pikaso906 | Дата: Вторник, 31.01.2012, 17:19:59 | Message # 1 |
Кудан (9)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 1073
Статус: Офлайн
| Прелюд - Прелюд (или прелюдия) е кратка музикална пиеса, много различна по форма в различните произведения. (Тълковен речник)
Подробности за автомобила: Впечатленията на собственика. Купе: Купе Двигател: бензинов Впечатления за купето на HONDA PRELUDE : Първоначално очаквах, че колата ще вози доста твърдо, но се оказа, че не е така. Според мен вози доста комфортно и имаш усещането, че е залепнала на пътя. Материалите в купето са от доста високо качество, сравнимо с тези в ауди например. Сред 12-годишно ползване няма никъкво изтъркване, накъсване или други признаци на износване. Всички уреди работят перфектно без никакви проблеми. След смяна на оригиналните фарове с ейнджъл айс+ ксенон нощното пътуване се превърна от мъка в удоволствие. Докато свикна с лошата видимост назад и габаритите на колата в началото ми беше доста трудно с паркирането на заден ход, но вече свикнах и не ме затруднява. Принципно багажника не е голям, но задните седалки падат с едно натискане на бутон и се отваря доста голямо място, така че спокойно влизат 4 гуми примерно. Автомобила, както и повечето купета е създаден за двама човека и евентуално 2 деца. Възрастни хора трудно могат да седнат, още повече да се возят дълго отзад. Така че, който смята да вози повече хора определено тази кола не е за него. Впечатления за двигателя/трансмисията, мощност, еластичност, разход на гориво при HONDA PRELUDE Двигателя може да се характеризира с една дума- невероятен! Някой ще каже- невероятен, невероятен, колко да е невероятен- като мощност нищо особено! Аз бих уточнил- невероятен за мощността си! Агрегата е 133 коня, но се развърта невероятно бързо до над 7000 об/мин и в съчетание с късите предавки на скоростната кутия осигурява ускорение под 9 сек до 100 км/ч. Ако се пипнат леко някои неща мощността лесно може да се покачи до над 150 к.с. Например спортни колектори 4-2-1, спортна генерация и гърне, айр интейк+ спортен филтър, иридиеви свещи, спортни кабели за свещи и пр. След тези подобрения колата се отпуши доста. Освен, че е изддръжлив на тормоз, при редовна смяна на консумативите двигателя е супер надежден и безпроблемен. Колата е на над 200 000 км. а все още я карам на пълна синтетика, като 4 л масло ми стига за 10000 км., при условие че двигателя събира 3.8 л. мах. Единственото, което е правено по двигателя е реглаж на клапаните. Мисля, че повече няма какво да коментирам, който разбира му е ясно за какво става въпрос! Основни недостатъци на HONDA PRELUDE : Като на всички спортни коли- ниска и не много практична извън пътя, а при по-дълбоки дупки става лошо! Не добра видимост назад. Цените на частите са доста високи. Хубавото е, че вероятността да се вчупи нещо само е много малка Разход градско 11-13 на сто. Колата определено не е за практични хора, чиято единствена цел е придвижване от точка А до точка В възможно най-евтино и незабележимо. Основни предимства на HONDA PRELUDE : Много красив! Ако се пипне леко и с вкус тава трепач! Приятен за шофиране- дори да се кара съвсем бавно кефа е голям! Има силно изразен кик даун- при най-малкото докосване педала на газта колата мигновено се втурва напред, придружено със залепване към седалката Досега съм имал 6 коли през последните 20 години, може и да не е много, но за мен тази кола е № 1 по надеждност. За три години един единствен проблем- беше спряна под наклон и не искаше да запали! Оказа се, че няма достатъчно бензин Сипах два литра, запали отраз и това е!
Особености при поддръжката на HONDA PRELUDE : По колата за 12 години и 210 000 км. са сменяни само консумативи- масло, филтри, накладки, свещи, гуми. Твърдя го със сигурност, защото имам сервизна книжка и съм я проверявал в сервиза на хонда. Лично аз съм правил следните подобрения /тунинг/ по колата: 1.Външен- липове/добавки към броните/, заден спойлер /оригинален/, джанти, фарове с лупи, ксенон, фарове за мъгла, плазмен циферблат и др.; 2. Силов- колектори 4-2-1, спортна генерация, айр интейк, спортен въздушен филтър, спортни кабели, спортни пружини. Друго: Това е единствената кола, която след три години /долу горе на толкова ги сменям/ не ми се иска да продавам и въобще незнам дали ще се реша да продам!
HONDA PRELUDE Японският гигант Honda е познат най-вече с производството на мотоциклети. Автомобилната промишленост на концерна обаче също е добре известна, както по света, така и у нас. В България тази марка е най-популярна с модификацията Civic. Може да се каже обаче, че и автомобилът Honda Accord е един от широко разпространените модели на пазара за употребявани возила. Той е предназначен за по-улегнали господа с предпочитания към комфорт и функционалност. Инженерите от Honda не са забравили и младото поколение, което силно се вълнува от ниски, спортни резачки. Именно на базата на Accord, японците създават и модела Prelude. Този автомобил се отделя като самостоятелен модел през 1983 година. Оттогава досега колата търпи доста изменения, но за фирмата си остава “Спортистът” с главно “С”. У нас моделът не се среща често, но все пак на пазара втора ръка се намират добри екземпляри. Най-популярна е модификацията, произвеждаща се през периода 1992 - 1997 г., което определя и акцента на материала ни. Какво точно представлява Prelude? Името идва от думата “прелюдия” - встъпление в музикално произведение. Може би е кръстен така, поради факта, че се определя по-скоро като псевдоспортен, отколкото като “породист” спорт-кар - тоест, заема нишата, намираща се точно преди тази на т.нар. “расови возила”. Въпреки това Prelude се характеризира с много добра динамика, надежден е и определено заслужава вниманието на една група от хора, наречена “улични състезатели”. Това най-често са младежи, предпочитащи активния стил на шофиране и необръщащи внимание на изключително малкото пространство в задната част на салона и наличието само на две врати. За тях най-важни са критерии като динамика, безопастност, екстравагантен дизайн и здравина на автомобила. Всички те са удачно съчетани в Honda Prelude. Каросерия Когато човек избира подобен автомобил едно от първите му изисквания трябва да е безопасността. Повечето от времето тези четириколесни се карат с висока скорост и често се вкарват в критични обороти. При Prelude пасивната безопасност е на добро ниво. Въпреки сравнително малките размери на купето трябва да сте спокойни. Каросерията е подсилена със специални подрамки. В много от екземплярите произведени след 1995 година са монтирани и въздушни възглавници, но най-важното е, че корозията не засяга дори и най-старите версии. Това е така, поради факта, че всички елементи от каросерията са поцинковани. Не трябва да се пренебрегва и фактът, че базовото оборудване на Prelude e доста високо. Повечето екземпляри имат в наличност цялостен ел. пакет и климатик. Предните седалки са удобно твърди, а страничните им бордове обхващат плътно телата на водача и пасажера до него. Скоростният лост е разположен високо, което допълва цялостната картина на спортен болид. Вече стана ясно, че мястото отзад, както и багажното отделение са просто символични, но какво от това. Важно е колко “кончета” се крият под капака на Prelude.
Двигатели Автомобилът се оборудва с четири, естествено, бензинови агрегата. Всички те са 16-вентилови и са с обем 2.0 л. (133 к.с.), 2.2 л. (150 к.с.), 2.3 л. (160 к.с.) и 2.2 л. (185 к.с.) VTEC. Тези двигатели са добре изпитани и на модела Accord, като е доказано, че в процеса им на експлоатация не възникват почти никакви проблеми. По думи на специалистите, всички мотори понасят нормално спортния маниер на каране, който предполага включване на предавките на високи обороти и честото използване на т. нар. двигателна спирачка. Дори и при този моторесурс Prelude изминава 500 000 километра без да се налага по-съществен ремонт на основния агрегат (естествено, при съвременно и навременно техническо сервизиране).
Повечето от моторите са с по два разпределителни вала Единственото, на което трябва да се обърне внимание е фактът, че всички двигатели са с по два балансиращи вала, правещи работата на мотора значително по-равномерна и спокойна. В резултат на това износването на ангренажния ремък е по-голямо, което от своя страна налага и по-честата му смяна. На всеки 40 000 километра пробег е задължителен и реглажът на клапаните. Между другото, единствено най-мощният двигател е снабден със знаменитата “хондовска” система VTEC (Variable Timing Electronic Control), която в зависимост от оборотите на мотора изменя времето за отваряне на клапаните. В резултат на това се достига висок въртящ момент дори и при ниски обороти. Тази система е специално доразработена за Prelude. В случая не е предназначена за икономия на гориво, а за т. нар. спортен режим на работа. Именно този двигател се счита за най-удачен и надежден, но е по-скъп за обслужване.
Трансмисия Всички автомобили от серията Prelude са оборудвани или с механични петстепенни скоростни кутии или с четиристепенни автомати. И двата варианта са сполучливи, като при “механиката” трябва да се спазва едно основно правило. Маслото в трансмисията задължително трябва да е с вискозитет 10W40, като смяната му е наложителна на всеки 40 000 километра пробег. В противен случай рискът от дефектиране на трансмисията е голям. Друг и основен недостатък се явява съединителят. Предвид предполагаемата му работа той се износва доста бързо. Освен това често се появява теч, идващ от цилиндъра на хидравликата, който е следствие от скъсан маншон. Ако автомобилът се кара спокойно или само на извънградски дистанции амбреажът може да издържи и до 200 000 километра.
Спирачна система Благодарение на наличните четири дискови спирачки и ABS в стандартното оборудване на всички автомобили Prelude, спирачната система е много ефективна. При правилно обслужване тя не дефектира. Естествено накладките се износват бързо, но това е резултат от активната “езда”. При смяна на задните накладки обезателно трябва да се почистят основно направляващите супорти. Ако не спазите този съвет рискувате задните апарати да клеясат и да блокират. Първият признак за този дефект е постепенно отслабващата сила на ръчната спирачка.
Кормилна уредба и окачване Всички автомобили Prelude са снабдени със серво усилител на волана, който изменя степента на твърдост в зависимост от скороста на движение. С течение на времето, след 200 000 километра пробег се появява неприятен шум идващ от рейката, но според експертите това не трябва да ви притеснява - безопасно е.
Една от интересните, но рядко срещани версии на Prelude е модификацията 4WS. Съкращението означава четири управляващи колела. Задните на практика не са свързани пряко с кормилната уредба. Ъгълът им на завиване се контролира от сложна електроника, която обаче е много надеждна и в процеса на експлоатация не дефектира. Сервизирането є се заключава в смяната на специалната смазка, намираща се в кормилния редуктор на задната ос. Процедурата трябва да се извършва на всеки 100 000 километра пробег. В отличие от повечето автомобили, задното и даже предното окачване на Prelude е многоточково. Тази конструкция позволява достигането на значително по-голяма стабилност на пътя. Поддръжката на окачването обаче е доста скъпа и при покупка на Prelude е хубаво то да бъде прегледано от квалифициран майстор. Ако все още не сте женен и не предвиждате скоро създаване на многолюдно семейство, като наред с това сте привърженик на спортното каране, но нямате пари за Porsche например, обърнете внимание на здравата японска резачка Prelude.
Ползвани източници:Google.
Редактирано от pikaso906 - Вторник, 31.01.2012, 17:43:23 |
|
| |
aλexandro | Дата: Сряда, 01.02.2012, 13:14:53 | Message # 3 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Quote (pikaso906) Автомобилът се оборудва с четири, естествено, бензинови агрегата. Всички те са 16-вентилови и са с обем 2.0 л. (133 к.с.), 2.2 л. (150 к.с.), 2.3 л. (160 к.с.) и 2.2 л. (185 к.с.) VTEC. Тези двигатели са добре изпитани и на модела Accord
|
|
| |
batkosio | Дата: Сряда, 01.02.2012, 13:37:04 | Message # 4 |
BKDM
Град/Държава: Varna/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 915
Статус: Офлайн
| Quote (aλexandro) Quote (pikaso906) Автомобилът се оборудва с четири, естествено, бензинови агрегата. Всички те са 16-вентилови и са с обем 2.0 л. (133 к.с.), 2.2 л. (150 к.с.), 2.3 л. (160 к.с.) и 2.2 л. (185 к.с.) VTEC. Тези двигатели са добре изпитани и на модела Accord
shok
Ами вярно е, макар 2,3 в Акорда да е V-TEC blue top 200 кс., a 2,2 да е red top 212/220 к.с. За F22 имам колебания
|
|
| |
NSBOP | Дата: Сряда, 01.02.2012, 15:19:41 | Message # 6 |
МВР НСБОП 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Поддръжка
Съобщения: 2055
Статус: Офлайн
| Quote (pikaso906) При смяна на задните накладки обезателно трябва да се почистят основно направляващите супорти. Ако не спазите този съвет рискувате задните апарати да клеясат и да блокират. Първият признак за този дефект е постепенно отслабващата сила на ръчната спирачка. Това е наистина важно и е вярно.
|
|
| |
aλexandro | Дата: Сряда, 01.02.2012, 16:59:58 | Message # 7 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| При перфектно направени задни апарати при мен (апарати като нови, почистени, с нови ремонтни комплекти, нови накладки и перфектни дискове), ръчната ми все още е "колкото да мина прегледа". Иначе относно двигателите едната грешка е 2,2 150 к.с. - няма такъв на Прелюд. Втората е, че тези двигатели били изпитани на Акорд - за H23 не съм много сигурен, но H22 със сигурност се появява първо на Prelude 4. А относно bluetop H23A, то приликите му с обикновения H23 може да се каже че са колкото между F22Ax и F22B (JDM) или между F20A4 и F20C (тук малко се изхвърлих)
|
|
| |
Garfi | Дата: Сряда, 01.02.2012, 17:37:58 | Message # 8 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| aλexandro, знаеш ли как се регулира ръчната?
|
|
| |
eDaniel | Дата: Сряда, 01.02.2012, 21:49:54 | Message # 11 |
CULTIST 4G BB2 H22A MT
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Администратори
Съобщения: 3030
Статус: Офлайн
| В един от предните броеве на списанието на Бултрако - Power of Dreams имаше не лоша статия за всички модели Прелюд. Ако някой има това списание нека ми пише моля
プレリュード 夢のカ
|
|
| |
Mkilla | Дата: Сряда, 01.02.2012, 22:40:43 | Message # 13 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Аз го имам това списание колега
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
aλexandro | Дата: Сряда, 01.02.2012, 22:41:12 | Message # 14 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| IMO, F22B (JDM) e overall един от най-добрите двигатели правени някога от Хонда (не преувеличавам). Имам предвид всичко което може да искаш от един двигател. А този F22Aх за САЩ е с блок и глава като на F20A4, но основните разлики са в коляновия вал (по-дълъг ход на буталото и от там 200 кубика разлика, но пък и по-ниска степен на сгъстяване - 8,8:1 заради техния бензин) и в разпределителните валове (на F22A са по-убити). Първите версии които слагат на Прелюд-а са 125 к.с., като мисля, че по-късно слагат и по-живички (135 к.с. или нещо подобно, информациите са противоречиви). И пак да обърна внимание - F22B и F20B (този не е от Prelude) са едни от най-добрите двигатели правени някога от Хонда и въпреки че са сравнително редки (и двата са само за Япония), са едни от най-обичаните от тунерите двигатели ever... ПП: Чакаме списанието
Редактирано от aλexandro - Сряда, 01.02.2012, 22:42:36 |
|
| |
Mkilla | Дата: Сряда, 01.02.2012, 22:44:35 | Message # 15 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Мога да препиша нещо ако искаш в сайта или направо да снимам и да го приложа тук като статия ?
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |