Задни спирачки
|
|
mom4i74 | Дата: Вторник, 11.06.2013, 18:10:01 | Message # 1 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Здравейте банда Днес минавах на преглед и задните спирачки почти ги нямаше като ги тествахме на валовете а направо се изправих на педала. По принцип нямам оплаквания от спираките ама не сьм очаквал да няма спирачно усилие отзад. КАто се прибрах в нас пипнах задните дискове си бяха топли което свиделствува че са работили и са спирали. Чудно ми е какво ли е станало че на валовете неискаха да работят? Утре ще ги отворя да видя как се движат буталата и да незапьват накладките в супорта. Дано да няма някакьв проблем защото в четвьртьк трьгвам за Австрия и нямам друго време за ремоенти освен утре. Да допьлня че рьчната хваща на 8-10 зьб. Накладките са на 3000 км и сьм ги раздвижвал преди 3000 км. Предолагам че двубуталните апарати отпред несмущават системата ? До колкото знам спирачната помпа на Акорд Тайп R е сьщата като диаметьр като тая на Прелюда и за това се надявам да не е там проблема. След като сложих предните апарати от Акорда не са се влошавали спирачките .
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Вторник, 11.06.2013, 18:24:57 |
|
| |
mom4i74 | Дата: Вторник, 11.06.2013, 19:18:12 | Message # 2 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Някой знае ли какво е устройството на разпределителя на задните колела? Дали е с жигльори вьтре или е сьс клапани? Става вьпрос за N5 схемата.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Вторник, 11.06.2013, 19:19:30 |
|
| |
rollin | Дата: Вторник, 11.06.2013, 19:52:44 | Message # 3 |
Джудан (10)
Град/Държава: Pyrvomay/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1271
Статус: Офлайн
| И аз много се чудя какво точно представлява този разпределител и дали сработва както трябва, че аз от сумати години ви опявам, че само с предните гуми спираме
0898 765 126 - Недко www.caraudio-bg.com Ground Zero BG във facebook
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Вторник, 11.06.2013, 20:01:46 | Message # 4 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Що бе?Моята си е перфектна на валяците и миналата година така си беше....
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Вторник, 11.06.2013, 23:29:57 | Message # 5 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Утре ще раздвижа буталата и ако няма ефект ще порьчам другата обща порьчка разпределителя на задните спирачки 93$. Усьмних се и в помпата ама колега от форума каза че е сменял гумички и е нямало ефект така че тоя вариант отпада.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
nightfighter | Дата: Вторник, 11.06.2013, 23:56:47 | Message # 6 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Както много пъти досега съм казвал, опитите за ,,upgrade" на спирачната система, обикновено водят до влошаване на спирачните характеристики на колата. Момчиле разпределителя за който питаш се нарича ,,brake proportion valve" и това не е ,,кантар" какъвто има в старите Лади. Общо казано,без да изпадаме в подробности, предназначението на клапана е да преразпределя спирачното усилие,между предните и задни спирачки, така че винаги предните да хващат преди задните.Бих ти препоръчал да прочетеш следните линкове:Този и и Този, ако потърсиш в интернет ще намериш още много информация по въпроса. Моето мнение по твоя проблем е: Смяната на предните спирачни апарати, е причина за проблема ти със задните.Така че, не си губи времето да разглобяваш задните,там всичко си ти е наред.Сложи си оригиналните предни апарати и виж как ще са задните тогава. За да стане като ,,хората" този upgrade на спирачките който ти си направил,ти трябва регулируем ,,brake proportion valve" , манометри и настройка на наляганията.Все неща които няма как да направиш в домашни условия,а и не се сещам за сервиз (,освен някой супер скъп тунинг център) където могат да ти ги направят.
Редактирано от nightfighter - Сряда, 12.06.2013, 00:03:47 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Сряда, 12.06.2013, 01:14:10 | Message # 7 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| А какво ли ще стане ако просто подмени и този клапан с друг от акорд?Би трябвало системата да е същата.Не мисля,че нещата са толкова сложни.Кантарното у-во е същото но просто действа на снижване на купето според теглото т.е. спирачното усилие и там се контролира с тази разлика,че може да се прави-регулира лесно с едно движение.За ъпгрейда мисля,че колегата изказва причина по-големите предни спирачни апарати с което малко не съм съгласен,че точно това ще да е причината за отслабване на спирачното усилие отзад.Какво точно се получава,че ще да е проблем?Тук става дума заналягане а неза дебит.Разликата в диска също не е проблем щото двата кръга са отделни а и при Н22 е така въпреки,че при Ф20 не е.В цилиндрите също,те трябвада действат като едно. Разсъждавам логично и от моя гледна точка(никога не съм се сблъсквал с този клапан и ремонт) калапана би трябвало да е регулатор на налягането към задния кръг спрямо спирачното усилие.Не казвам,че съм прав а изказвам мнение. пп.Темата ще стане интересна в тази насока.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
aλexandro | Дата: Сряда, 12.06.2013, 08:33:07 | Message # 8 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Как ти е ръчната, Момчи? Снимай протокола от спирачния стенд да го видим. Не бързай да се засилваш към регулатора на задните спирачки
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Сряда, 12.06.2013, 16:34:19 | Message # 9 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote (aλexandro) Как ти е ръчната, Момчи? 8-10 зъба е писал в първия пост.Може малко да натегне 7-8 мисля трябва да е.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
nightfighter | Дата: Сряда, 12.06.2013, 21:02:41 | Message # 10 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote (VIPER-CH) А какво ли ще стане ако просто подмени и този клапан с друг от акорд Вероятно,нещата ще се подобрят и ще бъдат до голяма степен нормални. Двете тръбички от главния спирачен цилиндър които влизат в този клапан,не са като при повечето коли за предни и задни спирачки.Тук едната тръба влизайки в клапана се разделя за предно ляво и задно дясно колело, другата съответно за предно дясно и задно ляво колело.По този начин са реализирани двата кръга,като налягане към задните се подава в зависимост от големината на налягането към предните.Това ме навежда на мисълта,че щом преди всичко си е било нормално,а сега след смяна на предните апарати не е, то нещо се е разбъзикало със наляганията и по скоро причината трябва да се търси тук. Ето едно видео което намерих за работата на клапана Виж
Редактирано от nightfighter - Сряда, 12.06.2013, 21:27:40 |
|
| |
mom4i74 | Дата: Сряда, 12.06.2013, 22:42:21 | Message # 11 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Спирачките не са се флошили след смяната на предните апарати. Просто сега минавах на преглед и я качихме на валците. Преди не сьм я качвал на валци за да знам как е дьржала. Помпата на Акорда и на Прелюда с 1 цол така че проблем с дебит от кьм помпа неможе да има. Днес раздвижвах апаратите и чистих супортите че от рьжда бяха надигнали пластините и бяха затегнали накладките. Почистих ,намазах с медна грес и сега се движат като нови. Обезвьздуших системата вьпреки че нямаше вьздух ама да опресня течноста. Усети се положителна промяна . Утре трьгвам за шибаната Австрия и каквото сьм направил това ще бьде. Там няма да я видя колата докато не си трьгна септември:(
А при 5-та серия до колкото виждам от схемата дето сьм качил разпределителя има 2 входа и 2 изхода за колелата отзад. Предния крьг невлиза в тоя разпределител.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Вторник, 18.06.2013, 09:41:46 | Message # 12 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| След профилкатиката на задните спирачки и почистване на супортите дето лежи накладката вече работят. Като спирам и като ги пипна вече парят задните дискове . МИслих си ако искаме да си ги регулираме какво налягане да отива назад че можем да сложим кантар от няоя кола на самата задна магистрала и да се застопорява рамото на кантара сьс болт и така ще можем да си ги нагласяме по наш избор колко да спират задните колела.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Вторник, 18.06.2013, 21:57:55 | Message # 13 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Не се занимавай с такива експерименти-глупости Клапан от акорд си сложи
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
nightfighter | Дата: Сряда, 19.06.2013, 20:42:18 | Message # 14 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote (mom4i74) МИслих си ако искаме да си ги регулираме какво налягане да отива назад че можем да сложим кантар от няоя кола на самата задна магистрала и да се застопорява рамото на кантара сьс болт и така ще можем да си ги нагласяме по наш избор колко да спират задните колела. Е,то сега не ти идва достатъчно налягане,какво още ще намаляваш с кантара Подобни дейности Момчиле са крайно опасни! В повечето от ,,нормалните" държави биха ти спрели колата от движение!Най доброто нещо което в момента можеш да направиш, е да сложиш клапана от Акорд.
п.с. А ако питаш мен,за чий х.й ти бяха тези дискове и апарати от акорда??От моя гледна точка пари фърлени на вятъра.
Редактирано от nightfighter - Сряда, 19.06.2013, 20:46:53 |
|
| |
mom4i74 | Дата: Сряда, 19.06.2013, 21:21:59 | Message # 15 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| 300 mm дискове са си хубаво нещо. Нямаше да ги слагат на Акорд 212 коня ако нямаше смисьл от тях. Като се има предвид че колата я карам повечето време по магистрали извьн Бг с по високи скорости и доволно натоварена тия дискове и двубутални апарати са си добра инвестиция. Няма варянт при еднакви коли и спирачки като мойте да не спра по бьрзо и по сигурно от висока скорост до 0 км. Тия дискове са и по дебели което значи че и са по устойчиви на прегряване при екстремно спиране. А за кантара идеята ми е да се отпушат задните магистрали но да могат да се регулират. Дали ще е разпределител от Акорд оли кантар от друга кола регулиан и застопорен няма опасност. След като са завити трьбите в него и самия той е захванат за купето за да няма вибрация и да невиси на трьбичките няма да има никаква заплаха. Те на запад чакат сервиз и да им сменят спуканата гума:) Това неозначава че трябва да ставаме като тях коне с капаци Те са си точно такива и едвам ги изтрайвам ама ми се налага. Веско ,пак да напомня че спирачките ми не са влошили след поставянето на новите апарати отпред. Просто заднитенакладки бяха блокирали в супортите от шибаните химикали в Австрия. Тя и помпата на Акорд е 1 цол като на Прелюда и от такава смяна на апарати неможе да има негативни последствия.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Сряда, 19.06.2013, 21:27:49 |
|
| |