Тунинг на Х22 мотор
|
|
ggushterov | Дата: Понеделник, 02.09.2013, 19:49:47 | Message # 1 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| Хайде сега по-запознатите да споделят опит щото от писанията по нета нищо не разбрах. Как стои въпроса със буталата и FRM цилиндрите? Ризи сменят ли се? Как, защо, с какви? Х23 мотора с FRM цилиндри ли е? С турбото как стои въпроса? Виждам, че има колеги които вече са сложили турбо на Х22. Малко ноу-хау ще е супер. Интересува ме най-вече Х23 блок + Х22 глава + турбо - каква е процедурата по билда на мотора? Както вече казах ризи, бутала, биели, колко може да се сгъсти мотора? Общоприетите ги знам - P5M и Mahle Gold Series. Мен ме интересува набиването на нови ризи, такива които не са FRM.
|
|
| |
aλexandro | Дата: Понеделник, 02.09.2013, 21:18:47 | Message # 2 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Блоковете на H22 и H23 функционално са абсолютно еднакви. Има два типа блока според това дали е open deck или closed deck. Отделно има два различни размера бутала - A и B, като е възможно в даден двигател да има смесена комбинация от двата размера бутала (АААБ; ААББ; АБАБ и т.н.). Отделно буталата за H23 и различните видове H22 си приличат само по диаметъра. Иначе имат разлика във височината на челата от което се получава различна степен на сгъстяване. Като стана дума за степен, основните разлики в главите на H22 и H23 са: VTEC (респективно валовете и произтичащите от това различни ангренажен ремък, ролки, ролка на водна помпа, ролка на коляновия вал); широчината на клапаните и обема на горивната камера - този на всички H22 глави е 53.8 см3 а при H23 е 50 см3. Накратко - всички блокове от H-серия са FRM. Всички трябва да ползват FRM съвместими бутала. В противен случай трябват ризи. Има един среден вариант. Всички SOHC F-серия двигатели са с железни ризи. Обаче те са с диаметър на цилиндъра 85 мм (F20 и F22). Има един двигател който обаче е изключение от всички други и това е F23. Диаметъра му е 86 мм, но е позволено да се разстърже с 1 мм и става 87, което е точно диаметъра на H23/H22. В различни комбинации от H23/H22 бутала и глави се получават доста интересни конфигурации и различни степени на сгъстяване (от 10,4 до 12,5). Освен това този блок с неговия си колянов вал и биела има най-дългия ход сред H/F моторите на Хонда, което означава и доста добър въртящ момент.
ПП: Темата на Дани от вчера е много полезна и е нещо като фундамент за разбирането на нашите двигатели. Темите от линковете са доста подредени и приятни за четене. ПП2: Нямам опит и мнението ми не бива да се приема за меродавно. Всичко което знам е от 5-те години четене по нета. И все още научавам нови неща.
Редактирано от aλexandro - Понеделник, 02.09.2013, 21:19:49 |
|
| |
ggushterov | Дата: Понеделник, 02.09.2013, 22:12:06 | Message # 3 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| http://www.ebay.co.uk/itm....26rkt%3 D4%26sd%3D251330682666%26
Например ето това
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Вторник, 03.09.2013, 21:22:11 | Message # 4 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| А не ти ли е интересно проект K24 от Акорд TYPE S с галава от K20 или ония дзверове от J seriqta V6
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
ggushterov | Дата: Вторник, 03.09.2013, 21:30:08 | Message # 5 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| Много пари са това
|
|
| |
nightfighter | Дата: Вторник, 03.09.2013, 22:42:23 | Message # 6 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Свестен тунинг на Х22 няма как да стане евтино.Ако имаш заделени поне 6 000 лв почвай и ще стискаме палци,ако ги нямаш по-добре не се захващай
|
|
| |
NightRider | Дата: Вторник, 03.09.2013, 22:48:13 | Message # 7 |
Aristocrat
Град/Държава: Cole Bay/Netherlands Antilles
Група: Приятели
Съобщения: 3685
Статус: Офлайн
| Quote (mom4i74) А не ти ли е интересно проект K24 от Акорд TYPE S с галава от K20 или ония дзверове от J seriqta V6 А най-добре е продаваш всичко и си купуваш мощна кола да речем Нисан скайлайн и си свиркаш и не се занимаваш с глупости .Ако имаш излишни пари за щуротий по добре ги дайте за благотворителност. Хау.
The Flying Dutchman FOR SALE Продава се
|
|
| |
eDaniel | Дата: Вторник, 03.09.2013, 22:58:18 | Message # 8 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Не съм съвсем съгласен. Нещата могат да стават постепенно. Този месец това, другия другото и т.н. В един момент ще събереш всички части, които искаш...
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
NightRider | Дата: Вторник, 03.09.2013, 23:03:33 | Message # 9 |
Aristocrat
Град/Държава: Cole Bay/Netherlands Antilles
Група: Приятели
Съобщения: 3685
Статус: Офлайн
| да с нашите супер заплати и висок стандарт . keep on dreaming все пак мечтите са безплатни и НИКОЙ не може да ти ги отнеме
The Flying Dutchman FOR SALE Продава се
|
|
| |
eDaniel | Дата: Вторник, 03.09.2013, 23:04:00 | Message # 10 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| Ще си говорим пак
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
NightRider | Дата: Вторник, 03.09.2013, 23:06:54 | Message # 11 |
Aristocrat
Град/Държава: Cole Bay/Netherlands Antilles
Група: Приятели
Съобщения: 3685
Статус: Офлайн
| Успех пожелавам на всеки захванал се с мечтата и хобито си .Надявам се , а и ти пожелавам успех (стискам палци ) аз говоря принципно а не конкретно
The Flying Dutchman FOR SALE Продава се
Редактирано от NightRider - Вторник, 03.09.2013, 23:07:25 |
|
| |
ggushterov | Дата: Вторник, 03.09.2013, 23:09:06 | Message # 12 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| Quote (nightfighter) Свестен тунинг на Х22 няма как да стане евтино.Ако имаш заделени поне 6 000 лв почвай и ще стискаме палци,ако ги нямаш по-добре не се захващай :) Аз ги докарах до 8300лв без турбото.
|
|
| |
nightfighter | Дата: Вторник, 03.09.2013, 23:11:25 | Message # 13 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Дани не виждам как ще смениш постепенно ризи,бутала,лагери,биели или с прости думи цялата карантия на двигателя.Това се прави наведнъж и трябва да имаш всички необходими части.Грубо казано инвестиция около 4000 лв, отделно парите за труд. Предполагам че имаш предвид да купуваш нещата едно по едно,но като се има предвид ще покупката и доставката ще е САЩ,по добре е, да купиш всичко наведнъж.Понеже цената на доставката ще бъде доста серизно перо от разходите, е по добре да я платиш еднократно.
|
|
| |
ggushterov | Дата: Вторник, 03.09.2013, 23:14:06 | Message # 14 |
Кудан (9)
Град/Държава: Panagyurishte/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1123
Статус: Офлайн
| А какво мислите за увеличаването на работния обем посредством stroker kit? п.п. 4000лв са само буталата, ризите, валовете и карантията на главата
Редактирано от ggushterov - Вторник, 03.09.2013, 23:15:45 |
|
| |
nightfighter | Дата: Вторник, 03.09.2013, 23:17:26 | Message # 15 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Quote (ggushterov) Аз ги докарах до 8300лв без турбото. И аз до там ги бях докарал Ама умишлено казах (поне 6000) за да не кажат някои ,,че се изхвърлям" Сумичката изглежда плашеща,но качествените части не са евтини,а да правиш тунинг с китайски ментета не е нещо което бих препоръчал.
|
|
| |