• Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Forum moderator: ZAPPA, NSBOP  
Форум » Технически дискусии (Technical Discussions) » 5-то поколение (5th Generation) » Климатик/Климатроник (Монтаж)
Климатик/Климатроник
GarfiДата: Понеделник, 22.07.2013, 22:46:34 | Message # 1
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Здравейте колеги, както някои от вас знаят, моя прелюд е изключително орязан от към екстри в това число и климатик.
Три лета устоявах на жегите но вече се предадох и инсталирах климатик дори го ъпгрейднах до климатроник. Нямам представа дали някой ще тръгне да прави това упражнение, но мисля в тази тема да опиша трудностите с които се сблъсках.

Закупих комплект климатик от кола с дясна дирекция с идеята, частите които се различават от тези за лява дирекция да се преправят.
Частите, които не стават от кола с дясна дирекция са:
- Evaporator /пластмасовата кутия в която има радиаторче, и се намира в купето под жабката?

- Двете тръби от compressor и receiver/dryer до Evaporator-a

Всичко друго е идентично така, че ако ви трябват някакви елементи по климатика, всичко става от кола с дясна дирекция освен описаните горе части.

Малко по малко започнах да качвам отделни елементи от климатика по моята кола, когато стигнах до различните елементи реших да не ги преправям, а да си намеря такива които пасват без преправяне. Поразрових се из обявите и намерих, разбира се, излезна ми малко по-скъпо но така е като човек действа прибързано :)

Имах монтиран климатик и беше ред на ел. инсталцията.
Хубавото е, че япончетата са предвидили, че някой може да иска да си сложи климатик на колата, която е поръчана без такъв, и са оставили една букса (в коша на двигателя) с всички необходими кабели ЦЪК, а вътре в купето всичко си е свързано все едно колата има климатик.

Тази букса може да намерите и при прелюд 4 и при сивик. Кабелите които излизат от нея най-общо казано управляват две релета. Едното за съединителя на компресора, другото за допълнителния вентилатор, който се монтира заедно с климатика.

След като бях монтирал и свързал всичко напълних системата с 725г. фреон, цъкнах си бутончето и имах студен въздух :)

Следващата част за минаване към климатроник очаквайте скоро......
Приложени файлове: 8146782.jpg (51.0 Kb)
 
GarfiДата: Вторник, 23.07.2013, 17:36:48 | Message # 2
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
И така продължаваме с климатроника.
Както казах в предишния си пост инсталацията за климатик в купето си я има, независимо дали колата е излязла от завода с климатик или не.
Необходимите елементи за ъпгрейд от климатик до климатроник изброявам долу, като подчертавам, че снимките не са мои а са взети от сайта hondaprelude.ru.

Сензор за вътрешна температура с гофрираната тръба /т.н шнорхел/ като в края завършва с една тръбичка която е важна


Сензор за външна температура


Сензор за светлина


Сензор за температурата на Evaporator /не е нужно да е в комплекта, защото го има и в старата система/


Транзистор
Приложени файлове: 0490506.jpg (63.2 Kb) · 0994940.jpg (66.9 Kb) · 3881324.jpg (71.1 Kb) · 4366671.jpg (37.7 Kb) · 5804821.jpg (62.4 Kb)
 
GarfiДата: Вторник, 23.07.2013, 18:06:07 | Message # 3
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Мозъка т.н Control Unit


Air mix мотор /десния на снимката/


Кабели


Конектори за връзка с останалата част от инсталацията


Започва се с откачане на акумулатора за всеки случай. Маха се цялото табло, не е трудно, всичко на всичко го държат 6бр. болта. Преди таблото се маха цялата конзола на радиото, там са два от шесте болта които държат таблото и въздушната възглавница на пасажера.

Общо взето монтажа е както се казва, откачаш старите кабели и закачаш новите. Хубавото в случая е и друго, както знаете климатроник има само за JDM-ските версии, а те са с дясна дирекция да но кабелите тръгват от средата на купето и вървят по абсолютно същия път независимо дали ще се пускат на ляво или на дясно.
Ето на тази снимка се вижда как е разположен кабелния сноп, представете си го огледално за нашите коли
Приложени файлове: 5607212.jpg (46.3 Kb) · 4019026.jpg (59.7 Kb) · 3506694.jpg (49.0 Kb) · 9761412.jpg (69.7 Kb) · 3852212.jpg (117.8 Kb)
 
GarfiДата: Вторник, 23.07.2013, 18:12:42 | Message # 4
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
От старата ни система използваме:
- Recirculation control motor / мотор който пуска свеж въздух или върти въздуха вътре в купвто/
- Mode control motor /мотор за насочване на въздушната струя/
- Evaporator temperature sensor /сензора за температурата на вътрешното радиаторче/ според мен този сензор следи това радиаторче да не замръзва, както казах го има и при обикновения климатик.
На последната снимка от горния пост ще се ориентирате.

Прокарваме кабелния сноп и щракваме конекторите по ред; Вентилатор, новия танзистор на мястото на стария, Recirculation control motor, маса с болт към купето, Evaporator temperature sensor, air mix motor, mode control motor и control unit.

Ето на тази снимка се вижда конектора, който е връзката на климатроника с инсталацията на колата и останалите сензори.

кабелите които минават през тази букса са;
- Всички сензори са с два кабела, единия от които е маса ЖЪЛ/ЗЕЛЕН (YEL/GRN) за всички. Въпреки че е маса, пак влиза в control unit

- СИН/БЯЛ (BLU/WHT) взима се сигнал от километража за скоростта на автомобила /съвпада по цвят и лесно се открива/

- ЧЕРВЕН/БЯЛ (RED/WHT) Взима се сигнал от ECU-то за температурата на антифриза. Необходим е за да не се включва парното преди двигателя да е загрял до определена температура, в студени дни.

- КАФЯВ/ЖЪЛТ (BRN/YEL) за нагревателите на задното стъкло /съвпада по цвят/

- ЖЪЛТ/СИН (YEL/BLU) за пресостата (датчика за налягане на фреона) /съвпада по цвят/

- ЖЪЛТ/ЧЕРЕН (YEL/BLK) за релетата на компресора и перката на климатика /съвпада по цвят/

- ЖЪЛТ/ЧЕРЕН *силов-дебел* (YEL/BLK) за транзистора

- ЧЕРВЕН/ЧЕРЕН (RED/BLK) сигнал от габаритите /съвпада по цвят/

Ел. схемата

Приложени файлове: 1625053.jpg (49.0 Kb) · 1364552.jpg (122.2 Kb)
 
GarfiДата: Вторник, 23.07.2013, 19:46:57 | Message # 5
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Мотират се сензорите на местата им.

Сензора за вътрешната температура, в дясно от волана точно пред контактния ключ.



Сензор за външна температура, под предния регистрационен номер, навътре в бронята, непосредствено пред радиаторите.



Сензор за слънчева светлина, в центъра на таблото, близо до предното стъкло.

Приложени файлове: 7954507.jpg (107.7 Kb) · 2782030.jpg (104.3 Kb) · 1707274.jpg (98.6 Kb)
 
GarfiДата: Неделя, 28.07.2013, 08:21:32 | Message # 6
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
При сензора за температурата на Evaporator има една малка особеност. Този който е фабрично на колата е с три пинов конектор, в който съответно влизат три кабела, а този на климатроника е с два пина. Разликата идва от това , че фабричния (или този който е за климатика) има някаква кутийка с платка вътре и явно изпълнена някаква схема. Реже се кабела на този сензор непосредствено след кутийката и се запоява двупиновия конектор, който върви с кабелацията на климатроника.



На следващата снимка се вижда моторчето за затваране на въздуха в купето и непосредствено до него транзистора.



На снимката долу се вижда закрепването на шнорхела на сензора за вътрешната температура и тръбичката, за която споменаха по-горе, че е важна. Важна е защото чрез устройството и, което на пръв поглед е просто всъщност е направена така, че като мине въздушния поток от парното, за което е захваната увлича въздуха в другия край на шнорхела, където е сензора за температурата, постъпва въздух от купето и така мери температурата.

Приложени файлове: 2812608.jpg (91.3 Kb) · 7984851.jpg (133.0 Kb) · 2892960.jpg (123.6 Kb)
 
eDanielДата: Неделя, 28.07.2013, 09:45:14 | Message # 7
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Ехаа. Супер темичка си забъркал :) Усещам, че броят на F20-ките със "заводски" климатроник ще се увеличи :)


プレリュード 夢のカ
 
persssiДата: Неделя, 28.07.2013, 12:27:57 | Message # 8
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Quote (eDaniel)
Усещам, че броят на F20-ките със "заводски" климатроник ще се увеличи

До сега сигурно вече щеше да се е увеличил, ако продавачът не беше продал Recirculation control motor вместо JDM Air Mix motor  B) хехе.

Още една снимка на Recirculation control motor, веднага до него е  монтираният Power Transistor:


JDM Air Mix motor:


Както виждате от снимките, тези два мотора са доста еднакви на вид, дори куплунгите им са еднакви с 5 пинов зелен конектор.
Най-грубо разликата е, че куплунгът на Recirculation control motor се намира по дългата страна, а на Air Mix motor, по късата. Освен това Recirculation control motor се управлява само с 3 проводника, а Air Mix motor, с цели 5.

Както Garfi е писал по-горе, за да монтирате всички сензори на местата им и за да е по-удобно за работа, монтажа на новата инсталация и датчиците, най-добре е да свалите таблото на колата. Работата наистина не е трудна и сложна, следвайки менюала, може да махнете и сложите обратно всяка част по интериора, без да има и следа от намесата ви.

За да улесните махането на таблото, кормилният прът на волана може да с откачи и да падне надолу.



до колкото си спомням се държи на 3 болта.


След като разглобите необходимото, всичко изглежда безвъзвратно загубено. :D Но, както се казва, не се отчайвайте! Важното е след монтажа да не ви останат много части, за които да се чудите, от къде са :D !


Ако махнете и шофьорската седалка, ще се освободите още място и ще е по-удобно за работа.
Приложени файлове: 9063988.jpg (100.5 Kb) · 2958638.jpg (134.8 Kb) · 1989136.jpg (183.2 Kb) · 3103162.jpg (158.9 Kb) · 5839614.jpg (220.3 Kb)
 
persssiДата: Неделя, 28.07.2013, 12:38:10 | Message # 9
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Биска, може да качим тук и пълният менюал за JDM Digital Climate Control за 5та генерация. Конвертирал съм го в pdf и мога да го пратя на Дани, за да го качи на сървъра?
 
GarfiДата: Неделя, 28.07.2013, 13:58:46 | Message # 10
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Оооо, това е задължително :)
 
mom4i74Дата: Неделя, 28.07.2013, 14:58:21 | Message # 11
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
КАто гледам една от разликите между 4-та и 5-та е че 5-та взима сигнал за темеретурата на антифриза от екюто докато 4-та има тоя датчик който се инсталира при радиаторчето на парното.


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
GarfiДата: Неделя, 28.07.2013, 16:29:14 | Message # 12
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Да, така е въпреки, че аз още не съм вързал кабела към компютъра на колата.
 
mom4i74Дата: Сряда, 09.10.2013, 00:41:08 | Message # 13
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Може ли да се свали парното без да се сваля модула с испарителя? Питам защото сьм взел оделна кутия за парното и ще го правя извьн колата защото моя комлект е от 4 серия и сигурно ще има преправения и когато е готово ,тогава ще го монтирам.

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
GarfiДата: Сряда, 09.10.2013, 00:49:43 | Message # 14
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Няма никакъв смисъл в това което искаш да правиш. Разбирам,че искаш да стане като хората, но няма смисъл да сваляш парното. Свалиш ли таблото ще имаш достъп до всичко.
 
mom4i74Дата: Неделя, 02.03.2014, 17:10:02 | Message # 15
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Биска , а четох в руския форум че са имали проблеми с датчика за вьтрешна темперетура че не се обдухвал добре и давал нереална информация защото монтиран на парно на кола с лява дирекция не било оптимално местото. Ти имал ли си подобни проблеми. Гледам че са сложили фуния и са вкарали в нея 40мм вентилатор за да обдухва сензора .
()
Приложени файлове: 7727269.jpg (106.7 Kb)


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Неделя, 02.03.2014, 17:17:26
 
Форум » Технически дискусии (Technical Discussions) » 5-то поколение (5th Generation) » Климатик/Климатроник (Монтаж)
  • Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda