• Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Forum moderator: ZAPPA, NSBOP, batkosio  
DRL / Дневни светлини
GarfiДата: Вторник, 21.08.2012, 18:56:08 | Message # 1
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Както всички знаем дневните светлини са вече задължителни. На няколко пъти се хващам, че карам без включени светлини и не знам кога ще ме хванат и органите на реда и ще олекна с няколко десетки лева. В тази връзка си купих устройство, което включва автоматично фаровете (къси или дъги според настройките) и ще се грижи парите за евентуална глоба от това нарушение да стоят в джоба ми.

На пазара вече има разнообразие от такива устройства по отношение на цена и функции. Аз избрах SmartDRL устройство за което знам от няколко години, като не целенасочено, а напълно случайно попада в полезрението ми.

Целта на темата не е рекламна, а дискусионна по отношение на настройки и начини на свързване към инсталацията на отделните поколения прелюди

Аз имам прелюд 5-та генерация и схемата на инсталацията на фаровете която открих в ръководството е следната:



а на SmartDRL:
като зеления и сивия не ме интересуват т.е не искам да ми светят габаритите



Първоначално имах притеснение, че светлините на 5-та генерация се управляват чрез минуса на инсталацията, и май е така. Ако някой има предложения за свързване да се чуства свободен да сподели.

Ето и схема за свързване с управление на фаровете по минус



Ето какво мисля да направя аз, кажете дали може да стане?

Мисля да свържа SmartDRL-а да подава плюс непосредствено преди предпазителите означени на схемата с №50 и №51 като така ще се включат късите светлини.
Приложени файлове: 1875509.jpg (168.8 Kb) · 1262026.jpg (53.1 Kb) · 5157233.jpg (40.7 Kb)
 
nightfighterДата: Вторник, 21.08.2012, 22:07:04 | Message # 2
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Преди предпазителите, не виждам как ще ги включиш,като практическо изпълнение.Те и релето се намират в корпуса на външната кутия с предпазители.Удобно място за включване е след предпазителите на червено/жълтия и червено/зеления проводник.Може да разположиш устройството близо да външната кутия с предпазители,според мен мястото е подходящо.Ще ти трябва и сигнал от контактния ключ,обикновено е бяло/жълт проводник,има няколко такива които влизат в тази кутия,избери си един и премери дали има +12V при контакт, и да няма напрежение на него когато контакта е изключен.
Да включваш белия кабел към алармата,при ползване на стандартните фарове за къси светлини не ми се вижда много удачно,ще изтощаваш много акумулатора.
 
GarfiДата: Вторник, 21.08.2012, 22:19:35 | Message # 3
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Най-после някой да се включи :) Мислех си, че са вътре тези предпазители. Това, че са вън изобщо не е добре защото устройството трябва да е в купето. Има звукова сигнализация при настройка и не е влагоизолирано.
Мисля, че алармата няма да е проблем, ще светят само късите светлини 60% и нищо друго.
 
MkillaДата: Вторник, 21.08.2012, 22:57:59 | Message # 4
5th gen F20A4

Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
Аз не пиша по темата защото не мисля да си слагам нововъведения от този тип.Имам фиш още когато беше задължително само зимата да се кара на фарове преди години и от тогава гледам да не забравям.

Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold
Honda Civic FN2 Type R - now
Honda Civic Aerodeck - now
 
aλexandroДата: Четвъртък, 23.08.2012, 09:04:45 | Message # 5
Хачидан (8)

Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
Фаровете ти се "управляват" по плюс. Извинявай, че съм те подвел. Най-добре да си ги вържеш в купето като изтеглиш два кабела за двете къси светлини до самите фарове. Там може да си купиш нови кабелни обувки (Г-образни) с които да смениш оригиналните от буксата на фаровете. Това е за да кримпнеш двата кабела (от фаровете и от ДРЛ) заедно на новата кабелна обувка, т.е. да не се налага да режеш оригиналния кабел на фаровете по средата.

 
GarfiДата: Четвъртък, 23.08.2012, 10:18:29 | Message # 6
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Вчера свързах ДРЛ-а на късите, скоро ще кажа подробности.
 
VIPER-CHДата: Събота, 08.09.2012, 23:58:21 | Message # 7
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Quote (Garfi)
Вчера свързах ДРЛ-а на късите, скоро ще кажа подробности.

Нищо не каза....
Да питам и аз при 4-та генерация, + или - управлява фаровете?


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
GarfiДата: Неделя, 09.09.2012, 00:42:36 | Message # 8
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
На 4-та работата е ясна. До колкото знам от aλexandro, на късите имаш Н4 крушка на която едната светлина (дългата) не се използва.
 
VIPER-CHДата: Неделя, 09.09.2012, 00:53:37 | Message # 9
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Quote (Garfi)
На 4-та работата е ясна. До колкото знам от aλexandro, на късите имаш Н4 крушка на която едната светлина (дългата) не се използва.

Това ми е ясно но не разбрах кой е постоянен и кой управляващ.+ или -


"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
GarfiДата: Неделя, 09.09.2012, 00:58:04 | Message # 10
just driver

Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
Нямам представа при теб как е, но ако мислиш свободната светлина да я правиш за дневна не те интересува схемата на фаровете.
 
mom4i74Дата: Неделя, 09.09.2012, 21:45:49 | Message # 11
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
И аз няколко пьти питах при дьлгите кой е управляващ но нямам отговор. При акорда" -" на дьлгите беше управляващ.

HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
 
nightfighterДата: Неделя, 09.09.2012, 22:41:35 | Message # 12
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
Колегата Garfi е показал схема на свързване.Ключа задейства релето горе в ляво и през контакта му се подава +12 волта на фаровете едновремено на късите и дългите.Късите са с постоянна маса в точките G201 и G301 и те си светват,на дългите масата им минава през контакта на реле и те ще светят само когато то е включено от ключа за управление на светлините който съответно подава маса на единия край на бубинката му а другия край е включен след контакта на първото реле,т.е за да имаш дълги първо трябва да са включени късите.Има и бутонче което задейства и двете релета едновременно ,подавайки им маса за да ,,премигнеш" с фаровете.

Quote (mom4i74)
При акорда" -" на дьлгите беше управляващ.


Еми нещо от този род е и тук,като гледам по схемата ,но не е особено точно да се нарече така.На дългите се прекъсва масата за да не светят когато светят късите,а и на двете се прекъсва + за да не светят изобщо.


Редактирано от nightfighter - Неделя, 09.09.2012, 22:48:37
 
mom4i74Дата: Вторник, 11.09.2012, 21:08:55 | Message # 13
Джудан (10)

Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
Тоно така е и при акорда както обясни. Значи и тука при Прелюда е малко неудобно да се направят дьлгите за дневни светлини. Помня че си играх и сложих по 2 релета на фар за да обрьщам токовете но като намаля напрежението от модула за да свети по слабо фара и бобинката не всеки пьт и стигаше силата да притегли котвата на релето и се получаваше като леко звьнене . Който му се е случвало знае какво имам предвид за звьненето. Мерси за отговора nightfighter:)
При мен оригинално светват кьсите и габаритите без осветлението на таблото като дам контакт. Но това не ми харесва защото ще заминат бьрзо ксенононите при всяко палене да примигват. Някой дали си е намерил вьншни осветителни тела с лед диоди които да светят добре?


HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS

Редактирано от mom4i74 - Вторник, 11.09.2012, 21:13:42
 
nightfighterДата: Вторник, 11.09.2012, 22:13:46 | Message # 14
4G H22A 4WS MT

Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
В действителност не мога да разбера какво точно искаш да направиш,а и не ми е ясно защо искаш дългите да са ти дневни светлини.Една крушка можеш да я захраниш по колкото си искаш паралелни вериги без всякакви проблеми.
Както и да е ,когато решиш да го монтираш,качи схемата на твоето устройство за автоматично пускане и ще се помислим за удачен вариант къде точно да го свържеш.
 
VIPER-CHДата: Вторник, 11.09.2012, 22:23:59 | Message # 15
BIKER

Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
Аз искам да захраня втората светлина ,която е неизползваема в 4-та генерация.Някакви идеи?

"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
 
  • Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Search:

Being second is to be the first of the ones who lose.

- Ayrton Senna

I have no idols. I admire work, dedication and competence.

- Ayrton Senna

Success is 99 percent failure.

- Soichiro Honda

We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention.

- Soichiro Honda

Some dream to escape reality, some to change it forever.

- Soichiro Honda

Wherever I go, everyone is a little bit safer because I am there. Whenever I return home, everyone is happy I am there.
Wherever I am, anyone in need has a friend. It's a better life!

- Robert L.Humphrey

It is difficult to understand the universe if you only study one planet.

- Miyamoto Musashi

Our greatest glory is not in never failing, but in rising each and every time we fail.

- Confucius

It does not matter how slowly you go so long as you do not stop.

- Confucius

When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

- Confucius

The only true wisdom is in knowing you know nothing.

- Socrates

A jug fills drop by drop.

- Buddha

Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

- Buddha

Teachers open the door, but you must enter by yourself.

- Chinese Proverb

Soichiro Honda
Success is 99% failure.
Many people dream of success. To me success can be achieved only through repeated failure and introspection. In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure.
Научете повече
Soichiro Honda