Forum moderator: ZAPPA, NSBOP, batkosio  
Двигатели за Прелюд
batkosioДата: Вторник, 22.11.2011, 13:44:33 | Message # 16
BKDM

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
Active Torque Transfer System, в САЩ моделът с тази система е SH - Super Handling, като системата е предшественик на подобна система в четвъртото поколение Honda Legend/Acura TL - AWD -SH - All Wheel Drive Super Handling :)



Редактирано от batkosio - Вторник, 22.11.2011, 14:01:53
 
ZAPPAДата: Вторник, 22.11.2011, 15:30:48 | Message # 17
ARTIST

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
Available for users only
Приложени файлове: 4257714.jpg (324.9 Kb)


PRELUDE 2.2 TYPE S
 
eDanielДата: Сряда, 23.11.2011, 01:01:15 | Message # 18
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Ще се опитам да направя едно "туулче" за скоростните кутии, да може да ги показва по начин лесен за сравнение защото тази таблица не е много удобна. "Ще се опитам" да се чете като "ще се опитам да намеря време". :)


プレリュード 夢のカ


Редактирано от eDaniel - Сряда, 23.11.2011, 01:01:47
 
mom4i74Дата: Четвъртък, 24.11.2011, 22:44:50 | Message # 19
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
А дали е вьзможно да се сложи ATTS на кола без такава система оригинално. Дали трябва да се променя инсталацията на колата или просто се пуска нова самостоятелна нова инсталация която си е за скоростите. Знам че на прелюдите с АТТС има разлика в предното окачване. Сигирно и предната греда се сменя защото двете надльжни щанги се захващат по друг начин. Маслото на тая кутия минава ли пак през радиатора за да се охлажда?

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Четвъртък, 24.11.2011, 22:46:35
 
ZAPPAДата: Четвъртък, 24.11.2011, 23:01:49 | Message # 20
ARTIST

Град/Държава: Veliko Tyrnovo/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 1956
Статус: Офлайн
Available for users only

PRELUDE 2.2 TYPE S
 
eDanielДата: Четвъртък, 24.11.2011, 23:40:20 | Message # 21
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
И кутия с LSD да си намериш пак ще ти е добре май :)


プレリュード 夢のカ
 
AgeДата: Петък, 25.11.2011, 00:36:06 | Message # 22
H22 Team

Град/Държава: Ruse/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 91
Статус: Офлайн
В духът на ентусиазма да се включа и аз :) Всеки двигател и скоростна кутия си имат своят чар но всеки си има своите предпочитания.Възможно ли е да направим пренареждане на скоростната кутия в частност М2К4 и М2V5 т.е. от двете кутии да се направи една хибрид за един нестандартен двигател assassin повече не издавам за сега.Така че да получим и максимално ускорение и максимална скорост, когато се наложи.
 
mom4i74Дата: Петък, 25.11.2011, 06:02:36 | Message # 23
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
И мен ме интересува сьщото защото определено не ми харесва 5-скорост на мойта M2F5 че е много кьса.

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
GarfiДата: Петък, 25.11.2011, 11:40:06 | Message # 24
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Предполагам, че е кофти на магистралата със 130км/ч да държиш високи обороти. В тоя ред на мисли Момчи с колко оборота си на 5-та със 130км/ч
 
aλexandroДата: Петък, 25.11.2011, 14:39:26 | Message # 25
Хачидан (8)

Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
Krelion от Хонда форума беше пренареждал кутия на H22 точно с такава цел - максимално ускорение и по-дълга 5-та. Питах го в темата му какво точно е правил, но така и не ми отговори. Някой ако го познава лично нека го пита... unsure

 
NSBOPДата: Петък, 25.11.2011, 15:37:57 | Message # 26
МВР НСБОП
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
Това ми е еротичната мечта... дълга 5-та basketball



Редактирано от NSBOP - Петък, 25.11.2011, 15:38:16
 
eDanielДата: Събота, 26.11.2011, 02:03:35 | Message # 27
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Направих инструмент за сравнение на скоростни кутии с който може лесно да се сравнят до 4 различни модела трансмисии едновременно. Утре вечерта ще го кача в ИНСТРУМЕНТИ на началната страница защото останаха няколко дребни неща за доизкусуряване.


プレリュード 夢のカ


Редактирано от eDaniel - Събота, 26.11.2011, 02:04:08
 
eDanielДата: Събота, 26.11.2011, 23:22:53 | Message # 28
CULTIST
4G BB2 H22A MT

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
Може да го пробвате вече. Отидете на ИНСТРУМЕНТИ и най-долу в полето за търсене напишете нещо, примерно H22 или JDM или нещо подобно. Ще се покаже списък с резултати. Изберете желаните модели, които да се покажат в удобна за сравнение форма. Ако искате да махнете даден модел от таблицата за сравнение, просто натиснете върху него.
* Ако искате да видите всички модели, просто не въвеждайте нищо
* За да се вижда добре, е препоръчително разделителната способност на екрана, на който наблюдавате да е поне 1280 пиксела по хоризонтала.



プレリュード 夢のカ
 
persssiДата: Петък, 02.12.2011, 12:17:08 | Message # 29
Хачидан (8)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 549
Статус: Офлайн
Здравейте на всички ‘колеги’ или по-скоро фенове на марката и любимия модел. Толкова се зарадвах, като видях, че има отделен сайт и форум само за прелюдите, че ми се прииска и аз да напиша нещо. Докато се чудих, какъв да бъде първия ми пост, се присетих, че преди време продавах двигател H22A8 и тогава доста четох по чуждите форуми, какво му е по-различното от другите H22-ки. Тогава понаписах сам нещо, като описание към обявата, но ми се струва, че информацията би била полезна да я има и в тази тема (ако администраторите решат друга да се чувстват свободни да я изтрият или преместят). Та:

Това е обща информация, компилация от преводи на различни теми от чуждите форуми и online енциклопедиите. В англо-говорящите държави е доста обсъждана разликата между различните модификации на H22x серията двигатели, предлагани за Европейския (EDM), Американския (USDM) и Японския (JDM) пазари. Дискусиите, които по разбираеми причини събудиха моя интерес, са за приликите между H22A8 и H22A Type S, предлагани в Honda Prelude 5та генерация.

H22A8 двигателите са предлагани само за Европа и само 99-00 г. в Prelude 5-та генерация. Така че в сравнение с предшественикът H22A5 (предлаган на Европейския пазар - 185 кс.) или Японската версия H22A (197), която се монтира в доста модели на марката през годините, H22A8 двигателите са относително малък брой и доста рядко срещани. Дори на мен би ми било интересно, колко прелюда 5 та ген. с H22A8 двигател са продадени в цяла Европа, в сравнение с прелюдите, окомплектовани с H22A5, но в крайна сметка, не статистиката е най-важното.

Много хора подозират идентичността на H22A8 и H22A Type S двигателите. Визуално те доста си приличат, да не кажа, че са еднакви. Но се оказва, че приликите са не само червения капак, с който излизат заводски само някой от двигателите от H серията а именно H22A Type S (JDM), H22A7, H22A8 (EUDM) и ако не се лъжа H22A4 (USDM) . Механично също двата мотора са еднакви. За разлика от Японската версия на H22A със 197 коня, при H22A8 степента на сгъстяване с повишена от 10.6:1 на 11.0:1, каквато е и при H22A Type S.

на снимката по-долу H22A8:


на снимката по-долу H22A Type S:



H22A Type S нямат различни разпределителни валове в сравнение с H22A8.Различни са на Prelude 1997 2.2 Vti (185 ks.). Европейските Preludeи 2.2 VTi, произведени след 99 г. имат същите разпределителни валове, както на Type S и Euro R, което може да се проследи, като се сравнят парт номерата:

2000 Type S cams H22A:
14111-P5P-J00 CAMSHAFT, INTAKE / 14121-P5P-J00 CAMSHAFT, EX..
2000 Prelude VTi cams H22A8:
14111-P5P-J00 CAMSHAFT, INTAKE / 14121-P5P-J00 CAMSHAFT, EX..
2000 Accord Type R cams H22A7?:
14111-P5P-J00 CAMSHAFT, INTAKE / 14121-P5P-J00 CAMSHAFT, EX..
1997 Prelude VTi cams H22A5:
14111-P5M-000 CAMSHAFT, INTAKE / 14121-P5M-000 CAMSHAFT, EX..

Както H22A8 така и H22A7 са с OBD2
EUDM H22A8 11:1CR = JDM H22A 11:CR Type S/Spec on a UK ECU (OBD2A)
EUDM H22A7 11:1CR = JDM H22A 11:1CR Euro R on a UK ECU (OBD2B)

Сравняването на доста отделни компоненти показват, че H22A8 в основата си е Type S двигател, дефорсиран чрез електронният блок за управление. Сравняването на номерата на други части, като буталата, коляновия вал, всмукателния колектор и т.н. показва, че те също са едни и същи.

Според хората в Английските форуми H22А7 и H22А8 са коренно различни от другите двигатели от H серията, в основата си те JDM Spec двигатели, които са “дефорсирани” само от електрониката, за да покрият Европейските изисквания и маркетинговата стратегия, която не би допуснала топ модификацията на Prelude или Accord да не е предназначена само и единствено за Японския пазар. Освен това А7 и А8 са единствените двигатели, предлагани за Европейския пазар с нок сензор и JDM блок. Тези и други примери показват, че H22A8 и А7 двигателите са с червен капак, както на H22A Type S, защото са идентични, както външно, така и вътрешно, част по част.

Когато през 1999 г. Honda осъзнава, че моделът Prelude има нужда от стимул на продажбите в Европа, те не решават да конструират напълно нов мотор или да модернизират H22A5 двигателя, предлаган до сега, а просто щамповат на съществуващия вече 217hp H22A двигател друг код (H22A8) и пренаписват таблиците на ECUто, така че да го дефорсират до 197 кс., за да не развенчаят JDM Type S модификацията като върха на сладоледа ;). Слабите продажби на Prelude в Европа, най-вероятно са накарали Honda да ъпгрейднат VTI то с 2.2 двигател от 185 на 197 кс, за да се опитат да ги увеличат, но за съжаление стратегията не е дала очаквания резултат, защото има продадени много повече прелюди, преди 1999 г. отколкото за двете години от живота на модела след това.

Разбира се всеки би могъл да направи собствено проучване и сравнение на различните компоненти, за да потвърди или опровергае написаното до тук. От Honda не са се стремили да крият разликите и частите имат едни и същи парт номера.

Според писанията във форумите при смяната на компютъра с AEM ECU, H22A8 генерира 20 кс. повече от нищото, без допълнителни модове.
Собственик на Prelude a H22A8 VTi и на Type S Prelude в Росия, качил на дино тест H22A8 с Type S ECU и резултатът бил 222 кс и 198 кс на колелата.



Тези примери, разбира се са от дебрите на дълбокото интернет пространство, където всеки би могъл да напише каквото си иска. Аз лично бих се радвал да се убедя със собствените си очи в този plug / play тунинг. Но според мен не 20 те конски сили са най-важното, а факта, че H22A8 е различен от другите двигатели от H серията и само на две крачки от нейния връх J.

Според източници от Honda, причината за спирането на Prelude от поточните линии и до днес, са слабите продажби. Емисиите на двигателя също не са от най-добрите, особено според Европейското законодателство. Като добавка към всичко казано, малко след това започва и ерата на I-VTEC. Всички тези, а предполагам и други фактори най-вероятно са повлияли за спирането на този прекрасен модел на Honda от производство.

Информацията в поста ми не претендира за 100% достоверност и всеки при желание би могъл да я потвърди или опровергае дори с помощта на EPC каталога, 2 VIN номера и Google J!

Ползвал съм информация от
Википедия:
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Prelude"]http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Prelude[/url]
както и от форумите за Prelude, показани по-горе в темата.

PS
Според мен най-оптималният избор за смяна на двигателя с по-мощен, би бил H22A7 и то заради скоростната кутия (поне аз не знам H22A8 да се предлага с LSD), и се надявам един ден да проверя, дали съм бил прав.
Мисля че batkosio е с такъв в Прелюда си и може да сподели, дали си заслужава.

Поздрави на всички!
Приложени файлове: 7577143.jpg (119.9 Kb) · 7148749.jpg (66.0 Kb) · 1447603.jpg (57.6 Kb) · 9169620.jpg (54.5 Kb)


Редактирано от persssi - Петък, 02.12.2011, 12:33:43
 
batkosioДата: Петък, 02.12.2011, 12:52:14 | Message # 30
BKDM

Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
Потвърждавам, въпреки че аз съм с японско р13 еку, а не с оригиналното към двигателя. Това беше с цел да запазя тракшън контрола, чийто контрол юнит управлява екуто (това е най-общо казано). Моят резултат на дино е 172,3 к. с. на колелата, което може би не е 220 на вала, но мен ме удовлетворява засега. Мисля да направя тест на друго дино, за да сравня, а и защото след последния тест сложих интейк от Type S.

 
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda