Как сами да си регулираме клапаните.
|
|
pikaso906 | Дата: Неделя, 16.09.2012, 17:12:05 | Message # 1 |
Кудан (9)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
| Тази интервенция се прави на всеки 30 000км и плаши повечето майстори любители включително и мен,но се оказа,че изобщо не било нищо сложно и страшно.Хлабините са:всмукателни: 0.15-0.19 мм изпускателни: 0.17-0.21 мм (студен). Поставяте двигателя в ГМТ,мерите хлабините с луфтомера и въртите на някъде според показанията.Трябва да нагласите двигателя в две ГМТ при всяка регулирате 8 клапана.(регулирате първите 8 завъртате така,че другите 2 бутала да идат в ГМТ и регулирате останалите 8) Редът в които регулирате клапаните няма значение.Ако имате съмнения по-добре оставете по-голяма хлабина от колкото по-малка.Много е опасно ако изпускателните клапани останат без хлабина,ще спрат да затварят плътно и ще прегорят. Хлабините са за Х22А2 за останалите вижте тук: http://freespace.virgin.net/carmechanic.co/honda/honda.htm При цени от 50-80лв за реглаж мисля,че си заслужава.
Редактирано от pikaso906 - Неделя, 16.09.2012, 17:51:44 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Неделя, 16.09.2012, 19:25:00 | Message # 2 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote (pikaso906) но се оказа,че изобщо не било нищо сложно и страшно Напротив!Това не е за всеки и е по-добре да се прави от профи.Лесно става ако някой,който знае каксе прави те научи.Има 2-3 тънкости в целия процес ,които неспазени ще ти доведат проблеми.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
nightfighter | Дата: Неделя, 16.09.2012, 21:09:40 | Message # 3 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Специално при двигателите на Хонда регулирането на клапаните е наистина лесно,виж ако вземеш да регулираш клапаните на Дайхацото на жена ми, ще видиш бял дявол по пладне Да наистина има си тънкости,и не е за всеки работа с това съм съгласен!
|
|
| |
pikaso906 | Дата: Неделя, 16.09.2012, 21:38:04 | Message # 4 |
Кудан (9)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
| Аз ги регулирах на новия двигател и майстора като го сложи ще му кажа да ги погледне дали съм се справил със задачата.Като стана дума и ремъка ще си зацепя и той само ще провери и коригира,ако има нещо.Дано се справя и с двете.
|
|
| |
nightfighter | Дата: Неделя, 16.09.2012, 21:58:16 | Message # 5 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Колега,поздравления за ентусиазма,само искам да вмъкна ,че да провери и коригира зацепването на ангренажа си е все едно да ти смени ангренажа как да го провери човека след като си сглобил двигателя.Същото важи горе долу и за клапаните.А ако искаш тази проверка да стане когато двигателя е монтиран е двойно по трудно понеже всичко е много завряно.Ако имаш някакви съмнение по добре извикай майстора на място докато мотора е свален и го зацепете заедно,по принцип няма какво да сбъркаш ако следваш техническото описание ,но ако го правиш за първи път е добре да има с теб човек с повече опит. Успех!
Редактирано от nightfighter - Неделя, 16.09.2012, 22:00:31 |
|
| |
pikaso906 | Дата: Неделя, 16.09.2012, 22:11:18 | Message # 6 |
Кудан (9)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
| Точно така. Тъй като той ще го монтира,преди това ще прегледа ремъка и клапаните.Аз няма да го затварям за да не се занимава да го отваря на ново.И,ако всичко е наред затваря и го слага в колата.
Редактирано от pikaso906 - Неделя, 16.09.2012, 22:12:56 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Неделя, 16.09.2012, 22:30:21 | Message # 7 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Ами то по-добре нищо не прави и остави да си го направи майстора.То и на половина няма да е свършена работата.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
Mkilla | Дата: Неделя, 16.09.2012, 23:03:53 | Message # 8 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| 80лв за реглаж адаш не знам къде освен в Бултрако но и там ме съмнява да е толкова.В Юби Ко е 40лв а при познат майстор от 20-30лв.Кеф голям е да си правиш сам нещата но ако не си ги пробвал недей да пускаш тема за да не подведеш някой.Поздрави
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
schnapps | Дата: Неделя, 16.09.2012, 23:18:05 | Message # 9 |
Рокудан (6)
Град/Държава: Stara Zagora/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 241
Статус: Офлайн
| Да попитам за Ф20... Моите в момета са 0.26 всмукателни и 0.30 изпускателни при норма 0.24-0.28 за всмукателни и 0.28-0.32 за изпускателни , обаче взе да ми гори повече,в смисъл такъв ,че от както я купих, до 1вия реглаж карах около 2-3 месеца. Кои са точно идеалните стойности за Ф20 ,понеже при средни стойности ми дава по-голям разход от това което е било примерно 0.24-0.28 или 0.28-0.32 да речем
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Неделя, 16.09.2012, 23:31:56 | Message # 10 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Не мисля,че там ти е проблема.Това са стойности при които клапаните са в норма.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
Mkilla | Дата: Неделя, 16.09.2012, 23:52:05 | Message # 11 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Моята когато я взех , я карах 2 месеца преди да я обслужа и още 6 месеца до реглаж.Стойностите не мога да ти кажа какви са били но според Миро от Хонда сервиза определено е била за реглаж като даже му стана интересно как след обслужване не е имало и регулиране на клапани но това е друга тема.След реглажа и преди него не съм имал проблеми с повишен разход на гориво.Ако трябва да съм честен не намирам и разлика в работата на мотора но както и да е.
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
schnapps | Дата: Понеделник, 17.09.2012, 10:20:45 | Message # 12 |
Рокудан (6)
Град/Държава: Stara Zagora/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 241
Статус: Офлайн
| И при мен е така,мотора работи добре,ускорява добре ,но се вдигна с 1; 1,5 разхода,в смисъл сега гори 9-10 извънграда (90-110) - 12,5-15 градско според карането ми (това е на газ) ,а преди бяха занижени тези стойности при еднакъв вървеж. Филтри сменям винаги при смяна на масло,свещи преди 10 000 км ,но това стана преди смяната на свещите (аз затова и ги смених)
|
|
| |
Garfi | Дата: Понеделник, 17.09.2012, 11:43:30 | Message # 13 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Въпреки, че сам пипам доста неща по колата си, предпочитам реголажа на клапани, ангренаж и други тънки работи да ги предостъпя на майстор. Мога да ги направя но все ще ми е в ума дали всичко съм направил както трябва или съм се престарал. Трудно е и да намериш опитен и съвестен майстор и съм си патил не веднъж. И аз не знам къде правят реголаж за 80лв. вижда ми се доста, но може да има и места и за 180лв. да го правят като има кой да ги даде.
|
|
| |
pikaso906 | Дата: Понеделник, 17.09.2012, 15:47:25 | Message # 14 |
Кудан (9)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
| Quote (VIPER-CH) Ами то по-добре нищо не прави и остави да си го направи майстора.То и на половина няма да е свършена работата. Отдавна ми е мерак да се опитам сам,реглажа го направих остана само да зацепя ремъка. На истина малко избързах със темата,но бях много въудошевен от това,че сам го направих пренебрегваики факта,че може да не съм се справил.
Редактирано от pikaso906 - Понеделник, 17.09.2012, 15:48:12 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Понеделник, 17.09.2012, 18:51:40 | Message # 15 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| А как го направи без да е закачен ремъка?Не че неможе,просто буталата трябва да не са на ГМТ но не е това начина.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |