об.колата почна да има странен шум, като тракане от мотора. Това което успях да проверя набързо,че нямам много време е: -кабелчето на датчика за маслото да не се е прекъснало; -пробвах да изчистя грешката с изкл.за 15 сек.бушона за радио и часовника в бушониерата под капака; -буксата на ламбдата също, като всичко е профилактично намазано и с ВД40; -маслото беше до макс. сега е на половината(предполагам от теча); -чукането в мотора не се разбира от къде е, защото го има само в движение,не и докато колата е на място;
Това което се случи е без да е имала някакви признаци преди това, нито има нещо общо едно с друго, но е факт , че всичко се появи по едно и също време. Ще опитам да кача и клипове на случващото се.
|
|
| |
rebo_civic | Дата: Вторник, 03.11.2015, 20:42:52 | Message # 2 |
Сандан (3)
Град/Държава: Montana/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 59
Статус: Офлайн
|
|
|
| |
rollin | Дата: Вторник, 03.11.2015, 21:19:40 | Message # 3 |
Джудан (10)
Град/Държава: Pyrvomay/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1271
Статус: Офлайн
| Чукането вероятно е от лагери и ако си направиш още няколко експеримента на такава светеща лампа може скоро да търсиш нов мотор... Нека да го чуе и някой майстор около тебе, ама.... май си за лагери(поне) като се моли вала да не е мръднал.
0898 765 126 - Недко www.caraudio-bg.com Ground Zero BG във facebook
|
|
| |
ZAPPA | Дата: Вторник, 03.11.2015, 21:29:23 | Message # 4 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Available to users only
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |
rebo_civic | Дата: Вторник, 03.11.2015, 21:45:41 | Message # 5 |
Сандан (3)
Град/Държава: Montana/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 59
Статус: Офлайн
| rollin не изключвам факта за лагери, макар ,че колата е на 4000 км след смененни лагери,гарнитури,сегменти и т.н. преди 1000 км.някъде смених маслото...Така де,това не е фактор,че не е възможно да изчука, но това да и паднат оборотите така,да протече,да почне да свети маслото наистина е малко странно, но както казва ZAPPA "не може да се гадае". Проблемът е,че тези майстори тук покрай мен, по-добре да я пусна за части, без никой да се обижда Ще видя да питам един приятел да му ползвам гаража и ще взема аз да си я поразглобя и ще пиша да видим какво ще излезе.Поздрави.
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Вторник, 03.11.2015, 23:17:28 | Message # 6 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Виж първо масления филтър,че ако е с дефектно уплътнение ,и двата проблема с теча и лампата са от там.Иначе може и да са се натрупали наведнъж няколко проблема,чека ,ламдата,оборотите нямат нищо общо с лампата на маслото и теча.Независимо ,че голяма част от маслото е в картера,при дефектен филтър губиш налягането в магистралата и прецакваш първо биелните лагери а после и основните.Ако чукането е в биелен лагер,забрави,че вала ти ще стане с подмяна със стандартни лагери,Ще иска шлайф а при по-дълго "експериментиране" ,ще шлайфаш и биели. Както каза чичо Запа,на въже до сервиза.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
rebo_civic | Дата: Сряда, 04.11.2015, 20:30:30 | Message # 7 |
Сандан (3)
Град/Държава: Montana/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 59
Статус: Офлайн
| Благодаря за съвета с масления филтър, има логика в това което казваш, защото скоро смених маслото и филтъра, и ако филтъра наистина е създал този скапан проблем - евала на производителя. Колата вече е в гаража, утре ще я разглобявам и се надявам да не си прав с лагерите колега, че ще ми е втори надран вал на тази кола.
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Сряда, 04.11.2015, 21:39:31 | Message # 8 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Няма начин ако чукането идва от лагер ,да не е надран вала!!!Това е неизбежно! Хлабината там варира между 2-3стотни и се уплътнява от налягането на маслото.Ако няма масло,идва чукане а с това и надиране на вала,после лагера посинява,шийката също.Когато превърти,почва да разтяга голямата глава на биелата.За ремонтите и шлайфа сме писали в няколко теми Дано не съм прав колега,късмет
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
rebo_civic | Дата: Петък, 06.11.2015, 21:04:11 | Message # 9 |
Сандан (3)
Град/Държава: Montana/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 59
Статус: Офлайн
| Здравейте, днес поразкачих това-онова, намерих теча...идва от семеринга на единия балансиращ вал. Почистих профилактично IACV-то и болта за празен ход на дросела, но оборотите продължават да падат до 200-300 и понеже няма да я паля повече, с малката надежда, че може да не съм утепал вала все още, мисля да взема една читава ламбда, защото ме съмнява да не би да дава грешни стойности на ЕКУ-то и от там да идва проблема с гасненето. Повече време ще имам другата седмица да сваля вала и да проверя лагерите и какво е положението. Поздрави и стискайте палци на крака и ръце.
|
|
| |
ZAPPA | Дата: Петък, 06.11.2015, 23:17:46 | Message # 10 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Available to users only
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Събота, 07.11.2015, 19:52:51 | Message # 11 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote rebo_civic ( ) идва от семеринга на единия балансиращ вал. От там пада и налягането на маслото,свети лампата и лагерите остават без масло.Ясна работата,само дето от филтъра щеше да е по-"приятно",лесно за ремонт.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
rebo_civic | Дата: Сряда, 11.11.2015, 21:01:17 | Message # 12 |
Сандан (3)
Град/Държава: Montana/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 59
Статус: Офлайн
| От предния балансиращ вал тече, свалих пластмасата, запалих и то направо почна да прави маслена пътечка надолу, тече си как трябва. От който и балансиращ вал да е, е факт, че е паднало налягането на маслото и от тук започва да се подрежда пъзела, колкото и неприятно да ми е, вероятно е лагер, за сега се надявам да не е надрало вала. То даже незнам дали има реална възможност да е ОК вала, ако ще и 5 мин да е работила с този проблем?! Края на седмицата ще свалям вала за да проверя това. Благодаря за отзивите, ще пиша отново.
Редактирано от eDaniel - Сряда, 11.11.2015, 23:19:04 |
|
| |