DRL / Дневни светлини
|
|
Garfi | Дата: Вторник, 21.08.2012, 18:56:08 | Message # 1 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Както всички знаем дневните светлини са вече задължителни. На няколко пъти се хващам, че карам без включени светлини и не знам кога ще ме хванат и органите на реда и ще олекна с няколко десетки лева. В тази връзка си купих устройство, което включва автоматично фаровете (къси или дъги според настройките) и ще се грижи парите за евентуална глоба от това нарушение да стоят в джоба ми.
На пазара вече има разнообразие от такива устройства по отношение на цена и функции. Аз избрах SmartDRL устройство за което знам от няколко години, като не целенасочено, а напълно случайно попада в полезрението ми.
Целта на темата не е рекламна, а дискусионна по отношение на настройки и начини на свързване към инсталацията на отделните поколения прелюди
Аз имам прелюд 5-та генерация и схемата на инсталацията на фаровете която открих в ръководството е следната:
а на SmartDRL: като зеления и сивия не ме интересуват т.е не искам да ми светят габаритите
Първоначално имах притеснение, че светлините на 5-та генерация се управляват чрез минуса на инсталацията, и май е така. Ако някой има предложения за свързване да се чуства свободен да сподели.
Ето и схема за свързване с управление на фаровете по минус
Ето какво мисля да направя аз, кажете дали може да стане?
Мисля да свържа SmartDRL-а да подава плюс непосредствено преди предпазителите означени на схемата с №50 и №51 като така ще се включат късите светлини.
|
|
| |
nightfighter | Дата: Вторник, 21.08.2012, 22:07:04 | Message # 2 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Преди предпазителите, не виждам как ще ги включиш,като практическо изпълнение.Те и релето се намират в корпуса на външната кутия с предпазители.Удобно място за включване е след предпазителите на червено/жълтия и червено/зеления проводник.Може да разположиш устройството близо да външната кутия с предпазители,според мен мястото е подходящо.Ще ти трябва и сигнал от контактния ключ,обикновено е бяло/жълт проводник,има няколко такива които влизат в тази кутия,избери си един и премери дали има +12V при контакт, и да няма напрежение на него когато контакта е изключен. Да включваш белия кабел към алармата,при ползване на стандартните фарове за къси светлини не ми се вижда много удачно,ще изтощаваш много акумулатора.
|
|
| |
Garfi | Дата: Вторник, 21.08.2012, 22:19:35 | Message # 3 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Най-после някой да се включи Мислех си, че са вътре тези предпазители. Това, че са вън изобщо не е добре защото устройството трябва да е в купето. Има звукова сигнализация при настройка и не е влагоизолирано. Мисля, че алармата няма да е проблем, ще светят само късите светлини 60% и нищо друго.
|
|
| |
Mkilla | Дата: Вторник, 21.08.2012, 22:57:59 | Message # 4 |
5th gen F20A4
Град/Държава: Sofia, Sofiya/
Група: Приятели
Съобщения: 2171
Статус: Офлайн
| Аз не пиша по темата защото не мисля да си слагам нововъведения от този тип.Имам фиш още когато беше задължително само зимата да се кара на фарове преди години и от тогава гледам да не забравям.
Honda Prelude 5th gen F20A4 - sold Honda Civic FN2 Type R - now Honda Civic Aerodeck - now
|
|
| |
aλexandro | Дата: Четвъртък, 23.08.2012, 09:04:45 | Message # 5 |
Хачидан (8)
Град/Държава: Vratsa/Bulgaria
Група: Редактори
Съобщения: 693
Статус: Офлайн
| Фаровете ти се "управляват" по плюс. Извинявай, че съм те подвел. Най-добре да си ги вържеш в купето като изтеглиш два кабела за двете къси светлини до самите фарове. Там може да си купиш нови кабелни обувки (Г-образни) с които да смениш оригиналните от буксата на фаровете. Това е за да кримпнеш двата кабела (от фаровете и от ДРЛ) заедно на новата кабелна обувка, т.е. да не се налага да режеш оригиналния кабел на фаровете по средата.
|
|
| |
Garfi | Дата: Четвъртък, 23.08.2012, 10:18:29 | Message # 6 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Вчера свързах ДРЛ-а на късите, скоро ще кажа подробности.
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Събота, 08.09.2012, 23:58:21 | Message # 7 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote (Garfi) Вчера свързах ДРЛ-а на късите, скоро ще кажа подробности. Нищо не каза.... Да питам и аз при 4-та генерация, + или - управлява фаровете?
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
Garfi | Дата: Неделя, 09.09.2012, 00:42:36 | Message # 8 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| На 4-та работата е ясна. До колкото знам от aλexandro, на късите имаш Н4 крушка на която едната светлина (дългата) не се използва.
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Неделя, 09.09.2012, 00:53:37 | Message # 9 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Quote (Garfi) На 4-та работата е ясна. До колкото знам от aλexandro, на късите имаш Н4 крушка на която едната светлина (дългата) не се използва. Това ми е ясно но не разбрах кой е постоянен и кой управляващ.+ или -
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |
Garfi | Дата: Неделя, 09.09.2012, 00:58:04 | Message # 10 |
just driver
Град/Държава: Grindavík/Iceland
Група: Приятели
Съобщения: 2104
Статус: Офлайн
| Нямам представа при теб как е, но ако мислиш свободната светлина да я правиш за дневна не те интересува схемата на фаровете.
|
|
| |
mom4i74 | Дата: Неделя, 09.09.2012, 21:45:49 | Message # 11 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| И аз няколко пьти питах при дьлгите кой е управляващ но нямам отговор. При акорда" -" на дьлгите беше управляващ.
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
|
|
| |
nightfighter | Дата: Неделя, 09.09.2012, 22:41:35 | Message # 12 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| Колегата Garfi е показал схема на свързване.Ключа задейства релето горе в ляво и през контакта му се подава +12 волта на фаровете едновремено на късите и дългите.Късите са с постоянна маса в точките G201 и G301 и те си светват,на дългите масата им минава през контакта на реле и те ще светят само когато то е включено от ключа за управление на светлините който съответно подава маса на единия край на бубинката му а другия край е включен след контакта на първото реле,т.е за да имаш дълги първо трябва да са включени късите.Има и бутонче което задейства и двете релета едновременно ,подавайки им маса за да ,,премигнеш" с фаровете.
Quote (mom4i74) При акорда" -" на дьлгите беше управляващ.
Еми нещо от този род е и тук,като гледам по схемата ,но не е особено точно да се нарече така.На дългите се прекъсва масата за да не светят когато светят късите,а и на двете се прекъсва + за да не светят изобщо.
Редактирано от nightfighter - Неделя, 09.09.2012, 22:48:37 |
|
| |
mom4i74 | Дата: Вторник, 11.09.2012, 21:08:55 | Message # 13 |
Джудан (10)
Град/Държава: Sofia, Sofiya/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2166
Статус: Офлайн
| Тоно така е и при акорда както обясни. Значи и тука при Прелюда е малко неудобно да се направят дьлгите за дневни светлини. Помня че си играх и сложих по 2 релета на фар за да обрьщам токовете но като намаля напрежението от модула за да свети по слабо фара и бобинката не всеки пьт и стигаше силата да притегли котвата на релето и се получаваше като леко звьнене . Който му се е случвало знае какво имам предвид за звьненето. Мерси за отговора nightfighter:) При мен оригинално светват кьсите и габаритите без осветлението на таблото като дам контакт. Но това не ми харесва защото ще заминат бьрзо ксенононите при всяко палене да примигват. Някой дали си е намерил вьншни осветителни тела с лед диоди които да светят добре?
HONDA PRELUDE 5,97, H22A5,4WS
Редактирано от mom4i74 - Вторник, 11.09.2012, 21:13:42 |
|
| |
nightfighter | Дата: Вторник, 11.09.2012, 22:13:46 | Message # 14 |
4G H22A 4WS MT
Град/Държава: Plovdiv/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 2035
Статус: Офлайн
| В действителност не мога да разбера какво точно искаш да направиш,а и не ми е ясно защо искаш дългите да са ти дневни светлини.Една крушка можеш да я захраниш по колкото си искаш паралелни вериги без всякакви проблеми. Както и да е ,когато решиш да го монтираш,качи схемата на твоето устройство за автоматично пускане и ще се помислим за удачен вариант къде точно да го свържеш.
|
|
| |
VIPER-CH | Дата: Вторник, 11.09.2012, 22:23:59 | Message # 15 |
BIKER
Град/Държава: Sliven/Bulgaria
Група: Приятели
Съобщения: 4176
Статус: Офлайн
| Аз искам да захраня втората светлина ,която е неизползваема в 4-та генерация.Някакви идеи?
"Човек преживява повече за 5 минути на мотор , отколкото някои за цял живот "-Бърт Мънро
|
|
| |