Монтиране на дневни светлини и ефекта им
|
|
eldesa | Дата: Петък, 12.04.2013, 17:54:31 | Message # 1 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| Монтирахме с Garfi устройство за автоматично включване на къси светлини на моя прелюд. След като всичко работеше и устройството бе настроено светлините да светят на 60% направих тест с инфоборда да видя с колко % пада натоварването на алтернатора .Ето резултатите. 1 снимка на дневни светлини (при мен късите светлини включени от устройството)натоварването на алтернатора е 35%
2.снимка на нормални къси светлини (устройството автоматически се е изключило) натоварването на алтернатора е41%
Това показва че практически имаме около 6% намаление на натоварването на алтернатора
Аз сложих автоматичните светлини че забравям по някога да ги включвам и се разминах преди 2 седмици на косъм от глоба.Сега видях че имат и друг ефект (намалява се натоварването на алтернатора и от там може би малко се намалява и разхода на гориво).
Какво произхожда от това всеки може да даде мнението си дали има ефект или не.
Редактирано от eldesa - Петък, 12.04.2013, 21:40:21 |
|
| |
NSBOP | Дата: Петък, 12.04.2013, 18:20:45 | Message # 2 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Браво Сашо. Дай снимки да видим инсталацията как сте я направили.
|
|
| |
Garfi | Дата: Петък, 12.04.2013, 18:22:35 | Message # 3 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Нищо не се вижда! Монтажа е професионален.
|
|
| |
eldesa | Дата: Петък, 12.04.2013, 18:47:08 | Message # 4 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| Ами Бисер скри всички кабели в черен термо шлаух та нищо да не разбера и аз (пази си патента явно ,това е разбира се на майтап.).Вижда се само предпазителя и около 10 см червен кабел закачен в кутията за релета отпред в коша.
Редактирано от eldesa - Петък, 12.04.2013, 23:19:00 |
|
| |
chavdu | Дата: Вторник, 16.04.2013, 11:05:10 | Message # 5 |
Йондан (4)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 87
Статус: Офлайн
| Здравейте. Понеже и аз си взех един модул, който има ясна схема как да се върже, но започнаха да ме плашат, че "японските коли" се управлявали с "-" и има постонно подадени 12V, има ли нещо вярно в това? Garfi, някакъв готов модул ли ползва или си изгради собсвена система?
|
|
| |
Garfi | Дата: Вторник, 16.04.2013, 12:09:24 | Message # 6 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| chavdu, аз и eldesa сме с 5ген. и сме вързали модулите за късите светлини като пак сме им намалили интензитета на 60% и се вижда прекрасно, че си на къси. Ние конкретно сме монтирали този вариант http://smartdrl.com/ Ако си с 4ген. прелюд ще можеш да се възползваш от друг много готин метод за дневни светлини коментиран много пъти тук. Ако ти трябва още информация питай
|
|
| |
aλexandro | Дата: Вторник, 16.04.2013, 13:34:08 | Message # 7 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Quote (chavdu) "японските коли" се управлявали с "-" и има постонно подадени 12V Няма нищо подобно. Както късите, така и дългите получават плюса си през реле. На късите има постоянен минус, а на дългите минуса се подава с като включиш дълги от лоста до волана. Ако става дума за "управление" - да, те наистина се "управляват" по минус, но това няма абсолютно никакво значение в случая, тъй като както казах, плюса на захранването е прекъснат от реле
Редактирано от aλexandro - Вторник, 16.04.2013, 13:40:07 |
|
| |
eldesa | Дата: Вторник, 16.04.2013, 14:04:22 | Message # 8 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| При 5 генерация (предполагам че и при 4 е така)да управлението на релетата за светлините е че се подава "-" (масата през превключвателя за светлини).Но тава не бърка никой за да си върже модула като вземе "+" след 100А предпазител (или от акумулатора направо),"-"(масата) директно от някой болт по шасито .По този начин сме захранил модула. Изхода от модула (в моя случай ЖЪЛТО/ЗЕЛЕНО кабелче)се свързва към общото кабелче на предпазител N 51 и N52 и релето на светлините(Headligght relay),а може и след единия от двата предпазителя, (както сме го вързали ние с Бисер за да не разглобяваме напълно кутията за предпазители и релета под предния капак).При това свързване единия от фаровете остава без предпазител от 20 А ,а другия има 2 предпазителя от 20А последователно защото този фар се захранва през тях. Ето схемата на свързване на нашия модул и схема на светлините на прелюд 5 генерация .Показал съм на схемата на прелюда точките ,къде сме закачили кабелчетата на модула. Нарисувал съм ги с цветовете на кабелчетата на модула.
Продължавам сега за 5 генерация какво сме направили за управление на нашия модул (другите модули може да се управляват по друг начин).От кутията за предпазители и релете в купето до лявия крак на шофьора намерихме кабелчето което има 12V при включени габарити и го свързахме към кабелчето на модула (в моя случай черен),чрез който модула следи дали е включен или изключен габарита посредством ключа за светлините (на схемата горе е показан къде също може да се хване). Ако са включени светлините ръчно от ключа за светлини е влючен и габарита и модула през черния кабел получава сигнал за това и модула се самоизключва и не работи,ако не са включени ръчно фаровете няма напрежение на черния кабел и модула заработва автоматично и имаме чрез него дневни светлини(късите светят с % който сме му задали). Има и още едно кабелче (в моя случай е оранжево)което се свързва за + след контактния ключ чрез който модула следи напрежението..Хванахме го от кутията за предпазители и релета под предния капак на автомобила.По този начин ако автомобила е запален напрежението е над 13.6V и дава разрешение на модула да работи ако е под 13.6V забранява на модула да работи ,защото отчита че автомобила не е с запуснат двигател (Модула не работи и ако има повреда в инсталацията или алтернатора и напрежението не е повече от 13.6V)
Ако има някакви въпроси питайте
Редактирано от eldesa - Вторник, 16.04.2013, 22:08:07 |
|
| |
nightfighter | Дата: Вторник, 16.04.2013, 23:46:03 | Message # 9 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote (eldesa) По този начин ако автомобила е запален напрежението е над 13.6V и дава разрешение на модула да работи ако е под 13.6V забранява на модула да работи А ако си на контакт ,но двигателя не е запален,модула не работи? Пробвахте ли го ?Трябва да е така както ти казваш,но се срещат всякакви недомислени модули на нашия пазар :)Освен това ,ако свържеш белия кабел към алармата, фаровете светват ли и за колко време?
Редактирано от nightfighter - Вторник, 16.04.2013, 23:54:04 |
|
| |
Garfi | Дата: Сряда, 17.04.2013, 08:03:48 | Message # 10 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| nightfighter, пробвано е в продължение на няколко месеца на моята кола и не съм забелязал аномалии. Белия кабел не съм го връзвал но предполагам, че времето може да се регулира, трябва да видя какво пише в книжката.
|
|
| |
eldesa | Дата: Сряда, 17.04.2013, 08:08:40 | Message # 11 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| Quote (nightfighter) ако си на контакт ,но двигателя не е запален,модула не работи? Пробвахте ли го ?Трябва да е така както ти казваш,но се срещат всякакви недомислени модули на нашия пазар :)Освен това ,ако свържеш белия кабел към алармата, фаровете светват ли и за колко време? Модула работи защото е захранен и следи за напрежението когато си на контакт но не подава захранване на фаровете ако не е запуснат двигателя тъй като алтернатора не произвежда напрежение и то е около 12.6V от акумулатора. Програмирането на модула се извършва на контакт при неработещ двигател и несветещи светлини.Това показва че модула си работи.Ако ме питаш дали има някаква консумация при изключен контактен ключ мога да ти отговоря с ДА устройството е включено и консумацията му от акумулатора е 0.0008 А ,което си е нищо.Все пак е вързан направо за акумулатора. Quote (nightfighter) Quote (eldesa)По този начин ако автомобила е запален напрежението е над 13.6V и дава разрешение на модула да работи ако е под 13.6V забранява на модула да работи Искал съм да кажа че устройството не подава напрежение към фаровете(явно не съм се изразил точно) За сързването към алармата не мога да ти отговоря защото не сме го свързвали. При този модул фаровете светват плавно и загасват плавно като можеш да си регулираш и времето за което да стане това.За забавяне на изключването е от 10 сек-- до 60 сек,а за забавяне на включване на фаровете е от 2 --20 сек.
Редактирано от eldesa - Сряда, 17.04.2013, 08:20:40 |
|
| |
chavdu | Дата: Сряда, 17.04.2013, 08:47:23 | Message # 12 |
Йондан (4)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 87
Статус: Офлайн
| Благодаря ви за отговорите. Мисля, че ми стана ясно ... Аз си взех ето такъв модул:
http://prodavalnik.com/drl---moduli-za-dnevni-svetlini-i13623511
Най-скъпия вариант, и пак цената му е символична. Смятам, че ще ми свърши прекрасна работа .. стига да се справя с връзването.
Най-скъпия вариант, и пак цената му е символична. Смятам, че ще ми свърши прекрасна работа .. стига да се справя с връзването. Garfi, какво точно имаш предвид с това?
Quote Ако си с 4ген. прелюд ще можеш да се възползваш от друг много готин метод за дневни светлини коментиран много пъти тук.
На мен планът ми беше да пусна дългите на 20%. Само един последен бърз въпрос - от къде мога най-лесно да взема 12V след контактен ключ?
Редактирано от chavdu - Сряда, 17.04.2013, 08:55:46 |
|
| |
aλexandro | Дата: Сряда, 17.04.2013, 10:43:18 | Message # 13 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Quote (chavdu) На мен планът ми беше да пусна дългите на 20%. Именно това има предвид Garfi. В 4 ген. има едни неизползвани дълги светлини (на H4 крушката на късите) и по този начин става идеално. А пък и изглежда все едно си на къси. Моите също са на 20% и мога да кажа, че колата се забелязва по-отдалеч и въпреки това светлината е по-ненатрапчива отколкото ако си на къси светлини.
Quote (nightfighter) Освен това ,ако свържеш белия кабел към алармата, фаровете светват ли и за колко време? При мен въпросният модул е вързан към алармата. Страхотна екстра, която може да се настройва - за колко време да достигнат 20% (в моя случай), както и колко време да останат светнати. Друга много полезна екстра на модула е, когато си шофирал известно време на фарове (мисля че пак се настройва, но е около 8-10 мин) след изгасването на колата, дневните светлини работят още определено време (отново се настройва).
|
|
| |
eldesa | Дата: Сряда, 17.04.2013, 13:42:46 | Message # 14 |
Джудан (10)
Град/Държава: /Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1207
Статус: Офлайн
| Quote (chavdu) http://prodavalnik.com/drl---moduli-za-dnevni-svetlini-i13623511 Щом е най скъпия вариант предполагам че твоя модул е ДСТ 12 Ш и е за всеки фар отделен изход .Идеален е за предложението на Garfi и aλexandro за втората светлина на крушката Н4.По този начин си запазваш късите и дългите светлини и ползваш тези който са ти излишни , а и не пипаш схемата на светлините. В този случай само трябва да прекараш кабели до самите фарове ,защото предполагам че няма фабрично.За да да ти е по сигурна инсталацията постави им по 1 предпазител преди тях .
Редактирано от eldesa - Сряда, 17.04.2013, 13:51:25 |
|
| |
chavdu | Дата: Сряда, 17.04.2013, 15:49:21 | Message # 15 |
Йондан (4)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Напреднали
Съобщения: 87
Статус: Офлайн
| Така и ще направя, само да ме посъветвате ... от къде най-лесно се взема + който го има след като е даден контакт ...?
|
|
| |