Регистрация на внесен автомобил от Холандия(Европа)
|
|
THE_VIPER | Дата: Понеделник, 15.07.2013, 20:29:03 | Message # 1 |
Нанадан (7)
Град/Държава: Stara Zagora/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 328
Статус: Офлайн
| Най-накрая се наканих да я напиша тая тема... Надявам се да помогна на някого ,като споделя през какво преминах докато регистрирам моя Люд в БГ (Стара Загора). Такаа... Внесоха ми колата към края на Февруари месец 2013,и след като отидохме в КАТ,се почнаха проблемите. Първо ме върнаха,понеже моя познат я беше докарал с холандските номера,а тука нашите искаха да ги взимат за да ги унищожат.Това нямаше как да се случи понеже с тях трябва да се очисли колата в Холандия.ВКАРВА ЛИ СЕ АВТОМОБИЛ ОТ ЧУЖБИНА...ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРАНЗИТНИ НОМЕРА!!!Моя човек си замина след 3-4 дена,дадох му номерата,отиде там,очисли я след 2 седмици ми прати документите и аз надъхан отивам да регистрирам. Преди това обаче установих,че е бил сменян двигателя с H22A,като оригинално е бил А2 ,както и доста други неща.Понеже на Холандските талони,никъде не пише кода на двигателя ,почнаха ядоветее... Как,кога,къде,защо .. тоя двигател е бил сменен и защо нямам документ.Нашите тъпаци никога явно не са чували ,че в Холандия двигателя се води резервна част и никой не го търси за нищо.Както и да е това го минахме някак си,но излезе другото.. най-важното.Този двигател е с 11 киловата по-мощен,от този с който колата е излязла от завода,и ми казаха,че от 1 март 2013 е влял нов закон,който гласи че, за всяко изменение по конструкцията на автомобила трябва да се минава комисия (бившия технотест) която се провежда само от 2 фирми в БГ. Едната е "ТЮФ" другата е "Декра". По принцип се насрочва час,дата и място (град най-вече). И така почнах да звъня на разни телефони ,да ме препращат на някакви хора,които и те не знаят какво да правят и какво да ми кажат.Мотаха ме известно време ,най-накрая се разбрах с един човек от "ТЮФ" да мина такъв преглед в София при тях.Той почна да ми обяснява какво ми трябва за да мина този преглед.Някои от нещата са: да отговаря спирачната система,изпускателната(катализатор) да има задължително ,в последствие разбрах че и гумите трябва да отговарят на изискванията, и не на последно място ...ДОКУМЕНТ ОТ ХОНДА-БЪЛГАРИЯ,че такова изменение може да бъде направено (този двигател може,И Е МОНТИРВАН В ТАКЪВ МОДЕЛ).Отидох при нашия представител в СТЗ,те се хванаха за главата... както и да е пускаха запитване до Бултрако и ми написаха един документ,който пък не беше правилно написан,но свърши работа.Та .. сложих и някакъв измислен катализатор и тръгнах към София.Отивам аз в една Автобусна станция "Карат С " там се провеждат и тези прегледи.В началото бяхме 2 ма човека там,този пред мен беше със Шкода със същия проблем.Взеха да го преглеждат и за 10 минути го отрязаха,понеже спирачките,изпускателната система и не знам какво още не му отговаряше на изискванията.Прегледите ги прави германец,има един българин,който му помага и му превежда.Направо ми се стъжни.Почнаха да гледат моята... провериха всичко на компютъра,данни,кодове,рами.... всичкоо.Отидоха при колата... провериха всичко,което им трябваше и немеца почна да мрънка.... за спортния филтър, за генерацията,за гумите... Извикаха един по-стар служител там,който отговаря за техническите прегледи,добре че беше този човек да му каже че в БГ,се пускат такива като мен.Немеца стоя мисли,мисли, и каза че това ако е Германия ,никога нямаше да ме пусне.До последно мрънкаше за гумите ми ,че не били скоростния индекс който трябва(с тези съм можел да карам само до 200км/ч), и даже ми го написа като забележка в документите.Така след 2 часа мъки минах , върнах се в Стз и зачаках да ми пратят документите като са готови.След една седмица ми ги пращат по мейла,вадя ги аз на хартия и отивам в ДАИ да ги пусна за одобрение.От там ми казаха,че ще чакам 30 дена за това удоволствие,понеже документите отивали в министерството на транспорта.Изтекоха ми транзитните номера.. естествено не мога да взема други,колата си стоеше почти без да я карам. И след 30-35 дена отидох до ДАИ взех си документите ,на другия ден в Кат иии НАЙ-НАКРАЯ УСПЯХ ДА Я РЕГИСТРИРАМ. Това е доста съкратена версия,но се старая да спомена само най-важното.Може и да съм пропуснал нещо ,но бяха наистина много неща.Та..ако някой си взима кола ,без значение от къде,да гледа хубаво,какво е правено по нея,какво е сменяно,има ли документи евентуално за тези неща,защото мъките и средствата,които се хвърлят после са големи. На мен грубо като смятам(транзитни номера,катализатор,ходене до София,прегледа),и там разните му дреболии,ми излезе близо 900 лева. Ако на някой му предстои да минава по този път ,може да ми пише ,да ме пита каквото го интересува,ще се радвам да бъда полезен.Мога да дам и някои телефони за връзка с хора от тези 2 фирми.
|
|
| |
NightRider | Дата: Понеделник, 15.07.2013, 20:41:50 | Message # 2 |
Aristocrat
Град/Държава: Cole Bay/Netherlands Antilles
Група: Приятели
Съобщения: 3685
Статус: Офлайн
| егати и одисеята добре ,че накрая всичко е ОК Честито !!! и като вкарвате нещо от Недерландия , или искате да видите някоя кола от тук обадете се или пишете лично ,мога и да ви помогна
The Flying Dutchman FOR SALE Продава се
Редактирано от NightRider - Понеделник, 15.07.2013, 20:48:45 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Понеделник, 15.07.2013, 20:50:44 | Message # 3 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Аз си мисля,че едно ХУУУУУБАВО са те прекарали.Как наще разбраха,че мотора е сменян,за къв катализатор се заяждат,като много коли по принцип нямат а и няма облекчения-данъчни след 100кс.За къв скоростен индекс ти говори тоз като такава скорост у дома е забранена и тук няма немски аутобани без ограничения на скороста.Не виждат ли ,че всички Н22А,а1,а2,а5....са с еднакви спирачки?Леле,как щях да ги подредя ако ми се случва това на мен и как щяха да ми плащат.
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
THE_VIPER | Дата: Понеделник, 15.07.2013, 20:52:53 | Message # 4 |
Нанадан (7)
Град/Държава: Stara Zagora/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 328
Статус: Офлайн
| Мерси филма беше по-зле и от сапунен сериал ... както каза,добре че всичко свърши.Евала на такива хора като теб,които когато могат,помагат!
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Понеделник, 15.07.2013, 23:09:35 | Message # 5 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Леле , значи и мен ме чака сьщото като трьгна да регистрирвам някога Прелюда сьс двигателя от Тайп Р Акорда. Направо трьпки ме побиват като си помисля.... НЯма да сменям кубатура но все пак мотора е от Акорд и е по мощен.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Понеделник, 15.07.2013, 23:41:55 | Message # 6 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Като,че ли някой ще ти гледа в коша....или ще я продаваш?
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Понеделник, 15.07.2013, 23:52:07 | Message # 7 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Нали пьтувам с нея в чужбина. Ако някой реши да се загледа . Все пак като видят Бг номера тия рьсисти здухани и се нахварлят веднага. Добре че на тира не сьм с Бг номера вече та никой не ме закача. Предпочитам както винаги всичко да ми е изрядно и да ми законно за лично спокойствие:) Така сьм свикнал.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Понеделник, 15.07.2013, 23:53:16 | Message # 8 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Кой на запад гледа номера на двигатели?
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
NightRider | Дата: Вторник, 16.07.2013, 00:22:26 | Message # 9 |
Aristocrat
Град/Държава: Cole Bay/Netherlands Antilles
Група: Приятели
Съобщения: 3685
Статус: Офлайн
| Ми .... никой
The Flying Dutchman FOR SALE Продава се
|
|
| |
THE_VIPER | Дата: Вторник, 16.07.2013, 23:58:34 | Message # 10 |
Нанадан (7)
Град/Държава: Stara Zagora/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 328
Статус: Офлайн
| Аз си мисля,че едно ХУУУУУБАВО са те прекарали.Как наще разбраха,че мотора е сменян,за къв катализатор се заяждат,като много коли по принцип нямат а и няма облекчения-данъчни след 100кс.За къв скоростен индекс ти говори тоз като такава скорост у дома е забранена и тук няма немски аутобани без ограничения на скороста.Не виждат ли ,че всички Н22А,а1,а2,а5....са с еднакви спирачки?Леле,как щях да ги подредя ако ми се случва това на мен и как щяха да ми плащат.
Жорка ,не става човек ... То че за пари работата ясно .. началници го казаха това... Мотора се разбира,че е сменян по рамата най-лесно,отделно,че имах и друг документ в който го пишеше.За катализатора .. кой го интересува облекченията... важното е "да не се замърсява" природата ... Все едно пък са ми проверявали вредните емисий.Скоростния индекс е важен,пък няма значение,че е забранена такава скорост ... ти тряа да отговаряш за безопасността ... За спирачки на мене не са ми правили проблеми ... аз съм и с дупкани дискове.А и нищо не можеш да му кажееш ,щото запъне ли се ... ще ти стъжни живота. Момчи,не те съветвам изобщо да минаваш от там квото и да правиш.Лошото е ако имаш намерение да продаваш някой ден колата.Понеже двигателя,който ще слагаш ,както знаеш не излиза от завода в Прелюд,а съм убеден,че за това ще се запънат много.Най-малкото .. от Бултрако ако не поискат да ти издадат документ ,че може да се монтира такъв двигател в този модел, и си до там. Уникална простотия е тоя закон ... да видим дали няма да го отменят ама аз лично не вярвам .. щото се въртят доста пари така.
Редактирано от THE_VIPER - Сряда, 17.07.2013, 00:01:08 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Сряда, 17.07.2013, 00:14:15 | Message # 11 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Просто не го вярвам,че по рамата ти хванаха двигателя тия тъпаци от КАТ.Нещо друго,това на запад си е резервна част и Холанд си е в ЕС кво те интересува теб,кви ги вършат западняците...Н22А го има в същото купе. Че да беше забърсал номера с флекса,щяха да го пишат "не се чете" или "без номер" Това па е най-лесно за кола нов-внос.Просто щеше в най-лошия случай да минеш в кат пред комисия от МВР която не се плаща или е нещо от сорта на 5-6лв Ще направят няколко снимки за протокола,ще се почешат,ще снимат още веднъж табелката на рамата,ще разпишат и толкоз. Споменал си горе за спирачките и немеца и за това писах.... пп.А що даваш други документи от това което им е нужно?Да си събират брошурки в КАТ? Кво замърсяват жигулитата,плащат 8лв.данък без катализатор.Баси парадокса... пп2.Ама давам акъли и аз...то човек ако знае ,къде,кво го чака....
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
Редактирано от VIPER-CH - Сряда, 17.07.2013, 00:43:52 |
|
| |
THE_VIPER | Дата: Сряда, 17.07.2013, 00:57:06 | Message # 12 |
Нанадан (7)
Град/Държава: Stara Zagora/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 328
Статус: Офлайн
| -По рамата си излиза на компа ... няма как. -И аз това се опитах да им обясня,интервенцията е правена извън БГ .. Тях кво ги боли гъза?? Не стига,че ще им плащам по голям данък ами и тва. Тва със забърсването на номера го чух ама е рисковано. Иначе ако не ти се "ЧЕТЕ" номера,до колкото разбрах ти дават техен номер,който се вписва ии не е повече от 100 кинта.Но пак казвам,ако решиш да търкаш с шлайфа е рисковано или поне тряа да го замажеш доста добре ,така че да не си личи търканото. -В тоя документ имаше доста друга информация,която беше важна ии нямаше как да не го дам. -За замърсяването .. забравих кавичките...и както каза ти .. НЯКАКЪВ УНИКАЛЕН ПАРАДОКС.... -То акълите ги остави .. колкото повече се говори по-добре за тези които ще минават по-тоя път.Както казах по-нагоре,едва ли съм изброил всичко,през което минах ,така че така като коментираме се сещам и за други неща ,а и ето това за номера на двигателя... също може да се пробва.
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Сряда, 17.07.2013, 01:08:52 | Message # 13 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote (THE_VIPER) Иначе ако не ти се "ЧЕТЕ" номера,до колкото разбрах ти дават техен номер,който се вписва ии не е повече от 100 кинта. Не е задължително,може да го пишат "не се чете" или "без номер"Quote (THE_VIPER) ако решиш да търкаш с шлайфа е рисковано Кое е рисковано?Колата идва от ЕС където никой не го е грижа за номера на мотора.Кво,нашите ще правят разследване в Холандия ли?Нищо не могат да ти кажа,така си го внесъл и толкоз.Даго регистрират както си искат,тяхна грижа е.Нямат законно право да ти откажат регистрация точно заради това. Quote (THE_VIPER) или поне тряа да го замажеш доста добре ,така че да не си личи търканото. На този алуминий така ще го полирам,че идея си немаш а те пък в КАТ като зная "точно" къде стои номера да обикалят да го търсят,накрая ще се откажат. Quote (THE_VIPER) В тоя документ имаше доста друга информация,която беше важна ии нямаше как да не го дам. Кое е важното?Доколкото знам се иска талона на колата и да е отчислен.Един договор мога и сам да си напиша а докарването няма никакво значение.Ако искам и номера няма да им връщам,просто ще пиша,че съм я внесъл на платформа.Искат номера на платформата и ще им дам първата която вида по улиците в града или на първата автокъща Пффффффффффффф.... ако спазваш всички закони,ще изпуснеш всички удоволствия
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
Редактирано от VIPER-CH - Сряда, 17.07.2013, 01:12:07 |
|
| |
mom4i74 | Дата: Сряда, 17.07.2013, 09:00:47 | Message # 14 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Ами аз ? Като го взимам с англ.талон и договор ? Все едно сьм купил цялата кола. Аз как да процедирам?
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Сряда, 17.07.2013, 09:01:52 |
|
| |
batkosio | Дата: Сряда, 17.07.2013, 09:10:43 | Message # 15 |
BKDM
Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
| Да не я регистрираш с А7-цата, като мен- вече 3 години си карам, и Европа пресякох така. И не смятам да я продавам:)
|
|
| |