| 
				
				Инфо за надеждността на Хонда Прелюд
				 | 
 | 
 | ckron | Дата: Четвъртък, 06.12.2012, 16:18:06 | Message # 1 |  
 Шодан (1) 
  
Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Новобранци 
Съобщения: 16 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Колеги, предлагам в тази тема всеки от собствениците на любимата ни марка да сподели какви ремонти е правил, на каква стойност, съответно за колко време и какъв пробег. Така всеки, който се чуди дали да си купи Прелюд, ще може да добие представа за поддръжката на колата и евентуалните разходи свързани с това. Може освен за ремонти да се пише и кой, какви консумативи на каква цена и на колко време/км е сменил. 
   И така, нека аз да започна   Колата е Прелюд 98 год. F20A4 с ръчна ск. кутия, придобита 01.2008г. тоест имам я от почти пет години и съм изминал около 92000 км. За това време съм сменил два пъти всички ремъци и ролки, т.е. веднага след като я купих и след 60000 км. Цената на ремъците и ролките е около 350 лв. общо. Маслото и масления филтър ги сменям между 8 и 10 хил. км. Ползвам пълна синтетика 5W40 - 4 литра е на цена около 80 - 90 лв. Маслен филтър- 7-10 лв. Бензиновия филтър съм го сменял 2 пъти струва 25-30 лв. Въздушния ми филтър е спортен и го почиствам на 5-6 хил.км. Два пъти съм сменял масло на скорстна кутия - 2 литра MTF около 60 лв. Два пъти съм сменял антифриз, тук избора е голям, мисля, че последно съм с кастрол 2 литра концентрат към 20 лв. общо, разреден с дестилирана вода. Веднъж съм сменял хидравлична течност, също около 30 лв. литъра нямам спомени колко литра отидаха, може би под 2 литра. Два пъти е правен реглаж на клапаните при майстор на цена 30 лв. Два пъти са сменяни предни и задни накладки, около 120 -130 лв. комплекта. Спирачна течност не съм сменял. Два пъти съм сменял свещи, първия път иридиеви /120 лв./, втория път нормални NGK 36 лв. Кабели NGK поръчани от чужбина около 120 лв. Два пъти е сменяна гарнитурата на капака на клапаните- 46 лв. за комплект. Веднъж смених акумулатора - 150 лв. Горепосочените цени са само за консумативи, без труд. Това е в общи линии. 
   Така, а сега какви ремонти са правени:   За пет години колата ми е създала само два пъти проблеми, единия път беше с контактния ключ /два-три пъти изгасна в движение/ оказа се нагар в клемореда, което беше оправено със сваляне и почистване на същия.   Втория проблем беше с промяната на оборотите при празен ход, който беше решен след диагностика, почистване на клапана за празен ход и смяна на ламбда сондата на цена общо 140 лв.   Смених и един мъркуч, който влиза в казанчето на хидравликата, че беше почнал да се омаслява- втора употреба 10 лв. 
   По ходовата част и двигателя нищо не е правено. С всеки изминал ден все повече се удивлявам колко здрава е тази кола   Отскоро имам една лека, едва доловима хлабина в кормилната уредба, дължаща се на тръгнали кормилни накрайници, това ще е първото нещо, което евентуално ще се сменя...на пролет   
   Поздрави от мен!
 |  
|   | 
 |    | 
 | eDaniel | Дата: Четвъртък, 06.12.2012, 20:16:40 | Message # 2 |  
 CULTIST 4G BB2 H22A MT 
  
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори 
Съобщения: 3030 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Пиша някои от нещата с въпросителна защото не помня колко точно струват. Консумативите е безмислено да ги изброявам, също така нещата, които са сменени без да е имало нужда няма да ги споменавам: 
   Гарнитура на картера - 30 лв?   Тампони на предни/задни биалетки (оригинални) - 8/10 лв броя   Уплътнение стоп (оригинално) - 30 лв?   Маншон рейка - 20 лв?   Маншони на горните носачи - 40 лв?   Кормилен накрайник, ляв - 40 лв?   Селенови втулки + болтове (реглажни, оригинални) - 140 лв?   Задни дискове и апарати (втора употреба) - 100 лв 
   Отделно съм оправил някои неща без пари:   - копчето на климатика го запоихме   - главното реле го запоихме   - 4WS компа също го запоихме 
   Колата ми е произведена 1994 година. Имам я от над 3 години и съм навъртял приблизително 37000 км, от които 90% са градско в София. Всеки ден минавам столицата от единия до другия край - зиме и лете...
 
     プレリュード  夢のカ
 |  
|   | 
 |    | 
 | schnapps | Дата: Четвъртък, 06.12.2012, 20:36:51 | Message # 3 |  
 Рокудан (6) 
  
Град/Държава: Stara Zagora/Bulgaria
Група: Напреднали 
Съобщения: 241 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Хубава тема. 
   -Заден лагер главина - сложих афтърмаркет за Акорд седан 1990-1993,понеже разликата в цената е в пъти по-малка от тази на Прелюд,а трябваше само да си сваля шайбата на АБС и да я сложа на този на Акорда - 120 лв нова , вече съм минал 15000 км.   -Четки на стартера - 50 лв. с ремонта   -семеринга на разпр.вал. - 5 лв. 
   Други ремонти не съм правил,консумативите са както следва. 
   -маслен филтър Каво Партс - 5 лв. с отсъпка   -въздушен филтър Каво Партс - 18 лв. с отсъпка   -горивен филтър Каво Партс - 20 лв. с отстъпка   -накладки предни Джапан Партс - 50 лв.   -филтър Митсуба и ролки Митсуба - подарък от предишният собственик     -Свещи Денсо - 17 лв 4 бр. с отсъпка   -Гарнитура капак на главата + гумички (мисля ,че Gates бяха) - 35 лв. с отстъпка   -уплътнение на шофьорската врата - 20 лв. от морга   -резонатор гърне - 45 лв. с труда 
   Това е,надявам се да не допълвам списъка   ,колата е с мен вече 2 години и половина,изминал съм 26 000 км.
 
 Редактирано от schnapps - Четвъртък, 06.12.2012, 20:41:20  |  
|   | 
 |    | 
 | pikaso906 | Дата: Четвъртък, 06.12.2012, 20:53:12 | Message # 4 |  
 Кудан (9) 
  
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 1073 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Имам я от година и половина и съм навъртял 1700км   Като я купих смених всички масла,ремъци,филтри и предни накладки-800лв+работата.Съединител-400лв+работата.2 долни и 1 горен шарнири-200лв+работата,ксенон-100лв,късите +баластите им и работата.За съжаление беше попаднала на абсолютни кретени и всичко това го правих 1 месец след като я взех.Не споменавам цената за леките удари от ПТП-та,2 на брои.
 
  
 |  
|   | 
 |    | 
 | nightfighter | Дата: Четвъртък, 06.12.2012, 23:57:11 | Message # 5 |  
 4G H22A 4WS MT 
  
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 2035 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Quote (pikaso906) Съединител-400лв+работата   
   И защо да не спестим някой лев,като продадем новозакупения спортен съединител??? Все пак си имаме почити чисто нов комплект(само на 1700км) , еднакъв и напълно използваем за Х22 ??       Само идея давам де,пък ти най-добре си знаеш  
 |  
|   | 
 |    | 
 | pikaso906 | Дата: Петък, 07.12.2012, 00:14:12 | Message # 6 |  
 Кудан (9) 
  
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 1073 
 
Статус: Офлайн 
 
 | АААА съединителчето не си го давам.  
 
  
 |  
|   | 
 |    | 
 | Mkilla | Дата: Петък, 07.12.2012, 00:53:33 | Message # 7 |  
 5th gen F20A4 
  
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели 
Съобщения: 2171 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Адаш , не са ли много тези 800 лева за обслужване с части от България ? Само питам информативно  
  Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold   Honda Civic FN2 Type R - now   Honda Civic Aerodeck - now
 |  
|   | 
 |    | 
 | pikaso906 | Дата: Петък, 07.12.2012, 15:33:43 | Message # 8 |  
 Кудан (9) 
  
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели 
Съобщения: 1073 
 
Статус: Офлайн 
 
 | Па знам ли,дадох си му парите и до сега не е мръднала.Ма то 1700км оставаше да и стане нещо.   Стига сме размивали темата,колкото толкова.
 
  
 
 Редактирано от pikaso906 - Петък, 07.12.2012, 15:38:59  |  
|   | 
 |    |