Въпрос за маслен филтър
|
|
Mkilla | Дата: Събота, 18.02.2012, 00:46:50 | Message # 1 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Колеги здравейте.Струва ми се интересно а и рових за такава тема но не намерих по хонда форумите а именно ако маслото е long life и се сменя на 20 000 (примерно) и се заменя естествено и масленият филтър но ако го махнем на 8000 и сипем същият вискозитет защо трябва да сменяме и филтъра след като филтъра си изкарва и до 20 000-те хиляди така или иначе ? Аз лично винаги сменям всичко заедно и то доста по-рано но кажете и вие какво мислите?Естествено говоря за добро масло и оригинален филтър а не такъв за 5 лева.Поздрави
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
Редактирано от Mkilla - Събота, 18.02.2012, 00:52:50 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Събота, 18.02.2012, 01:17:02 | Message # 2 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Щото остава повече масло от старото Всеки сам си решава
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
ZAPPA | Дата: Събота, 18.02.2012, 01:23:19 | Message # 3 |
ARTIST
Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
| Available for users only
PRELUDE 2.2 TYPE S
|
|
| |
Mkilla | Дата: Събота, 18.02.2012, 01:35:33 | Message # 4 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Честно казано незнам колко побира масленият филтър но предполагам , че е не повече от 300-400мл.Аз лично сменям масло на 3000 мили ( 5000км ).До сега винаги съм го сменял така и ще продължа независимо от автомобила но дали е нужна смяната на филтъра , защото ето малък пример - брат ми кара дизелов Нисан и е минал с него около 60 000км.Сменя си маслото на около 15 000 и никакви проблеми до момента.Братовчеда е със Ситроен Ксантия и сменя масло на 12 000 , пак е един филтър ? Ако се сменя по-често маслото дали наистина е нужна и смяната на филтъра съм се чудил винаги.Мой познат от работата е сменял масло в Германия на 8000км пълна синтетика и майстора го е питал защо сменя толкова рано маслото и защо иска да смени филтъра!?Казал му е , че ако сменя маслото на 8000км филтъра няма смисъл да се сменя.Проблема не е в парите а дали е нужно да се прави , това се чудя от доста време насам
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
Редактирано от Mkilla - Събота, 18.02.2012, 01:38:26 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Събота, 18.02.2012, 01:39:58 | Message # 5 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Това е просто филтрираща хартия и мисля,че не е нужно да сменяш филтъра на 5000км.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
eDaniel | Дата: Събота, 18.02.2012, 01:40:50 | Message # 6 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Някой може да ме нарече старомоден, но независимо какво е маслото макс на 10 хил. км или 1 година го сменям заедно с филтъра. И това при условие, че съм с хубави консумативи. В момента карам с филтър HAMP от нашата обща поръчка и Motul 6100 от поръчката на Izanagi. И двете са от дилъри и са оригинални. Е с тези бих изкарал 10 хил.км. Както знаем вече със сигурност, вече няма хубави филтри Honda на Toyo Roki. Единственият оригинален аналог в момента е HAMP. Аз лично дори и с такъв не бих карал повече от 10 хил км при условие, че ни стъпна на под 20 лв бройката. Това си е мое мнение, разбира се. Иначе имам приятел, който кара Волво и на него смяната на масло му е на 20,000 хил.км. Но това е нискооборотен двигател а и предписанието си е на производителя при каране с оригинално масло.
プレリュード 夢のカ
Редактирано от eDaniel - Събота, 18.02.2012, 01:43:32 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Събота, 18.02.2012, 01:52:11 | Message # 7 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Така е,а и двигателите ни не са нови и със всеки студен старт маслото се разрежда с доза бензин.И аз хвърлям политрона на 10 000 или година въпреки,че му дават повече.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
ManiaK | Дата: Събота, 18.02.2012, 13:42:12 | Message # 8 |
Templar
Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 365
Статус: Офлайн
| Маслото го сменям всяка пролет и обикновено е на около 6000-7000км
ManiaK's Lude
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Събота, 18.02.2012, 22:26:16 | Message # 9 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Точно заради филтьрната хартия вьв филтьра трябва да се сменя. Нали тия пори на хартията се запушват а и се наслояват налепи които го запушват. Имам някакви спомени дано да не се бьркам. Вьв филтера трябва да има клапан ,който като се запуши филтьрната хартия и той се отваря и маслото почва да преминава свободно без да се филтрира.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Събота, 18.02.2012, 22:28:14 | Message # 10 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Става дума за 5000км Нима е необходима смяната му ако не е изтекла и година?
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
nightfighter | Дата: Събота, 18.02.2012, 23:15:25 | Message # 11 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Дали е необходимо да се сменя филтъра при 5000км ?Хм,на този въпрос отговора зависи от състоянието на конкретния двигател, при еди може да не го смениш, а при други ще е абсолютно задължително.Във всички случай обаче е по-добре да го сменяш всеки път с маслото.Всички боклуци са в него все пак.
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Неделя, 19.02.2012, 00:05:02 | Message # 12 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Не виждам логика.За състоянието си прав но дали ще караш 5000км с едно масло и още 5 със друго ново масло и същия филтър или 10 000км. със едно и също масло и един филтър...???Все пак филтъра е сметнат да изкара мин 15000км или поне 10 на стар двигател в добро тех. състояние.Както казах по-горе,всеки сам решава според колата си.Аз бих го сменил по други причини.Как бих сложил ново масло а да оставя стария филтър?!?Ще ме дразни
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
Редактирано от VIPER-CH - Неделя, 19.02.2012, 00:07:20 |
|
| |
Garfi | Дата: Неделя, 19.02.2012, 04:56:19 | Message # 13 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Quote (mom4i74) Имам някакви спомени дано да не се бьркам. Вьв филтера трябва да има клапан ,който като се запуши филтьрната хартия и той се отваря и маслото почва да преминава свободно без да се филтрира. Мисля че си в грешка. Клапан наистина има в някои филтри но за да не се връща маслото обратно към помпата, т.е да минава само в едната посока. По този начин филтъра остава пълен след като изгасиш мотора, а като запалиш мазането започва веднага вместо тепърва да се пълни филтъра.
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Неделя, 19.02.2012, 10:46:08 | Message # 14 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Имам спомен че сьм го чел в учебника по двг но сега няма как да го провера. Почти сьм сигурен че има предпазен клапан който при запушване на филтьра го шунктира.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
eDaniel | Дата: Неделя, 19.02.2012, 13:33:10 | Message # 15 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Quote What Are the Parts of an Oil Filter? An oil filter generally consists of 5 discrete sections:
The Base, which contains the engine filter seal, mounting threads (outlet hole), and the interior oil filter one-way (anti-drain back) valve. The Can, which encloses the rest of the filter assembly and is roll mounted to the base. The Filter, which contains the medium that removes foreign particles from the oil and is mounted on a sturdy frame. The By-Pass Valve, which is rated for a certain amount of pressure so that it lets oil by-pass the filter when pressure exceeds OEM limits. The Spring, which generally functions to ensure that the filter assembly fits snugly into the base and gasket .
プレリュード 夢のカ
|
|
| |