• Page 1 of 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • »
Forum moderator: ZAPPA, NSBOP, batkosio  
Проблем с предно окачване
persssiДата: Петък, 09.08.2013, 12:53:32 | Message # 1
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Здравейте,
от няколко месеца се боря с един проблем по колата, който може да се каже сам си докарах. Откакто имам прелюда хидравличната рейка чука леко, дори когато моторът работи. Не е кой знае какво и сигурно 4 5 години си карам така, без тропането да се увеличи. Според майсторите, дори от Хонда България :) рейката имала нужда от рециклиране, та преди 2 месеца се навих и я закарах за ремонт. Както знаете, има само няколко места, където рециклират хидравлични рейки, та пичовете, при които оставих колата я свалиха и занесоха на едно от тях. 



При тази операция се подменят или рециклират номера 1, 19, 16, 10, 7 от по-горната схема.


както и кормилните накрайници.

Разочерованието ми дойде, когато отидох да си взема колата и установих, че тропането е станало дори по-силно от преди. Върнахме рейката и цялата кола за рекламация и от сервиза, където я рециклираха, казаха, че не можела да се оправи, защото проблемът бил някъде в номер 20 от схемата.
По-притеснителното е, че воланът застана на една страна, а колата започна да дърпа на дясно. Освен това се появи странно изтропване, когато воланът е завъртян пълнен десен и дам назад, все едно има някакво напрежение някъде по окачването.

Тогава купих друга рейка от колегата ggushterov и смених моята, но за съжаление воланът пак стои килнат и дърпа. Закарах колата на реглаж, като мислях, че след това всичко ще е ОК, но човекът там ми каза, че всичко е ОК и предницата е идеално права. Предположи, че нещо е било счупено и реглажът е бил направен така, че предницата е била затворена и за това не е дърпал.

Реших да опиша подробно всичко, което съм направил, за да се ориентирате, преди да попитам за съвет. Въпросът мие е,коя част от окачването би могла да предизвика такова поведение, защото освен описаното колата е доста нестабилна при по-висока скорост и както се казва сее. Освен това при 110 кмч има сериозни вибрации във волана. Според майсторите всичко по окачването е здраво, освен биалетките, които скоро щели да бъдат за смяна.



Мисля да поръчам нови части от Щатите и да сменя всичко, което би могло да предизвиква такова поведение и да прави колата нестабилна, но не съм сигурен, кои части ще са ми нужни.
Ако някой има предположения, от какво може да идват толкова проблеми изведнъж... ще се радвам да пише, щото в желанието си да оправя едно нещо, имам чувството, че 5 други се прецакаха :).
Приложени файлове: 3968461.png (9.3 Kb) · 2608447.jpg (31.2 Kb) · 2914602.gif (64.4 Kb)
 
mom4i74Дата: Петък, 09.08.2013, 13:04:31 | Message # 2
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Непомня удара дали го беше поело и колелото? Замери с рулетка разтоянието от центьр до центьр на левите гуми и после сьщото разтояние да десните гуми. Вертикалните наклони как са ? Имат ли разлика? Предполагам в сервиза са ти казали ако има нещо такова ?
А за реглажа имам доверия единствено на сервиза в Дружба при борсата.


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Петък, 09.08.2013, 13:07:59
 
persssiДата: Петък, 09.08.2013, 13:07:58 | Message # 3
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Забравих да спомнена, че преди време имаше удар отпред, но той не беше силен и изцяло в предната греда, дясно, като по окачването нямаше нищо. Но е възможно ударът да е помогнал на някоя част, примерно шарнир или биелетка да се доразбие.
 
mom4i74Дата: Петък, 09.08.2013, 15:21:37 | Message # 4
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Виж премери разтоянията между мостовете от  лявата и дясната страна . Ако я качиш на канал някьде премери и диогоналите от фабричен отвор в предната греда дето дьржи щангите кьм колелата , до фабричен отвор по диогонал някьде на купето. Още след изчукването на колата щом волана ти е седял на една страна ,значи има разместна геометрия.
Може да е от крив шенкел ако е понесал дори малка част от удара.
Може да е мрьднала предната греда дето дьржи щанга 8 и другата от дясно.
Като замериш собственорьчно ще видиш кьде е проблема.


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
persssiДата: Петък, 09.08.2013, 15:45:54 | Message # 5
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Quote (mom4i74)
Още след изчукването на колата щом волана ти е седял на една страна ,значи има разместна геометрия.
Момчи, мерси за съвета, ще я премеря, когато се прибера в БГ, но след удара колата си беше Ок и не е дърпала на никъде, нито воланът се беше килнал. Всичко стана след подмяната на рейката.
 
mom4i74Дата: Петък, 09.08.2013, 15:57:23 | Message # 6
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Това е супер :)Значи нямаш проблем с колата а сьс сервиза дето правят реглажа. На мен два сервиза един след друг ми правиха реглаж и все ми дьрпаше колата и беше нестабилна. И накрая като отидох в сервиза за реглаж в Дружба до входа на борсата и проблема се оправи. От тогава вече 7 години само там ходя.

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
persssiДата: Петък, 09.08.2013, 16:15:30 | Message # 7
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Пичът, който ми прави реглажа, каза, че според него и неговият стенд всичко е право и сходимоста е добре и според нормите. Каза, че ако искам може да направи колата да не дърпа, като направи предницата по-събрана, според него тогава дърпането няма да се усеща, но гумите ще заминат доста бързо. Притеснявам се, че е имало нещо прецакано от преди, старата рейка е била натегната и не се е усещало и след смяната с друга този луфт е започнал да се усеща при управлението. 
Ходих на реглаж в Маргел на Ботевградско. Там имат добър стенд и човекът, който прави реглажа е готин и разбира, не за първи път ходим там и съм склонен да му вярвам. Той предположи, че може да дърпа от гумите, но те са почти нови на 1000 км. и след като ги смених, не съм забелязал да има проблем.

Може ли рейката и накрайниците да оказват такова влияние върху поведението на колата?
Може ли фирмата, която рециклира накрайниците да ги е прецакала и дали да си купя нови?
Биалетките, дали от тях може да е нестабилна?
Гумите... при монтажа гумаджията не е сложил венитилите да сочат към жълтите точки, както трябва да бъде. Дали от там може да има вибрации във волана въпреки, че са балансирани?

В крайна сметка окачването на прелюда не е свръх сложно...  :D
 
mom4i74Дата: Петък, 09.08.2013, 16:35:35 | Message # 8
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
От биалетки няма да ти е нестабилна колата.От кормилната рейка може да има луфт вьв волана ама не и да сее.
Ако има разбити разбити кормилни щанги ще има луфт и при каране предницата се стреми да се отваря и като мине позволемия допуск на отваряне почва да сее и да дьрпа кьм това колело което има по голямо сцепление и волана почва да се чувства на кантар.
Пак се опира до реглаж на сходимост. Дали има луфт вьв вьншните накрайници вьпреки рециклирането и предницата се разтваря или самия стенд дава някакво отклонение това вече незнам. При положение че става такава загадка бих те посьветвал да си свериш часовника сьс друг препорьчан сервиз.
Преди да почне реглажа човека дигна ли вьв вьздуха предницата за да провери за луфтове и да припомпа всички гуми да са с еднакво налягане?
За вибрацията в от гумите ще питам мой приятел гумаджия за жьлтите точки. Но по принцип тия маркери с точките за да се центрира така гумута че да се слагат по малко тежести за баланс.


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Петък, 09.08.2013, 16:48:24
 
persssiДата: Петък, 09.08.2013, 16:47:50 | Message # 9
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Много изчерпателен отговор, мерси, Момчи.
Проблемът не е в новата рейка, защото се появи веднага след като рециклираха моята. Много се съмнявам, че някой от кормилните накрайници е прецакан като са го рециклирали, щото така и не знам какво точно им рециклират, освен че им слагат едни гадни жълти силиконови маншони и се надявам цялата интервенция да е била само в тях. Но нищо чудно да се е появил луфт в някое от ябълковидните съединения. 

Най-добре ще е да отида пак на реглаж в някой друг сервиз за сверка. Колко ли ще ми вземат тук във Виена хехе, но пък кой знае, Австрийските стендове може да вършат чудеса хехе
 
GarfiДата: Петък, 09.08.2013, 17:04:34 | Message # 10
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Реално погледнато в една рейка какво се рециклира? Сменят семерингите за високо налягане, гайката  (която държи пръта защото като се развия става неизползваема) и пружината която натиска пръта към червяка. Даже не знам защо му казват рециклиране, а не обслужване. 
persssi, бих те посъветвал да сложиш 15" джанти и да отидеш на регулаж където казва Момчи, за сверка въпреки набутвацията.
 
persssiДата: Петък, 09.08.2013, 17:12:47 | Message # 11
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Quote (Garfi)
Даже не знам защо му казват рециклиране
И аз не знам, ако сам си купиш оригинални части и си ги смениш, ще стане по-добре и доста по евтино :) .

Аз 15 тук нямам, но мисля да пробвам някой австрийски стенд, на дали е кой знае колко скъпо.

Тресенето на волана при висока скорост сигурно е от гумите и ще отида да ми нагласят маркерите им да сочат точно срещу вентила. eldesa беше писал в една тема, че е важно да съвпадат.

Чудя се, като поръчвам нови биелетки от Щатите, дали да си взема и нови кормилни накрайници, въпреки че тези са рециклирани и дали да взема още нещо, което може да е важно по окачването, примерно шарнири и т.н...
 
MkillaДата: Петък, 09.08.2013, 21:26:26 | Message # 12
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Прочетох цялата тема до момента.Моят съвет към теб относно реглажа е да си го направиш в Бултрако.Едно , че е по-евтин и второ , че го правят добре.Ще се обоснова защо така мисля.На зеленчуковата борса съм ходил 1 път за реглаж с моят прелюд.Бях прочел позитивни мнения за този сервиз.Тогава и не знаех къде да ходя та направо там.След реглажа дърпаше колата на всичкото отгоре волана стана твърд и се стреснах да не съм прецакал нещо.Върнах се 15 мин по-късно и им обясних за проблема.Човека който ми прави там реглажа се качи да пробва автомобила ми и каза , че било нормално и всичко направено било със заводски стойности.Да ама не.Реглаж правя всяка година преди зимата.Записах си час в Бултрако.Тогава имаха и промоция 18 лева реглаж преден и заден мост.Еми извинявайте но волана стана като перце и колата не е мръднала от последният им реглаж.Колкото и модерни стендове да има даден сервиз ако фактора - човек е немърлив то крайният резултат е плачевен в 99.9% от случаите.Сам знаеш Перси колко е лек волана на моят прелюд и това е след просто обслужване - сменена течност + качествен реглаж.Относно рейката....За жалост техническата ми култура не е на такова ниво за да давам твърди мнения дали проблема е от нея или не но ако с 2 рейки имаш проблем то може би проблема ти не е в тях и трябва да го потърсиш на друго място.

Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now


Редактирано от Mkilla - Петък, 09.08.2013, 21:28:37
 
persssiДата: Петък, 09.08.2013, 21:35:57 | Message # 13
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Quote (Mkilla)
колко е лек волана на моят прелюд и това е след просто обслужване

Да, потвърждавам, че от всички прелюди, които съм карал (не че са толкова много :) ), твоят волан се върти най-лесно и това е голямо удоволствие при шофирането. Много вероятно е в Бултрако да имат други заводски стойности. :D

Интересно беше за мен да разбера, че да отидеш на реглаж, не означава 100%, че си постигнал най-оптималната сходимост за твоя автомобил, явно зависи и къде, и при кого си отишъл. Обнадеждих се, че проблемът може да не е толкова сериозен.
 
VIPER-CHДата: Петък, 09.08.2013, 21:37:30 | Message # 14
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Сменяй рейката с друга и не се занимавай с "рециклиране"!Рейки у форума има.
Мое мнение ;)
врял и кипял съм от тези рециклажи :D


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро

Редактирано от VIPER-CH - Петък, 09.08.2013, 21:38:48
 
MkillaДата: Петък, 09.08.2013, 21:56:10 | Message # 15
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Перси , най-малкото мисля , че последно платих 20 лева за преглед на ходова част ( това без реглажа ) и може да ги отделиш и да им споделиш проблема.Не казвам , че ще имаш успех точно там но поне аз лично им се доверявам на тях както и на Юби Ко но там нямат стенд.Ако и Слави ти преглежда колата ( от най-старшите майстори в Бултрако ) според мен ще ти дадат ясна диагноза на твоят проблем.Запиши си час само за преглед на ходовата част , обясни им проблема и тогава направи реглаж пак при тях ако стигнат до заключението , че проблема е отстраним само с регулиране на сходимост.
VIPER-CH е много прав за тези рециклажи на рейките у нас...Има хора които са доволни но има и такива които след 2-3 проби си купуват направо втора ръка или нова.Ако не се лъжа , самите Бултрако предлагаха рециклиране на рейки но не знам цената каква е.В Щатите също предлагат рециклиране на рейките на Хонда с оригинални части , гаранция 36 месеца или 50 000 мили но за жалост не сме там.


Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now


Редактирано от Mkilla - Петък, 09.08.2013, 21:58:49
 
  • Page 1 of 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • »
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda