xtuners | Дата: Вторник, 15.12.2015, 04:21:38 | Message # 1 |
Годан (5)
Град/Държава: Vladaya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 130
Статус: Офлайн
| Така. . започвам темата за ретрофит на фарове и стопове така както го бяхме обсъдили във фейсбук групата.
Но нека първо да ви разкажа защо изобщо я има тази тема.
ЧАСТ 1 - предисторията:
За всички, които не ме познават, казвам се Калоян. Занимавам се с тунинг на автомобили и мотоциклети от 20 години, като 13 от тях професионално, тоест работа за клиенти и с това се издържам. Това е моята кола:
http://preludebg.com/forum/9-1302-1
Имам я от 10 години. Аз съм фен на тези автомобили още от времето, когато живеех в Америка. Както и да е. Колата е важна за мен, не казвам, че е нещо особено, но много държа всичко по нея да е тип топ и направено качествено. Покрай тази кола съм се запознал с много хора, някои, от които са най-добрите тюнери в света и всички винаги са оценявали достойно супер качествената изработка на всички части по нея.
Когато имам пари работя по нея, а когато нямам, просто си я карам или си седи в гаража. След 4 годишно затишие реших пак да се позабавлявам и направих разни неща по екстериора. Дойде ред на фаровете.
Исках да сложа биксенон лупи и да ги затъмня. Бях решил сам да го направя, но нещата ми се объркаха много зле в работа. Трябваше да поправям спешно една много важна машина и нещата с фаровете отидоха в посока да ги прави някой друг. Гледах 3 седмици , проучвах и се спрях на един човек от VW форума, който се казва Страхил Тошков - С.Т. Ретрофит! Избрах визия за моите фарове, която беше точно тази:
http://i48.photobucket.com/albums....422.jpg
http://i48.photobucket.com/albums....724.jpg
http://i48.photobucket.com/albums....800.jpg
Чух се със Страхил по телефона. Ориентировъчна цена - 400 лв. Добре - устройва ме. Гледах снимки по сайта, не видях нищо нередно. Реших да се мятам в боя. От тук следва интересната част. Ще се постарая да ви я разкажа с хумор, въпреки, че на мен изобщо не ми е смешно!
Часа ми беше записан 2 седмици след телефонния разговор. Разбираемо. И при мен е така. Човека държеше колата да е там при него. Питах го защо - "за да направя геометрията на лупите" . Добре. Колата беше в бояджийното за боя на предна броня и лип кита. Нещата не станаха на време и се наложи да я карам на ход то Симеоново без предна броня с летните гуми и т.н. Отивам там подготвен със снимки на избрания дизайн и т.н. Показах ги. Уточнихме, че лупите ще са Моримото ( около 14 см ) , за да паснат добре. Капачките си избрах да са Е46 стил като тези на снимките. Този смотоляви нещо, че щяло да има дупка някаква... не го разбрах. Аз съм виждал такъв ретрофит и беше направен перфектно със същите части.
Аз по принцип много обичам да се правя на балък когато ходя при други тюнери. Нищо не знам, нищо не разбирам и не се казвам Калоян и не съм от Xtuners и не се занимавам от 20 години с тунинг. Така веднага разбирам кой е добронамерен и кой иска да ме пържи! Този определено имаше желание да ме пържи!
Започна да ме зарибява за разни "екстри" като например полиране външна и вътрешна страна на фаровете. За външната бях навит, защото имаше леки белези по фаровете и бях решил да ги полирам и лакирам след ретрофита. Страхил ми се изсмя и каза, че не е добра идея да си поливам фаровете с кореселин забележете! Егати аматьорското становище ... все едно не са ми лакирани халогените, всички мигачи и стоповете .. вече 5 години в перфектно състояние! Викам аре щом те кефи и можеш, прави ги ти. Предложи ми и фолио на 3М за защита от UV и камъчета. Съгласих се. Фолиото - 70 лв. , полиране - 40 лв. Понеже фаровете трябваше да са черни си купих и едни супер силни, но и супер скъпи LED крушки на Osram - 80 лв. комплекта! Дейба и крушките.. ще ми откраднат колата заради тях.
Пича ме пита дали искам гаранция за частите ( която се плаща отделно и не е евтина ). Казах, че не искам, защото и без това баластите са китайски и ще изгорят след 5 месеца. Казах, че ще търся читава ксенон система на по-късен етап.
На последно място уточнихме боядисването на рефлекторите. Каза , че няма проблем, но има скъп и евтин вариант. Евтиния бил спрей. Нося си го сам , той ги пръска, гаранция нула. Викам кажи за скъпия. Скъпия бил да ги носи на "професионален бояджия", който взима 40 лв. , боядисва ги ( високотемпературна основа и боя ) и всичко е ток. Усъмних се малко с 40те лева, като се сетих колко дадох за боя на лип кита, но приех.
Питах как светят лупите и споменах, че много държа на светлината на пътя. Той каза , че няма да съжалявам, но и че всичко зависи от самите части. Каза, че може да ми направи изцяло нов фар, стига да мога да си го платя - ХАХАХААХАХААХАХАХХАА. Започна да ми показва фаровете на Голфа ( 2ка ), които били къстъм и стрували 2000 лв. Продължих да се правя на балък и поисках да ми покаже как са направени. FXR лупи, закрепени в 2 тръби, едната с по-голямо фи , другата с по-малко, малко фрезнати и заварени - 2000 лв. , като се има предвид, че лупите и баластите са по-малко от 500 лв. Смях в залата! Тук вече сериозно се усъмних, че този човек няма да ми свърши работа, но не бях спал от доста време и мозъка не ми работеше добре.
Взех си довиждане и се ометох от Симеоново.
След около ден и половина звъни човека. Според него колата била готова.
Паля дръгела и се запътвам към Симеоново, като очаквам да видя нещо бомбастично. Пристигам там и гледам от далеч Хондата как стои на улицата със светнати фарове. Обаче нещо не е наред... от далеч си личи, дейба! Фаровете просветват от горната част.. АААА фак. Слизам аз. Здрасти , здрасти .. как е. Гледам фара, гледам Страхил. Питам каква е тази дупка от горната страна. Той вика .. абе това е от капачката на лупата .. няма как да се прибере , защото е много къса. Е .. викам защо лупата не е сложена по-навътре? "Не може!". Отврат .. капачката изрязана зле, вижда се целия чарколяк на лупата, свети през дупката, рефлектора боядисан много зле, фара затворен целия с боклуци и косми вътре, фолиото зле, потни фаровете .. пълна салата. Страхил каза, че фаровете ще изсъхнат, да не се притеснявам и да не ги гледам отгоре .. отпред се гледал ретрофита ! ... питам го ... а космите от боята и гнусотиите във фара ще се махнат ли утре и как да го гледам само отпред като фара е на 60 санта от земята???? !!!! Той мисли малко и каза "Имам чувството, че не си много доволен, а аз искам от тук всички да излизат доволни!" .. "Братле, малко е късно за това. Фаровете са много зле". Той каза, че ме е предупредил за дупката в капачката, а боята .. " Какво да очакваш за 40 лв.".
Не ми се разправяше повече, беше див студ, мъгла и приятелката ми беше с мен и ме чакаше в студа. Казах му че утре свалям фаровете и идвам пак да обсъдиме нещата пак. Запалихме Хондата и другия дръгел и се ометохме от Симеоново.
На другия ден огледахме фаровете пак - аз и приятелката ми. Тя винаги ми казва, че съм много кисел перфекционист и е права може би, но този път и тя се съгласи, че са много зле. По едно време започна да се смее.,.. викам ..кво бре? А тя: абе този май си е запръскал косъм от веждата във фара .... а и пърхот има.. хахаххахаа " леле WTF , сериозно ли бе и котката май си беше запръскал вътре!? Загледах се ..и да така си е! Няма да коментирам сакатото изпълнение. Просто погледнете снимките. Те говорят достатъчно.
До тук се разбра, че и бояджията изобщо не е в час, освен Страхил. Високо температурна основа - хаххаха .. даже не си беше направил труда да махне никела или поне да го матира със шкурка. Дебил!
ЧАСТ 2:
Обаждам се на следващия ден. Страхил си вдига телефона, което му прави чест. Каза да се видим в гаража в Симеоново. Свалям фаровете, паля дръгела и право там. Него го няма.. пътува още на там. Добре, чакам , права се на балък и оглеждам гаража. Е бате, нЕма така разхвърльотина. Фарове до козирката, прах на кило, В едната част един пастира, в другата един друг гледа кисело ( може и така да си гледа незнам .. и аз така си гледам ). Дойде Страхил. Казах му да отвори фаровете и че в момента светят на Х - един в друг. Той разви някаква теория, която ми се стори смешна. Аз му казах, че не е сложил лупите както трябва, а той ми каза, че не съм прав. Не ми се спореше. Нямаше смисъл. Даде фаровете на единия колега да ги отвори. Замотахме се нещо да гледаме капачки за лупите. По едно време се връщам и гледам как оня тип нагрява като малоумен фаровете с един пистолет за горещ въздух и ръчка с една отвертка. Майко. .. трябва да си доста добър, за да го отвориш фара с такъв пистолет и най-вече да знаеш точно колко и къде да нагряваш. Този определено не знаеше. Беше стопил половината щипки. Отвори фаровете и ги метна по пода с все стъклата за да изстинат. До този момент си мислех да им оставям нещата и да се оправят, но вече ми стана ясно, че няма смисъл. Реших да се оправям сам. Избрах капачки. Бяха за ДРЛ модул, но не исках да слагам такъв. Видях обаче ,че не стават без него и той ми намери едни плексигласови капачки, които да боядисам или просто да ги оставя така, за да стои завършена капачката. През цялото време много държеше да не пипам нищо с гола ръка... явно не беше разбрал, че и в Китай са ги пипали и че има препарат за чистене на хром/никел или каквото е там. Капачките ми ги подари: 'Не става дума за пари вече, искам само да си доволен!'. Поисках и лепило за капачките, а също и от битомното лепило за фарове. Каза, че няма нито едното от двете. Да ползвам прозрачен поксипол и битома да остъргам от фаровете .. щяло да има предостатъчно.
Взех си нещата и се ометох към ателието ми.
ЧАСТ 3 - поправка на щетите:
Тук леко вече влизаме в същинската тема, за което всъщност сме се събрали. От тук нататък храната ще е по-малко. Повече ще са снимките и полезната информация.
Ден 1:
- 2 часа снимане , мислене и псуване. Махнах старите капачки. Това което видях под тях не ми хареса. Нямам снимки, които точно да показват какво не ми харесва, но ще се опитам да обясня после. Видях, че рефлектора е пробит и изрязан сериозно, за да влезе лупата навътре. Разбрах и защо Е46 капачката не пасва. Просто лупата трябваше да е един сантиметър по-назад. Имало е възможност .. просто не е преценил човека. Освен това, капачката е трябвало да бъде сложена на обратно, защото има скосена страна отгоре. Все тая .. Е46 визията е история. Видях, че няма възможност да се размонтират лупите и да се позиционират както трябва и реших да ги зарежа така. Хванах новите капачки и ги напаснах към рефлектора за 1 час. Рефлектора не е рязан, а капачките не много и то предимно от долната част, където нищо не се вижда. Въпреки това ги изрязах супер културно и ги загладих със шкурка.
До тук добре. Разглобих лупите. Тоест махнах горната част с лупата и соленоида и остана само рефлектора на лупата, закрепен на рефлектора на фара.
Захванах се да подготвя фаровете за боя. Търках на водно с 800 шкурка. Нямаше основа. Бояджията даже не си беше направил труда да матира рефлектора, за да стане по-здрава връзката с боята. На някой места падаха парчета, боя на други не. Рефлектора винаги прегаря около крушката. Това заради топлината. Нямаше как да бръкна там ,заради новия рефлектор. Старият е трябвало да се матира още преди да се сложи лупата след като е предвидено боядисване. Кой да мисли братче.
Изтърках каквото можах и облепих всичко за боядисване:
Ден 2:
Купих два мат черни високо температурни спрея - 800 градуса. Имам един сушилен шкаф. Пуснах го на 80 градуса. От 11:30 до 17:00 боядисах и изсуших всички части, като имах естествено една камара проблеми. Още на първата ръка спрея реагира с боята и я направи на "юфка", както се изразяват бояджиите. Особено много "юфка" имаше зад рефлектора на лупата, където нямам достъп. Всеки професионалист знае, че в тази ситуация е нагазил в лайната и няма оправия. Нямаше как да махна рефлектора, затова " изпекох " фаровете добре и изтърках каквото можах на 800 на сухо. Пръснах още 3 леки ръце без да наливам боя и ги оставих за 1 час в сушилнята. С боята толкова. Резултата е черен семи гланц ..добре структуриран и здраво изпечен, което е важно. Какво ще стане с тази част зад рефлектора , не се знае. Нищо не можеше да се направи.
Събрах лупите и се подготвих да монтирам капачките.
На този етап обаче осъзнах, че тези капачки са правени само за DRL модул и че без него изглеждат просто нелепо. Нямаше как .. трябваше ми модула. Обаждам се на Страхил, за да го поръчам. Питах и за лепило. DRLa - 50 лв. , лепилото ( битума за затварянето ) - 27 лв. ( дали трябваше да плащам за лепилото .. май не. )
Ден 3: - пълната мизерия
Някъде из прерията се видях със Страхил и взех частите. Прибрах се в ателието. Разгледах модула. Пълен китайски боклук. Кръг, но направен от две части, запоени по средата. Замислен е от великия китайски гений да се лепи на капачката на лупата с двойно залепваща лепенка. Тъпа идея, като се има предвид летните жеги и качеството на лепенката и боядисаната в черен мат капачка. Реших да извадя платката от плексигласовия рефлектор и да я преместя в рефлектора, който дойде с капачката. Разликата е,че вторият има 3 зъбчета, с които се захваща в специални отвори отрязани в самата капачка. Махнах само платката от единия модул и я преместих без проблем в плексигласовия рефлектор на капачката. Заспаха нещата. Тръгнах да правя и другата и познайте какво. Диаметъра на кръга е различен. Малко по-широк, но достатъчно, за да не влезе в другия плексигласов кръг. ААААААААААААА!!!!!!!!! Айде режи шиб... та платка. Махнах един диод, за да стесня кръга. Успях да го стесня, така че да влиза, но спря да всети един сектор от 3 диода. След 3 часа мислене и много запояване и псуване успях да я светна отново. Вградих ги двете в капачките и започнах да чистя фаровете за финален монтаж. Тествах дали става едната капачка , видях, че диаметъра е много по-голям от лупата. За монтажа по принцип се ползват едни преходни пръстени, които да компенсират разликите в диаметрите. Страхил му се досвиди да ми подари, както той се изрази, едни нови пръстени, та за това се наложи да ровя из кофите навън и да си търся старите пръстени от Е46 капачките. Свалих ги. Видях, че нещо ги е пилил отвътре.. Явно не са влизали, та е отнел малко от вътрешната страна. Залепих ги на новите капачки с поксипол, пробих отвор, през който да мине кабела на DRL модула. Пробвах ги на едната лупа .. влизаха до долу и пасваха много добре. Края му се виждаше ,, мамка му! Забърках малко поксипол. Сложих малко върху пръстена и сложих капачката. Влезе лесно и пасна много точно. Имаше пробита малка дупка в задната част на рефлектора, през която минаха кабелите на соленоида и DRL модула и работа заспа. Един фар готов!
Тук вече действието се развива към 12:00 през нощта. Явно се бях изморил много и допуснах една много аматьорска грешка. Не тествах как пасва втората капачка на лупата. Реших по дефолт, че и тя пасва перфектно. Реших направо да я лепя. Забърках още една доза поксипол. Замотах се нещо да чистя рефлектора и точно преди да стегне лепилото мазнах на 2-3 места пръстена и тръгнах да слагам капачката на лупата. Влезе до половината и се запъна. Докато гледам тъпо и се чудя какво става лепилото явно стегна напълно. Опитах да я издърпам обратно, но не успях. Беше ми ясно, че трябва да я извадя, защото иначе DRL модула ще опре в стъклото и тогава съм преебан изцяло.
В този момент ми се изясниха нещата. Бях се прее..л сериозно. Нямаше как да махна капачката. Лепилото е яко. Няма от къде да се бръкне от задната страна или от страни. Няма как да се откачи самата лупа от рефлектора, защото е залепена като животно. Пълна безизходица. Тук вече побеснях. Как може да не е предвидено демонтиране. Егати тъпотията безмерна. Нямах намерение да храня никого след всички несгоди и преразход, обаче вече нямаше как да стане. ПОЛОДИАХ! Както казва един комикс герой. Стоях си там посред нощ напълно отчаян и потресен от факта, че не мога да измисля решение на проблема. По едно време влезе приятелката ми да види дали съм жив. Не съм се бил прибирал от 16 часа и не съм бил хапнал нищо от 18 часа. Не бях забелязал. Седна тя при мен и започна да подмята нещо. По едно време ме попита какво е това. Аз и казах, че държи шестограм. Тя попита какво е това, аз и казах, че е извит инструмент за развиване на разни работи ... и тогава ме тресна мълнията. Изрових от боклука един много тънък шестограм и така както беше извит успях да го подпъхна между металния пръстен на лупата и капачката ( там където не беше влезната до долу ). След 5 мин ръчкане се чу вълшебното "пук" - най-прекрасния звук на света:
С кеф отидох да хапна малко. Към 4:00 бях изпилил пръстена на капачката така, че да пасва. Залепих я от раз. Стана много добре. Тръгнах да прокарвам кабела на DRLa към задната част и пак тояга. Беше пробита прекалено малка дупка, за да може да бъдат прокарани и двата кабела ( модул и соленоид ). След един час ръчкане, успях някак да изкарам кабела. Тежък ден. Пусна ми. Тръгнах си!
Ден 4:
Остана ми само да залепя стъклата. Пуснах фаровете за 2 часа на 65 градуса в сушилнята. Ако имаше лепилото да прави мизерии, да ги прави сега. Всичко мина добре мисля. Разтопих малко от битума за залепване, сложих го в канала на фара и започнах постепенно да загрявам лепило, като внимавах да не прегрея пластмасата на фара. Почистих фаровете предварително с кърпа и издухах боклука с компресора. Почистих стъклата добре от вътрешната страна. Залепих ги сравнително лесно. Ударих им един шев лепило където е връзката пластмаса / стъкло и ги оставих да изстинат.
За днес толкова. Следва продължение. Имам около 40 снимки, които показват както резултата, така и разни детайли от монтажа. Ще ги прегледам утре вечер и ще кача тези, които стават. След това започваме да бистрим ретрофита, за да изясним темата на другите хора, които тепърва ще се занимават с това. Нещата не са трудни, но трябва да се мисли повечко и да има повече предварителна информация и снимков материал. Дано утре да мога да мина и на настройка.
http://www.xtuners.com
Редактирано от xtuners - Вторник, 15.12.2015, 04:56:53 |
|
| |
xtuners | Дата: Сряда, 16.12.2015, 02:11:04 | Message # 2 |
Годан (5)
Град/Държава: Vladaya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 130
Статус: Офлайн
| Ето го и продължението.
БОЯДИСВАНЕ:
Това е спрея, който ползвам от години за мат черни детайли. Прави лека структура и е семи гланц. Интересното е, че в последно време трудно се намира на пазара. Купих два такива спрея за проекта. Интересното е, че бяха различни. Единият беше малко сивкав и не правеше структура за разлика от другия, който беше черен мат. Не ми се беше случвало такова нещо до момента.
Тук се вижда структурата на покритието ( има и малко прах , паднал след боядисването и все още не почистен! )
На слънчева светлина:
ПРОБИВАНЕ И ЗАКРЕПВАНЕ:
Лупата е Моримото 2.5 инча или 14 см от начална до крайна точка:
На следващите снимки се вижда как е закрепена лупата. Според мен това е грешен подход, защото не е предвидена опцията демонтаж. Лупата е завита с четири болта за рефлектора и е залята с лепило от задната страна:
А ето и до къде се показва лупата от задната част на фара. За мен има възможност за още един сантиметър назад.
Гумата се изрязва по средата и се обръща наобратно:
Следващите снимки показват как стои лупата в предната си част, със сложена капачка:
Рязана е само от долната страна, където се намира соленоида:
На тази снимка ясно се вижда, защо лупата е трябвало да се сложи малко по-навътре. Капачката не достига до рефлектора и на слънце ясно си личи пролука между рефлектора и капачката. В тъмното от там струи малко светлина. Не е нещо сериозно, но можеше да го няма.
Този дефект обаче, не се вижда от всеки ъгъл:
На горната снимка се вижда още един "ефект" от работата на Страхил Тошков. След като фара е бил полиран, са забравили да го избършат от пастата и всички микроскопични частици от пастирането са били умело запечатани под протект фолиото!!!
Това са фаровете вече затворени и залепени:
И ето на тази снимка пак се виждат прашинките от пастирането под фолиото:
Днес сложих фаровете на колата. Бяха доста разфокусирани. На реглаж съм в петък. Днес сам се опитах да ги регулирам, обаче не става. Иска си машина за регулиране, за да се зададе точната позиция за всеки фар.
Къси светлини:
Дълги:
Другото, което е малко притеснително е, че след около един час работа, фаровете кондензираха в долната част на стъклото. По този въпрос не знам какво трябва да се направи и дали изобщо трябва да се прави нещо. Това е всичко, с което разполагам до момента. Може да се включвате.
http://www.xtuners.com
Редактирано от xtuners - Сряда, 16.12.2015, 03:04:12 |
|
| |