• Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Forum moderator: ZAPPA, batkosio, NSBOP  
Форум » Технически дискусии (Technical Discussions) » 4-то поколение (4th Generation) » Как да си оправя Климатроника ... (:))
Как да си оправя Климатроника ...
bladesuxДата: Вторник, 18.06.2013, 15:28:17 | Message # 1
Рокудан (6)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 167
Статус: Офлайн
Здравейте Колеги , някой от вас сигурно имат или Ще имат проблеми с климатроника си , най-честия проблем е(Особено ако климатроника е слаган допълнително) , че първите 3 скорости не работят или , че нито една от скоростите не работи.И понеже като отидете на Майстор той ще ви вземе поне 200 да не кажа и повече пари :) ето малко инфо как да се справите с Проблема.

Неща , които ще са ви нужни :

1. Поялник
2. Тинол
3. Мултимер
4. Термозащитен бушон ( Щеобясня как работи и какво е това малко по-долу )
5. Проводник
6. Вентилаторче
7.Резистори - Всички видове от 100 до 200 ома.

Проблем едно : Първите 3 скорости не работят а като включа четвъртата цъка "нещо" и тръгва само четвърта.  Идеята на системата е ,че използва мощен транзистор 2SD1460(При всички прелюди както и при NSX е същия и струва 200$ , ако воабще го намерите) в ключов режим , като малко по малко му се подава сигнал на базата (бяло синия кабел) и се отпушва постепенно и прави връзка между колектора и емитера ( синио-червен и черен ),а четвъртата скорост минава през реле и затова щтрака и тръгва само четвърта . Eто я и тази твар :) :





1. Развиите всички болтове от задната страна на транзисторното тяло , така че да излезе пластмасовия корпус.Разглобеното нещо би трябвало да изглежда така :



Заграденото в Оранжево е колектора на транзистора , при всички транзистори в корпус ТО-3 , колектора представлява тяхния корпус.

Разпоете Кондензатора ( Оранжевото топче ) и разпоете краката , който влизат в буксата и ги махнете ( избутват се навън).

Развиите гайката на колектора.

П.С.  МНОГО внимавайте , като разпоявате кракът , срещоположен на колектора , не го нагрявайте прекалено много.
2.

Маркираното в червено напрактика представлява термозащитата на транзистора , тя много прилича на Стар диод , но не е. Ето как изглежда една нова :



3. След като имате термозащитата ви в ръце , хванете мултимера и го включете на измерване на Диод ( Пищялката ). Пробвайте да докоснете двата пробника от двете страни на термозащитата  , след това ги обърнете и пак докоснете двете страни наобратно , и в двата случая трябва да пропищи,ако не пропищи значи е изгоряла.В над 95% от случайте проблема идва точно от нея.Ако тя е изгоряла въоражете се с малко търпение , отидете до най-близкия магазин за електронни компоненти и търсете термозащита в диапазона от 119-126 градуса и 10-16 ампера ток . Аз лично не можах да намеря такава на 119градуса / 15 ампера , а намерих 121 градуса /10 ампера , в началото мислих , че токът е прекалено малък , но се оказа , че е ок.Купете си 5-6 за всеки случай.

ПРИ СЛУЧАЙ НА НЕИЗГОРЯЛА ТЕРМОЗАЩИТА?!?!?!? ( ТОГАВА И САМО ТОГАВА )

3.1 Ако термозащитата ви не е изгоряла или ако е изгоряла и въпреки това като я смените скоростите на вентилатора все още не бачкат , то значи най-вероятно транзистора е пострадал също.Можете да проверите транзистора дали е изправен като го свалите от радиатора.Включвате мултимера на мерене на съпротивления ( в обхват до 2000 ома най-добре ) и хващате изводите 2 по 2 и наобратно. Пример хващате Колектора (допирате някъде до корпуса защото той е колектор) и Емитера в едната страна трябва да има съпротивление от порядъка на 500-900 ома а наобратно трябва да има безкрайно голямо съпротивление ( да показва 0.l демек препълване ). така трябва да измерите Абсолютно всички преходи :( Коклектор-Емитер , Емитер-Колектор ) , ( Колектор-База , База-Колектор ) ,(Емитер-База,База-Емитер) , ако на всичките от едната страна има съпротивление а на другата има безкрайно голямо , то транзистора е добре и НЕ Е ИЗГОРЯЛ.

Еto ви схема на транзистора за да не се чудите и маете :

http://pinout-circuits-images.dz863.com/67/2SD1460.jpg

Ако транзистора Е ИЗГОРЯЛ то тогава ще трябва да си купите нов , аз си поиграх да намеря няколко аналога на този транзистор , обаче пълни заместители няма , но има накои , които вършат работа

Първия е на Motorolla и е MJ11016 Линк към Datasheet-a :

http://pdf1.alldatasheet.com/datashe....16.html

Той би трябвало да работи добре защото параметрите му ва Vco ( от 60 до 120 V , а на нашия са от 60 до 100 , демек тоя влиза в диапазона ) и Ic (колекторен ток )(30А  точно колкото на оригиналния , демек няма да има разлика в силата на въртене ) и този издържа до 200 градуса а нашия само до 150 , така че би трябвало да свърши идеална работа.

4. Купете си едно Кабелно ухо , но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да е бяло , не медно или позлатено , за да може прехода колектор емитер да е по чист и да не отделяте допълнителна топлина от лоша връзка. Сложете кабелното ухо от едната страна на термозащитата , а другата страна я огънете и я пъхнете на мястото на старата :).

МНОГО МНОГО МНОГО внимавайте като я запоявате да не я прегреете прекалено , че в центъра ако достигне 119 градуса , защитата гърми.Съвсем леко докосвате поялника колкото да стопи тинола и запоявате бързо.

5. Хващате мултицета и мерите на гайката и запоеното , ако пропищи , значи не сте я изгорили и работата е опечена.

6. Сложете кондензатора и всички пластини обратно и съберете транзистора.

Дотук транзистора е здрав отново и би трябвало всичко да работи.Но за да нямате проблеми в бъдеще аз направих следното:

7. Взех един вентилатор за компютър , най-малкия възможен , който успях да намеря



8. Аз го сложих по най-примитивния начин , но при мен работи все още без грешка.



9.Вързвате червения кабел ( + ) за дебелия синио-червен кабел , който излиза от транзистора и ходи към релето , а черния (  - ) към дебелия черен кабел , който също ходи към релето , по този начин сте сигурни , че само като сте на контакт и климатроника е включен вентилатора ще работи и интересното тук е , че колкото по-бърза скорост зададете на климатроника,  толкова по-бързо ще се върти и вентилаторчето :) .

ПС не се тревожете . тези малки вентилатори обикновенно са почти безшумни.

10.Сложете обратно транзистора но обърнете радиатора с лице към ВАС ... това е много важно и нека вентилаторчето да е от горната страна.

11.Честито :) имате си нов работещ климатроник.

АКО не работи нито една от скоростите , то най-вероятно проблема е в централната конзола , и по специално някой от предпазните входни диоди е изгорял.В момента нямам снимки на нея отвътре , но ако на някой му потрябват с удоволствие бих му съдействал.

Дано да съм бил полезен.


Редактирано от NSBOP - Четвъртък, 24.07.2014, 11:13:31
 
batkosioДата: Вторник, 18.06.2013, 17:04:58 | Message # 2
BKDM

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
Изключително полезен материал, поздравления!
Когато си инсталирах климатроника, имах същия проблем, и Живко (nasakotoqkata) от червения форум ми го оправи, но чак в такива детайли не бях запознат :)


 
eldesaДата: Вторник, 18.06.2013, 17:12:20 | Message # 3
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
Quote (bladesux)
Дано да съм бил полезен.
Разбира се че ще си полезен за всеки който премине към климатроник
Браво още едно практическо приложение във форума


 
MkillaДата: Вторник, 18.06.2013, 17:36:28 | Message # 4
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Всичко е много добре написано само , че тези вентилатори от 2.00 лева като почнат да тракат , стават доста неприятни...Всеки с всеки е различен като качество , което е лошо и няма как да разбереш кой е читав.Говоря от опит и сглобяване на 1 куп компютри с най-различни охлаждания.Ако ще се прави с такъв вентилатор то поне нека да е Noctua , Noiseblocker или Scythe, които работят години без проблеми.

Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now
 
eldesaДата: Вторник, 18.06.2013, 18:15:42 | Message # 5
Джудан (10)

Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
:D



Редактирано от eldesa - Сряда, 19.06.2013, 18:31:54
 
bladesuxДата: Вторник, 18.06.2013, 18:31:00 | Message # 6
Рокудан (6)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 167
Статус: Офлайн
Той като се върти с до 1000 оборота в минута няма проблем... няма как да се раздрънчи , а ако искате да се подсигурите вземете си вентилатор с Лагери.

А ако някой има проблем с самата конзола да ми пише :) Разгледах я изоснови и ще му помогна.

ПС Batkosio ... пиши ми да се разберем :) , че ми става неудобно вече :)
 
mom4i74Дата: Вторник, 18.06.2013, 19:21:39 | Message # 7
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Оделете я темата вьв важни за да е под рька.

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
mom4i74Дата: Понеделник, 07.07.2014, 22:29:00 | Message # 8
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
За лош кьсмет и аз ще пиша в тая тема. Спря да ми работи вентилатора на парното. Нито една от степените неработи. Свалих транзистора и почнах да го разглобявам обаче дойде Даниел и ми даде един тртанзистор за проба. Неиска да трьгне и с него и решихме да премериме колко волта идват от управлението кьм  транзистора.
Оказа се че идват 0,9 Волта а би трябвало да идват кьм 5 волта.
Отворихме управлението  и Дани видя вьпросния ценеров диод на изхода за транзистора. Беше цьфнал. Утре ще купувам такьв ценеров диод и ще пиша какво е станало. Естествено ще направя и снимка на платката на управлението и местото кьдето стои.

Предполагам че аз сьм причната да изгори тоя диод защото при монтажа на климатроника збьрках буксите на силовия транзистор и сьм го претоварил по някакьв начин. Нямам оригиналната букса и ги налучквах при монтажа.
Снимка на начина по който се  вкл. буксите в тоя транзистор сьм качил в темата за климатроник на Веско или на Гарфи. Така ако на някой му липсва оригиналната букса няма да прави тая грешка като мен.


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Понеделник, 07.07.2014, 22:31:01
 
MkillaДата: Понеделник, 07.07.2014, 22:44:53 | Message # 9
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Вземи от Ровъра Момчи :)))))))))

Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now
 
bladesuxДата: Понеделник, 07.07.2014, 23:45:27 | Message # 10
Рокудан (6)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 167
Статус: Офлайн
А , вие на мен ли звъняхте :D . Ако има още въпроси притайте .
 
abs0lu7enДата: Вторник, 08.07.2014, 00:15:18 | Message # 11
Нидан (2)

Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 39
Статус: Офлайн
Всичко добре само  се чудя тоз вентилатор няма ли да е най-оптимален ако се позиционира така, че да духа директно към транзистора (радиатора). Щото доколкото виждам от снимката той издърпва топлия въздуха от там. Също така на вентилаторите с малък радиус им трябват обороти, за да местят някакъв въздух. В случая имаш ли представа колко волта му се подават на различните скорости? Колкото до марката, то препоръчвам с 2 ръце Sanyo Denki. Истински индустриални вентилатори които държат много само дето и трудничко се намират. Аз си взех преди около 2 години NoiseBlocker 60mm, за едно DVD и след 1 година се разтрака, а не е бил в кола в движение. :D Иначе принципно правят доста добри перки.
 
VIPER-CHДата: Вторник, 08.07.2014, 00:31:11 | Message # 12
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Quote eldesa ()
Разбира се че ще си полезен за всеки който премине към климатроник
Тази термозащита се отнася до вентилатора и няма значение дали колата има климатик,климатроник или изобщо няма.Почти всички съвременни коли са с нея,наскоро смених 2-3 :D
Колегата е прав,че не бива да се нагрява прекалено при запояването ,щото в повечето случаи изгарят.ОЩЕ НЕЩО,дори и здрава термозащита ако не е на пътя на струята на вентилатора,веднага изгаря.Оставете я да виси на кабелите ,включете вентилатора и ще имате скорости точно 5-6 секунди.Тогава пак ще ви трябва нова термозащита.Вентилатора я охлажда дори и на режим топло през зимата.
Аз използвам памук напоен с вода ,увивам термозащитата в средата и така запоявам ,без да се тревожа,че ще я прегрея и изгоря.
пп.Струва под 3 лв.


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро

Редактирано от VIPER-CH - Вторник, 08.07.2014, 00:32:37
 
mom4i74Дата: Вторник, 08.07.2014, 15:17:47 | Message # 13
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Сутринта в 8:30 отвориха магазините и 9:00 вече климатроника го тествах след ремонта :)

Нямаше точно такьв ценеров  диод и за това взех друг модел с близки параметри. Новия е 5,1 Волта   0,8Милиампера и се води дискретен . Модела е BZX85C5V1 .

()

Ето и платката от климатроника . С червено сьм оградил новия ценеров диод а с жьто как изглеждаше оригиналния.
Сега степените на вентилатора работят адекватно и безотказно :)

()

()
Приложени файлове: 5564047.jpg (131.9 Kb) · 9749114.jpg (192.0 Kb) · 8904111.jpg (202.0 Kb)


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Вторник, 08.07.2014, 15:21:39
 
bladesuxДата: Вторник, 08.07.2014, 18:23:52 | Message # 14
Рокудан (6)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 167
Статус: Офлайн
Епа кажи едно мерси де :D
 
mom4i74Дата: Вторник, 08.07.2014, 21:36:35 | Message # 15
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Разбира се благодаря и на теб и Даниел :)

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Вторник, 08.07.2014, 21:38:26
 
Форум » Технически дискусии (Technical Discussions) » 4-то поколение (4th Generation) » Как да си оправя Климатроника ... (:))
  • Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda