Инфо за надеждността на Хонда Прелюд
|
|
ckron | Дата: Четвъртък, 06.12.2012, 16:18:06 | Message # 1 |
Шодан (1)
Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Новобранци
Съобщения: 16
Статус: Офлайн
| Колеги, предлагам в тази тема всеки от собствениците на любимата ни марка да сподели какви ремонти е правил, на каква стойност, съответно за колко време и какъв пробег. Така всеки, който се чуди дали да си купи Прелюд, ще може да добие представа за поддръжката на колата и евентуалните разходи свързани с това. Може освен за ремонти да се пише и кой, какви консумативи на каква цена и на колко време/км е сменил.
И така, нека аз да започна Колата е Прелюд 98 год. F20A4 с ръчна ск. кутия, придобита 01.2008г. тоест имам я от почти пет години и съм изминал около 92000 км. За това време съм сменил два пъти всички ремъци и ролки, т.е. веднага след като я купих и след 60000 км. Цената на ремъците и ролките е около 350 лв. общо. Маслото и масления филтър ги сменям между 8 и 10 хил. км. Ползвам пълна синтетика 5W40 - 4 литра е на цена около 80 - 90 лв. Маслен филтър- 7-10 лв. Бензиновия филтър съм го сменял 2 пъти струва 25-30 лв. Въздушния ми филтър е спортен и го почиствам на 5-6 хил.км. Два пъти съм сменял масло на скорстна кутия - 2 литра MTF около 60 лв. Два пъти съм сменял антифриз, тук избора е голям, мисля, че последно съм с кастрол 2 литра концентрат към 20 лв. общо, разреден с дестилирана вода. Веднъж съм сменял хидравлична течност, също около 30 лв. литъра нямам спомени колко литра отидаха, може би под 2 литра. Два пъти е правен реглаж на клапаните при майстор на цена 30 лв. Два пъти са сменяни предни и задни накладки, около 120 -130 лв. комплекта. Спирачна течност не съм сменял. Два пъти съм сменял свещи, първия път иридиеви /120 лв./, втория път нормални NGK 36 лв. Кабели NGK поръчани от чужбина около 120 лв. Два пъти е сменяна гарнитурата на капака на клапаните- 46 лв. за комплект. Веднъж смених акумулатора - 150 лв. Горепосочените цени са само за консумативи, без труд. Това е в общи линии.
Така, а сега какви ремонти са правени: За пет години колата ми е създала само два пъти проблеми, единия път беше с контактния ключ /два-три пъти изгасна в движение/ оказа се нагар в клемореда, което беше оправено със сваляне и почистване на същия. Втория проблем беше с промяната на оборотите при празен ход, който беше решен след диагностика, почистване на клапана за празен ход и смяна на ламбда сондата на цена общо 140 лв. Смених и един мъркуч, който влиза в казанчето на хидравликата, че беше почнал да се омаслява- втора употреба 10 лв.
По ходовата част и двигателя нищо не е правено. С всеки изминал ден все повече се удивлявам колко здрава е тази кола Отскоро имам една лека, едва доловима хлабина в кормилната уредба, дължаща се на тръгнали кормилни накрайници, това ще е първото нещо, което евентуално ще се сменя...на пролет
Поздрави от мен!
|
|
| |
eDaniel | Дата: Четвъртък, 06.12.2012, 20:16:40 | Message # 2 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Пиша някои от нещата с въпросителна защото не помня колко точно струват. Консумативите е безмислено да ги изброявам, също така нещата, които са сменени без да е имало нужда няма да ги споменавам:
Гарнитура на картера - 30 лв? Тампони на предни/задни биалетки (оригинални) - 8/10 лв броя Уплътнение стоп (оригинално) - 30 лв? Маншон рейка - 20 лв? Маншони на горните носачи - 40 лв? Кормилен накрайник, ляв - 40 лв? Селенови втулки + болтове (реглажни, оригинални) - 140 лв? Задни дискове и апарати (втора употреба) - 100 лв
Отделно съм оправил някои неща без пари: - копчето на климатика го запоихме - главното реле го запоихме - 4WS компа също го запоихме
Колата ми е произведена 1994 година. Имам я от над 3 години и съм навъртял приблизително 37000 км, от които 90% са градско в София. Всеки ден минавам столицата от единия до другия край - зиме и лете...
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
schnapps | Дата: Четвъртък, 06.12.2012, 20:36:51 | Message # 3 |
Рокудан (6)
Град/Държава: Stara Zagora/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 241
Статус: Офлайн
| Хубава тема.
-Заден лагер главина - сложих афтърмаркет за Акорд седан 1990-1993,понеже разликата в цената е в пъти по-малка от тази на Прелюд,а трябваше само да си сваля шайбата на АБС и да я сложа на този на Акорда - 120 лв нова , вече съм минал 15000 км. -Четки на стартера - 50 лв. с ремонта -семеринга на разпр.вал. - 5 лв.
Други ремонти не съм правил,консумативите са както следва.
-маслен филтър Каво Партс - 5 лв. с отсъпка -въздушен филтър Каво Партс - 18 лв. с отсъпка -горивен филтър Каво Партс - 20 лв. с отстъпка -накладки предни Джапан Партс - 50 лв. -филтър Митсуба и ролки Митсуба - подарък от предишният собственик -Свещи Денсо - 17 лв 4 бр. с отсъпка -Гарнитура капак на главата + гумички (мисля ,че Gates бяха) - 35 лв. с отстъпка -уплътнение на шофьорската врата - 20 лв. от морга -резонатор гърне - 45 лв. с труда
Това е,надявам се да не допълвам списъка ,колата е с мен вече 2 години и половина,изминал съм 26 000 км.
Редактирано от schnapps - Четвъртък, 06.12.2012, 20:41:20 |
|
| |
pikaso906 | Дата: Четвъртък, 06.12.2012, 20:53:12 | Message # 4 |
Кудан (9)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
| Имам я от година и половина и съм навъртял 1700км Като я купих смених всички масла,ремъци,филтри и предни накладки-800лв+работата.Съединител-400лв+работата.2 долни и 1 горен шарнири-200лв+работата,ксенон-100лв,късите +баластите им и работата.За съжаление беше попаднала на абсолютни кретени и всичко това го правих 1 месец след като я взех.Не споменавам цената за леките удари от ПТП-та,2 на брои.
|
|
| |
nightfighter | Дата: Четвъртък, 06.12.2012, 23:57:11 | Message # 5 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote (pikaso906) Съединител-400лв+работата
И защо да не спестим някой лев,като продадем новозакупения спортен съединител??? Все пак си имаме почити чисто нов комплект(само на 1700км) , еднакъв и напълно използваем за Х22 ?? Само идея давам де,пък ти най-добре си знаеш
|
|
| |
pikaso906 | Дата: Петък, 07.12.2012, 00:14:12 | Message # 6 |
Кудан (9)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
| АААА съединителчето не си го давам.
|
|
| |
Mkilla | Дата: Петък, 07.12.2012, 00:53:33 | Message # 7 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Адаш , не са ли много тези 800 лева за обслужване с части от България ? Само питам информативно
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
pikaso906 | Дата: Петък, 07.12.2012, 15:33:43 | Message # 8 |
Кудан (9)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
| Па знам ли,дадох си му парите и до сега не е мръднала.Ма то 1700км оставаше да и стане нещо. Стига сме размивали темата,колкото толкова.
Редактирано от pikaso906 - Петък, 07.12.2012, 15:38:59 |
|
| |