Проблем с предно окачване
|
|
nightfighter | Дата: Петък, 09.08.2013, 22:12:03 | Message # 16 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Това че волана не е центриран,е от кормилние накрайници!Единия е по събран,другия по-разпънат,общото разстояние обаче е в нормите и затова на стенда ти излиза че е добре( БГ дърварска работа,мърлячите го правят все едно е на Лада ). Решението е да си центрираш си волана и тогава да ти направят стенд отново.Това е изключително важно ако имаш 4WS. За сейкането и нестабилността на пътя,и аз го имам този проблем,сменил съм кажи речи всички тампони отпред и още не съм го намерил При мен се проявява когато мина през някаква неравност,волана има склонност да се завърта сам нанякъде,особено се усеща през зимата,при студено време.В момента след последната смяна на тампони почити не се усеща,ама пак си го има леко.Единствените тампончета, които не съм сменил все още, са на амортисиорите, ще пробвам да направя и стенд отново с новите гуми. Така че и мен темата започната от теб,живо ме интерисува
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Петък, 09.08.2013, 22:13:05 | Message # 17 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Гошорих с моя приятел гумаджия за тресенето. И той потвьрди че тая точка се слага да е до винтнила за да се балансира с по малко тежести. Тресенето е или от не добре направен бланс или от крива джанта.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
nightfighter | Дата: Петък, 09.08.2013, 22:49:02 | Message # 18 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote (mom4i74) Тресенето е или от не добре направен бланс или от крива джанта. Или крива гума!Провери ги колега,почити нищо няма да струва да я качиш за проверка на баланс машината,нищо че са нови,понякога и това се случва.
|
|
| |
persssi | Дата: Петък, 09.08.2013, 23:05:58 | Message # 19 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
| Quote (nightfighter) Това че волана не е центриран,е от кормилние накрайници!Единия е по събран,другия по-разпънат,общото разстояние обаче е в нормите и затова на стенда ти излиза че е добре( БГ дърварска работа,мърлячите го правят все едно е на Лада ). Решението е да си центрираш си волана и тогава да ти направят стенд отново.Това е изключително важно ако имаш 4WS Много вероятно е да се е случило точно така, защото при рециклирането са махнали накрайниците и след това са ги навили, но както им е било удобно, а момчетата после са качили рейката на колата и са я закарали на реглаж, а даже не съм сигурен дали я закараха или аз трябваше да я карам, но още тогава воланът се беше килнал яко в едната посока.
След като си купих друга рейка, пичовете в сервиза ми я смениха, като казаха, че са отбелязали местата на накрайниците, воланът пак беше на една страна и колата дърпаше, но по-малко. После остана сам да отида да я регулират и аз бях сигурен, че всичко ще се оправи. Но там, като провериха сходимоста, всичко изглаждало абсолютно наред.
Какво имаш предвид да си центрирам волана? Да махна само волана и да го завъртя с един зъб или да ми направят кормилните накрайници на равни разстояния. Ако отида сега на реглаж, дали ще има смисъл? Ако накрайниците не са центрирани, може ли от това да има "напрежение" в окачването и когато дам назад да се чува пукане?
Quote (mom4i74) Гошорих с моя приятел гумаджия за тресенето. И той потвьрди че тая точка се слага да е до винтнила за да се балансира с по малко тежести. Тресенето е или от не добре направен бланс или от крива джанта. Момчи, преди да монтирам новите гуми ми изправиха всички джанти, които всичките били много криви, но колата не се тресеше изобщо. А след като сложих новите гуми или след смяната на рейката, вече не се сещам, започна да има вибрации при по-висока скорост.
|
|
| |
Mkilla | Дата: Петък, 09.08.2013, 23:19:30 | Message # 20 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Време е да направим обща поръчка на "рейки" хахАХА :)) Ще оправиш автомобила , сигурен съм а и ще дадеш полезна информация за всички нас накрая.В крайна сметка няма нищо вечно а искаш ли да караш трябва и да поддържаш.
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
Редактирано от Mkilla - Петък, 09.08.2013, 23:20:19 |
|
| |
nightfighter | Дата: Петък, 09.08.2013, 23:26:07 | Message # 21 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote (persssi) Какво имаш предвид да си центрирам волана? Да махна само волана и да го завъртя с един зъб или да ми направят кормилните накрайници на равни разстояния. Правилния начин е да поставиш волана в нормално положение и тогава да направят реглажа!Разтоянията от края на рейката до накрайниците трябва да са равни от ляво и от дясно,допустими са малки отклонения.Ако има система 4WS датчика на рейката трябва да е в средата на зъбния гребен при движение направо.Ако не успеят да го нагласят с реглажа (примерно съвсем леко да е накриво,все пак от накрайниците не е толкова фино, понеже може да се променя с пълен оборот напред или назад) може да го доуправиш и като преместиш волана от шлиците с един или два зъба,но това като фина корекция.Quote (persssi) Ако накрайниците не са центрирани, може ли от това да има "напрежение" в окачването и когато дам назад да се чува пукане? Не може да е от това!Пукането е от нещо друго!Някакъв тампон,според мен,като предположение бих дал тампоните на щангите отпред на гредата. Ако няма луфт в рейката,може да провериш натискайки извадената част на зъбния гребен при завиване в крайно ляво и съответно дясно,според мен не би трябвало да търсиш проблема в рейката.Малко вероятно е при две рейки които си сложил от там да е проблема.
Редактирано от nightfighter - Петък, 09.08.2013, 23:34:12 |
|
| |
VIPER-CH | Дата: Петък, 09.08.2013, 23:29:46 | Message # 22 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Я си провери и подкалниците,там дето се хваща окачването.Не ми се вярва ама....
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Петък, 09.08.2013, 23:33:31 | Message # 23 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Веско има предвид че волана се центрира от накрайниците. При реглаж на стенд се застопорява волана в право положение и му се слага скоба за да не се размести и от реглажа на кормилните накрайници се изправят колелата да са в права посока с там колкото градуса им дават сходимост.
П.с А по отнощение на склонноста кьм самозавиване при неравности има играе роля висоината на гумата. По ниските гуми немогат да поемат добре неравностите и се опитват да завьртят волана. Ти Веско небеше ли сьс 17 цола и ниски гуми?
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Петък, 09.08.2013, 23:37:27 |
|
| |
nightfighter | Дата: Петък, 09.08.2013, 23:39:41 | Message # 24 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote (mom4i74) Ти Веско небеше ли сьс 17 цола и ниски гуми? С такива съм, 215х40х17,ама и като я взех преди години, си беше със 17-ки,но не правеше така.
Редактирано от nightfighter - Петък, 09.08.2013, 23:41:33 |
|
| |
mom4i74 | Дата: Петък, 09.08.2013, 23:44:01 | Message # 25 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| А дали си свалял някога носачите за да им видиш селеновите втулки да не са разбити ?
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Петък, 09.08.2013, 23:46:44 | Message # 26 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote (mom4i74) П.с А по отнощение на склонноста кьм самозавиване при неравности има играе роля висоината на гумата. По ниските гуми немогат да поемат добре неравностите и се опитват да завьртят волана. Ти Веско небеше ли сьс 17 цола и ниски гуми? Стрът-бара оправя доста от този проблем.Имах го като минах на 17"
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
nightfighter | Дата: Петък, 09.08.2013, 23:51:03 | Message # 27 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Момчи, де има тампонче отпред съм го сменил с оригинални от Щатите,само на амортисиора и биалетките не съм ги сменял.В интерес на истината нещата доста се подобриха след смяната на последните тампони (смених на реактивната щанга и на щангите отпред в гредата),сега се усеща съвсем леко,най вече през зимата.
п.с. Селеновите втулки са сменени преди няма и 2 години,а нямам много километри за това време.
|
|
| |
nightfighter | Дата: Петък, 09.08.2013, 23:54:54 | Message # 28 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote (VIPER-CH) Стрът-бара оправя доста от този проблем.Имах го като минах на 17" Имам Стрът-бар,само не знам трябва ли да го натегна?В момента е застопорен така че влиза свободно при стъпила на гумите кола.
|
|
| |
persssi | Дата: Петък, 09.08.2013, 23:57:27 | Message # 29 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
| Quote (mom4i74) Веско има предвид че волана се центрира от накрайниците. Quote (nightfighter) Правилния начин е да поставиш волана в нормално положение и тогава да направят реглажа!Разтоянията от края на рейката до накрайниците трябва да са равни от ляво и от дясно,допустими са малки отклонения Не ми стана съвсем ясно , има ли смисъл сега да отида пак на реглаж и дали там ще ми центрират накрайниците или аз трябва да го направя предварително, а те само да ги донастроят за сходимостта.
|
|
| |
nightfighter | Дата: Събота, 10.08.2013, 00:00:06 | Message # 30 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Те трябва да го направят!Ама как да кажа дали ще има смисъл? Зависи тези при които отидеш колко ги бива.
Правилна сходимост може да се направи и при не центрирана рейка,от едната страна са по дълги вътрешния и външния накрайник,от другата по-къси,колелата пак са прави понеже общата дължина(накрайниците+ дължината на рейката) е равна,волана ти е завъртян и най общо казано примерно в ляво ще можеш да направиш 5,5 оборота на волана,в дясно 4,5( това като пример)
Редактирано от nightfighter - Събота, 10.08.2013, 00:08:51 |
|
| |